|
گزارش «وطن امروز» از مراسم رونمایی از کتاب «حوالی روشن صدا» اثر تازه حسین قرایی
سرافیلی، راوی صادق شعر انقلاب است
حسین اسرافیلی: ریشههایم در انقلابی است که امام خمینی(ره) بنا کردند
گروه فرهنگ و هنر: «حوالی روشن صدا» عنوان تازهترین اثر حسین قرایی، نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ شفاهی است که در ارتباط با زندگی و زمانه حسین اسرافیلی، شاعر کشورمان نوشته شده است؛ اثری که رونمایی از آن در مرکز تبادل کتاب، علاوه بر مخاطبان خاص، با استقبال مخاطبان عام کتاب و ادبیات نیز روبهرو شد. به گزارش «وطن امروز»، مصطفی محدثیخراسانی از جمله چهرههای حاضر در این مراسم در سخنانی با تقدیر از کار ارزشمند آقای حسین قرایی در تالیف این کتاب گفت: جای این کتابها در گستره فرهنگ و ادبیات معاصر بویژه انقلاب بشدت خالی بود، اگرچه دیر اما در این سالها هم اگر این خاطرات ثبت نمیشد آنها را از دست داده بودیم. ارسال به دوستان
دبیر سیوهفتمین جشنواره تئاتر فجر:
رویکرد بخش بینالملل معرفی آثار ایرانی به جهان است
محسن شهمیرزادی: نخستین نشست رسانهای سیوهفتمین جشنواره تئاتر فجر روز گذشته با حضور نادر قربانیمرند، دبیر جشنواره در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد. قربانیمرند در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه خودش را بیش از هر چیزی از اهالی رسانه میداند، پیرامون سیوهفتمین جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: فراخوان امسال ما رویکرد خیلی متفاوتی نسبت به سالهای پیش دارد و ممکن است به اقتضای شرایط، تغییراتی را داشته باشد اما فراخوان ما ادامه روند منطقی چند سال اخیر است. وی زمان آغاز جشنواره تئاتر فجر را از 22 بهمنماه عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل همزمانی دهه اول بهمنماه با ایام فاطمیه، چند گزینه برای برگزاری جشنواره در اختیار داشتیم. همزمانی با سال نو مسیحیان باعث شد گزینه برگزاری جشنواره در دیماه از میان برداشته شود و ایام دهه فجر نیز با جشنواره فیلم فجر همزمان میشد که با مشورتهای گوناگون تصمیم گرفتیم همزمان با جشنواره موسیقی فجر از 22 بهمنماه کار را آغاز کنیم. وی با تاکید بر اینکه فراخوان جشنواره امسال ادامه فراخوانهای سالهای گذشته است، از تغییراتی در این فراخوان خبر داد. قربانیمرند در ادامه افزود: فراخوان امسال کمی واقعبینانهتر از سالهای گذشته است و با توجه به شرایط خاص امروز از جمله گسترش تئاتر خصوصی و افزایش حضور نسل جدید در تئاتر تصمیم گرفتیم جشنواره را به صورت رقابتی برگزار کنیم. وی با بیان اینکه آسیبشناسیهای جشنوارههای گذشته، گروه دبیران جشنواره را به چند نتیجه مشخص رسانده، بیان داشت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قاطبه هنرمندان تئاتر تمایل دارند جشنواره رقابتی باشد. حتی اگر دقت کنید بیشترین چالش دبیران در گذشته هم به این امر بازمیگشت که باعث میشد در روزهای منتهی به جشنواره تصمیمات دیگری را اتخاذ کنند. دبیر سیوهفتمین جشنواره تئاتر فجر همچنین با بیان اینکه رضایت عمومی یکی از شاخصههای مهم برگزاری جشنواره است، احترام به همه صنفها و رشتهها را از دیگر اولویتهای خود در این دوره از جشنواره دانست. قربانیمرند با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره برخلاف دورههای پیشین تمام آثار مرورمحور هستند و پیش از این تولید شدهاند، اظهار داشت: با توجه به مرورمحور بودن جشنواره، ما 2 مسؤولیت مهم برگردن خواهیم داشت؛ نخست آنکه انتخابکننده خوبی باشیم و دیگر اینکه مراسم خوبی برگزار کنیم. در وجه اول انتخابها دیگر بر اساس بازبینی فیلم تئاتر نبوده و گروهی برای بازبینی نمایش حضور دارند و در وجه دوم نیز اولویت بالایی برای پیوست تشریفاتی و نه تجملاتی جشنواره قائل بودهایم، چرا که فشار کاری باعث شده است عمدتا مدیران از جشن بودن جشنواره فجر غافل شوند. قربانیمرند درباره نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و اختصاص بخش ویژهای به این موضوع، اظهار داشت: تلاش داریم در همه بخشها آثاری با بهترین کیفیت انتخاب شوند، این روح انقلاب اسلامی است که در آثار متجلی میشود و انقلاب اسلامی تنها به یک بخش محدود نخواهد شد. وی با بیان اینکه بودجه جشنواره تئاتر فجر نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، جدایی بخش ملی با بخش بینالملل را نیازمند بررسی کارشناسانه دانست که در آیندهای نزدیک امکانپذیر نیست. وی همچنین رویکرد بخش بینالملل را معرفی آثار ایرانی به جهان دانست و بیان داشت که هدف بخش بینالملل صرفا آمد و شد چند گروه خارجی نخواهد بود. ارسال به دوستان
تحلیلی درباره سریال «پدر» که این روزها مخاطبان را پای تلویزیون نشانده است
احیای حیا
آیا حامد میتواند تلویزیون را نجات دهد؟
عطیه همتی: در یک هفتهای که سفر بودم قسمتهای زیادی از سریال «پدر» را از دست دادم اما متوجه شدم سریال «بهرنگ توفیقی» مخاطبان زیادی پیدا کرده و هر روز لحظات و سکانسهای مختلف سریال در فضای مجازی دست به دست میشود و اظهارنظرهای زیادی در شبکههای اجتماعی درباره این سریال میشود؛ اتفاقی که در سالهای اخیر تنها برای سریالی مانند «پایتخت» افتاده بود و به سبب دنبالهدار بودن، نمونه دیگری را نمیتوان کنارش پیدا کرد. به همین خاطر بعد از بازگشت از سفر بلافاصله همه قسمتهای ندیده را به کمک تلوبیون دیدم تا من نیز در گعده اظهارنظرها حضور داشته باشم. سریال پدر با همه اشکالاتی که دارد، بعد از مدتها یک «داستان عاشقانه» جذاب را این بار با چهرههای تازه به تلویزیون آورده است. چیزی که تلویزیون به آن واقعا احتیاج دارد اما کمتر توانسته به آن جواب درست بدهد و همین عاشقانه خود به خود با خودش بیننده میآورد. دیگر نکته خوب سریال پدر این است که برخلاف عادت همیشگی تلویزیون، این بار در قصهاش مردان خوب و تراز میبینیم. مردهایی که زنذلیل نیستند. لوده توسریخور هم نیستند. قلدر و متحجر هم نیستند و از همه مهمتر میشود در زندگی به آنها تکیه کرد و زیر سایهشان زندگی آرامی داشت. از نقدهایی که درباره این سریال خواندهام این بود که شخصیت اول داستان حامد تهرانی زیادی خوب است و شاید چنین شخصیتی وجود نداشته باشد و توقع دختران جوان را بالا میبرد. اگر حامد زیادی خوب هم باشد مشکلی نیست. چه بسا آدمهای زیادی خوب را در نمونههای موفقی داشتیم. رضا صباحی خانه سبز، امیرعلی دلشکسته و حتی در نمونههای خارجی امروزی مانند کاراکتر «جک» در سریال ارسال به دوستان
اخبار
سرشار فیلمنامه انیمیشن «شهرزاد» را نوشت ارسال به دوستان
اخبار
لبنان و عراق؛ بازار جدید برای نوشتافزارهای ایرانی ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|