|
وزیر راه و شهرسازی وعده داد
افتتاح راهآهن قزوین ـ رشت در اسفندماه
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتمام ساخت راهآهن رشت- قزوین در دهه اول اسفند، گفت: اگر همه کارها از جمله تستهایی که خود شبکه راهآهن باید انجام دهد بهدرستی انجام شود، افتتاح رسمی این پروژه را اعلام میکنیم. به گزارش فارس، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راهآهن رشت- قزوین در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم ادامه ساخت خط ریلی راهآهن تا شهرستان آستارا، اظهار کرد: خوشبختانه روند اجرای ساخت راهآهن بهخوبی پیش رفته و مرحله تحکیم و تنظیم این خط ریلی مانده و با عنایت پروردگار اگر این مرحله بهخوبی انجام شود شاهد خدماترسانی راهآهن رشت- قزوین به مردم گیلان خواهیم بود. وی با اشاره به اتمام ساخت راهآهن رشت- قزوین در دهه اول اسفند، گفت: اگر همه کارها ازجمله تستهایی که خود شبکه راهآهن باید انجام دهد بهدرستی انجام شود، افتتاح رسمی این پروژه را اعلام خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی با اذعان به اینکه مسیر راهآهن تا شهرستان آستارا باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم ترانزیت بار به ققفاز را بهخوبی انجام دهیم، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ما برای ایجاد خط ریلی راهآهن در استان گیلان موضوع ترانزیت کالا بود، لذا این خط ریلی باید تا شهرستان آستارا برای مبادله کالا با قفقاز ادامه پیدا کند. اسلامی لازمه آرامش و رفاه مردم را ایجاد حملونقل مناسب دانست و افزود: یکی از اهداف ما در استانهایی که خط ریلی دارند آرامش مردم برای سفر است تا با خیال راحت در کنار خانواده خود به سفر بپردازند. وی با بیان اینکه برای ادامه خط راهآهن تا شهرستان آستارا برنامه ویژهای در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم راهآهن رشت- قزوین را تا شهرستان آستارا ادامه دهیم استان گیلان از لحاظ اقتصادی بسیار پیشرفت خواهد کرد به همین منظور با کمک و همراهی دولت و دوستانمان در استان گیلان سعی داریم هرچه سریعتر این امر محقق شود. وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر دوخطه شدن راهآهن تهران- کرج- قزوین گفت: اگر میخواهیم حجم ترافیک در جاده کرج به قزوین کاهش یابد باید خط راهآهن کرج به قزوین را دوخطه کنیم که خوشبختانه این امر در حال اجرا شدن است. اسلامی با اذعان به اینکه هدف دولت رساندن انتقال بار به 100 میلیون تن از طریق خط راهآهن در کشور است، افزود: یکی از مهمترین اولویتهای دولت کاهش حجم انتقال بار از جاده و انتقال آن به راهآهن است و برای این منظور دولت برنامه ویژهای تا سال ۱۴۰۰ دارد. وی با اشاره به راهکارهای مورد استفاده برای انتقال کالا به خط راهآهن کشور گفت: اگر میخواهیم این امر محقق شود باید 3 کار از جمله تکمیل خطوط ریلی ترانزیت، اتصال شبکه ریلی به کانونهای بار و افزایش ظرفیت خط راهآهن بهصورت دوخطه شدن را انجام دهیم و اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات ما حل میشود. به گزارش فارس، خط راهآهن ۱۶۵ کیلومتری قزوین- رشت بهصورت یک خط برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاهچشمه در قزوین آغاز میشود و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت میرسد. گفته میشود ۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار و ۵۳ متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است. ریلگذاری این محور عملاً از سال ۹۱ آغاز شد و با تکمیل آن هماکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل میکند آماده بهرهبرداری است. این خط ریلی اوایل ماه گذشته توسط نوبخت، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بهطور آزمایشی افتتاح شد. احداث این پروژه ملی به لحاظ حملونقل بار و مسافر، اتصال به شبکه ریلی و همچنین به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بینالمللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیجفارس بهطرف روسیه، کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است. خط ریلی رشت- قزوین در شهرستان فومن به 2 شاخه تقسیم میشود که یکی به بندر انزلی و دیگری به بندر آستارا متصل خواهد شد. بر اساس پیشبینی انجام شده، این خط ریلی در سال اول بهرهبرداری 4/1 میلیون مسافر و 1/5 میلیون تن بار و بعد از سال بیستم بهرهبرداری 8/2 میلیون مسافر و 7 میلیون تن بار را از آستارا به کشور جمهوری آذربایجان منتقل میکند. ارسال به دوستان
۲۸ پروژه در امور برق ائلگلی تبریز اجرا شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اجرای 28 پروژه به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال توسط امور برق ائلگلی خبر داد. عادل کاظمی دلیل اصلی اجرای پروژههای یادشده را بهبود و افزایش پایداری شبکه توزیع برق عنوان کرد و افزود: با ساخت چندین پست هوایی، ساماندهی شبکههای فشار متوسط هوایی و ایجاد و افزایش قدرت مانور در شبکه هوایی 20 کیلوولت، ضعف ولتاژ مناطق حساس و پرمصرف مرتفع شد. وی ادامه داد: در این راستا 13 دستگاه پست هوایی با مجموع ظرفیت 3 هزار و 855 کیلوولت آمپر با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شده و به بهرهبرداری رسیده است. وی از اجرای 8 پروژه توسعه فیدر، قدرت مانور و افزایش پایداری شبکه خبر داد و افزود: برای انجام این پروژهها خط فشار متوسط هوایی 2 مداره به طول بیش از 7 هزار و 400 متر و خط فشار متوسط زمینی به طول بیش از 3 هزار و 400 متر جهت خروج 2 عدد فیدر فشار متوسط جدید از پست یاغچیان و 2 عدد فیدر فشار متوسط جدید از پست سعیدآباد احداث شده است. وی همچنین ادامه داد: در این راستا 6 دستگاه سکسیونر هوایی جمعا با هزینه یک میلیارد ریال در نقاط مختلف مورد نیاز شبکه نصب شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: 138 دستگاه چراغ لاکپشتی در مناطق مختلف از جمله جاده باسمنج خیابان سبلان و کوی فردوس نصب شده است. وی همچنین از هزینهکرد بالغ بر 2 میلیارد ریال برای توسعه شبکه روشنایی معابر این امور خبر داد و افزود: 30 اصله پایه فلزی 14 متری و 77 اصله تیر بتونی به همراه بیش از یک هزار و 500 متر کابلکشی زمینی و بیش از 2 هزار متر فشار ضعیف هوایی و 100 دستگاه چراغ LED در خیابانهای دانشگاه، گلباد و زعفرانیه توسط این امور اجرا شده است. ارسال به دوستان
اخبار
رکورد شهرداری کرج در درآمدزایی ارسال به دوستان
اخبار
بازدید مدیر مخابرات منطقه مرکزی از اداره مخابرات محلات ارسال به دوستان
نمیخواهند خانوادهها به سینما بیایند!
محسن شهمیرزادی: «پاستاریونی» فیلمی دیدنی است. هر چقدر هم که در هزینههای تبلیغاتی و سلبریتیهای روی پردهاش کم آورده، برای مخاطبهای خودش جذاب و دوستداشتنی بوده است. روایتی طنازانه از تقابل «پاستا» و «بریونی»؛ اندیشه فستفودی، سطحی، فرنگی و تنبل که همیشه به جای ساختن خود در پی تخریب دیگری است و در مقابل بریونی است و کاراکتر کودکی 13 ساله با باطن حاجیبازاریهای اصفهان؛ اهل ساختن، مراعات، سلامت اخلاق و دوست داشتن. این روزها اگرچه پاستاریونی به فروش 2میلیاردی خودش نزدیک میشود اما در رقابت با فیلمهای پولدار و پرسلبریتی حال خوشی ندارد و در وضعیت اکران نابرابری قرار گرفته است. با «سهیل موفق» کارگردان این اثر به گفتوگو نشستیم و از احوال پاستاریونی و حواشی آن پرسیدیم. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|