|
گزارش «وطنامروز» از مهاجرتهای شکست خورده به شبکههای بیگانه به بهانه شایعه حضور مزدک میرزایی در ایران اینترنشنال
به سوی جهنم!
محسن شهمیرزادی: انتشار گسترده خبر تکذیب نشده مهاجرت مزدک میرزایی از ایران و حضور او در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» حواشی زیادی را در فضای مجازی پدید آورد، چرا که این مجری کمکار ورزشی بدون هیچ ممانعتی مشغول برنامهسازی در شبکههای مختلف سیما بود و ناگهان خبر مهاجرت او به یک شبکه ضدایرانی بسیاری را شوکه کرد. شایعه حضور او در شبکه اینترنشنال عمدتا با واکنشهای منفی مواجه شد، زیرا پیش از این ارتباط مستقیم اداره این شبکه ضدانقلاب با حاکمان عربستان سعودی به اثبات رسیده بود و برای مردم قابل قبول نبود که یک گزارشگر ورزشی به هر دلیلی به عضویت یک شبکه سعودی و ضدانقلاب درآید. هر چند این خبر همچنان در هاله تایید و تکذیبها به سر میبرد اما با نگاهی به تجربههای پیشین مهاجرت اهالی رسانه و هنر میتوان براحتی مشاهده کرد هیچ کدام از مهاجرتهای رسانهای و هنری موفقیتآمیز نبوده و این بیراهه تنها باعث شده مسیر حرفهای فعالیت آن فرد از جریان اصلی خود دور شود. از اهالی سینما و تلویزیون تا ورزش هرکدام مسیری برای مهاجرت از ایران و حضور در شبکههای بیگانه برعهده گرفتهاند شکست محتوم، سرنوشت مشترک تمام آنها بوده است. ارسال به دوستان
تخصیص کاغذ با ارز نیمایی به تولیدکنندگان نوشتافزار ایرانی- اسلامی
نوشتافزار ایرانی منتظر نوشداروی بموقع!
بعد از نامهنگاری مجمع نوشتافزار ایرانی- اسلامی و اعلام دغدغههای تولیدکنندگان این حوزه، حالا قرار است کاغذ با نرخ ارز نیمایی در اختیار این تولیدکنندگان قرار گیرد. به گزارش «وطنامروز»، تولیدکنندگان نوشتافزار ایرانی- اسلامی در هفتمین سال فعالیت خود با چالش بزرگی روبهرو شدهاند: کاغذ! کاغذ که این روزها کیمیای صنعت نشر و مطبوعات است، حالا به دغدغهای برای تولیدکنندگان نوشتافزار هم تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که تنها 2 ماه به آغاز سال تحصیلی باقی است و این مدت، گُل کار تولیدکنندگان این حوزه به شمار میآید. بعد از انتشار اخباری مبنی بر خارج شدن نوشتافزار از دایره ارز 4200، موجی از نگرانی در میان تولیدکنندگان این حوزه ایجاد شد. تولیدکنندگان که اذعان دارند برای تولید در شرایط فعلی با موانع متعدد روبهرو بودهاند، حالا با خارج شدن کاغذ نوشتافزار، دغدغه بزرگتری دارند. قیمت کاغذ سر به فلک کشیده و تلاشهای چند ماه اخیر برای مهار قیمتهای نامتعارف نیز به سرانجام خاصی نرسیده است. در چنین شرایطی طبق گفته کارشناسان، افزایش بیسابقه قیمت نوشتافزار بویژه دفتر مشق که بیشترین استفاده را در میان دانشآموزان دارد، دور از انتظار نیست. گفته شده با تداوم چنین روندی بازار با افزایش بیسابقه قیمت دفتر مشق مواجه خواهد بود؛ این در حالی است که طبق آمار برای هر سال تحصیلی تقریباً 150 میلیون جلد دفتر مورد نیاز است و اگر قرار باشد کاغذ با نرخ آزاد به دست تولیدکننده برسد، هم میزان تولیدات (با توجه به سرمایه تولیدکننده) کاهش مییابد و هم افزایش بیسابقه قیمتها بازار را در شوک فرو خواهد برد. بعد از اعلام دغدغههای اینچنینی از زبان تولیدکنندگان و نامهنگاری مجمع نوشتافزار ایرانی- اسلامی با وزارت ارشاد، روز گذشته تسنیم خبر داد قرار است کاغذ با نرخ ارز نیمایی در اختیار این دسته از تولیدکنندگان قرار گیرد. سعید حسینی، مدیرعامل این مجمع، در گفتوگو با تسنیم، ضمن تأیید این خبر گفت: بنا بر وعدهای که ارشاد داده، قرار است کاغذ با ارز نیمایی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، ما نیز وعده دادهایم که در این صورت، سازوکاری در نظر بگیریم تا محصولات با قیمت بهتر در اختیار خانوادهها قرار گیرد. وی با بیان اینکه خارج شدن کاغذ نوشتافزار از دایره ارز دولتی هم بر توان خرید خانوادهها تأثیرگذار خواهد بود و هم بر مجموعههای تولیدی، افزود: موضوع مهم این است که این وعده کی محقق شود؟ زمان الان برای تولیدکنندگان نوشتافزار بسیار اهمیت دارد. 2 هفته دیگر اولین نمایشگاه نوشتافزار تولیدات ایرانی- اسلامی برگزار خواهد شد، اگر کاغذ به دست تولیدکننده ظرف چند روز آینده نرسد، تولید با مشکل مواجه خواهد شد. ارسال به دوستان
مدیر شبکه یک سیما از مطالبه مردم برای ساخت سریالهای طنز گفت
مردم سختپسند شدهاند
مجید زینالعابدین ضمن تأیید مطالبه مردم برای گسترش تولیدات طنز در حوزه سریالسازی، از دشواری ساخت آثار مناسب در این زمینه بهجهت سختپسندتر شدن مخاطبان تلویزیون گفت. به گزارش مهر، مجید زینالعابدین، مدیر شبکه یک سیما درباره اینکه چقدر قرار است این شبکه بهعنوان شبکه ملی و سراسری به سمت سریالهای طنز برود و از سریالهای تلخ و ملتهب دوری کند، بیان کرد: ما حتماً تمرکز بیشتری خواهیم داشت که تولید سریالهای طنز بیشتر شود، البته من موافق این نیستم که گفته شود شبکه یک در این مدت سریال طنز نداشته است. وی با اشاره به 2 سریال طنز شبکه یک از ابتدای سال تاکنون یادآور شد: ما از ابتدای امسال سریالهای «نون.خ» و «دنگ و فنگ روزگار» را داشتهایم و برای سال آینده هم فصل جدید «پایتخت» و فصل جدید «نون.خ» را خواهیم داشت. سریال «زیرهمکف» هم در حال آماده شدن است. با این حال اینکه مطالبه مردم و انتظار شما رسانهها ساخت و افزایش سریالهای طنز باشد حتماً درست است و حتی توقع خود ما هم همین است که طنز را گسترش دهیم. مدیر شبکه یک با اشاره به سختی ساخت آثار نمایشی طنز در دوره کنونی عنوان کرد: باید سریالهای غنی و مستحکمی را برای طنز تصویب کنیم چون مردم سختپسند شدهاند و هر طنزی را نمیپسندند. وقتی برخی طنزها ساخته میشود مردم را نمیخنداند و از این حیث تولید کارهای طنز سختتر شده است. ارسال به دوستان
تازهترین خبرها درباره همکاری مشترک ریدلی اسکات، مت دیمون و بن افلک
دورخیز برای «آخرین دوئل»
«ریدلی اسکات» فیلم بعدیاش را برای کارگردانی انتخاب کرد و قراردادی برای ساخت «آخرین دوئل» با بازی «مت دیمون» و «بن افلک» امضا کرد. به گزارش «وطنامروز»، ریدلی اسکات در حالی برای کار بعدی خود، قرارداد کارگردانی فیلم سینمایی «آخرین دوئل» را امضا کرده است که مت دیمون و بن افلک برای حضور در این فیلم انتخاب شدهاند. دیمون و افلک فیلمنامه را با همکاری نیکول هولوفسنر نامزد اسکار نوشتهاند. قرار است اسکات، دیمون و افلک تولید فیلم را با «کوین والش» شریک اسکات انجام دهند. بر اساس گزارش ورایتی، این پروژه مدتی در اختیار فاکس بود و هنوز روشن نیست آیا دیزنی این پروژه را حفظ میکند یا به استودیوی دیگری میفروشد. داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه میگذرد و داستان مردی را روایت میکند که به جنگ میرود و وقتی بازمیگردد متوجه میشود یکی از دوستانش برای همسرش مزاحمت ایجاد کرده است. کسی حرف همسر او را باور ندارد و سرباز از شاه فرانسه مدد میجوید و میگوید میخواهد دوئلی تا پای جان بکند تا سرنوشت آن مرد تعیین شود. این دوئل آخرین دوئلی است که در فرانسه انجام میشود. دیمون و افلک بارها با هم همکاری کردهاند؛ این همکاری از سال ۱۹۹۷ با نوشتن «ویل هانتینگ خوب» شروع شد که موفق به کسب اسکار فیلمنامه اورجینال هم شد. این فیلم در عین حال اولین همکاری مشترک دیمون و اسکات پس از ساخت فیلم «مریخی» است. ارسال به دوستان
نقدی بر مستند «داستان عروسکها» به بهانه نمایش در سومین جشنواره تلویزیونی مستند
این زنان روستایی استثنایی
فرض کنید یک مستندساز سفارش یک مستند کوتاه درباره زنی میگیرد که در ۵۵ سالگی کودک درون بسیار شادابی دارد؛ این زن در یک روستا در استان یزد زندگی میکند و از صبح تا شب خود را به کار و سرگرمیهایش مشغول کرده و میخواهد در ۱۶ سالگی بماند! حالا این مستندساز میخواهد فیلم خود را بسازد، با توجه به شرایط موجود با اطمینان میتوان گفت فیلم بهتر از فیلم «داستان عروسکها» نخواهد شد. خدیجه، قهرمان قصه شخصیتی استثنایی است؛ شخصیتی که اگر در خانواده سطح بالا به دنیا میآمد میتوانست هنرمند بزرگی شود اما یک زن روستایی است. بزرگترین هنر او شخصیت او است. صمیمیت و صداقت کارگردان به شکلی اجازه داده خدیجه خودش باشد. کارگردان فقط ناظر است. این همراهی حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد که اگر از این طولانیتر میشد ممکن بود کسلکننده باشد. فاصلهای که کارگردان با خدیجه ایجاد میکند، فاصلهای است که اجازه میدهد او به دوربین اعتماد کرده و اسراری از زندگی خود را تعریف کند. شاید هیچکدام از اعضای خانوادهاش از این رازها خبر ندارند و در پایان میگوید باید چند راز را برای دل خودم نگه دارم همه چیز را نمیتوان بازگو کرد. موقعیت اگزوتیک جغرافیایی روستا به حس و حال فیلم کمک بسیاری کرده است؛ کارگردان میتوانست در سکانسی از فیلم بچههای او را هم نشان دهد اما این درست بر خلاف منطق دراماتیک فیلم بود. در آن روستا آنها همسایههایی نیز داشتهاند اما کارگردان تمام فیلم را به قهرمان اختصاص میدهد. موقعیت روستا از این جهت خاص است که آنها گویی تنهای تنها هستند، این هنر کارگردان است که با تمهیدی کوچک اتمسفری خلق کرده که به منطق روایی فیلمش نزدیک است. در این فهرست خدیجه میتواند آن چیزی را که هیچوقت دریافت نکرده یعنی محبت خالص نسبت به کارهایش را از طرف تماشاگرانی که هیچوقت او را از نزدیک ندیدهاند، دریافت کند. خدیجه خود اعتراف میکند ۱۶ ساله است اما این خودآگاهی هوشمندانه باعث میشود تماشاگر هیچگاه تصور نکند با زنی میانسال و احیانا مجنون طرف است؛ برعکس خدیجه میزان آگاهی و مشخصات ضریب هوشی بسیار بالایی دارد و همه ما را به بازی میگیرد؛ او این جهان را هم به بازی میگیرد. در سینمای مستند ایران بسیار به ندرت اتفاق میافتد شخصیتهایی کشف شوند که کسی آنها را نمیشناسد. بعضی از آنها استثنایی هستند و ظرفیتهای انسانی بالایی را به نمایش میگذارند و همینطور از حس شوخ طبعی بینظیری برخوردارند، خدیجه در کنار فیروزه فیلم دلبند از آن جملهاند. مهارت مصطفی فخاری در این است که اجازه میدهد احساسات در فیلم جاری شود و او آنها را کات نزند. ارسال به دوستان
فرامرز قریبیان اولین بازیگر فیلم جدید حاتمیکیا
فرامرز قریبیان بهعنوان نخستین بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا انتخاب شد. «خروج» اولین همکاری فرامرز قریبیان و ابراهیم حاتمیکیا در سینمای ایران است. «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و تهیهکنندگی حبیب والینژاد با اتمام نگارش فیلمنامه بهتازگی وارد مرحله پیشتولید شد. ارسال به دوستان
اخبار
انتشار «برای زِین اَب» روایت زندگی شهید بلباسی ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|