|
گزارش«وطن امروز» به بهانه سیوششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
تهران فیلم کوتاه دارد؟
عباس اسماعیلگل: «فیلم کوتاه به دستهای از فیلمهایی گفته میشود که نسبت به فیلم بلند، هم زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته میشود». این شاید کوتاهترین و در عین حال کاملترین تعریفی باشد که با یک جستوجوی ساده در گوگل درباره تعریف فیلم کوتاه به مخاطب ارائه میشود اما این تعریف یک نقیصه بزرگ درباره کارکرد فیلم کوتاه بویژه در سینمای ایران در سینما دارد. طی سالهای اخیر با برپایی سالانه جشنواره فیلم کوتاه تهران بسیاری از فیلمسازان سینمای کوتاه این عرصه را پل ورودی برای حضور در سینمای بلند میدانند و جوانان با آرزوها و رویای حضور در سینمای بلند نسبت به ساخت فیلم کوتاه و حضور در جشنوارههای تخصصی فیلم کوتاه اقدام میکنند. شاید مهمترین تفاوت میان سینمای ایران و سینمای حرفهای جهان در نوع دیدگاه نسبت به فیلم کوتاه نهفته است. بهرغم رشد و ظهور محدود فیلمسازان حرفهای کوتاه در سینمای ایران طی سالهای اخیر اما هنوز هم در دستهبندی فیلم کوتاه و فیلم بلند در سینمای ایران از واژه سینمای کوتاه و سینمای حرفهای استفاده میشود که بدون شک این مسأله از تفکر و دیدگاه اهالی سینما و مدیران به نحوه سیاستگذاری سینمایی نشأت میگیرد و ناخودآگاه به تمام فیلمسازان کوتاه این نکته را القا میکند که سینمای کوتاه صرفا یک سینمای غیرحرفهای و تجربهگرا برای ورود به سینمای بلند محسوب میشود. در نتیجه این رویکرد، به استثنای چند فیلمساز انگشتشمار که سالهاست به عنوان یک سینماگر کوتاه و باسابقه دوام آوردهاند، مابقی فیلمسازان کوتاه پس از چند تجربه فیلمسازی سودای فیلم بلند و تجاری را در سر میپرورانند. اما در جریان سینمای حرفهای دنیا داستان کاملا متفاوت است و سالهاست صنعت سینمای جهان، فیلم کوتاه را به عنوان یک جریان مستقل و حرفهای در سینما به حساب میآورد و آثار کوتاه در جشنوارههای بزرگ «اسکار»، «کن» و «برلین» در بخشی مستقل به رقابت میپردازند و جایزه خاص خودشان را هم میگیرند. البته ناگفته نماند حضور فیلمسازان حرفهای کوتاه در سینمای بلند امری طبیعی و اجتنابناپذیر است. فیلمسازان برجستهای در تاریخ سینمای جهان چون «جوزپه تورناتوره»، «پیر پائولو پازولینی»، «کن لوچ» و «آلن رنه» از آن دسته هستند که پس از تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه به عرصه فیلمسازی در سینمای بلند پا گذاشتهاند. اگر بخواهیم به نمونههای وطنی که حضور در سینما را با فیلم کوتاه تجربه کردهاند نگاهی بیندازیم به اسامی شاخصی چون ابراهیم حاتمیکیا، سعید روستایی، اصغر فرهادی، نرگس آبیار و... برمیخوریم. از سوی دیگر، وقتی نگاهی اجمالی به وضعیت سینمای کوتاه در کشورهای صاحب سبک سینما میاندازیم شاهد انبوهی از فیلمسازان باسابقه و حرفهای در سینمای کوتاه هستیم. این عده کثیر به فیلم کوتاه صرفا به چشم تجربهاندوزی نگاه نمیکنند و قدمهایی اساسی در سینمای کوتاه برای جذب مخاطبان عام سینما برداشتهاند. درست برخلاف ذهنیت امروز برخی مدیران و متولیان سینمای کوتاه کشور که معتقدند فیلم کوتاه نباید با هدف حذف مخاطبان عام ساخته شود و با ساختن دستهبندی روشنفکرمآبانه مخاطب «عام و خاص» به دنبال القای این موضوع هستند که سینمای کوتاه صرفا یک حرفه تجربهگرا با هدف جلب رضایت مخاطبان حرفهای سینما به حساب میآید اما طی سالهای اخیر استقبال علاقهمندان عمومیتر سینما از اکران آثار در فضای جشنوارهای (جشنوارههایی چون فیلم کوتاه تهران و فیلم 100 و حتی جشنواره عمار و...) نشان داد ذائقه مخاطبان خیلی طبق انتظار این مدیران پیش نمیرود. در سالهای اخیر سینمای هنر و تجربه، بخشی از امکان خود در حوزه اکران را به نمایش فیلمهای کوتاه اختصاص داده است. با این حال فیلمسازان کوتاه معتقدند به حمایت بیشتری احتیاج دارند. فارغ از طیفبندیهای فکری در حوزه سینمای کوتاه، مسأله نمایش عمومی یکی از مطالبات اصلی فیلمسازان کوتاه است. فیلمسازان کوتاه میگویند مردم در شهرهای کوچک به آنها پیام میدهند و خواستار این هستند موقعیتی فراهم شود تا بتوانند آثار آنها را ببینند. این درحالی است که این امکان حتی در تهران نیز به شکل دائمی اتفاق نمیافتد و رویدادهایی مثل بهاریه فیلم کوتاه نیز نمیتواند خلأ اکران را پر کند. نمایش عمومی فیلمهای کوتاه البته از این جهت بیشتر اهمیت دارد که میتواند فیلمساز را با نظرات عموم مخاطبان آشنا کند. گاه ممکن است این نظرات مسیر فیلمسازی او را عوض کند. چه اینکه سینمای محفلی و روشنفکریای که سالها حتی بدون مخاطب توانسته خود را به اسم «سینما» روی پرده بیاورد، محصول همین دوری از مردم است. این البته نه یک گزاره منتقدانه که اذعان خود فیلمسازان کوتاه است که در شرایط فعلی «مردم مخاطب فیلم کوتاه نیستند». یکی از کارگردانان فیلم کوتاه با اشاره به این گزاره، پیشتر در گفتوگویی پیرامون نمایش صرف فیلم کوتاه در جشنوارهها اینطور گفته بود: اکثر مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران یا جشنوارههای تخصصی، دوستان و همکاران خودمان هستند از همین رو نمیتوانیم روی تأثیری که این آثار روی آنها گذاشته است، حساب کنیم!
ارسال به دوستان
کتاب
اعلام نامزدهای نهایی بخش نقد ادبی دوازدهمین جایزه جلال
هیات داوران بخش نقد ادبی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد آثار راهیافته به مرحله نهایی این دوره را تعیین کرد. به گزارش «وطن امروز»، اسامی ۶ نامزد راهیافته به مرحله نهایی این بخش به شرح زیر و به ترتیب حروف الفبا اعلام شد: «بومیسازی رئالیسم جادویی در ایران» به قلم محمدحنیف و محسنحنیف از انتشارات علمی فرهنگی، «تحلیل سوژه در ادبیات داستانی فرامدرن» به قلم فرزاد کریمی از انتشارات روزنه، «درباره مانایی و میرایی» به قلم احمد شاکری از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، «دورهبندی در تاریخ ادبی» به قلم ناصرقلی سارلی از نشرخاموش، «رمان اسطورهای، نقد و تحلیل جریان اسطورهگرایی در رمان فارسی» به قلم سیدعلی قاسمزاده و سعید بزرگبیگدلی از نشر چشمه و «نظریه و نقد ادبی درسنامه میان رشتهای» به قلم حسین پاینده از انتشارات سمت. این 5 اثر به داوری مریم حسینی، محمدرضا سنگری و ابوالفضل حری به مرحله نهایی داوری دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد راه پیدا کردهاند.
چاپ جدید «قصهها و غصهها» راهی بازار شد
کتاب «قصههـــا و غصههــا» مجموعهای است که به بررسی و معرفی (شخصیت و دوران) 19 تن از روشنفکران و غربزدههای دوران پهلوی و اوایل انقلاب مانند ابوالحسن بنیصدر، مهدی بازرگان، محمدعلی فروغی، محمد مصدق و سیدحسن تقیزاده میپردازد. این کتاب توسط گروه پژوهش و تألیف مؤسسه فرهنگی- هنری قدرولایت به رشته تحریر درآمده است. به گزارش «وطنامروز»، این کتاب گامی است در شناختن سالهای سیاه سلطه به اصطلاح روشنفکران و نخبگان بر مقدرات کشور ایران و شناخت حوادث تاریخی و قطعات تاریخساز کشور تا شاید جوانان و مخاطبان دریابند نتیجه خودباختگی در برابر غرب مستکبر و دوری از فرهنگ غنی ملی و اسلامی و جدا شدن از دین و روحانیت متعهد چیست و چه خسارات بزرگی برای کشور و ملت ایران به بار آورده است. چاپ پنجم این کتاب در سال 1398 در ۳۳۴ صفحه و به قیمت20 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی- هنری قدرولایت منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
متن و حاشیه سیوششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
بلیتفروشی برای فیلمهای کوتاه
اولین اتفاق در ارتباط با جشنواره امسال طرح بحث بلیتفروشی برای این دوره از جشنواره بود. سیدصادق موسوی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه این دوره از جشنواره تا میزان 50 درصد، درباره دلایل اتخاذ این تصمیم گفت: ازدحام عجیب و غریب پارسال ما را غافلگیر کرد و نقدها را پذیرفتیم. در برخی شبها تا ۲ صبح اکران داشتیم و بسیار شلوغ بود. فیلم کوتاه یک تولید عامهپسند نیست اما میتواند حمایت بخشی از مردم را داشته باشد. هرچند ازدحام خوشحالکننده بود اما سرگردانی بچهها خوب نبود به همین دلیل امسال میخواستیم مردم شماره صندلی داشته باشند و روی صندلی خود بنشینند.
***
استقبال خارجیها
اما یکی دیگر از اتفاقات مهم جشنواره فیلم کوتاه امسال که دبیر این رویداد در نشست خبری جشنواره به آن اشاره کرد، مربوط به حضور نمایندگانی از جشنوارههای معتبر فیلم کوتاه جهان در این دوره از جشنواره بود. موسوی در این زمینه گفت: حضور نمایندههایی از جشنواره برلینانه، شورت شورتس و کلرموند از نکات مهم جشنواره ما است. 7 فیلم به بخش بینالملل راه پیدا کرده و مجموعا ۵۰ فیلم خارجی از ۲۵ کشور انتخاب کردهایم که اسپانیا، فرانسه و آلمان از بیشترین فیلمهای ارسالی برخوردارند البته مجموعا ۱۱۰ کشور برای ما اثر ارسال کردهاند. او البته به این نکته نیز اشاره کرده که امسال سعی شده هیأت انتخاب در فضایی بهتر به بررسی آثار متقاضی حضور در جشنواره بپردازد.
***
محدودیت برای اهالی رسانه!
ماجرای بلیتفروشی امسال البته حاشیههایی هم داشت. یکی از این حاشیهها اعتراض اهالی رسانه به محدودیتهای ایجاد شده برای حضور آنها در سالنهای پخش فیلم جشنواره بود. یکی از رسانههای سینمایی با استفاده از تعبیر تکنیک دبیر جشنواره برای جلوگیری از نقد، از این مسأله گفته که متولیان جشنواره با محدود کردن حضور اهالی رسانه به دنبال کاهش انتقادات از کیفیت جشنواره بودهاند. البته آرش عباسی، مدیر روابط عمومی جشنواره در گفتوگو با فارس درباره این انتقادات گفته که حدود ۲۰۰ کارت برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده است. او البته به این نکته نیز اشاره کرده که سال قبل سالنی ویژه اهالی رسانه در نظر گرفته شده بود که به دلیل عدم استقبال اهالی رسانه، امسال این امر محقق نشده است.
***
گلایه از کاهش کیفیت آثار
کاهش محسوس کیفیت آثار حاضر در جشنواره هم از جمله انتقادات و حاشیههایی است که تا اینجا دامن جشنواره سیوششم فیلم کوتاه را گرفته است. آنچنان که براساس بازتاب منتشرشده از نظر برخی اهالی رسانه، امسال اغلب آثار حاضر در جشنواره نسبت به سالهای قبل با افتی قابل توجه روبهرو شده است. حتی یکی از رسانهها در گزارشی مدعی شده که محتواهای برخی آثار به نمایش درآمده در این دوره بشدت با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تضاد است. البته نمیتوان این مسأله را بهعنوان نقدی فراگیر از سوی اهالی رسانه به شمار آورد ولی به نظر میرسد مسأله کیفیت پایین محصولات نمایش داده شده در این دوره از جشنواره، یکی از جدیترین حاشیههای آن باشد.
ارسال به دوستان
رونمایی از بازیگران «شاه رگ»
با اتمام ۲۰ درصد از تصویربرداری سریال «شاه رگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی که مدتی پیش در تهران کلید خورده بود، از اولین بازیگران این سریال ۳۰ قسمتی که برای پخش از شبکه دوم سیما تولید میشود، رونمایی شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیما رئیسی، عباس غزالی و مهدی سلوکی اولین بازیگرانی هستند که در این سریال که در حال و هوای دهه ۶۰ روایت میشود و به قلم کریم لکزاده به نگارش درآمده است، به ایفای نقش میپردازند.
ارسال به دوستان
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر رسانه ملی:
صداوسیما VODها را رقیب نمیداند
حاشیههای ایجاد شده در زمینه صدور مجوز فعالیتهای VODها در نهایت باعث شد رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صداوسیما با برگزاری یک نشست خبری نسبت به رفع این ابهامات اقدام کند. به گزارش «وطنامروز»، در این نشست سیدصادق امامیان بیان کرد: ظهور VODها و تنوع رسانههای مختلف و متعدد هم از نظر محتوا و هم از نظر مخاطب نیازمند نظامهای حقوقی اساسی و مهمی است که باید تبیین و تنظیم شود. امامیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در تعامل کامل با رسانههای فعال در این حوزه کار میکند، گفت: تاکنون 73 مجوز به این رسانهها اعطا شده و 150 درخواست مجوز نیز در دست بررسی است. اخیرا وزیر ارتباطات در سخنانی مدعی شده بود شکایت از سایتهای دانلود فیلم اتفاقی غیرقانونی بوده است. امامیان در این نشست در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ابهامات ماجرای سایتهای دانلود فیلم و فعالیت آنها گفت: «در جلساتی که با دادستانی داشتیم بیان شد سایتهای دانلود فیلم باید طبق قانون کشور عمل و محتواهای خود را طبق قانون منتشر کنند و اگر این سایتها محتوای خود را در این چارچوب ارائه کنند میتوانند به کار خود ادامه دهند. VODها نیز باید در همین قوانین فعلی کشور به فعالیت ادامه دهند. همینطور تعدادی از سایتهای دانلودی برای همکاری با ما وارد مذاکره شدند و چند تا از VODهای مهم و شاخص با ما قرارداد بستهاند». او در پاسخ به ابهامی دیگر در ارتباط با اینکه با ورود سازمان صداوسیما نسبت و جایگاه وزارت ارشاد در ارتباط با VODها چه خواهد بود، نیز اظهار کرد: «بخشهای یادشده در حوزه شبکه نمایش خانگی به فعالیت خود در حوزه توزیع سیدیها و محتواهایی که برای نمایش در خانهها منتشر میشوند و مدیریت آن ادامه میدهند اما حوزه نظارتی آن در فضای مجازی و VODها توسط ما انجام میشود». امامیان همچنین با اشاره به اینکه رسانه ملی بنای رقابت با VODها را ندارد، خاطرنشان کرد: «سازمان صداوسیما رسانههای اختصاصی را بهعنوان رقیب نمیبیند اما بهعلت آنکه رسانههای اختصاصی دنیا تقریباً رسانههای ملی را تسخیر کردهاند و رسماً عامل نگرانی رسانههای رسمی کشورها شدهاند، به این موضوع ورود کردهاست. بهعنوان مثال در انگلیس 60 درصد مخاطبان افزایش پیدا کرده و عملاً مشترک VOD شدهاند که این مسأله انگلیس را نگران کرده است. این موضوع در رسانههای کاربر بدتر است مانند یوتیوب که در هر کشور بالای 90 درصد مخاطب دارد و کشورها را از نظر فرهنگ و اقتصاد ملی نگران کرده است. فرانسه تلاشهایی در این زمینه کرده اما برنامه ما این است که سهم رسانه ایرانی و سبد مصرف مردم رشد کند. تقاضا هر روز در این زمینه بیشتر میشود و بهمرور از شکوفایی آنها، اصل رسانه بهرهمند میشود».
ارسال به دوستان
یک بام و دو هوای ارشاد در حوزه نشر
لغو مجوز؛ مدتها بعد از انتشار!
اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در اطلاعیهای از تعلیق مجوز کتابهای «نوحهراری» در ایران خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، همین چند روز پیش بود که اتحادیه ناشران و کتابفروشان در اطلاعیهای اعلام کرده بود که مجوز انتشار 2 کتاب از آثار الیف شافاک، نویسنده زردنویس ترکیهای در ایران لغو شده است. خبری که در زمان انتشار با این سوال روبهرو شده بود که چرا ارشاد پیش از آنکه اثری ترجمه و وارد بازار نشر شود، چنین تصمیمهایی را نمیگیرد؟ اما بازی یک بام و دوهوای ارشاد این بار با یک اتفاق تازه همراه شده است. روز گذشته اتحادیه ناشران و کتابفروشان در اطلاعیهای اعلام کرد مجوز انتشار کتابهای «یووال نوحهراری» تاریخدان اسرائیلی و استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم تعلیق شده است. این کتابها عبارتند از «انسان خردمند» ترجمه نیک گرگین، «انسان خداگونه» ترجمه زهرا عالی، «ساپی ینس» ترجمه محسن مینوخرد، «بیست و یک آموزه برای قرن بیستویکم» ترجمه سودابه قیصری، «پول(سرمایه)» ترجمه مهدی نمازیان. این خبر در حالی منتشر شده است که پیشتر در اردیبهشتماه ایوب دهقانکار، مشاور معاونت فرهنگی خبر از لغو مجوز 2 کتاب «انسان خداگونه» و «انسان خردمند» هراری و جمعآوری این کتابها از سطح کشور داده بود، خبری که تنها یک روز بعد توسط مدیرکل اداره کتاب تکذیب شد. حال پرسش اینجاست که اگر کتابی خلاف قوانین تشخیص داده شده است، چگونه مجوز گرفته و پس از اینکه این دو کتابالحادی تشخیص داده شده، چگونه است که پس از چند ماه هنوز بهفروش میرسیده است؟
ارسال به دوستان
معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
«دستهایت کو مم حسن» تندیس گرفت
مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند واقع در خرمشهر برگزار شد.به گزارش مهر، در بخش بازیگری زن، طیبه نیکآزاد، بازیگر نمایش «نامههایی به دخترم سهراب» از آبادان و اکبر آئین، بازیگر نمایش «دستهایت کو مم حسن» از یاسوج موفق به کسب رتبه اول بازیگری مرد، موفق به کسب رتبه نخست در این بخش، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شدند. در بخش نمایشنامهنویسی رضا گشتاسب، نویسنده نمایشنامههای «دستهایت کو مم حسن» از یاسوج و «غراب شیطان» از میناب و در بخش بهترین کارگردانی رضا کرمیزاده برای کارگردانی نمایش «دستهایت کو مم حسن» از یاسوج موفق به کسب رتبه اول، لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی جشنواره شدند.بیستودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخشهای مسابقه نمایشهای صحنه، مسابقه نمایشهای کوتاه، مسابقه نمایشنامهنویسی و نمایشهای محیطی و میدانی، از ۱۵ تا ۱۹ آبانماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار شد. ارسال به دوستان
«انتقامجویان: پایان بازی» بهترین فیلم ۲۰۱۹ از نگاه مردم شد
انتقامجویی متفاوت از اسکورسیزی
اتفاقات اخیر سینمای جهان یک بار دیگر فیلمهای ابرقهرمانی را به صدر اخبار آورد. به گزارش «وطن امروز»، چند روز پیش بود که در همین صفحه گزارشی در ارتباط با حواشی اخیر ایجاد شده برای فیلمهای ابرقهرمانی و واکنش تند و منفی برخی فیلمسازان نامدار سینمای جهان نسبت به این فیلمها منتشر کردیم. روز گذشته اما واکنشی تازه از سوی مدیر کمپانی «مارول»، یک بار دیگر این جنجال را به صدر اخبار سینمایی جهان آورد. در حالی که در این مدت کمپانی مارول هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده بود اما به تازگی کوین فایگی، رئیس کمپانی مارول و آرشیتکت جهان سینمایی این کمپانی، برای اولین بار نظراتش را به صورت عمومی مطرح کرده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمهای ابرقهرمانی اثری منفی بر سینما دارند، گفت: «فکر میکنم این درست نیست و معتقدم چنین نگاهی مایه تاسف است. من و همه آنهایی که روی این فیلمها کار میکنیم، عاشق سینما، عاشق فیلمها و عاشق سینما رفتن هستیم». اسکورسیزی در نقد خود مارول را متهم کرده که بزرگترین ریسک سرمایهگذار این است که بگذارد فیلمساز دیدگاه خودش را پیش ببرد و فیلمسازی چون مارول تنش ظریف بین تجارت و هنر را از بین برده و بسادگی اجازه داده است تجارت حاکم شود. فایگی هم در ادامه اعلام کرده بهشخصه اسکورسیزی را نمیشناسد اما یادآوری میکند که در نهایت هنر یک چیز ذهنی است. اما در کشاکش این اتفاقات، یک خبر دیگر نیز باعث شد که فیلمهای ابرقهرمانی باز هم مورد توجه قرار بگیرند. آن خبر این بود که با برگزاری چهلوپنجمین دوره مراسم «جوایز برگزیده مردم»، بهترینهای سال آمریکا در زمینههای مختلف هنری انتخاب شدند و در این میان فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» که از تولیدات کمپانی مارول است، بهترین فیلم سال از نگاه مردم خوانده شد! این فیلم علاوه بر این بهترین فیلم اکشن سال هم شد و رابرت داونیجونیور برای بازی در آن بهترین بازیگر مرد خوانده شد. در این مراسم همچنین فیلم «راز جنایت» بهترین کمدی سال، «بعد از» بهترین فیلم درام سال و «علاءالدین» بهترین فیلم خانوادگی سال شدند. همچنین سریال «چیزهای عجیب» بهعنوان بهترین سریال سال و بهترین مجموعه درام سال و «تئوری بیگبنگ» بهعنوان بهترین مجموعه کمدی سال انتخاب شدند.
ارسال به دوستان
کدام فیلمنامهها مجوز ساخت گرفتند؟
شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با عرضه 2 عنوان بلند داستانی موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی، برای فیلمنامه داستانی بلند «تاکسیران» به تهیه کنندگی پویا پورمعانی و کارگردانی و نویسندگی افشین عامریان و فیلمنامه داستانی بلند «جمعه2 بعد از ظهر» به تهیهکنندگی پویا پورمعانی و کارگردانی و نویسندگی پروانه زاهدی باران پروانه نمایش صادر کرد.
ارسال به دوستان
خودروی «سفیر آفتاب» در دل سیستانوبلوچستان
جشنواره «وحدت» به مدت یک هفته در استان سیستانوبلوچستان برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، جشنواره میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته «وحدت» در 6 شهرستان استان سیستانوبلوچستان برگزار میشود. این جشنواره از 18 الی 24 آبانماه، ساعت 18 تا 20 در شهرستان چابهار، سرباز، سراوان، ایرانشهر، زهک، زابل و زاهدان اجرا میشود. گرامیداشت خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از هنرمندان و ورزشکاران، اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان بومی و اهدای جهیزیه به نوعروسان، از جمله اتفاقات مهم این جشنواره است. یکی از ویژگیهای این جشنواره همراهی خودروی «سفیرآفتاب» است که با دارا بودن یک سن متحرک و مجهز، شرایط برگزاری جشنها را کیفیت میبخشد. جشنواره «وحدت» با همکاری و همیاری سازمان اوج، قرارگاه منطقهای جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، سازمان صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|