|
افزایش بیماران ICU به دنبال شیوع آنفلوآنزا
دبیر علمی هفتمین کنگره بینالمللی مراقبتهای ویژه، از افزایش بیماران بخش مراقبتهای ویژه به دنبال شیوع آنفلوآنزا در کشور خبر داد. به گزارش مهر، شهرام امینی با اشاره به اینکه در برخی شهرها همچون مشهد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران بخشهای مراقبتهای ویژه را بیماران مبتلا به آنفلوآنزای شدید تشکیل میدهند، گفت: آمار مرگ و میر این بیماران بستگی به بیماریهای زمینهای، سن و شدت مشکلات تنفسی و قلبی بیمار دارد.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از مشکلات حاد مردم در چند نقطه کشور
مسیر خدمت
زلزلهزدهها در آذربایجان شرقی، سیلزدهها در خوزستان و مردم بدون گاز خانگی در سیستان و بلوچستان مشکل اساسی دارند
گروه اجتماعی: ایجاد مشکلات جدید برای زلزلهزدگان شهر میانه با بارش برف، صفهای طولانی خرید کپسول گاز در سیستانوبلوچستان و عدم رسیدگی به وضعیت سیلابهای شهری در کوتعبدالله و آبادان توجه بیش از پیش مسؤولان و وعدهدهندگان دولتی را میطلبد. به گزارش «وطنامروز»، پیگیری خبرهای پراکنده از مشکلات مردم نقاط مختلف کشور نشان میدهد که خیلی از دستگاههای دولتی در انجام وظیفه ناتوان هستند و باید یک عزم جدی در بدنه دولت و نهادهای نظارتی آن به وجود آید تا حداقل بخشی از وعدههایی که دولتیها به مردم میدهند عملی شود و کمی از بار مشکلات کم شود. در این گزارش برخی مشکلات مردم در 3 نقطه مختلف کشور را بازخوانی میکنیم.
* چه خبر از میانه؟
دقیقا یک ماه از زلزله شهر میانه در آذربایجان شرقی میگذرد و در این مدت مسؤولان تا توانستهاند وعده و و عید دادهاند. حتی دیروز محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از قول سازمان مللیها وعده داد که هزار دستگاه بخاری به زلزلهزدگان اهدا میشود. وی درباره آخرین وضعیت زلزلهزدگان این استان گفت: سازمان ملل یکهزار دستگاه بخاری که قابلیت استفاده به عنوان اجاق گاز را نیز دارند، برای توزیع بین زلزلهزدگان شهرستانهای میانه و سراب در اختیار ما قرار داده است که امروز (دوشنبه) با حضور نماینده این سازمان در بین مردم توزیع میشود. تا روز گذشته ۱۱۶۵ نفر در میانه و ۷۰۰ نفر در سراب، وام ۱۰ میلیون تومانی اسکان موقت دریافت کردهاند و ۱۰۵ اتاقک ۴×۳ در میانه و ۱۳۸ اتاقک در سراب نیز در بین مردم توزیع شده است. به ۱۷۵ نفر در مناطق زلزلهزده میانه و ۴۶ نفر در سراب کانکس اختصاص داده شده است. ۶۳۷ واحد مسکونی در میانه و ۴۰۲ واحد مسکونی نیز در سراب آواربرداری شده، عملیات پیریزی ۱۵ واحد در میانه و ۳۹ واحد در سراب در حال انجام بوده و آرماتوربندی 4 ساختمان در میانه و 5 ساختمان در سراب آغاز شده است.
با وجود ادعای این مسؤول اما بررسیهای میدانی نشان میدهد برخی زلزلهزدگان در شرایطی که شاهد بارش برف و باران در منطقه هستیم، همچنان در تامین نیازهای اولیه با مشکل مواجه هستند. این در شرایطی است که پسلرزههای زلزله میانه هنوز ادامه دارد و سهشنبه هفته پیش زلزله 3/3 ریشتری در میانه تکرار شد.
مردم روستای ورنکش که بیشترین خسارت را در زلزله آذربایجان شرقی دیدهاند مشکلات بسیاری دارند. طبق اخبار خبرگزاریها در شرایطی که سوز و سرمای طبیعی منطقه را فرا گرفته است، برخی خانوادهها همچنان در چادر اسکان داده شدهاند. یکی از اهالی این روستا چند روز پیش به فارس گفت: «خانههایمان بر اثر زلزله تخریب شدند، اینجا منطقهای سردسیر و کوهستانی است، بارش برف نیز از امروز شروع شده و عملاً امکان زندگی در چادر برایمان مقدور نیست».
صفرعلی بابایی یک سوپر مارکت دارد که دیوارهایش بر اثر زلزله ترک خورده و تقریبا ویران شده ولی با این حال برای تامین مایحتاج اهالی روستا هر روز مغازهاش را باز میکند.
لودرها و بیلهای مکانیکی در حال آواربرداری است اما اهالی روستا از روند کند آواربرداری گلایه میکنند، آنها نگران سردی هوا هستند، چرا که بارش برف روستایشان را سفیدپوش کرده است.
حسنپور که برای کمک به زلزلهزدگان آمده نیز میگوید: «روزانه حدود ۷ تا ۸ خانه آواربرداری و ۱۰ خانه نیز تخریب میشود. هوای اینجا سرد است، چادرها پاسخگوی اسکان موقت نیست و اهالی روستا نیاز مبرم به کانکس دارند. مجموعا ۱۷ کانکس در سطح روستای ورنکش مستقر شده است که این تعداد نسبت به میزان خرابیها به هیچوجه جوابگو نیست». محمدرضا مشایخی، فرماندار ویژه شهرستان میانه هم در پاسخ به انتقادات گفت: «تنها دغدغه ما بعد از اسکان موقت، آواربرداری و تخریب واحدهای خطرساز است. ۵۵ دستگاه ماشینآلات از سوی دستگاههای مرتبط با محوریت بنیاد مسکن برای آواربرداری کامل در ۷ روستا فعال هستند. درباره چادرها هم باید بگویم که اکثر این چادرها برای استفاده کسانی است که از سکونت در خانههای سالم خود به خاطر وقوع پسلرزهها در هراس هستند، برخی برای افرادی است که ساکن دائمی روستاهای مورد نظر نبوده و برخی نیز برای خسارتدیدگانی است که ۳ میلیون تسهیلات اولیه بلاعوض خود را گرفته اما برای گرفتن مابقی تسهیلات خود اقدام به تحویل چادر نکردهاند. از زمان وقوع زلزله حضور نیروهای سپاه پاسداران، بسیج، داوطلبان جهادی و بنیاد مسکن در مناطق زلزلهزده میانه محسوس بوده و باعث دلگرمی ساکنان و حل بسیاری از مشکلات شده اما انگار بیتوجهی برخی مسؤولان مانع رفع معضلات اساسی این مناطق است. با وجود ادعای مسؤولان، زلزلهزدگان میانه مشکلات اساسی دارند؛ برخی زلزلهزدگان هنوز در چادر هستند، کانکسهای موجود پاسخگوی تعداد زلزلهزدگان نیست و سوز و سرمای شدید هوا معضلات آنها را چندبرابر کرده است. بگذریم از اینکه با کمک بلاعوض دولت هم تقریبا نمیشود کاری کرد. مسؤولان اگر میخواهند بزرگی مشکل را ببینند باید سری به روستای ورنکش میانه بزنند.
* صفهای طولانی کپسول در سیستانوبلوچستان
انتشار خبر رسیدن گاز به زاهدان در سال 1395 و تبلیغات گسترده دولتی بسیاری از مردم سیستانوبلوچستان را خوشحال کرده بود اما بعدها مشخص شد گاز به سیستانوبلوچستان رسیده اما به خانههای سیستان و بلوچستانیها نه!
ایجاد صفهای طولانی برای خرید کپسولهای گاز در این استان محروم نشان میدهد که مسؤولان وزارت نفت کارهای زیادی در این استان دارند که انجام ندادهاند. خبرگزاریها گزارش دادهاند که بسیاری از شهروندان زاهدانی منتظر در صفهای کپسول گازمایع از اینکه همه جای کشور لولهکشی گاز وجود دارد اما مردم این استان برای تهیه سیلندر گاز باید ساعتها در هوای سرد و وضعیت نامطلوب عرضه در صفهای طولانی گاز بمانند شکایت دارند. یکی از شهروندان میگوید: برخی سودجوییها و سهلانگاریها باعث شده است دلالها وارد باز شوند و کپسول را به قیمت آزاد 30 هزار تومان تعویض و اختلاف قیمتی 22 هزار تومانی (قیمت دولتی 8 هزار تومان است) را به مردم تحمیل کنند. بیشتر مردم از اشتراک گاز برخوردار شدهاند و قانونا باید کپسول را در منزل تحویل گیرند اما کسی پاسخگو نیست و شماره تماسی که برای پیگیری به مشترکان اعلام کردهاند مدام اشغال است. وی ادامه داد: در حال حاضر که در فصل سرما قرار داریم و مصرف گاز بیشتر شده، میانگین مصرف هر خانوار هفتهای 2 کپسول است، یعنی باید هفتهای حداقل یک روز در صف باشند، چون در هر نوبت 2 کپسول بیشتر تعویض نمیکنند.
معضل گاز در سیستانوبلوچستان بعد از گرانی بنزین بزرگتر شد. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در اینباره گفت: «تفاوت قیمت بین گاز و بنزین باعث استفاده بیشتر گاز در خودروها شد. استفاده از گاز به جای بنزین در خودروها رواج زیادی در شهرستان دارد که این خود باعث ایجاد صفهای طولانی شده است». مدیرعامل یکی از شرکتهای گاز سیستانوبلوچستان در این رابطه گفت: «در حال حاضر روزانه حدود 200 تن گاز در مرکز استان توزیع میشود. این امر در حالی است که سال گذشته این رقم بین 120 تا130 تن بود. قبل از سهمیهبندی جدید بنزین، تعداد کمتری از رانندگان سیستم گازسوز (LPG) را روی خودروی خود نصب کرده بودند. در آن زمان برخی رانندگان اقدام به فروش بنزین خود و خرید کپسول برای مخزن LPG خودروی خود میکردند اما پس از سهمیهبندی جدید بنزین، تعداد قابل توجهی از خودروها برای نصب سیستم LPG اقدام کردهاند که فشار قابل توجهی به شرکتهای توزیع گاز آورده است».
حالا مسؤولان دولتی که طبق معمول هیچ پیشبینیای در این زمینه نکردهاند با مشکل اساسی مواجه شدهاند و حتی در توزیع کپسول گاز ناتوانند، بنابراین دولت باید تمهیداتی را برای رفع معضل کمبود کپسول گاز در سیستانوبلوچستان بیندیشد.
***
* سیل با اولین بارش در خوزستان
با بارش بارانهای پاییزی سیلاب شهر کوت عبدالله را فرا گرفت. 9 ماه پیش سیل در این شهر مردم را آواره کرد اما هنوز مشکل سیلاب و فاضلاب در این شهر کوچک خوزستان حل نشده و با بارش شدید باران سیل میهمان خانهها میشود. خیابانهای منطقه کوت عبدالله در شهرستان کارون استان خوزستان به علت بارش باران و نداشتن کانال فاضلاب مناسب دچار آبگرفتگی شده است. شهرک بسیج کوت عبدالله از توابع شهرستان کارون این روزها شاهد خروج فاضلابهای شهری و ورود این آبهای آلوده و کثیف به منازل مردم است به طوری که بعضی از مردم این منطقه برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان خانههای خود را رها کردهاند. به گفته مردم، ۳ سال است این منطقه با مشکل مواجه است اما مسؤولان تنها وعده میدهند و هیچگونه کار اجرایی انجام ندادهاند. در این چند روز که این منطقه با این مشکل مواجه است خانوادهها برای حفظ سلامتی فرزندانشان، آنها را از حضور در مدرسه منع کردهاند. از طرفی آبگرفتگی آبادانیها را هم کلافه کرده به طوری که رئیس شورای شهر آبادان از مردم عذرخواهی کرده است. ناصر کعبی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: وجود مشکلات در شهر نشان از آن دارد که ما نتوانستهایم مشکلات شهری بویژه آبگرفتگی معابر آبادان را رفع کنیم. بارندگی اخیر سبب بروز آبگرفتگی در بخشهای زیادی از شهر شد و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که از این بابت از تمام مردم عذرخواهی میکنیم. البته بارندگی هم زیاد بود در این بارندگی تمام اعضای شورا در کنار کارکنان شهرداری کوشیدیم مشکلات را به حداقل برسانیم اما باز هم از این بابت از شهروندان عذرخواهی میکنیم. مسؤولان نباید فکر کنند که معضل سیل در خوزستان تمام شده چون هنوز مردم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم میکنند و سیل به یک مشکل همیشگی در این استان تبدیل شده است.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» از علل بازنگشتن «بیدود» به پایتخت گزارش میدهد
پشت پرده دوچرخهبازی شهرداری
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتوگو با «وطن امروز»: مسیرهای دوچرخه سطح شهر، پارکینگ موتوسیکلتها شده است
اسدالله خسروی*: دوچرخههای نارنجی پایتخت گویا قرار نیست به این زودیها به سطح شهر بازگردند، چرا که شنیدهها حکایت از مشکلات اقتصادی شرکت «پاک چرخ ایرانیان» دارد. شهردار تهران که سال 96 پا در رکاب دوچرخه گذاشت تا «طرح بیدود» در پایتخت کلید بخورد، فکر نمیکرد در کمتر 2 سال این طرح با مشکل جدی مواجه شود. به گزارش «وطنامروز»، دوچرخههای شرکت «پاک چرخ ایرانیان» 24 روز پیش همزمان با افزایش قیمت بنزین از سطح شهر تهران جمعآوری شدند. توجیه مدیران این شرکت هم محافظت از دوچرخهها بهدنبال شلوغیهای احتمالی معترضان به گرانی بنزین در شهر بود اما اکنون با گذشت 20 روز، جای دوچرخهها در ایستگاههای سطح شهر همچنان خالی است. معاون شهردار تهران چندی پیش قول داد 16 آذرماه یعنی شنبهای که گذشت، دوچرخهها به ایستگاهها بازمیگردند اما با گذشت 3 روز از این وعده، هنوز خبری از بازگشت دوچرخهها به سطح شهر نیست. هر چند محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اخیرا اعلام کرد بر اساس بررسیهای اولیه اختلافات داخلی در شرکت بیدود و عدم تفاهم میان شرکای آن، مشکل اصلی حذف دوچرخهها بوده است ولی اظهارات برخی مدیران در شهرداری حکایت از مشکلات دیگر هم دارد، از جمله اینکه بیدود اصرار به خرید سهام توسط شهرداری و حتی افزایش نرخ کرایه این دوچرخهها دارد.
یعقوب آزادهدل، مدیر سیستم حملونقل پاک شهرداری تهران درباره این موضوع اظهار داشت: بیدود یک شرکت خصوصی است و زمانی که اغتشاشات به دلیل حواشی گرانی بنزین ایجاد شد، این شرکت نیز نگران بود دوچرخههایش دچار آسیب شوند، لذا همه دوچرخهها را از سطح شهر جمعآوری کرد. پس از آن قطعی اینترنت شکل گرفت و امکان استفاده از دوچرخههایش نبود.
وی افزود: در حال حاضر شرکت بیدود مشکلات اقتصادی را دلیل حذف دوچرخهها و جمعآوری آن از سطح شهر اعلام کرده و این شرکت معتقد است هزینه و درآمد آن با هم همخوانی ندارد. در این میان مشکلات دیگری نیز به این موضوع دامن زده و بهطور کلی بیدود به ما اعلام کرده زمانی را برای بررسی بازگشت مجدد دوچرخهها نیاز دارد. مذاکراتی نیز برای تغییر مدل اقتصادی این دوچرخهها انجام شده است.
شرکت بیدود اعلام کرده افزایش قیمتها روی هزینه دوچرخههای اشتراکی هم اثر داشته و نرخ اشتراک دوچرخههای نارنجی نیاز به تغییر دارد.
مدیر سیستم حملونقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه «بیدود» جوانب مختلفی را برای رفع مشکلات اقتصادیاش در نظر گرفته بود، در پاسخ به این سوال فارس که گفته میشود یکی از سهامداران شرکت بیدود تمایل دارد سهام خود را به شهرداری واگذار کند آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: شرکت بیدود در حال رایزنی با شهرداری است و اگر این شرکت به نتیجهای نرسد، باید ودیعه مردم را بازگرداند.
همچنین رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درباره علل جمعآوری دوچرخههای نارنجی (طرح بیدود) در پایتخت، به «وطن امروز» گفت: این کمیسیون از همان ابتدا با اجرای طرح بیدود در تهران مخالف بود، چرا که اجرای طرحهای دوچرخهای طی حدود 30 سال گذشته هیچ وقت در تهران جواب نداده و پس از مدتی با شکست مواجه شده است.
محمد علیخانی با بیان اینکه شهرداری تهران متاسفانه بدون کار کارشناسی و توجه به عواقب آن، «طرح بیدود» را در پایتخت عملی کرد، افزود: شهرداری به جای صرف وقت و هزینه در چنین طرحی، باید تمرکز خود را بر توسعه حملونقل عمومی میگذاشت نه اینکه طرحهایی را اجرا کند که فقط رنگ و بوی شعار دارد. بهطور مثال ناوگان اتوبوسرانی شهری تهران اکنون با 5 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در حال فعالیت است. این در حالی است که قرار بود طی این چند سال، تعداد اتوبوسهای در پایتخت به 9 هزار دستگاه برسد. در چنین شرایطی برنامهریزیهای مدیران اجرایی شهری باید با اولویتبندی عملیاتی شود، نه اینکه هزینهها صرف طرحهای شکستخورده و زیانده بیاثر شود.
وی با بیان اینکه ما مخالف ورود بخش خصوصی به ناوگان حملونقل عمومی نیستیم، گفت: بخش خصوصی به دنبال سرمایهگذاری و کسب سود است که البته باید زمینه لازم برای ورود این بخش نیز فراهم شود. اینکه چرا شهرداری در فعالیت بخش خصوصی ورود میکند، جای تعجب است. ورود شهرداری به بخش حملونقل همیشه با شکست مواجه شده است که طرح بیدود یکی از آنهاست. اختصاص بخش عمدهای از حاشیه خیابانهای پایتخت به مسیرهای تردد دوچرخه مشکلات زیادی را به وجود آورده که علاوه بر عریض شدن برخی
خیابانهای درون شهر، اکنون به دلیل عدم استفاده از دوچرخه، مکانی برای موتوسیکلتها شده است. با این وجود استفاده عمومی از دوچرخه زمانی میتواند موثر باشد که ساختار خیابانهای شهر از حیث مهندسی دارای زیرساخت استاندارد باشد و سطح خیابانها نیز آنقدر شیبدار نباشد که دوچرخهسواران اذیت و از آن گریزان شوند. رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران اضافه کرد: استفاده از دوچرخه برای مسیرهای کوتاه موثر است، یعنی فردی که بخواهد از یک فروشگاه به ایستگاه اتوبوس یا مترو برود یا در مکانهای باز همچون پارک چیتگر میتواند بخوبی جواب دهد، نه اینکه کارمندی که میخواهد از خانه به محل کارش در تهران برود از دوچرخه استفاده کند. وی افزود: متاسفانه مدیران شهری از سیاستها و برنامهریزهای درست و ضروری منحرف شدهاند. آنها به جای اولویتبندی در انجام امور لازم، به موضوعاتی میپردازند که اثر مثبت آنچنانی برای شهروندان ندارد. نمونه آن اجرای طرح بیدود است که به جای پرداختن به این مسأله باید به توسعه حملونقل عمومی اندیشیده میشد. در حال حاضر حدود 70 ایستگاه دوچرخه «بیدود» در پایتخت راهاندازی شده و روزانه 5 هزار تردد از طریق این دوچرخهها انجام میشود.
اما پیروز حناچی، شهردار تهران نظر برخی شورای شهریها را قبول ندارد و از طرفداران پر و پا قرص دوچرخهسواری محسوب میشود و استفاده از این وسیله حملونقل را راهکار رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا میداند. وی در این باره گفت: سهم دوچرخهسواری در تهران هنوز کمتر از یک درصد است. با این وجود باید بدانیم که اضافه شدن هر دوچرخهسوار به شهر، به معنای کم شدن یک خودروی شخصی از چرخه آلودگی پایتخت است. همچنین دیگر عضو شورای شهر تهران در گفتوگو با «وطن امروز» درباره علت بازنگشتن دوچرخههای نارنجی به ایستگاههای پایتخت در طرح بیدود، گفت: بعد از اتفاقات ناشی از افزایش قیمت بنزین، این شرکت برای حفاظت از دوچرخههای خود اقدام به جمعآوری آنها از سطح شهر کرد اما از 25 آبانماه دیگر این دوچرخهها به ایستگاههای قبلی بازنگشتند که البته ما پیگیر چرایی آن هستیم.
حجت نظری با بیان اینکه گویا شرکت «پاک چرخ ایرانیان» برای بازگرداندن دوچرخهها به داخل شهر با مشکلات اقتصادی مواجه شده است، افزود: شنیدهها حکایت از مشکلات مالی این شرکت و نیز برخی اختلافات بین سهامداران آن دارد که حل این موضوع نیازمند بررسی دقیق و حمایتهای لازم از سوی بخش دولتی، خصوصی و شهرداری است.
وی در پاسخ به اینکه سرنوشت افرادی که برای استفاده از دوچرخهها هزینه کردهاند چه میشود؟ گفت: پول مشترکان محفوظ و شرکت موظف به پرداخت آن در صورت بازنگشتن دوچرخهها به سطح شهر است. با گذشت 24 روز از حذف دوچرخههای بیدود هنوز سرنوشت این دوچرخههای نارنجی در پایتخت مشخص نیست و احتمال افزایش نرخ اشتراک این دوچرخهها قوت گرفته است. شرکت بیدود به دنبال جلب حمایتهای شهرداری است و شهرداری هم در این زمینه به دلیل مشکلات مالی دست به عصا حرکت میکند.
خبرنگار*
ارسال به دوستان
پلیس
هشدار پلیس فتا به کاربران فضای مجازی
مراقب خریدهای اینترنتی در شب یلدا باشید
معاون اجتماعی پلیس فتا به مردم هشدار داد در آستانه شب یلدا مراقب خریدهای اینترنتی باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند. سرهنگ رامین پاشایی در گفتوگو با ایرنا، افزود: با نزدیک شدن به شب یلدا، ظرفیت فضای مجازی فرصت مناسبی است تا شهروندان با استفاده از این ظرفیت، خریدهای ویژه این شب را از این طریق انجام دهند، بر این اساس مجرمان سایبری از عدم آگاهی کاربران سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری میکنند. وی گفت: برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزانقیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان میکنند، بنابراین صفحاتی که به طور ناخواسته هنگام خرید اینترنتی باز میشوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها به قیمت ارزان هستند، قابل اعتماد نبوده و ممکن است این صفحات جعلی باشند، از این رو کاربران به هیچوجه از این سایتها خرید نکرده و اطلاعات بانکی خود را در این صفحات وارد نکنند.
***
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ خبر داد
وجود ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم، از افزایش ۴۶ درصدی کشفیات موادمخدر در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده در جمع خبرنگاران درباره زنان معتاد متجاهر گفت: بیش از ۱۵۰۰ تا ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم اما با توجه به وضعیت اسفبار آنها ۲۵۰ ظرفیت تنها در تهران برای زنان از طرف بهزیستی ایجاد شده است. ما به محلهای حضور این زنان اشراف کامل داریم و چنانچه ظرفیت از سوی دستگاههای متولی ایجاد شود نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهیم کرد. البته اخیرا ۳۸ ظرفیت جدید برای زنان معتاد متجاهر به ما اعلام شده است.
ارسال به دوستان
جامعه
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری تهران:
فقط ۱۴ درصد کودکان خیابانی ایرانیاند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: از کل ۳۸۱ کودک خیابانی که جمعآوری شدند، فقط ۱۴ درصد آنها ایرانی بودند.«فرزانه مروستی» در گفتوگو با ایلنا، گفت: در فاز دوم جمعآوری کودکان خیابانی یکی از اقدامات ما شناسایی باندهایی است که این کودکان را در چهارراهها به کار گرفته و شبها آنها را جمعآوری میکنند. ما در فاز دوم در واقع از نیروی انتظامی خواستهایم شناسایی و برخورد با این باندها را در دستور کار قرار دهد. وی درباره مغایرت آمارهای ارائه شده از سوی استانداری و فرمانداری درباره کودکان خیابانی جمعآوری شده، گفت: در فاز اول اطلاعات ما نشان داد تعداد کودکان خیابانی ایرانی بسیار کم است. از کل ۳۸۱ کودک خیابانی ۱۴ درصد ایرانی و ۸۶ درصد اتباع بیگانه بودند.
***
احداث بازار میوه و ترهبار در هر محله تهران
معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۶ میدان و بازار میوه و ترهبار داریم و تا پایان سال ۱۰ بازار جدید نیز احداث میشود، تصریح کرد: با اولویت محلههایی که فاقد بازار هستند، احداث ۲۲ بازار برای سال آینده و ۱۵ بازار برای سال ۱۴۰۰ را در دستور کار داریم. به گزارش ایسنا، مهندس مجتبی یزدانی با اشاره به اینکه علاوه بر میوه و ترهبار، در بحث گوشت قرمز، مرغ و آبزیان نیز از شرایط خوبی در میادین میوه و ترهبار برخوردار هستیم، افزود: مردم با مراجعه به این مراکز، میتوانند مایحتاج روزانه و هفتگی خود را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب تهیه کنند. بهطور مثال قیمت پرتقال که در میادین میوه و ترهبار بین ۳ تا ۴ هزار تومان است، در فروشگاههای شمال شهر ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و در فروشگاههای جنوب شهر ۵ تا ۷ هزار تومان به فروش میرسد.
ارسال به دوستان
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی:
۹۰ درصد کتب کمکدرسی غیراستاندارد است
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: بر اساس مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش، مرجع انحصاری اعطای «اعتبارنامه» به مواد و رسانههای آموزشی و تربیتی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی است. مهدی فیاضی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتوگو با فارس، گفت: کتابهای آموزشی کتبی هستند که مفاهیم درسی را در قالبهای مختلف مثل شعر، داستان، طنز و غیره ارائه میدهند ولی کتاب کمکدرسی ناظر به خود کتاب درسی است. در حال حاضر ۶۰ درصد کتابهای آموزشی مناسب تشخیص داده میشوند اما در بخش کتب کمکدرسی، زیر ۱۰ درصد آنها از استاندارد لازم برخوردارند.کتابهای کمکدرسی به لحاظ موضوعی ۱۹ درصد کتابهای منتشر شده را شامل میشود ولی به لحاظ تیراژ سهم بالایی دارد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|