|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
سایه سنگین کرونا یا زمینگیر شدن داستانگویی سریالی در تلویزیون
پر مخاطب بی قصه
احسان سالمی: کرونا علاوه بر تعطیل کردن پروژههای سینمایی در سراسر جهان، سریالسازی را هم تحت تاثیر قرار داد. بسیاری از پروژههای مهمی که توسط کمپانیها و شبکههای باسابقه در حال ساخت بودند، فعلا به دلیل کرونا، متوقف شدهاند. اما بعضی وقتها شرایط به شکلی است که حتی با وجود شیوع ویروسی منحوس همچون «کرونا» هم نمیتوان کار را متوقف کرد. اگر کمپانیهای بزرگ ساخت سریالهای مطرحی همچون «The Witcher» و «The Lord of the Rings» را به دلیل شیوع کرونا متوقف کردند اما شبکههای تلویزیونی ایران به دلیل فرارسیدن ایام قرنطینه به هر شکلی که بود، باید سریالهای خود را به آنتن میرساندند. احتمالا به همین خاطر هم بود که سریالهای امسال با وجود همه تلاشهای انجام شده و ترکیب خوبی از بازیگران و عوامل تولید که در کنار هم قرار گرفته بودند، در نهایت به واسطه کیفیت پایینی که داشتند و البته قصههای بشدت ضعیف و کمجان خود، با انتقادات زیادی روبهرو شدند.
* پس کو قصه؟
احتمالا اگر شما هم مثل نگارنده این مطلب سریالهای تلویزیونی نوروزی را با دقت دنبال کرده باشید، با سوالی جدی در ارتباط با قصه این مجموعهها روبهرو شدهاید؛ از سریال «پایتخت» که براساس آمارها پرمخاطبترین برنامه تلویزیون در این ایام بود تا «دوپینگ» و «کامیون»، هیچکدام قصه و داستان مشخصی نداشتند. ما که بعد از دیدن 15 قسمت پایتخت نفهمیدیم بالاخره قصه این سری از «پایتخت» ماجرای مجلسی شدن نقی بود یا بازگشت شخصیت «بهبود». ماجرای ازدواج «رحمت» قرار بود قصه محوری باشد یا خلافکاریهای «ارسطو» بعد از آزادی از زندان؟ بالاخره قصه این سریال چه بود؟ حداقل در فصلهای قبلی مشخص بود که قصه محوری کدام است و خردهقصههای آن چیست ولی این بار آنقدر قصههای متفرقه و وصلهپینه شده وجود دارد که گویی اصلا چیزی به عنوان قصه اصلی برای این فصل از سریال در نظر گرفته نشده است.
موضوعی که درباره «دوپینگ» و «کامیون» نیز به همین شکل است. سریالهایی فاقد فیلمنامهای قوی که در بهترین حالت میشد از ایده محوری آنها برای ساخت یک اثر سینمایی استفاده کرد اما در نهایت با تبدیل شدن به یک اثر سریالی به واسطه قصه لاغر و کمجانی که داشتند، نتوانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند.
این البته صرفا انتقاد نگارنده این مطلب به سریالهای نوروزی نیست؛ کافی است تعدادی از نظرات مخاطبان در فضای مجازی را مرور کنید تا متوجه شوید علاوه بر انتقاداتی که نسبت به محتوای این سریالها وجود دارد، یکی از جدیترین نقدهای وارد شده به این مجموعهها مسأله قصه ضعیف آنهاست.
* بر باد رفتن قصه به خاطر چند روز!
پر نشدن آنتن یکی از ترسهای همیشگی گردانندگان شبکههای تلویزیونی است؛ حقیقتی که فقط کسانی آن را درک میکنند که سابقه فعالیت در این حوزه را داشته باشند. شاید بسیاری از مخاطبان از این موضوع مطلع نباشند اما به نظر میرسد یکی از عواملی که باعث ضعیف شدن سریالهای نوروزی امسال شد، نزدیک بودن ایام نوروز امسال به ماه مبارک رمضان بود. با توجه به اینکه فاصله اتمام نوروز امسال تا آغاز ماه رمضان تقریبا حدود 2 هفته است، برخی شبکههای تلویزیونی تصمیم گرفتند برای پر کردن این بازه زمانی به جای آنکه سریالی جدید را روانه آنتن کنند، همین سریالهای نوروزی را کمی طولانیتر کنند تا این چند روز را هم آنتن خود را با همین سریالها پر کنند.
احتمالا با همین منطق هم بود که سریالی همچون «دوپینگ» تقریبا در 10 قسمت اول خود کاملا درجا میزد و جز نمایش قدرت زوربازوی شخصیت «کامران» و نفوذ کلام «شیوا» چیزی برای ارائه به مخاطبانش نداشت! و تازه قصه اصلی آن کمکم از میانههای پخش آن آغاز شد. «کامیون» نیز از همین مشکل رنج میبرد و قصه این سه دانشجوی بیخانمان شده و آقا نادر تازه از اواخر دوره نوروز جدی شد. قصههایی که در بهترین حالت قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه 14 قسمتی را داشتند، با تبدیل شدن به یک سریال 24 قسمتی طبیعتاً با مشکلاتی اینچنینی روبهرو خواهند شد.
اما خب! واقعیت آن است که عمده مخاطبان معمولا در مواجهه با یک اثر نمایشی سریالی پس از تماشای چند قسمت ابتدایی، اگر با فضای کلی آن مجموعه ارتباط برقرار نکنند، دیگر ادامه سریال را تماشا نخواهند کرد و چند قسمت ابتدایی ضعیف سریالهایی همچون «دوپینگ» و «کامیون» که به خاطر ماجرای پیشگفته دچار این مشکل شدند، در نهایت ضربه سنگینی را به کیفیت کلی این سریالها و البته میزان مخاطبان آنها زد.
* حساب کردن روی مخاطب همیشگی
با همه اینها اما براساس آمارهای رسمی به نظر میرسد مخاطبان سریالهای نوروزی تا به اینجای کار کم هم نبودهاند. البته باید بین میزان مخاطبان مجموعههای نمایشی و نقدهای فنی وارد بر یک اثر تمایز قائل شد. در واقع میزان بالای مخاطبان یک اثر لزوماً نمیتواند باب نقدهای فنی بر آن اثر را ببندد و نقدهایی که ما هم در ارتباط با قصههای ضعیف این مجموعهها مطرح کردیم و از کش آمدن غیرمنطقی قصههای این چند سریال نوروزی گفتیم، ناظر بر طرح همین انتقادات برای اصلاح رویه سریالسازی بویژه در ایام نوروز سالهای آینده بود.
براساس آنچه رسانه ملی از نتایج رسمی نظرسنجیهای خود اعلام کرده، مجموعه «پایتخت ۶» شبکه یک سیما با ۷۵ درصد مخاطب بیشترین بیننده را داشته است و بر اساس این نظرسنجی حدود ۹۰ درصد بینندگان پایتخت ۶ در حد زیاد از آن رضایت داشتهاند. بعد از سریال «پایتخت ۶»، سریال «دوپینگ» شبکه 3 با ۴۲ درصد مخاطب در رتبه دوم قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد بینندگان این مجموعه در حد زیاد از محتوای طنز این سریال رضایت داشتهاند. سریال «کامیون» شبکه 2 سیما هم با 1/27 درصد در رتبه سوم سریالهای نوروزی قرار گرفته است.
البته در این میان برای سریالی همچون «پایتخت» تاثیر مخاطبان همیشگی این مجموعه و اعتبار کسب شده از فصلهای قبلی را هم باید در نظر گرفت. موضوعی که احتمالا سازندگان این سریال هم کمی بیش از اندازه روی آن حساب کردند و نتیجه آن جدی نگرفتن مسأله قصه برای این فصل بود. همچنین درباره استقبال نسبی از سریال «دوپینگ» نیز باید به موضوع حضور بازیگرانی تازه که کمتر در سریالهای تلویزیونی حضور دارند، توجه کرد.
* زیرسایه کرونا
البته با همه انتقاداتی که نسبت به قصه سریالهای نوروزی مطرح است، نباید از این نکته نیز غافل شد که ماجرای «کرونا» تاثیر بسیاری بر روند ساخت و آمادهسازی سریالهای نوروزی داشت. از آنجا که عموما این سریالها در بازه زمانی اسفندماه ساخته میشوند و شیوع این بیماری در نقاط مختلف دنیا و ایران تقریبا از همان اوایل اسفندماه جدی شد، روند ساخت مجموعههای نوروزی هم تحت تاثیر قرار گفت. برای مثال براساس آنچه پیش از ساخت فصل ششم پایتخت شنیده میشد، قرار بود این فصل سکانسهایی خارج از کشور هم داشته باشد که احتمالا قرار بوده در کشور ایتالیا تولید شود اما شیوع بیماری کرونا در نقاط مختلف جهان نهتنها ضبط آن سکانسها را کنسل کرده، بلکه روند قصه این مجموعه و سایر مجموعههای نمایشی را نیز دستخوش تغییر کرد. این موضوع را میشد در بیشتر شدن نماهای داخلی این مجموعهها نیز دید. سریالی همچون پایتخت که پیش از این معمولا اثری جادهای بود که بیشتر اتفاقات آن در فضای بیرونی رخ میداد، این بار بهواسطه شرایط موجود بیشتر قصه خود را در محیطهای بسته خانه نقی، داخل ماشین نماینده مجلس، آرایشگاه رحمت و خانه فهمیه روایت میکرد.
از این نظر البته باید کمی هم به سازندگان سریالهای نوروزی حق داد که نتوانند با خیالی آسوده کار خود را انجام دهند. احتمالا به خاطر همین موضوع هم بوده که روند قصه برخی از این سریالها تغییر کرده و زمینهساز انتقادات به آنها شده است. بحرانی که احتمالا گریبان سریالهای دیگری را که در این دوره تولید شدند و به دلایل مختلف در آینده نزدیک روانه آنتن خواهند شد نیز میگیرد.
ارسال به دوستان
سینمای جهان
کرونا جان هنرپیشه «جنگ ستارگان» را گرفت
اندرو جک، هنرپیشه ۷۶ ساله به خاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت. به گزارش تسنیم به نقل از یونایتد پرس، اندرو جک هنرپیشه فیلمهای «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» و «جنگ ستارگان: آخرین ناجی» بهخاطر بیماری کووید-19 جان خود را از دست داد. جک در غیاب همسرش در انگلستان درگذشت. گابریل راجرز، همسر او که خود به خاطر ماموریت کاری در استرالیا در قرنطینه است در توئیترش نوشت: ما امروز یک مرد را از دست دادیم. جک تنها 2 روز پیش بود که مشخص شد به ویروس کرونا مبتلا شده است. او هیچ دردی نداشت و در حالی از میان ما رفت که میدانست خانوادهای دارد که همواره کنارش هستند. جک در 2 فیلم «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» و «جنگ ستارگان: آخرین ناجی» در نقش کالوان امات ظاهر شد.
***
ترامپ؛ ویروس 2017
بازیگر سرشناس هالیوودی بار دیگر دونالد ترامپ را ویروس آمریکا خطاب و تأکید کرد واکسن این ویروس در انتخابات آینده وارد میشود! به گزارش آسوشیتدپرس، الک بالدوین باز هم به ترامپ تاخت و بار دیگر او را ویروس خواند. وی با توجه به اینکه ویروس کرونا بحرانی از نظر سلامت در جهان ایجاد کرده است، گفت دونالد ترامپ ویروس آمریکاست. بالدوین که برای ایفای نقش طنزآمیز ترامپ در «شوی زنده شنبهشب» همواره با اقبال روبهرو شده، در توئیتر نوشت: این ویروس در آمریکا از ژانویه ۲۰۱۷ شروع شد. واکسن آن نوامبر آینده (زمان انتخابات بعدی) وارد میشود. این در حالی است که بالدوین در ماه فوریه و پیش از آنکه ویروس کرونا بخواهد همهگیر شود، گفته بود: ترامپ ویروس همهگیری است که دنیا را تهدید میکند. ترامپ به دلیل اینکه در شرایطی که بحران سلامت دنیا را گرفته است، از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» و «آنفلوآنزای کونگ» یاد میکند، با انتقادهای زیادی روبهرو شده است. بالدوین هفته پیش هم با حضور اسکایپی در یک برنامه تلویزیونی یادآوری کرده بود که او و همسرش در برابر کودکان درباره ویروس کرونا صحبتی نمیکنند.
ارسال به دوستان
درگذشت یک پیشکسوت تئاتر
قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی طی پیامی درگذشت قدرتالله صالحی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت را تسلیت گفت. به گزارش فارس، در متن پیام آشنا آمده است: «همزمان با سیزدهمین روز از سال نو، تئاتر گرگان و به تبع آن تئاتر ایران سوگوار مردی بزرگ شد. مرور فعالیت تئاتری مرحوم قدرتالله صالحی در «گروه سینما و تئاتر آیین» از منش، اخلاق و ادب مردی حکایت میکند که به این خصایص جاودانه میماند. درگذشت این هنرمند پیشکسوت پس از تحمل مدتها بیماری در سالروز شهادت برادرش را به فال استقبال برادر از برادر در خانه نو گرفته و فقدان ایشان را به خانواده، دوستان، نزدیکان، آشنایان، همکاران و اهالی تئاتر ایران تسلیت میگویم». قدرتالله صالحی، هنرمند پیشکسوت، بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما ۱۳ فروردین ۹۹ پس از مدتها تحمل بیماری، درگذشت.
ارسال به دوستان
ادامه فعالیت «رادیو نوروز»
مدیر رادیو نوروز گفت: رادیو نوروز همچنان، همراه و همدل ایرانیان عزیز خواهد بود. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدسی، مدیر رادیو نوروز با اعلام این خبر گفت: با تمدید اجرای طرح فاصلهگذاری از سوی ستاد ملی مدیریت بحران در مبارزه با انتشار ویروس کرونا و حسب دستور دکتر شاهآبادی، معاون محترم صدای جمهوری اسلامی ایران، رادیو نوروز همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. مقدسی ادامه داد: برنامههای رادیو نوروز با هدف پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی، آموزش و اطلاعرسانی و مشاورههای تحصیلی، برنامههای با نشاط اجتماعی و شادیبخش با استفاده از ظرفیت بالای هنرمندان و پیشکسوتان رادیویی و گزارشهایی از عملکرد و فعالیت دستگاههای عضو ستاد ملی مدیریت بحران کرونا فعالیت خود را در همان قالب و ساختار مجلهای ادامه داده و میهمان بهاری هموطنان عزیز خواهد بود. مدیر رادیو نوروز تصریح کرد: توجه جدی به مشاورههای تحصیلی دانشآموزان از سوی کارشناسان خبره آموزشی در مقاطع مختلف در برنامههای رادیو نوروز از دیگر خدماترسانیهای این رسانه گرم و مردمی است.
ارسال به دوستان
انتشار نماهنگ خاک دلیران
به مناسبت روز جمهوری اسلامی، فرهنگسرای ابن سینا نماهنگ خاک دلیران را منتشر کرد. به گزارش «وطنامروز»، همگام با فرارسیدن چهلویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگسرای ابنسینا پویش ملی #خاک_دلیران را از 12 تا 22 بهمن 98 در فضای مجازی برگزار کرد. نحوه شرکت در پویش به این صورت بود که شهروندان بدون محدودیت سنی سرود انقلابی «ایران خاک دلیران» با صدای «روزبه نعمتاللهی» را لبخوانی و «لب آهنگ/ دابسمش» کرده و ویدئوی ضبطشده را از طریق شبکههای اجتماعی اینستاگرام و پیامرسانهای تلگرام، بله، سروش و ایتا به شناسه کاربری KHaakeDahiran@ ارسال کردند. با گذشت 50 روز، فرهنگسرای ابنسینا اقدام به تولید این نماهنگ مردمی کرد که همزمان با 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و چهل و یکمین سالروز استقرار نظام مقدس اسلامی در ایران منتشر شد. همچنین نماهنگهای «قبله عشق» به مناسبت عید بعثت پیامبر اعظم(ص) و «تهران؛ شهری برای همه» با اشعار قاسم صرافان و اجرای گروه سرود صفیر عشق نیز دیگر تولیدات این فرهنگسرای فعال در ایام نوروز ۹۹ بود.
ارسال به دوستان
سردار حاج میرزامحمد سلگی، جانباز و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) به یاران شهیدش پیوست
شهادت راوی «آب هرگز نمیمیرد»
سردار حاج میرزامحمد سلگی، جانباز و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین(ع) در سالهای دفاع مقدس، صبح پنجشنبه 14 فروردین، در بیمارستان شهید بهشتی همدان به یاران شهیدش پیوست. به گزارش «وطنامروز»، سردار سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی در دوران دفاعمقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبتهای ویژه بستری بود که صبح روز پنجشنبه گذشته به ملکوت اعلی پیوست. خانواده این سردار شهید، به منظور حفظ سلامت مردم، هیچ گونه مراسم تشییع و گردهمایی برگزار نکردند.
* خداحافظ پهلوان ابوالفضل مرام
حمید حسام، نویسنده کتاب «آب هرگز نمیمیرد» به روایت شهید سلگی در یادداشتی به پاسداشت مقام این شهید پرداخت. حسام در یادداشتی که «با نام خدای شهیدان و برای نفس مطمئنه حاج میرزا» آغاز شده است، نوشت: در روزهای خلوت خیابانها و سکوت دور از هیاهوی شهرها، عبور از نشئه دنیا و رسیدن به سرچشمه بقا، طعمی دارد از جنس طعم غریبی حضرت زهرا(س) که تو حاج میرزا، ای رفیق خوب خدا، دیشب آن را چشیدی. انگار که ۳۵ سال با 2 پای بریده و زخم پهلو و سرفههای شیمیایی مانده بودی که این نوع شهادت در سکوت را به ما نشان دهی. شهادت غریبانه، دفن شبانه و اصرار و تاکید برای نیامدن مردم یک شهر- که همواره متحدثان حسنت بودند- جگرم را در گلزار شهدای نهاوند سوزاند و ثانیههای خلوتم را پر از روضه کرد. دیشب، هر کس پیامی فرستاد، برایش نوشتم: نمیدانی چقدر سخت است، دفن شبانه و غریبانه مردی که آقا تمنای دیدنش را داشت. آقا هنوز تو را ندیده بود و فقط حدیث میانداری ابوالفضل گونهات را در «آب هرگز نمیمیرد» خوانده بود، فرمود: اگر برای من ممکن بود پا میشدم، میرفتم به همدان برای دیدن این مرد. این جمله را محسن مومنی، برایم تلفنی گفت و من برای تو نقلقول کردم، گفتی: با علی خوشلفظ بیا با هم برویم زیارت حاج حسین همدانی و از روح او استمداد بطلبیم. آن روز در گلزار شهدا، علی خوشلفظ، از شدت درد حتی نمیتوانست روی مزار خم شود و همانجا ایستاد همان نقطهای که یک سال بعد مزار خودش شد و تو با آن 2 پای مصنوعیات خم شدی و صورت چسباندی به سنگ مزار، ما 2 نفر با گریه تو، گریه میکردیم که میخواندی:
ما تشنه یک جرعه سخاوت هستیم
مشک تو هنوز آب دارد عباس
دیشب برای هزاران نفر که از خانه با اشک بدرقهات کردند، شب سختی بود و شب راحتی بود برای تو که ۳۵ سال پیش مخاطب ندای «ارجعی الی ربک» شدی و ماندی تا علمالهدی باشی در عصر دلتنگیها. خداحافظ پهلوان ابوالفضل مرام روزهای رزم شلمچه، مجنون، فاو و مرصاد. حال که به سرچشمه بقا رسیدی، سلام ما را به همه شهیدانی که خون قلبشان را نثار راه سیدالشهدا(ع) کردند، برسان. سلام همه تشنگان یک جرعه سخاوت را.
* ارادتمند همیشگی آقا میرزا
همچنین گلعلی بابایی، نویسنده در یادداشتی در توصیف شهید سلگی نوشت: راوی صادق «آب هرگز نمیمیرد»، فرمانده مقتدر گردان حضرت ابوالفضل(ع)، رفیق شفیق شهید حاج حسین همدانی، جانباز سرافراز میرزامحمد سلگی به یاران شهیدش ملحق شد. هم او که در دفاع 8 ساله ملت ما بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما خداوند اینگونه تقدیرش را رقم زده تا در چنین ایامی مظلومانه عروس شهادت را در آغوش بگیرد و به رزمندگان شهید گردان حضرت عباس(ع) و لشکریان انصارالحسین ملحق شود. او که بهرغم جانبازی (قطع هر دو پا) اولین فرماندهای بود که نیروهایش را برای سد کردن مسیر پیشروی منافقین در عملیات مرصاد به تنگه چهارزبر فرستاد و آنجا را به گورستان «مجاهدین بعث» تبدیل کرد... و سرانجام فرمانده مخلصی که وقتی مقام معظم رهبری کتاب خاطراتش (آب هرگز نمیمیرد) را مطالعه کردند، در بخشی از تقریظ کتاب مرقوم فرمودند:
...ساعتهای خوش و باصفایی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:
درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
لبی تر کرده زان صهبای جام پر فسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم...
روحش شاد که تجسم عینی تقوا، شجاعت، پایداری، صداقت، وفاداری و معرفت بود.
ارادتمند همیشگی آقا میرزا، گلعلی بابایی
ارسال به دوستان
صحبتهای قابل تأمل علی نصیریان در گفتوگو با یک برنامه رادیویی
در مقابل پزشکها و پرستارها تعظیم میکنم
«علی نصیریان» که میهمان برنامه رادیویی «فرش بنفشه» بود، گفت: ما که بسیار آسیبپذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود، این همه غرور، تکبر، فخرفروشی، زورگویی، قلدری، بزن بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟ به گزارش «وطن امروز»، استاد علی نصیریان درباره شرایط این روزها با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: این یک تجربه خیلی خوب بود تا تذکر و هشداری به انسان بدهد که این همه اهن و تلپ دارد، با این همه فناوری و اقتصاد و پول و زور و اسلحههای مدرن در مقابل یک ویروس از پا درمیآید و نمیداند چه کند. این ویروس را نمیشناسد و نمیداند با او چه معاملهای کند. طول میکشد تا آن را بشناسد و بتواند برای آن دوا و درمان پیدا کند. این موضوع خیلی عجیب و جالب است.
* ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود
بازیگر «بوی پیراهن یوسف» یادآور شد: ما باید به خودمان یادآوری کنیم که خیلی هم دستمان پر نیست و بسیار آسیبپذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود. در نتیجه این همه غرور و تکبر و فخرفروشی و زورگویی و قلدری و بزن و بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟ اکنون بشر در موقعیتی است که باید به یک همگرایی، همبستگی و دوستی برسد. تمام ملتها باید از دشمنی و درگیری و خصومت دوری کنند. این یک هشدار برای ما است. ممکن است خود کره زمین هم مطمئن نباشد که چه اتفاقی خواهد افتاد. اصلا با کارهایی که بشر با کره زمین کرده انتهای کار نامعلوم است. این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به اینکه آیا پس از اتمام ماجرای کرونا، این روزها و عبرتی که باید بگیریم یادمان میماند، تاکید کرد: اشکال کار ما همین است. بشر فراموشکار است، همانطور که مرگ را فراموش میکند. همسرش، پدرش را در گور میگذارد و میبیند اما باز هم سر خانه اول بازمیگردد.
* همدردی آقای بازیگر با مردم ایران
وی تصریح کرد: میخواهم با این ملت نازنین و عزیزی که این همه صدمه خوردند همدردی کنم؛ مردمی که با مسائل اقتصادی، گرانی، کمبودها و نقصانهایی که بوده دست و پنجه نرم کردهاند. این مرض هم که آمده با از دست دادن کار و خانهنشینی مواجه شده و دارند تحمل میکنند. من به این انسانها تعظیم و با آنها همدردی میکنم. این انسانها را ستایش میکنم که با کمال محبت، انسانیت و درک در منزل میمانند تا جلوی انتشار این ویروس را بگیرند. این خیلی با ارزش است و من به ملت ایران تعظیم میکنم؛ ملتی که این همه فداکارانه، همکاری و همراهی میکند. وی با اشاره به تلاش کادر درمان کشور افزود: این دکترها، پرستارها، مسؤولان بیمارستانها و درمانگاهها چه فداکاریها، جانبازیها کردهاند و چقدر برای این مسأله شهید دادهاند. فشار کاری زیادی دارند و جانفشانی بسیاری کردهاند و من خدمت این اساتید، این زنان و مردان تعظیم میکنم.
«فرش بنفشه» به تهیهکنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیلپور با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت 17 از «رادیو ایران» پخش میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|