|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگو با مهدی میرتیموری، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند
حال خوب مستندهای تلویزیونی
عباس اسماعیلگل: چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، مدتی است کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره با هدف تکمیل چرخه تولید و پخش آثار مستند ایجاد شد؛ چرخهای که تلویزیون به عنوان خانه فیلمهای مستند میتواند نقش مهمی در تکمیل و فعالیت بهتر آن داشته باشد. به همین خاطر، جشنواره تلویزیونی مستند برای کمک به بهبود فعالیت این چرخه، ارتباط بهتر مخاطبان با آثار مستند و همچنین تسهیل فرآیند ارتباط مخاطب با مستندسازان و جدیتر شدن مسأله مهم تولید مستندهای تلویزیونی، سال 96 با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» آغاز به کار کرد. این جشنواره سال 97 و در دومین دوره خود بخش عکس مستند و در سومین دوره در سال 98 بخش مستندنگاری را اضافه کرد تا طیف وسیعتری از هنرمندان و نویسندگان حوزه مستند را پوشش دهد. امسال نیز این جشنواره به عنوان اولین جشنواره مستند که پس از شیوع بیماری کرونا در ایران قرار است برگزار شود، همچون 3 دوره اخیر آن با همکاری مشترک سازمان هنری- رسانهای اوج با شبکه مستند سیما برگزار میشود.
مهدی میرتیموری، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند در گفتوگو با «وطن امروز» درباره روند برپایی این جشنواره توضیحاتی ارائه داد.
***
* جناب میرتیموری از آنجا که شما در هر 4 دوره برپایی جشنواره تلویزیونی مستند سیما به عنوان دبیر جشنواره مشغول به فعالیت بودهاید از نفس برپایی و شکلگیری جشنواره بگویید.
سال 1396 نخستین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» برگزار شد. همان موقع جشنواره با چند علت اصلی برگزار شد که یکی از این دلایل به خاستگاه اصلی مستندسازان برمیگردد، زیرا تلویزیون به عنوان خانه اصلی مستند در میان اهالی فرهنگ و هنر مطرح است و شبکههای مختلف تلویزیون هر سال به بهانه جشنواره تلویزیونی مستند، حجم انبوهی از آثار مستندسازان را به نمایش میگذارند. دوم آنکه جمع کثیری از فیلمسازان شهرستانی در بسیاری از مواقع دیده نمیشدند و بهرغم تولید آثار با کیفیت بهخاطر نداشتن انگیزه از میدان خارج میشدند اما با برپایی جشنواره مستند تلویزیونی بسیاری از این فیلمسازان هر طور که شده با انگیزه بالا آثارشان را به دبیرخانه جشنواره میرسانند تا علاوه بر آنکه آثارشان در معرض دید مخاطبان تلویزیون قرار گیرد، خودشان هم به جامعه هنرمندان معرفی شوند.
* امسال چهارمین دوره از جشنواره تلویزیونی مستند را پشت سر میگذاریم، این جشنواره طی این چند دوره چه روندی را طی کرده است؟
سعی کردیم همانند سایر جشنوارههای معتبر دنیا، دورههای مختلف جشنواره تلویزیونی مستند را با یک روند مشخص و رو به رشد برگزار کنیم و هر دوره از جشنواره که میگذرد یک ویژگی و قابلیت خاص را به جشنواره اضافه کنیم؛ به عنوان مثال در دوره دوم جشنواره بخش عکس را به آن اضافه کردیم که با استقبال بالایی مواجه شد و در دوره سوم بخش «مستندنگاری» را به بخشهای جشنواره اضافه کردیم که این قسمت هم با اقبال پژوهشگران روبهرو شد. در مجموع پس از پایان دوره سوم جشنواره تلویزیونی مستند به این نتیجه رسیدیم که این فستیوال در حوزه مستند به یک جامعیتی رسیده است که هم فیلمسازان و اهالی فرهنگ و رسانه را درگیر خود میکند و هم بسیاری از مخاطبان آثار مستند را متوجه برپایی این جشنواره میکند.
* به نظر شما مهمترین تفاوت دوره چهارم جشنواره تلویزیونی مستند با دورههای قبل چه چیزی است؟
در وهله اول باید به این نکته اشاره کرد که جشنواره تلویزیونی مستند پس از 3 دوره برپایی هم به لحاظ ساختاری به بلوغ رسیده و هم اینکه به یک ثبات نسبی رسیده است، زیرا هر اتفاق رو به رشدی که برای جشنوارههای مختلف رخ میدهد به مرور زمان و پس از برپایی هر دوره از جشنواره اتفاق میافتد. خوشبختانه باید گفت این جشنواره طی 4 دوره برپایی، مراحل رشد خود را بخوبی طی کرده است و به همین خاطر دوره چهارم جشنواره را بدون تغییر اساسی در ساختار برگزار کردهایم. اما نباید از این نکته غافل شد که هر ساله و در هر دوره از جشنواره ما یک رویکرد خاص را در پیش میگیریم و به خاطر بستر حرفهای که در قالب جشنواره شکل گرفته است دغدغه اصلی ما در این دوره جذب حداکثری مخاطبان عام برای آثار جشنواره تلویزیونی مستند خواهد بود، بر همین اساس امسال کارگروه مجزایی در قالب رسانهای تشکیل دادهایم که در این کارگروه ایدههای عملیاتی مختلفی برای دیده شدن بیشتر اخبار و آثار جشنواره در شبکههای مختلف تلویزیون و رسانههای مختلف کشور مطرح و پیگیری میشود که امیدوارم با عملیاتی شدن این ایدهها اتفاق رو به رشدی در جذب مخاطبان عام تلویزیون رقم بزنیم.
* شرایط کرونایی جامعه چه تاثیری بر روند برپایی چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند گذاشته است؟
از آنجا که جشنواره تلویزیونی مستند از ابتدا هم به صورت غیرحضوری برگزار میشد، با توجه به اتفاقات امسال و شیوع کرونا این غیرحضوری برگزار شدن نقطه قوتی برایمان به حساب میآید. اما نباید از این نکته غافل شویم که با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشک هنرمندان و مستندسازان برای تولید آثار خود با مشکلاتی مواجه هستند و روند کار آنها با کندی و سختیهایی همراه است که ما برای حمایت بیشتر، امسال میزان حق پخش آثاری را که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا میکند به میزان ۵۰ درصد افزایش دادهایم. حق پخش تلویزیونی که برای نخستین بار از جشنواره سال گذشته به تمام هنرمندان راه یافته به بخش مسابقه پرداخت میشد، امسال با یک افزایش قابل توجه روبهرو شده است به طوری که برای آثار کوتاه مبلغ یک و نیم میلیون تومان، آثار نیمه بلند به میزان 3 میلیون تومان و آثار بلند به میزان 5 میلیون تومان به عنوان حق پخش درنظر گرفتهایم. یکی دیگر از اقداماتی که متاثر از وضعیت کرونایی کشور در جشنواره امسال شاهد آن هستیم، ایجاد یک بخش جدید در جشنواره با محوریت کرونا بوده است؛ امسال یک بخش ویژه برای مستندهایی که با موضوع کرونا تولید شدهاند، در نظر گرفتیم و موضوعات آن حول محورهایی همچون کمکهای مردمی، اقدامات جهادگونه در کشور برای کمک به هموطنان، تلاشهای نظام سلامت و کادر درمانی کشور، مجاهدتهای مدافعان سلامت و... خواهد بود و شامل بخش فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری خواهد بود. همچنین درباره برپایی حضوری یا غیرحضوری مراسم اختتامیه جشنواره باید گفت با توجه به شرایط در زمان لازم تدابیری اندیشیده خواهد شد.
* جشنواره تلویزیونی مستند طی چند دوره برپایی تا چه اندازه در زمینه معرفی چهرههای جدید عرصه مستندسازی توانسته موفق عمل کند؟
خوشبختانه این جشنواره از همان دوره اول پدیدههای جوان و موفقی را به جامعه مستندسازان معرفی کرده است که در اینباره میتوان به مستندسازانی اشاره کرد که قبل از برپایی جشنواره تلویزیونی مستند به علت نادیده گرفتن از انگیزه لازم برای ادامه کار برخوردار نبودند؛ به عنوان مثال یک خانم مستندسازی که اثرش را برای جشنواره ارسال کرده بود پس از بررسی هیأت داوران همگی به کیفیت بالای مستند اذعان داشتند و به واقع داوران مستندی را دیدند که دست کمی از مستندهای درجه یک خارجی نداشت اما این مستندساز تا قبل از جشنواره به خاطر نداشتن انگیزه و دیدن نشدن چند سالی خانهنشین بود؛ از این دست نمونهها در چند دوره برپایی جشنواره زیاد داشتهایم. یکی دیگر از برکات جشنواره تلویزیونی مستند مربوط به شناسایی و معرفی استعدادهای شهرستانی در قالب این فستیوال است، زیرا بسیاری از جوانان مستندساز شهرستانی با دیده شدن اثرشان در این رویداد، با یک اعتماد به نفس بالا در شهرشان مشغول به فعالیت میشوند و این دیده شدن موجب دریافت پیشنهادهای همکاری متعدد از سوی مسؤولان شهر خود میشود.
* با توجه به آنکه هنوز برای ارسال آثار مهلت است، استقبال مستندسازان از دوره چهارم جشنواره چگونه بوده است؟
فراخوان ارسال آثار به جشنواره از ۲۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد و مستندسازان فرصت دارند تا این تاریخ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. درباره استقبال مستندسازان از این رویداد باید گفت اقبال هنرمندان همچون دورههای قبل رضایتبخش است و از آنجا که هفته پیش رو به عنوان هفته طلایی ارسال آثار مطرح است باید منتظر ماند تا چه اتفاقی رخ میدهد و سپس براساس تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تصمیمگیری خواهد شد.
* سخن پایانی؟
بنده به عنوان یک مستندسازی که چند دوره دبیر برپایی جشنواره تلویزیونی مستند هستم با قاطعیت میگویم که فضای سینمای مستند کشور از سینمای داستانی بسیار جلوتر است، زیرا مستندسازان بخوبی خود را با مسائل و دغدغههای جامعه درگیر میکنند و در همین راستا بشدت به حمایت و پشتیبانی مسؤولان فرهنگی کشور نیازمندند تا با خلق آثار اجتماعی به حل مشکلات مردم در جامعه کمک کنند که امیدواریم این اتفاق در نهایت رخ دهد.
***
[مدیر «مستند» در «افق»]
تغییر مدیریت شبکه مستند در آخرین روزهای هفتهای که گذشت بسیاری از علاقهمندان عرصه مستند را شوکه کرد. در حالی که براساس آمارها، سلیم غفوری در دوره فعالیت در شبکه مستند سیما عملکردی قابل قبول از خود نشان داده بود، خبر رفتن او از شبکه مستند برای همه محل تعجب بود. غفوری در دوره کاری خود در شبکه مستند سیما توانست باعث ارتقای میزان مخاطبان در کنار افزایش کیفیت آثار پخش شده در این شبکه شود. احتمالا با در نظر گرفتن همین نکته نیز بوده که مدیران سیما تصمیم گرفتند با یک تغییر مدیریتی سکان سرپرستی شبکه افق سیما را به غفوری بسپارند تا تغییری در وضعیت این شبکه نیز ایجاد کند. غفوری از جمله مدیران بیحاشیه و پرتلاش تلویزیون است که حالا بناست مدیریت شبکه افق را برعهده داشته باشد. همچنین میرباقری در حکم دیگری مجتبی موسوی، مدیر طرح و برنامه شبکه مستند را به عنوان سرپرست این شبکه منصوب کرده است. راهاندازی جشنواره تلویزیونی مستند هم یکی از ابتکارات غفوری در دوره فعالیتش در شبکه مستند سیما بود که طی 3 دوره اخیر که از آغاز این جشنواره میگذرد منجر به ظهور و بروز چهرههای تازه در عرصه مستند و کشف استعدادهایی جدید در این زمینه شده است. هر چند بهتر بود غفوری با توجه به روند رو به رشد شبکه مستند سیما در ادامه نیز در مدیریت همین شبکه و نهالی که خود برای بار آوردن آن تلاش کرده بود، باقی میماند اما قطعا حضور او در شبکه افق اگر به شکل بلندمدت باشد، میتواند باعث پوست انداختن این شبکه و تولیدات جدی و جدید در آن باشد.
ارسال به دوستان
تلویزیون
سریال شهید باکری ساخته میشود
مینیسریال شهید باکری به کارگردانی «هادی حجازیفر» ساخته میشود. به گزارش فارس، مجموعهای تلویزیونی با موضوع زندگی «شهید باکری» در 7 قسمت تولید خواهد شد. تهیهکنندگی این سریال را ابوالفضل صفری که پیشتر هم ساخت آثاری متفاوت و استراتژیک را در کارنامهاش دارد، بر عهده دارد و بناست حجازیفر به عنوان اولین تجربه آن را کارگردانی کند. این مجموعه در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و حجازیفر علاوه بر کارگردانی سریال، ایفای نقش شهید باکری را هم بر عهده خواهد داشت. برای ساخت این سریال با خانواده شهید گرانقدر مهدی باکری نیز مذاکره شده است.
***
«خاطرات موتورسیکلت» به تلویزیون رسید
به مناسبت فرا رسیدن 31 خرداد و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، مستند تحسینشده «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی از 3 شبکه مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، «خاطرات موتورسیکلت» روز یکشنبه 25 خرداد نیز در پلتفرمهای اینترنتی عرضه شد که با استقبال مخاطبان روبهرو شد و به مناسبت فرا رسیدن 31 خرداد و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، این مستند روزهای شنبه 31 خرداد و یکشنبه اول تیرماه از شبکههای مستند، افق و شبکه 5 روی آنتن خواهد رفت. این مستند روز شنبه 31 خرداد ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه افق و ساعت ۱۹ از شبکه مستند و همچنین یکشنبه اول تیرماه ساعت ۱۱ از شبکه 5 سیما روی آنتن خواهد رفت. «خاطرات موتورسیکلت» به تهیهکنندگی و کارگردانی امیرحسین نوروزی و نویسندگی سامان مختاری، تهیهشده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری- رسانهای اوج است.
***
«افسانه هزارپایان» در تابستان شبکه نسیم
مجموعه تلویزیونی «افسانه هزارپایان» با سری جدید «شوتبال» به آنتن تابستانه شبکه نسیم میرسد و فصلهای جدید 2 برنامه تلویزیونی «چهلتیکه» و «دستفرمون» هم در راهند. به گزارش تسنیم، فصل جدید سریال «افسانه هزارپایان» هر روز ساعت 19، برنامههای «ویتامین خ» از شنبه تا چهارشنبه و «نسیمآوا» پنجشنبه و جمعه ساعت 20، سری جدید «شکرستان» ساعت 20:15، سری جدید «شوتبال» یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 21، برگزیده «خندوانه» هر شب ساعت 22، «کودکشو» شنبه تا سهشنبه ساعت 23 و جمعهها ساعت 21 و «دورهمی» چهارشنبه تا جمعه ساعت 23 پخش میشوند. همچنین سری جدید برنامههای «چهلتیکه» و «دستفرمون» نیز بزودی در ایام تابستان روی آنتن خواهند رفت.
ارسال به دوستان
کدام فیلمها پروانه نمایش گرفتند؟
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برای ۲ فیلم مجوز نمایش صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با مجوز نمایش برای 2 فیلم «یازده سالگان» به تهیهکنندگی،کارگردانی و نویسندگی هوشنگ درویشپور و فیلم سینمایی «گربه سیاه» به تهیهکنندگی بهرام رادان، کارگردانی کریم محمدامینی و نویسندگی علی اصغری با درجهبندی سنی 12+ موافقت کرد.
ارسال به دوستان
انتشار دومین فراخوان ایده هیأت با موضوع اربعین و محدودیتها
دومین فراخوان ایده هیأت با موضوع اربعین و محدودیتها از سوی جامعه ایمانی مشعر منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از این فراخوان آمده است: امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمال عدم برگزاری این منسک دینی بالا است اما یاد اربعین و این اتفاق بزرگ نباید از اذهان برود. از الان باید به فکر زنده نگهداشتن اربعین با توجه به شرایط پیشرو باشیم. شاید فکر و ایدهای که در ذهن شما جرقه میخورد منشأ آثار و برکات فراوانی باشد که به عنوان باقیاتالصالحات برای شما ماندگار خواهد شد. ایده خوب شما تکثیر خواهد شد و به تعداد عاملان به آن برای شما حسنهای ثبت میشود، پس امسال به جای قدم زدن در مسیر نورانی اربعین کمی در ساحت اندیشه قدم بزنید و خادم اندیشهای اربعین شوید. محورهای این فراخوان «اربعین و کرونا»، «اربعین و فصلگرما» و «اربعین و شرایط سیاسی- اجتماعی عراق» است. 10 جایزه یک میلیون تومانی به ۱۰ ایده برتر به قید قرعه اهدا خواهد شد و 3 تیرماه ۹۹ مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آخرین مهلت ارسال آثار است.
ارسال به دوستان
اما و اگرها در مسیر اکران عمومی «شنای پروانه»
فعلا معذوریم!
با وجود اینکه قرار بود در ایام بازگشایی سینماها در ابتدای مسیر فقط 2 فیلم «خوب، بد، جلف 2» و «شنای پروانه» با فراهم شدن تمهیدات لازم، راهی اکران عمومی شوند، تهیهکننده «شنای پروانه» به دلایلی از این کار منصرف شد. به گزارش «وطن امروز»، از همان ابتدا نیز بحثهای بسیاری درباره چگونگی فراهم شدن مقدمات لازم برای بازگشایی سینماها از سوی رسانهها مطرح میشد که به نظر میرسید با توجه به پذیرش اکران عمومی از سوی سازندگان این 2 اثر، احتمالا این شرایط مهیا شده است. اما رسول صدرعاملی، تهیهکننده «شنای پروانه» که قرار بود از فردا- اول تیرماه- همزمان با بازگشایی سینماها، این فیلم را راهی اکران کند، در این زمینه به ایسنا گفت: «با توجه به اینکه قرار بود شرایط و تمهیداتی برای اکران این فیلم فراهم شود و تاکنون فراهم نشده است، فعلا از اکران فیلممان معذوریم. از سویی قرار بود فقط 2 فیلم «خوب، بد، جلف ۲» و «شنای پروانه» ظرف 3 هفته اول اکران شود و همچنین شهرداری تهران حمایت جدی در جهت اطلاعرسانی فیلمها داشته باشد، مثلا در میادین شهرها گیشههای نمادین نصب کند و از سوی دیگر هنرمندان هم با همکاری خانه سینما در جهت تبلیغات فیلمها همکاری کنند تا بتوانیم طبق پروتکلهای بهداشتی ظرفیت 50 درصدی سالنها را پر کنیم و همچنین انجمن سینماداران هم 50 درصد هزینه تبلیغات فیلمها را برعهده بگیرد». ارسال به دوستان
بعد از اسکار، بفتا هم زمان اهدای جوایزش را عقب انداخت
مدیریت سینمای جهان همچنان در اختیار کرونا
در آخر هفتهای که گذشت، اعلام شد اسکار قرار است با تأخیری 2 ماهه برگزار شود و این اتفاق احتمالا بر برگزاری بسیاری از رویدادهای سینمایی اثرگذار خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، بلافاصله پس از آنکه آکادمی اسکار اعلام کرد نودوسومین دوره جوایز اسکار با تأخیری 2 ماهه برگزار خواهد شد، آکادمی بفتا نیز اعلام کرد مراسم سال ۲۰۲۱ را با ۲ ماه تأخیر، ۱۱ آوریل برگزار میکند. البته با توجه به عقب افتادن 2 ماهه مراسم اسکار، به فاصله اندکی پس از آن جشنواره کن برگزار خواهد شد اما مسؤولان میگویند این فاصله تأثیری بر نحوه برگزاری کن و نیز برلیناله نخواهد گذاشت. بر اساس آنچه ورایتی گزارش کرده، بعد از لغو برگزاری فیزیکی امسال به خاطر بحران کرونا، مدیر فستیوال فیلم کن حالا به ورایتی گفته است موعد برگزاری در بهار ۲۰۲۱ را حفظ میکند. کار این دوره در اواسط ماه مه و تنها چند هفته بعد از مراسم اسکار در روز 25 آوریل آغاز میشود. تاریخهای دقیق بزودی اعلام میشود. به تعویق افتادن اسکار باعث میشود جشنواره کن در فصل جوایز خیلی زود از راه برسد. این فستیوال معمولاً جایگاهی برای پرش فیلمهای خارجیزبان بوده و با وجود اینکه اصلاً آمریکاییمحور نیست، همیشه از ستارهها در فرش قرمز و هیأتداوران دعوت میکند. باید دید امسال چند نفر حاضر هستند با فاصله کمی بعد از اسکار به کن سفر کنند.
ارسال به دوستان
تازهترین خبرها از محصولاتی که این روزها سینمای ایران مشغول تولید آنهاست
از سقوط صدام تا بهشت تبهکاران
فرآیند تولید آثار سینمایی و به طور کلی آثار نمایشی مدتی است که در سینمای ایران از سر گرفته شده و همین موضوع باعث شده هر روز خبرهایی تازه از آثاری که در مسیر تولید قرار دارند، منتشر شود. به گزارش «وطن امروز»، اولین خبر در این زمینه اینکه پیشتولید فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفریجوزانی و تهیهکنندگی فتحالله جعفریجوزانی و علی قائممقامی آغاز شده است و بزودی با تکمیل لیست عوامل، این پروژه سینمایی جلوی دوربین میرود. بر اساس آنچه مهر گزارش کرده، تهیهکننده و کارگردان فیلم این روزها در حال انتخاب بازیگران «بهشت تبهکاران» هستند. در این فیلم به بخشی از وقایع ملی شدن صنعت نفت نیز پرداخته میشود و داستان آن در سال ۱۳۲۹ روایت میشود؛ سالی که احمد دهقان، نماینده مجلس، روزنامهنگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لالهزار تهران به قتل میرسد. خبر دیگر مربوط به پروژه تازه برادران جلیلوند است؛ اثری سینمایی با نام «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند و تهیهکنندگی علی جلیلوند که این روزها در مرحله پیشتولید قرار دارد و بزودی مقابل دوربین میرود. علیرضا کمالی و سعید داخ بازیگران جدید فیلم برادران جلیلوند هستند و دانیال خیریخواه با این اثر به سینمای ایران معرفی خواهد شد. نوید محمدزاده، بازیگر نقش اول فیلم «شب، داخلی، دیوار» است نقشی متفاوت را در آن ایفا میکند. همچنین انسیه شاهحسینی، کارگردان سینمای ایران، پس از نزدیک به یک دهه دوری از عرصه کارگردانی، فیلم «به کودکان شلیک نکنید» را با داستانی درباره سقوط صدام و به زبان عربی میسازد. بر اساس گزارش «مهر»، انسیه شاهحسینی، کارگردان سینما، با اشاره به پروژه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» که نزدیک به ۵ سال است پروانه ساخت دریافت کرده بود، گفت: در انتظار این بودیم که تهیهکننده فیلم اعلام کند مشکلات این پروژه، که عمدتا مسائل مالی و سرمایهگذاری را شامل میشد، به پایان رسیده تا بتوانیم این فیلم را جلوی دوربین ببریم. خوشبختانه در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که این امکان وجود دارد و فیلم بزودی جلوی دوربین میرود. سیدامیر سیدزاده، تهیهکننده فیلم بتازگی گفته است اگر شرایط خوب پیش برود این فیلم برای جشنواره فیلم فجر آینده آماده میشود. بازیگران این فیلم همه عراقی هستند و این احتمال وجود دارد که یک بازیگر ایرانی نیز حضور داشته باشد، این فیلم به زبان عربی ساخته میشود که برای نسخه ایرانی دوبله فارسی میشود. این فیلم درباره اتفاقاتی است که از زمان سقوط صدام تا امروز در عراق رخ داده است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|