|
ارسال به دوستان
قسمت اول «آقازاده» برخلاف دیگر سریالهای شبکه نمایش خانگی مخاطب را معطل نگه نداشت
شـــروع یک قصه امنیتــی
مسأله عدالت و مبارزه با فساد یکی از سوژههای زنده و بهروز جامعه ماست که میتواند دستمایه فیلمنامههای جذاب و مهیج باشد، فیلمهایی که مخاطبان نیز با آن همراهی کنند، حال اگر این سوژه در یک ژانر پلیسی- امنیتی نیز ارائه شود مخاطبان آن بیشتر نیز خواهند بود؛ چنانکه تاریخ فیلمسازی در ایران نشان میدهد همیشه فیلمهای جنایی، پلیسی و امنیتی پرمخاطب بودهاند. آخرین آن هم «گاندو» بود که از شبکه 3 سیما پخش شد و داستان جاسوسی جیسون رضائیان را به تصویر کشید. حالا اما یک سریال پلیسی- امنیتی با موضوع مبارزه با فساد این بار از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه میشود. «آقازاده» که محصول سازمان اوج است، با نویسندگی و تهیهکنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی از طریق فیلیمو عرضه شده است. قسمت اول این سریال روز گذشته در دسترس مخاطبان قرار گرفت که با استقبال روبهرو شد. ***
* خوشریتم و دلهرهآور
تا پیش از آنکه قسمت اول فیلم منتشر شود، چند تیزر با یک شعار منتشر شده بود؛ «این قصه با خون تموم میشه!» که گلواژه همه تیزرها بود اما عنقا در همان 10 دقیقه اول فیلم مخاطب را با انتهای داستان آشنا میکند و مخاطب با یک قتل دراماتیک مواجه میشود و از اینجا به بعد با فلشبکها و فلش فورواردها سعی در بیان قصه و شخصیتپردازی داستان دارد. در حقیقت همین قسمت اول که با ضرباهنگی تند به اتفاقات مختلف در طول داستان میپردازد، به مخاطب کمک میکند تا آنکه به چرایی و چگونگی داستان پی ببرد. فیلم برخلاف عمده سریالهای این سال توانسته است در همین قسمت اول قلاب خود را بیندازد و مخاطب را نگه دارد.
* چند پرونده اقتصادی و امنیتی در یک سریال
«نیما» آقازادهای است که مرکز ارتباطی چند پرونده فساد است، فرزند یکی از بزرگان سیاست، در برابر او «حامد» تا آنجا که مشخص است نماینده انتظامی و قضایی است که پدرش دوست قدیمی پدر نیما است و آنها از کودکی با هم همبازی بودهاند و حالا این دو در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند. نیما اما میخواهد به اصطلاح حامد را نیز آلوده نشان دهد تا او دست از سرش بردارد. فساد و زد و بند در «پنجمین حراج خاورمیانه» که شاید استعاره از «حراج بزرگ تهران» باشد، «الکس» شخصیتی که اخیرا دستگیر شده و در حوزه «قاچاق دختران و شبکهسازی فساد اخلاقی» کار میکرده است، پروندهسازی برای مسؤولان و مدیران تا کارهای آقازاده داستان راحتتر روی غلتک بیفتد، بخشهایی از آن چیزی است که در قسمت اول به مخاطب عرضه میشود و این یعنی در ادامه قرار است مخاطب با پروندههای امنیتی، سیاسی و اقتصادیای مواجه شود که از آنچه در قسمت اول مشاهده کردیم احتمالا پروندهها نیز واقعی هستند. حامد عنقا اما چند روز پیش نیز گفته بود که «ما «آقازاده» را فقط برای سرگرمی مردم نمیسازیم تا تنها در سبد تفریحات و اوقات فراغت آنها قرار بگیرد، حتی سریالی نمیسازیم که بتوان بعد از دیدن آن براحتی خوابید، بلکه «آقازاده» را میسازیم تا بسیاری را بیخواب کنیم و مخاطبانمان را درباره جنبههای مختلف مسائل مختلف اجتماعی به فکر بیندازیم. طبق گفته مقام معظم رهبری همه در کشور باید با فقر و فساد و تبعیض در این مملکت مبارزه کنند. «آقازاده» هم یک سریال نیست بلکه صدای بلند یک اعتراض است، مطلبی که یک بار باید به شکل خیلی عیان درباره آن سخن گفت. عفونتی که باید یک بار نیشتر بخورد و به شکل درست حتی اگر به درد و خونریزی منجر شود جراحیاش کرد».
* یک اتفاق اگزجره
حامد (مامور امنیتی داستان) بیرون حراج بزرگ خاورمیانه منتظر ایستاده تا نیما (آقازاده) را بازداشت کند، نیما میآید، دستبند به دستش میخورد، سوار پرشیای مشکی چراغ گردون میشود؛ پشت سرش یک ماشین امنیتی دیگر راه میافتد اما حامد ایستاده است و بعد از رفتن آن 2 ماشین سراغ یک پراید میرود و سوار آن میشود. اتفاقی که مخاطب پیش خود آن را بسیار گلدرشت میداند، مثل آن اتفاقی که عنقا و توفیقی در سریال «پدر» رقم زدند و حامد آن قصه برای انجام ندادن یک گناه خود را از پنجره کلاس دانشگاه بیرون انداخت. آنجا البته این کار باعث وایرال شدن قسمت اول و جلب توجه داستان شد اما این اتفاق در آقازاده حتی آن کارکرد را هم ندارد.
* تقلید گرافیکی اما بد
تدوین و اتفاقات بصری قسمت اول نشان میدهد عنقا و توفیقی تلاش داشتهاند در طراحی سریال از بعضی سریالهای خارجی الگو بگیرند، بویژه آنچه به عنوان گرافیک معرفی شخصیت در میانه قسمت اول از «نیما»، «حامد» و «راضیه»- که نقش مهمترین دختر وسوسهکننده در اختیار نیما و همسر آینده حامد را دارد- به شکل بدی ارائه میشود که مخاطب آن را نامتجانس با سریال میداند. اگر قرار باشد این اتفاق در قسمتهای بعدی هم ادامه پیدا کند قطعا یکی از نارضایتیهای مخاطب خواهد شد.
* قاب تلویزیون در وی او دی جواب میدهد؟
اوج و عنقا انتخاب کردهاند که به جای تلویزیون «آقازاده» را از طریق وی او دیها ارائه کنند اما انگار خود را در چارچوب تلویزیون نگه داشتهاند. عمده سریالهای ارائه شده در ویاودی از قاب سینما برای ارائه فیلمشان استفاده میکنند تا جاذبه بصری بیشتری داشته باشد و مخاطب ضمن تماشای یک سریال، خود را در مواجهه با قاب مدیوم سینما ببیند اما آقازاده در قاببندی و دکوپاژ دوربین همچنان برای تلویزیون ساخته شده است یا اینکه توفیقی و عنقا از آنچه بلدند خارج نشده و ریسک نکردهاند. اما آیا این انتخاب برای مخاطب خوش میآید؟
* متفاوت از سریالهای وی او دی
آنچه همواره به عنوان نقد سریالهای وی او دی در سالهای اخیر مطرح بوده، ناظر به محتوا بوده است. عمده سریالهای عرضه شده از طریق وی او دیها با محوریت «خیانت»، «عشقهای مثلثی» و «لاکچریبازی»های طبقه اشراف بوده است و عموم سریالهای وی او دیها قابلیت عرضه در سیمای ملی را ندارد اما «آقازاده» خارج از این قواعد قصهگوی چند پرونده امنیتی- سیاسی است، تا آنجا که با رعایت مسائل اخلاقی حتی در حجاب بازیگران امکان پخش تلویزیونی هم دارد. همین قسمت اول آقازاده نشان میدهد به لحاظ کیفیتی و پیچیدگی و جذابیت قصه از عموم سریالهای این بستر بهتر است و میتواند مخاطب بیشتری را نیز با خود همراه کند.
ارسال به دوستان
کرونا همچنان اتفاقات سینمای جهان را تحت تأثیر قرار میدهد
تعویق دوباره اکران «تنت»، جابهجایی زمان برگزاری «بفتا»
پس از تغییر زمان برگزاری اسکار، تعدادی از مراسمهای اهدای جوایز از جمله «گلدن گلوب» و «بفتا» تاریخ برگزاریشان را تغییر دادند و شماری از آثار مهم سینمای جهان نیز تاریخ اکران خود را برای بار چندم عقب انداختند. به گزارش «وطن امروز»، پس از تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار 2021، تعدادی از مراسمهای اهدای جوایز نیز زمان برگزاری خود را تغییر دادند. مراسم اهدای جوایز «انجمن صدا» (CAS) هفدهم آوریل 2021، مراسم «گلدن گلوب» بیستوهشتم فوریه و مراسم «منتخب منتقدین» هفتم مارس 2021 برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری اهدای «جوایز مستقل اسپریت» که معمولا پیش از مراسم اسکار اهدا میشود نیز به 24 آوریل تغییر کرد. زمان برگزاری مراسم سالانه «بفتا» که سال آینده نودوسومین دوره خود را برگزار میکند، یازدهم آوریل اعلام شد. «آن تامپسون» منتقد و نویسنده سینمایی در تحلیلی پس از تغییر زمان برگزاری مراسم اسکار نوشت: «با 2 ماهی که اضافه شده، استودیوها زمان اضافه برای به پایان رساندن تولید پروژههای خود را دارند و تعویق زمان نمایش فیلمها بدون فداکاری برای از دست دادن شانس حضور در اسکار خواهد بود.
خبر دیگر اینکه فیلم «تنت» تازهترین ساخته کریستوفر نولان که قرار بود ماه آینده راهی سینماها شود، زمان اکرانش را برای بار دوم عقب انداخت. این دومین تغییر زمان برای اکران فیلمی است که انتظار زیادی در میان علاقهمندان سینما برای رونمایی از آن وجود دارد. «تنت» که با صرف بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، ابتدا قرار بود ۱۷ جولای (۲۷ تیر) راهی سینماها شود اما به تعویق افتاد و ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) برای اکرانش تعیین شد. حالا گفته شده زمان نمایش آن تا ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) عقب افتاده است. سخنگوی کمپانی برادران وارنر گفت این فیلم وقتی اکران میشود که هم نمایشدهندگان آماده باشند و هم سلامت مردم به خطر نیفتد. این استودیو اکران «تلقین» یا «سرآغاز» نولان با بازی دیکاپریو را که قرار بود به مناسبت دهمین سال نمایشش راهی سینماها شود هم عقب انداخت و ۳۱ جولای را به این منظور انتخاب کرد. تغییر دوباره زمان «تنت» به این منظور است که اندرو گوئومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد سینماهای این ایالت در فاز چهارم آماده بازگشایی نیستند. تا زمانی که سینماهای نیویورک و لسآنجلس کارشان را شروع نکنند، این فیلم اکشن که با بودجه بالایی ساخته شده 2 بازار بزرگ سینماییاش را از دست خواهد داد.
این البته تنها فیلمی نبود که اکران آن در مدت اخیر به دلیل عدم کنترل شیوع کرونا در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان، به تعویق میافتد. برای نمونه اکران فیلم لایو- اکشن «مولان» محصول دیزنی در تاریخ 24 جولای، به دلیل افزایش مبتلایان به بیماری «کووید-19» مورد تهدید جدی قرار گرفته است. هالیوود به طور شدید نگران این است که فیلمهای پرفروشش در انتهای تابستان تاریخ اکران خود را عوض کنند. این بستگی به این دارد که ببینیم آیا فیلم حماسی «عقیده» ساخته نولان در تاریخ 31 جولای اکران میشود یا خیر؟ با توجه به اینکه نیویورک و لسآنجلس 2 شهر بزرگ بازار سینمایی در آمریکا هستند، هر 2 فیلم به سالنهای سینما در این 2 شهر نیاز دارند تا افتتاح شوند.
البته با این همه و با وجود تغییرات زیادی که به واسطه کرونا در معادلات سینمای جهان ایجاد شده اما روال تولید برخی از آثار سینمای جهان مجددا از سرگرفته شده است. به عنوان مثال روز گذشته خبری در این زمینه به نقل از آسوشیتدپرس منتشر شد که گروه بازیگران فیلم «ماتریکس ۴» راهی برلین شدند تا کار تولید این فیلم را از جایی که با شیوع کرونا متوقف شده بود، کلید بزنند. ماه پیش اعلام شد اکران فیلم یک سال به تاخیر میافتد و به جای مارس ۲۰۲۱ در آوریل سال ۲۰۲۲ روی پرده میرود.
ارسال به دوستان
درباره سریال شبکه اول سیما که پخش آن با انتقادات زیادی روبهرو شد
رسم سیاه «پرگار»
عباس اسماعیلگل: سریال تلویزیونی «پرگار» که هر شب به مدت یک ماه روی آنتن شبکه یک سیما رفت، در نهایت بهرغم همه انتقاداتی که به این مجموعه شده بود پس از 30 قسمت به کار خود پایان داد. این سریال در شرایطی روی آنتن رفت که با توجه به حضور بازیگران مطرح و شاخصی چون مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بابک کریمی، فریبا جدیکار، بهرنگ علوی و سیدعلی عمرانی انتظارات بالایی برای جذب مخاطب ایجاد کرده بود. سریال «پرگار» در ادامه مجموعه تلویزیونی «آسمان همیشه ابری نیست» و با نام اولیه «آسمان هوای باران دارد» در 30 قسمت 45 دقیقهای برای پخش از شبکه یک سیما از 3-2 سال گذشته تهیه و تولید شده بود. در همان ایام تولید هم تصویربرداری این سریال چندین مرتبه به دلایل و مشکلات مختلف متوقف شده بود که در نهایت 2 سال پیش این سریال با همه حرف و حدیثهایش آماده پخش شد. درباره عوامل اصلی این سریال باید به نقش پررنگ تهیهکننده آن اشاره کرد که این تهیهکننده تنها چهره مشترک 2 فصل این مجموعه به شمار میرود؛ چهرهای که در فصول اول و دوم این سریال نقش اصلی سریال را به دختر خود «تیما پوررحمانی» داد!
اما دلیل عدم استقبال از این سریال- که بر اساس آمارهای سیما درباره سریالهای پخش شده در خردادماه چندان مورد توجه قرار نگرفته بود- را باید در چند مسأله جستوجو کرد. شاید یکی از مهمترین انتقاداتی که به سریال «پرگار» وارد است، مربوط به فیلمنامه سریال است؛ فیلمنامهای که تعدد شخصیتها و پیشداستانهای هر کدام بشدت کار را برای فیلمنامهنویس سخت و پیچیده کرده بود و خیلی مواقع مخاطبان انگیزه و حوصلهای برای تماشای خردهداستانهای شخصیتهای فرعی که تأثیری بر کلیت داستان نداشت، نداشتند و همین موضوع موجب ریزش مخاطبان سریال در همان قسمتهای ابتدایی شد، از سوی دیگر بهرغم تعدد شخصیت در فیلمنامه، داستان جلو نمیرفت و تمام این 29 قسمت در چندین موقعیت داستانی مدام دور خود میچرخید.
به نظر میرسد یکی دیگر از عواملی که موجب عدم موفقیت سریال «پرگار» در جذب مخاطب شد، تناقض میان نفس ساخت این مجموعه با آنچه خروجی کار به لحاظ محتوایی به مخاطب ارائه میداد، بود به طوری که فصل قبلی این سریال به دغدغه و مشکلات نوجوانان میپرداخت و قرار بر این بود که فصل دوم این سریال ملودرام خانوادگی به قصهای اجتماعی درباره روابط خانوادگی و تعلیم و تربیت فرزندان بپردازد اما به واقع بهمریختگی و سردرگمی شخصیتهای داستان عملا موجب شد که خروجی متناسب با شعار سازندگان «پرگار» حاصل نشود.
اما یکی دیگر از ایراداتی که میتوان به آن اشاره کرد، ضعف سریال در طراحی صحنه و لباس است به طوری که تصاویر و قاببندیهای سیاه و سرد خیلی مواقع با محتوا و مضامین اصلی داستان همخوانی نداشت. تصاویر سیاه و بدون رنگ این سریال چنان آزاردهنده بود که حتی مرجانه گلچین، از بازیگران اصلی این سریال هم به آن معترض شده است. گلچین در این باره به یکی از خبرگزاریها گفته است: «به این سریال نقد وارد است؛ از طراحی صحنه گرفته تا آخر. در این مجموعه از اول تا ۳۰ قسمت سریال من را با یک پانچوی سیاهرنگ میبینید و نقشم خانمی است که از اروپا آمده است. جذابیت تصویری بخشی از زیبایی کار است. گریم خوب و متعادلسازی صورت مهم است. نمیگویم صرفا بر زیبا کردن بازیگر تاکید کنید اما تا این حد نیز بازیگران را زشت و تصنعی نکنید. وقتی ما را در خیابان میبینند میگویند شما که این شکلی نیستید، چرا شما را در تصویر آنقدر بدترکیب میکنند. در همه جای دنیا تمام ترفندها را به کار میگیرند تا قهرمان داستان را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند اما اینجا برعکس عمل میشود».
ارسال به دوستان
انتشار کتابی تازه توسط انتشارات شهید کاظمی
«داستانهای سپید» خواندنی شد
«داستانهای سپید» همزمان با دهه کرامت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، در توضیحی که توسط روابط عمومی این انتشارات درباره «داستانهای سپید» آمده، این کتاب اینگونه معرفی شده است: «داستانهای سپید روایت انسانهای معاصر عصر ماست! عصر تردید! انسانی که در میانه زندگی امروز و دیروز ایستاده است؛ انسان ناگزیر از انتخاب. انتخاب میان هویتی که عمری با آن زیسته است و هویتی که دنیای امروز آنگونه میخواهد. داستانهای سپید روایت سرگشتگی و ناتوانی در تصمیم است! حیرت میان روزمرهترین دغدغههای زندگی که گاه از شدت کوچک بودن شگفتزدهمان میکند. روایت آرزوهایی که هزینه میطلبد، روایت قهرها و آشتیهایی که با یک تصمیم سرنوشت یک زندگی روشن میشود. این کتاب پرداختهای درونی زنانی است که از دریچه نویسندگان در معرکههای کار، خانواده، همسر، پوشش و دوستان خود را به رنج میکاوند و در بزنگاه انتخاب کمال مییابند...». داستانهای سپید مجموعه داستانهای ساده از پیچیدگیهای ساده آدمهاست که با محوریت زنان و به کوشش جمعی از نویسندگان جوان خانم در قطع رقعی و 156صفحه همزمان با ایام روز دختر و دهه کرامت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. علاقهمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی به نشانی nashreshahidkazemi.ir یا از طریق ارسال نام این اثر به سامانه 3000141441 کتاب را تهیه کنند. ارسال به دوستان
دخترانگی در دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
به مناسبت دهه کرامت و روز دختر، جدیدترین طراحی دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی، دیوارنگاره میدان ولیعصر با شعار «با این فرشتگانم، نزدیک آسمانم» به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر رونمایی شد. شماری از دیوارنگارههای قبلی میدان ولیعصر(عج) به پویشهای «قدس خرمشهر دیگر میشود»، «ایران همدل»، «اجتماع قلبها»، «خانههای بهاری»، «سلامت را به ایران میرسانیم»، «آه از غمی که تازه شود با غمی دگر»، «انتقام سخت»، «خانواده ایرانی»، «با جوانان کارها دشوار نیست» و... اختصاص داشته است.
ارسال به دوستان
«ناجور» همایون اسعدیان در مسیر تولید
سریال «ناجور» به نویسندگی بابک کایدان و کارگردانی همایون اسعدیان این روزها در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد. به گزارش فارس، نگارش سریال «ناجور» به قلم بابک کایدان ادامه دارد. این سریال هفتمین تجربه کایدان در ژانر کمدی است. ایرج محمدی که تاکنون سریال «مانکن» را در شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید کرده است، برای دومینبار به سمت ساخت سریالی در این رسانه رفته است. همچنین همایون اسعدیان نیز بعد از ساخت 5 سریال برای تلویزیون، اولین تجربه خود را در شبکه نمایش خانگی رقم میزند. راه بیپایان، بچههای خیابان، غول چراغ جادو و... از سریالهای تلویزیونی این کارگردان است.
ارسال به دوستان
شهاب حسینی با «همرفیق» به اجرا بازمیگردد
شهاب حسینی بعد از بازگشت به ایران قصد دارد با ساخت یک برنامه ترکیبی به حوزه اجرا بازگردد. به گزارش «وطن امروز»، شهاب حسینی در تازهترین فعالیتهایش بعد از بازگشت به ایران قصد دارد با ساخت یک برنامه در فضایی متفاوت به اجرا بازگردد. از آخرین باری که شهاب حسینی به عنوان مجری در یک برنامه حضور داشته است، بیش از ١٢ سال میگذرد و او در این سالها با حضور در آثار سینمایی و سریالها از این فضا به دور بود. این برنامه «همرفیق» نام دارد و تیم سازنده آن از چهرههای سینما و تلویزیون تشکیل شده است.
ارسال به دوستان
علیرضا راهب درگذشت
علیرضا راهب، شاعر، نویسنده، بازیگر، دکلماتور و ترانهسرا، نیمهشب پنجشنبه (پنجم تیرماه) بعد از 2 هفته درگیری با بیماری کرونا در بیمارستان آتیه تهران بدرود حیات گفت. به گزارش فارس، مراسم تشییع این شاعر و ترانهسرای ۵۳ ساله امروز (هفتم تیرماه) برگزار خواهد شد. راهب دانشآموخته رشته حقوق از دانشگاه تبریز بود. راهب شعر را از سالهای دهه ۶۰ آغاز کرد و یک دوره 10 ساله در شهر تبریز سکونت داشت. به همین دلیل، زبان و ادبیات ترکی را آموخته بود و به ترکی هم شعر میسرود. «دو استکان عرق چهل گیاه» و «عشق پارهوقت» مجموعه شعرهای این شاعرند. او همچنین مدیر انجمن ادبی «ونداد» بود.
ارسال به دوستان
تندیس رابین ویلیامز را جایگزین مجسمه روزولت کنید!
بن استیلر که با رابین ویلیامز در فیلم «شب در موزه» همبازی بود، پیشنهاد کرد مجسمه این کمدین فقید را در برابر موزه تاریخ طبیعی نیویورک به جای مجسمه «روزولت» نصب کنند. به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، بن استیلر، بازیگر سینما میگوید ایدهای فوقالعاده برای جایگزینی مجسمه رئیسجمهور تئودور روزولت در نیویورک سیتی دارد. این مجسمه قرار است بزودی به خاطر ارتباط با استعمار و نژادپرستی پایین آورده شود. این ستاره هالیوودی در توئیتر خود نوشت که رابین ویلیامز، همبازی فقید او در فیلم «شب در موزه» باید منبع الهام مجسمه جدیدی باشد که قرار است جلوی موزه تاریخ طبیعی نصب شود. مجسمه روزولت در جریان اعتراضات اخیر آمریکا به این دلیل قرار است پایین کشیده شود که رئیسجمهور اسبق آمریکا را در حالی به تصویر میکشد که سوار بر اسب است و در یک طرف خود یک مرد بومی آمریکایی و در طرف دیگر خود یک مرد سیاهپوست را دارد. بعد از اعتراضهای گستردهای که علیه نژادپرستی و تبعیض در آمریکا پس از مرگ جرج فلوید شکل گرفت، خیلیها خواستار حذف این مجسمه به عنوان نمادی از استعمار، نژادپرستی و تبعیض طبقاتی شدند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|