|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به فیلمهایی که طی سالهای اخیر به تصور افکار عمومی از مبانی قضایی خدشه وارد کردهاند
قصیده تلخ سینمای اجتماعی
گروه فرهنگ و هنر: یکی از موارد قابل تامل در سینمای ایران، پدیدهای موسوم به «سینمای اجتماعی» است؛ سینمایی که با ادعای پرداختن به آسیبها و معضلات اجتماعی، طرح روابط میان افراد جامعه و بازنمایی تنشهای موجود در فضای اجتماعی، بنای قصهای سیاسی را میریزد. سینمای موسوم به اجتماعی که از اواسط دهه 80 به شکل جدیتری در سینمای ایران مطرح شد سویه نقادی و البته تخریب خود را به سمت چند مسأله گرفت. خانواده، پدر، دستگاههای امنیتی، قانون و البته مسأله قضاوت و حکم در دستگاه قضایی، از جمله مواردی است که توسط سینمای موسوم به «اجتماعی» طی این سالها تخطئه و تخریب شده است. تخریب و تخطئه دادگاه و مبانی قضایی از جمله جدیترین سوژههای اجتماعیسازان بوده است، بویژه مخالفتی که با مسأله قصاص در این فیلمها شده است. میتوان موارد متعددی برشمرد که طی این سالها در خلأ نظارت و بیتوجهی شورای پروانه ساخت و نمایش به سالنهای سینما راه پیدا کرده و به تصور افکار عمومی از مبانی قضایی خدشه وارد کرده است.
رهبر حکیم انقلاب روز گذشته در دیدار تصویری با مسؤولان قضایی در واکنش به بازنماییهای منفی از مبانی قضایی در برخی فیلمها فرمودند: متأسفانه با غفلت برخی مسؤولان مربوط در عرصه نظارت بر فیلمها، شاهد نمایش فیلمهایی هستیم که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال میبرند. غربیها برخلاف واقعیت، در فیلمهای سینمایی، دادگاههای خود را عرصه عدالت محض نشان میدهند ولی ما حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیتهای هنری و رسانهای بهره نمیگیریم و گاهی برعکس نشان میدهیم.
این اشاره رهبر انقلاب، مصادیق کمی در سینما ندارد؛ فیلمهایی که مجوز و پروانه تولید گرفتهاند، پروانه نمایش گرفتهاند، اکران شدهاند و مدتها روی پرده ماندهاند. قابل تامل آنکه برخی از این فیلمها مورد تقدیر هم قرار گرفتهاند؛ فیلمهایی که برای مخاطب عام تصویری جز زیر سوال بردن احکام قضایی و حتی زیر سوال بردن مبنای دینی احکام ارائه نمیدهد.
چنانکه در همین یکی، دو جشنواره اخیر نزدیک به 20 فیلم با تخطئه همین مبانی ساخته و پرداخته شدهاند. حتی «قانون» که امری عامتر است نیز در فیلمهای سینمایی عمدتا در حاشیه است یا به شکل منفی نمایش داده میشود. در گزارش سال 96 مرکز تحقیقات استراتژیک ریاستجمهوری درباره «قانون» در فیلمهای سینمایی جشنواره سی و ششم آمده است: «قانــون» در فیلمهــای جشــنواره ســی و ششــم، نـه بـه عنـوان «متـن»، بلکـه بـه عنـوان موضوعـی اغلـب «در حاشـیه» نمایـش داده میشـود. قانـون، «گرهگشــا و حـلـال مشکلات» شــخصیتهای فیلمهــا نیســت. قصاص نیز سوژه بسیاری از فیلمهایی است که در تلاش برای تخطئه قانون و قضاوت هستند. در بخشی از گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک ریاستجمهوری درباره فیلمهای جشنواره سی و هفتم درباره تصویر قانون و قصاص آمده است: در بسـیاری از فیلمهای این دوره بـه جـای مواجهـه بـا قانون شـاهد غیاب آن هسـتیم. قصـاص به منزلـه امـری فقهـی از موضوعـات مـورد توجـه برخـی فیلـمهای جشـنواره ۳۷ اسـت. قصـاص نـه در قالـب راهحلـی بـرای تسـهیل زندگـی جمعـی، بلکـه خود عاملـی مسـالهآفرین معرفـی شـده اسـت. در فیلـم «معکـوس» قانونی که موجـب جدایی قهرمان فیلـم از فرزنـدش و لـذا مایـه حرمـان قهرمـان فیلـم اسـت توسط پدر... زیر پا گذاشته میشود؛ فیلـم «یلـدا» رویکـرد تجـاری بـه بخشـش دارد؛ در فیلمهـای «تیـغ و ترمه» و «درخونـگاه» قانونـی بـرای حمایـت از قهرمانهـای فیلـم وجـود نـدارد و اتفاقاتـی کـه برای ایشـان میافتـد در غیاب قانـون رخ میدهـد؛ در فیلمهـای «زهرمـار»، «طلا»، «ایـده اصلـی» و «آشفتگی»، قانون اساسا غایـب اسـت و تمـام کجرویهـا بـدون آنکـه اثـری از حضـور قانـون وجـود داشـته باشـد در حـال وقـوع اسـت و در فیلم «جمشـیدیه» قانـون و قواعد فقهـی (قصـاص) موجب سـختی قهرمان فیلم اسـت.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در فیلمهای «قسم»، «جاندار»، «یلدا» و «دیدن این فیلم جرم است» که به نوعی موضوع قصاص را مطرح میکنند، خبری از دین به مثابه مرجع معنابخش نیست و قصاص نیز در سطح امری حقوقی و قانونی مطرح میشود که صبغه دینی از آن زدوده شده است. در فیلم «جمشیدیه» نیز که موضوع آن ارتباطی با قصاص دارد دین و نمادهای مربوط به آن (مسجد) در قالب برگزاری مجلس ترحیم به چشم میخورد.
در میان فیلمهای حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هم آثاری که قصاص و مبانی فقهی و حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی را هدف تخریب و تخطئه قرار داده باشند کم نیستند. در گزارشهای مرکز تحقیقات استراتژیک ریاستجمهوری که به نظر میرسد با تسامح نگاهی به این موارد در فیلمهای حاضر در جشنواره داشتهاند، باز هم این تصویر و بازنمایی مبانی قضایی زننده تلقی میشود. تکرار تم قصاص بخشی از فیلمهای جشنواره را تشکیل میدهد. به طور مشخص، «یلدا»، «قسم» و «جمشیدیه» در جشنواره سی و هفتم و فیلمهای «قصیده گاو سفید» و «پدران»، خیلی مستقیم به سوژه قصاص پرداختهاند. حداقل یکی از روایتهای فرعی تعدادی دیگر از فیلمهای این چند سال به قصاص یا یک قانون قضایی و فقهی بازگشته و مواجههای تخریبمحور با این قواعد و مبانی داشتهاند. مثلا به برداشتی که یک مرکز تحقیقاتی از فیلم «قصیده گاو سفید» داشته دقت کنید: قصیده گاو سـفید، روایت کند و کشـدار مسـائل یک زن سرپرسـت خانوار اسـت که همسـرش در نتیجه اشـتباه دسـتگاه قضایـی، اعـدام شـده اسـت. فیلـم از مسـیر روایت قصـه تلاش زن بـرای پیگیری اعدام اشـتباه همسـرش بـه چنـد موضـوع پرداختـه: یـک-ناکارآمدیهای دسـتگاه قضایی و توجیـه ناکارآمدیها با اسـتناد به سـنت قضایی اسلامی؛ مراجعـات مکـرر شـخصیت مینـا به قوهقضائیه برای اسـتیفای حـق پایمالشـدهاش بیفایده اسـت و در هـر بـار رجـوع بـا پاسـخهایی مانند «خواسـت خـدا بـوده»، «قضات خلاف قوانیـن عمـل نکردهاند» و «خـودت را خسـته نکـن» مواجـه میشـود. دو- ایجـاد تردیدهـای جـدی در موضـوع قصاص بـا تاکید بـر بازگشـتناپذیر بودن ایـن حکـم؛ جایگزینـی حبـس ابـد بهجای اعدام، پیشـنهادی اسـت کـه از زبان شـخصیتهای فیلم مطرح میشـود.
همانطور که میبینیم، فیلمهایی با این رویکرد در خلأ نظارت و بیتوجهی و غفلت مسؤولان سینمایی برای تخریب مبانی قضایی در افکار عمومی تولید میشوند و گاه به خاطر یک بیتوجهی مضاعف توسط برخی نهادها و مسؤولان مورد تقدیر هم قرار میگیرند.
ارسال به دوستان
بهرغم شرایط محدودیتزای کرونایی، روند تولید سریالهای تلویزیون ادامه دارد
کمدی، تاریخی، ملودرام، دفاع مقدس و ژانرهای دیگر
گروه فرهنگ و هنر: این روزها خبرهای متعددی در ارتباط با پروژههای تازه تلویزیون در حوزه سریالها و محصولات نمایشی در رسانهها منتشر میشود. یکی از این خبرها که روز گذشته توسط خبرگزاری فارس منتشر شد، ساخت سریال «فصل قلندران» به کارگردانی احمدرضا درویش است. «فصل قلندران» که احمدرضا درویش قصد دارد آن را کارگردانی کند، قصهای در عصر صفویه است که در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس میگذرد. این سریال داستانی و تاریخی در 8 فصل 13قسمتی که هر قسمت 60 دقیقه زمان دارد، ساخته خواهد شد و برای نگارش فیلمنامه این اثر 6 ماه تحقیق شده است. قصه این سریال در ارتباط با مبارزات ضداستعماری و دلاوریهای مردم ایران در دوران صفویه و پس از آن است.
اما بخش دیگری از خبرها در ارتباط با سریالهای در حال تولید تلویزیون به شبکه سوم سیما اختصاص دارد. روز گذشته مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما درباره خبرهای جدید از سریالهایی که قرار است امسال از شبکه 3 سیما پخش شود، گفت: اکنون در پشت صحنه سریال «پای بست» به کارگردانی احمد کاوری هستیم که برای پخش امسال در نظر گرفته شده است. این سریال فضایی ملودرام دارد و تیم خوب و چابکی در حال تولید سریال هستند و برای ایام پاییز آماده خواهد شد. آذرپندار در گفتوگو با «مهر» به سریال طنز این شبکه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از اینکه مسائل مربوط به کرونا حل شد، سریالهای مختلفی در دستور کار تولید قرار گرفتند و اکنون ساخت حدود ۶ سریال در جریان است. یکی از این آثار سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری است که اثری طنز است و در چند فاز تولید میشود. فاز اول این سریال در ۳۰ قسمت ساخته میشود که امیدواریم تابستان به کنداکتور برسد تا کام مردم با آن شیرین شده و شادمان شوند. این سریال بازیگران خوبی دارد و خود 2 کارگردان (رضویان و انصاری) هم از بازیگران هستند و امیدواریم بتوانیم با این سریال خاطره آثار طنز را زنده کنیم. در این شرایط سخت از وظایف خود میدانیم که کار کمدی تولید کنیم. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در ادامه توضیح داد: سریال «زمین گرم» اثری به تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی و به کارگردانی سعید نعمتالله است که اولینبار است خودش هم پشت دوربین ایستاده است و در مقام نویسنده و کارگردان آن را میسازد. این سریال که درامی گرم و خانوادگی با پسزمینههای مذهبی است برای پخش در محرم و شهریورماه در نظر گرفته شده است. هر 3 این سریالها ۳۰ قسمتی هستند البته «صفر بیست و یک» برای چند فاز در نظر گرفته شده است. او همچنین با اشاره به سریال «کلبهای در مه» نیز توضیح داد: این سریال فضایی تاریخی دارد که از سالهای پیش از انقلاب شروع میشود و به زمان دفاع مقدس میرسد که مرجان اشرفیزاده، کارگردان و سعید پروینی، تهیهکنندهاش است. این سریال در شمال کشور تصویربرداری میشود که از فضاهایی چشمنواز بهره گرفته و کاری خانوادگی است.
در حوزه طنز سریالی با کارگردانی برزو نیکنژاد داریم که زینب تقوایی تهیهکننده آن است. این سریال «باخانمان» نام دارد و بزودی در ۳۰ قسمت آماده خواهد شد. این سریال برای پخش در پاییز در نظر گرفته خواهد شد. همچنین سریال «نجلا» را داریم که اثری سنگین و تاریخی است و برای ایام محرم و صفر آماده میشود و خیرالله تقیانیپور، کارگردان جوان آن است و به بحث پیادهروی اربعین و تاریخچه آن میپردازد. این سریال قصهای ایرانی عراقی دارد که امیدواریم مورد پسند مخاطب قرار گیرد. دیگر اینکه روز گذشته خبری در ارتباط با ساخت سریال شهید هستهای «مجید شهریاری» منتشر شد که نگارش فیلمنامه آن بتازگی به پایان رسیده و قرار است حسین تبریزی، کارگردانی آن را برعهده داشته باشد. همچنین سریال شهید مهدی زینالدین نیز در مرحله نگارش قرار گرفته و آنطور که خبرگزاری فارس گزارش کرده قرار است به تهیهکنندگی شفیع آقامحمدیان و با فیلمنامهای از ناصر هاشمزاده ساخته شود.
البته روند تولید آثاری در ارتباط با شهدا که بتازگی در تلویزیون با جدیت بیشتری پیگیری میشود و هر روز خبرهایی در ارتباط با تولید سریالی تازه درباره شهدایی همچون بهشتی و صیاد شیرازی در رسانهها منتشر میشود، در شرایطی است که برخی کارشناسان نسبت به افزایش کمی و خطر کاهش کیفیت این آثار ابراز نگرانی میکنند بویژه آنکه این قبیل سوژهها برای تبدیل به اثر نمایشی قطعا نیازمند ملاحظات بیشتری نسبت به سایر محصولات نمایشی تلویزیون هستند.
ارسال به دوستان
زندگینامه شهید طیب حاجرضایی خواندنی شد
«لوطی انقلابی» با هدف بررسی حیات اجتماعی و سیاسی شهید طیب حاجرضایی، لوطی معروف و از شهدای مطرح قیام 15 خرداد 42، به همت انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد. به گزارش «وطن امروز»، «لوطی انقلابی» به قلم محمد جعفربگلو تالیف شده و میکوشد زمینههای تحول طیب حاجرضایی را از سال 1332 تا 1342 بررسی کند. در بخشی از مقدمه کتاب میخوانیم: «این اثر را میتوان نخستین پژوهش علمی و تحلیلی درباره طیب حاجرضایی دانست و ادعا کرد «لوطی انقلابی» به نوعی نقطه وصل پژوهشهای پیشین در این زمینه محسوب میشود، چراکه در این اثر اسناد، خاطرات و تحلیل دادهها، قطعات پازل را در کنار هم قرار داده و درصدد رفع شبهات و ابهامات تاریخی در این زمینه است». گفتنی است «لوطی انقلابی» در 232 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات «سوره مهر» چاپ شده است. این کتاب را میتوانید هماکنون با تخفیف 20 درصدی از نمایشگاه مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهروی 27» تهیه کنید.
ارسال به دوستان
تلویزیون
سرگذشت، سیره و اندیشه شهید صدر در «مصیر» شبکه 4 سیما
برنامه تلویزیونی «مصیر» که بررسی اندیشه متفکران انقلاب اسلامی را موضوع گفتوگوهای علمی و شخصیتمحور خود قرار داده است، به اندیشه و سیره استاد شهید آیتالله سیدمحمدباقر صدر میپردازد. به گزارش «وطن امروز»، این برنامه که با همکاری پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تهیه شده، پس از 4 سال برای نخستینبار در سیمای جمهوری اسلامی و در چند قسمت به نقد و بررسی تخصصی آرا و اندیشههای این اندیشمند بزرگ جهان اسلام خواهد پرداخت. اولین قسمت از این مجموعه برنامه تلویزیونی «مصیر» امروز (هشتم تیرماه) ساعت۲۱ پخش خواهد شد. مصیر 7 هفته با همین موضوع ادامه خواهد یافت.
***
محمدمهدی سیار شعر تیتراژ «شاهرگ» را سرود
محمدمهدی سیار شعر تیتراژ پایانی سریال «شاهرگ» به کارگردانی «سیدجلال اشکذری» را سرود. به گزارش فارس، همزمان با پخش سریال «شاهرگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی، محمدمهدی سیار شعر تیتراژ پایانی این سریال تابستانی را سرود. پس از اعلام خبر حضور سالار عقیلی به عنوان خواننده سریال «شاهرگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی، محمدمهدی سیار به عنوان شاعر تیتراژ پایانی به این پروژه پیوست. سریال «شاهرگ» که در ۳۰ قسمت و برای پخش در شبهای تابستان از شبکه 2 سیما ساخته شده و به روایتی ملتهب از روزهای دهه 60 میپردازد، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن میرود.
ارسال به دوستان
کودکی «سهراب سپهری» سینمایی میشود
کارگردان پروژه سینمایی «پرنده» از به تصویر کشیدن دوران کودکی و نوجوانی سهراب سپهری در این فیلم خبر داد. به گزارش مهر، سیدجلال فاطمی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، درباره ساخت فیلم سینمایی «پرنده» که بخشی از زندگی سهراب سپهری از شاعران معاصر کشور را به تصویر میکشد، گفت: فیلمنامه «پرنده» بر مبنای واقعیت و خاطرات خانواده سهراب سپهری نوشته شده است و همچنان به دنبال ساخت این فیلم سینمایی هستم، متاسفانه در حال حاضر جذب سرمایه برای ساخت چنین پروژههایی بسیار مشکل است. داستان این فیلمنامه از کودکی سهراب سپهری تا زمانی که تصمیم میگیرد کاشان را برای ادامه تحصیلات عالیه ترک کند و به سفرهای دور دنیا میرود، نوشته شده است. در واقع میتوان گفت داستان این فیلم درباره این است که سهراب سپهری چگونه سهراب سپهری شد. خواهرزاده سهراب سپهری تاکید کرد: این دوره از زندگی سهراب سپهری پر از هیجان و سرگرمکننده است و نمیتوان آن را یک فیلم عرفانی دانست، چرا که زندگی طبیعی این شاعر را به تصویر میکشد.
ارسال به دوستان
بازیگر جدید «دزدان دریایی کارائیب» معرفی شد
بزودی فیلمی جدید از «دزدان دریایی کارائیب» ساخته خواهد شد که بازیگر «روز روزگاری در هالیوود» در آن ایفای نقش میکند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورایتی، مارگو رابی در نسخه زنانه فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» برای کمپانی دیزنی نقشآفرینی میکند. رابی اوایل امسال با فیلم سینمایی «بمبشل» توانست نامزد اسکار شود و در فیلم سینمایی «روز روزگاری در هالیوود» هم نقش شارون تیت را بازی کرد. او در فیلم جدید «جوخه انتحار» به کارگردانی جیمز گان نقش هارلی کوئین را مجددا بازی میکند.
ارسال به دوستان
مستندهای «نقض حقوق بشر آمریکایی» روی آنتن شبکه مستند
شبکه مستند با پخش مستندهایی از نقض حقوق بشر توسط شیطان بزرگ، به استقبال هفته حقوق بشر آمریکایی رفته است. به گزارش «وطن امروز»، بر این اساس، امروز یکشنبه مستند «عملیات سیانور» پخش خواهد شد. این مستند ماجرای عملیات سری با همکاری سیا و موساد برای از بین بردن قوای اعراب در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل است. همچنین روز دوشنبه مستند «زمانی برای تولد، زمانی برای مرگ» از قاب شبکه مستند پخش خواهد شد؛ «ساعت 6 به وقت واشنگتن» مستند دیگری است که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی، روز سهشنبه 10 تیرماه روی آنتن شبکه مستند میرود. این مستند به مذاکرات کمپ دیوید و تأثیرات آن میپردازد. مستند «خاطرات نارنجی» به تبعات بیشمار استفاده از سلاحهای شیمیایی، موسوم به «عامل نارنجی» که در جنگ ویتنام از سوی دولت آمریکا استفاده میشد، میپردازد و تأثیر مخرب این سلاح را بر شیمیایی شدن مردم ویتنام و سربازان آمریکایی مورد بررسی قرار داده است. این فیلم مستند چهارشنبه 11 تیرماه پخش خواهد شد. «ناو وینسنس» آخرین مستندی است که در این باکس تلویزیونی پخش خواهد شد. مستندهای «حقوق بشر آمریکایی» هر روز ساعت 19 روی آنتن شبکه مستند میرود و بازپخش آن روز بعد ساعت 15 است.
ارسال به دوستان
افتتاح مرکز نوآوری صنعت صوت و تصویر
مرکز نوآوری صنعت صوت و تصویر با حضور رئیس رسانه ملی و معاون علمی و فناوری ریاستجمهوری افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، سیدصادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در ارتباط با این موضوع گفت: این اتفاق به شکل نمادین است که عرصه رقابت رسانه و قاعدهمندی رسانه را نشان میدهد. بدون حضور شرکتهای دانشبنیان این اتفاق نمیافتاد. اکنون ما راهحلهای فناورانه را پیدا کردهایم تا به سمت تنظیمگری و جریمه تنظیمگری فناوریمحور برویم. از اهداف این اتفاق حفاظت از مرزهای حاکمیت رسانههای ملی، اعتماد عمومی و تقاضای تنظیمگری درکنار تشدید رقابت بازیگران بینالمللی است. مزیتهای ایران در تنظیمگری رسانههای صوت و تصویر فراگیر به دلیل شکلگیری صنعت رسانههای فراگیر است. ما ابتدا باید تنظیمگری را قانونمند کنیم و وارد بازار شویم که این اتفاق افتاده است. در کنار آن زیستبوم ملی رسانههای صوت و تصویر اهمیت زیادی دارد. امضای تفاهمنامه میتواند توسعهدهنده تنظیمگری ما شود و ایجاد مرکز نوآوری، قدمی در این مسیر است.
عبدالعلی علیعسگری، رئیس رسانه ملی نیز در سخنانی گفت: افتخار میکنیم این شرکتهای دانشبنیان راهاندازی شد و ایستگاه نوآوری شریف را افتتاح کردند. از آقای امامیان تشکر میکنم که محل شتابدهنده را برای ساترا به وجود آورد. اکنون بحث شرکتهای دانشبنیان به گفتمان تبدیل شده و رسانه ملی نیز برای گفتمانسازی تلاش کرده است. از گذشته تاکنون از زمانی که ایرانیان به قابلیتهایی رسیدند با فراز و نشیبهایی روبهرو بودهایم. تولید علم واقعی در گذشته شکل نگرفت تا انقلاب اسلامی که سبب تزریق امنیت در کشور و پیشرفت صنعت دفاعی شد. آنچه در 2 دهه گذشته در شرکتهای دانشبنیان رخ داده است ورود ما به سمت توانمندی و «ما میتوانیم» بود.
ارسال به دوستان
انتشار فیلم کوتاه «تقاص» به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر
فیلم کوتاه تقاص با موضوع ترورهای دهه 60 به کارگردانی محسن امانی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم کوتاه تقاص به تهیهکنندگی حسین دارابی و کارگردانی محسن امانی به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر منتشر شد. این فیلم کوتاه که برنده لوح افتخار جشنواره مردمی عمار است، سال گذشته تولید شده و موضوعی مرتبط با منافقین و ترورهای دهه 60 دارد. نویسنده و کارگردان این فیلم کوتاه محسن امانی است و داستان آن در دهه 60 میگذرد. گفتنی است این فیلم کوتاه برای نخستینبار و به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است. در خلاصه داستان فیلم کوتاه «تقاص» آمده است: «چند ماه دیگه کار رژیم تمومه...!» سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: تهیهکننده: حسین دارابی، نویسنده و کارگردان: محسن امانی، دستیار اول و برنامهریز: پویان درزی، مدیر تصویربرداری: احمد گودرزی، مدیر تصویربرداری: امین جعفری، طراح چهرهپردازی: امید گلزاده، تدوین: سیاوش کردجان، صداگذار: احسان افشاریان، طراح صحنه و لباس: جعفر محمدشاهی، مجری طرح: محمدجواد موحد، مدیر تولید: محمد گودرزی، جلوههای ویژه بصری: سینا فرنگ، طراح لوگو: حمید قدسی، تهیه شده در گروه هنری کات، باشگاه فیلم سوره.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|