|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
بحران ادامهدار کرونا هیچ چشماندازی را برای سینمای ایران جز تقویت اکران آنلاین باقی نمیگذارد
فعلا چارهای نیست
عباس اسماعیلگل: ترافیک فیلمهای در حال اکران سینمای ایران همیشه از دغدغههای اصلی سینماگران طی سالهای اخیر بوده است. سنگینتر شدن بار چرخه اکران در سالهای گذشته موجب ایجاد حواشی مختلف و حرف و حدیثهایی میان اهالی سینما و مسؤولان شورای صنفی نمایش شده است؛ حواشیای که به جز ضربه به بدنه اکران سینمای ایران هیچ سود و منفعتی برای سینما نداشته است و این چرخه اکران هر سال سنگینتر میشود و بالطبع حواشی آن نیز بیشتر.
هر روز که میگذرد، شمار بیشتری از آثار اکراننشده به قطار طولانی آثار اکراننشده سینمای ایران اضافه میشود؛ قطاری که تنها مسیرهای رهایی آن یا گسترش چشمگیر ظرفیتهای ناوگان اکران آثار سینمایی است که در عمل به واسطه امکانات محدود و کمبود تعداد سالنهای سینما در نقاط مختلف کشور امکانپذیر نیست یا جدی گرفتن طرح نوپای «اکران آنلاین» در سینمای کشور.
از سویی شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته که به واسطه دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا منجر به تعطیلی سینماها شد، اتفاقی بود که میتوانست چرخه نیمهجان اکران در سینمای ایران را به سمت نابودی کامل بکشاند؛ چرخهای که اگر تا پیش از این با هر زحمتی که بود کار خود را پیش میبرد، این بار با وجود کرونا و تعطیلی سینماها به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته بود. اما آغاز طرح نوپای «اکران آنلاین» با همه مشکلاتش در نقش منجی چرخه اکران سینماها خودنمایی کرد و آغازگر این راه تازه ابراهیم حاتمیکیا با فیلم سینمایی خروج بود. تصمیم ابراهیم حاتمیکیا و سازندگان فیلم سینمایی «خروج» برای اکران آنلاین این فیلم، تصمیمی جسورانه برای کمک به چرخه در حال فروپاشی اکران بود، آن هم در شرایطی که «خروج» ابراهیم حاتمیکیا از جمله آثاری است که قطعا در صورت اکران در سینماها به واسطه جایگاه و اعتبار کارگردانش و البته قصه قهرمانمحور، از شانس خوبی برای فروش بالا برخوردار بود اما ورود حاتمیکیا به حوزه «اکران آنلاین» نوعی خطشکنی به شمار میآمد.
ابتدا انتظار میرفت اقدام جسورانه حاتمیکیا، سایر فیلمسازان سرشناس را برای ورود به این عرصه ترغیب کند که متأسفانه آنطور که باید این مسیر توسط فیلمساران سرشناس ادامه پیدا نکرد.
به هر حال از اواسط اردیبهشتماه تاکنون فیلمهای مختلفی ادامهدهنده راه «خروج» ابراهیم حاتمیکیا در «اکران آنلاین» بودند و برخی فیلمسازان سعی کردند در شرایطی که سینماها به خاطر شیوع کرونا تعطیل است فیلمهای خود را اکران آنلاین کنند. فیلمهایی چون «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی، «کشتارگاه» ساخته عباس امینی، «تیغ و ترمه» کاری از کیومرث پوراحمد، «بهت» به کارگردانی عباس رافعی، «حکایت دریا» ساخته بهمن فرمانآرا، «پسرکشی» ساخته محمدهادی کریمی، «نرگست مست» کاری از سیدجلالالدین دری، «زیرنظر» به کارگردانی مجید صالحی و «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری تاکنون راهی اکران آنلاین شدهاند که با نگاهی اجمالی به این فیلمها به تنوع آثار پی میبریم. از اکران فیلمهایی که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند تا آثاری چون «حکایت دریا» که چند سالی در صف اکران عمومی ماندهاند، در چند ماه گذشته راهی اکران آنلاین شدهاند و با توجه با شیوع دوباره ویروس کرونا و احتمال تعطیلی مجدد سالنهای سینما، فیلمهایی چون «خوب بد جلف 2» به کارگردانی پیمان قاسمخانی، «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی، «لتیان» کاری از علی تیموری و «هفتونیم» به کارگردانی نوید محمدی بزودی راهی اکران آنلاین میشوند تا جانی تازه به این طرح نوپای سینمای ایران ببخشند.
اما در روزهایی که حوزه اکران سینمای ایران تحت تأثیر انصراف سازندگان فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت از اکران قرار گرفته است، با اوج دوباره شیوع ویروس کرونا احتمال تعطیلی دوباره سینماهای کشور بر سر زبانها افتاده است. اکران آنلاین تا قبل از بازگشایی نصف و نیمه سینماها با رونق اقتصادی معقول و استقبال مناسبی از سوی اهالی سینما روبهرو شده بود اما با بازگشایی سینماها انگار دوباره این سیستم نوپای اکران از سوی برخی سینماگران به دست فراموشی سپرده شده است و بسیاری از اهالی سرشناس سینما قید اکران آثارشان در این چرخه را زده و تصمیم گرفتهاند منتظر نوبتشان برای اکران در سینماها در دوران پساکرونا بمانند. اینکه به چه دلایلی با گذشت چند ماه هنوز بسیاری از سینماگران سرشناس تمایلی به اکران آنلاین ندارند، ریشه در مسائل مختلفی همچون ضرر مادی به خاطر عدم رعایت قانون کپی رایت دارد.
این دسته از سینماگران از اساس به زیانده بودن طرح اکران آنلاین اعتقاد دارند، این در حالی است که این طرح سالهاست توسط کمپانیهای بزرگی همچون نتفلیکس در حال انجام است و سینمای ایران بالاخره باید به سمت اجرای چنین طرحهایی میرفت. از سویی با توجه به اینکه دیگر خبری از سهم پخشکننده و سینمادار در اکران آنلاین نیست و فقط بخشی از سود فروش به سامانه «وی او دی» اختصاص پیدا میکند، همه سود فروش اثر متعلق به سرمایهگذاران است و این میتواند مانع از ضرر سرمایهگذاران (در صورت عدم قاچاق فیلم) اثر شود.
مسلما اکران آنلاین ابتدا در مرحله اجرا دارای ایرادات و مشکلاتی است اما آنچه میتوان به شکل قطعی درباره این اتفاق تازه سینمای ایران گفت این است که با وجود همه این انتقادات، اکران آنلاین با آثار مهمی چون «خروج» گامی رو به جلو برای سینمای ایران محسوب میشود که میتواند نه فقط در دوره شیوع بیماری کرونا بلکه پس از آن نیز بخش مهمی از مشکلات اقتصادی سینما بویژه در حوزه چرخه اکران را حل و البته عدالت در توزیع محصولات سینمایی را تا حدودی برقرار کند و به همه سینماگران این شانس را بدهد تا راحتتر آثارشان را به دست مخاطبان برسانند.
از سوی دیگر شاید با این اتفاق سود مادی صاحبان اثر از نمایش آنلاین نسبت به اکران عمومی کاهش یابد اما در عوض تعداد بیشتری از مردم مخاطب این آثار خواهند بود. مسألهای که به نظر میرسد بیش از همه برای سازندگان آثار سینمایی مهم باشد، رساندن پیام فیلم به تعداد بیشتری از مخاطبان است، بویژه اینکه این روزها با گسترش سامانههای «وی او دی» و با وجود بالا رفتن تنوع محصولات عرضهشده، محتوای مناسب برای استفاده همه اعضای خانواده همچنان محدود است و اینجاست که فیلمهای سینمایی باکیفیت بخوبی میتوانند طیف گستردهای از مخاطبان را جذب کنند. اینکه چرا در دنیا بهرغم انتشار دانلود غیرقانونی فیلمها، طرح «اکران آنلاین» با موفقیت ادامه پیدا میکند تنها یک علت دارد و آن هم به عدم استقبال بالای مردم آن کشورها از نسخههای قاچاق و دانلود فیلمها بازمیگردد؛ مسألهای که توسط اغلب مردم کشورمان رعایت نمیشود. در نتیجه باید گفت اکران آنلاین سینمای ایران اگر در ادامه راه خود با حمایت مردم و عدم استفاده آنها از نسخههای قاچاق همراه شود، میتواند مسیر تازهای را پیشروی سینمای ایران قرار دهد.
ارسال به دوستان
تولید بیش از 400 محصول جانبی برای نخستین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری
پیوست فرهنگی «بچهزرنگ» کامل میشود
تهیهکننده نخستین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید سریال و اقلام جانبی «بچهزرنگ» خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، روند تولید محصولات جانبی از آثار نمایشی چند سالی است به شکل خیلی اساسی از سوی سازندگان این آثار و همچنین تولیدکنندگان محصولات تجاری مرتبط جدی گرفته شده است. نمونههای این موضوع در چند سال اخیر مربوط به انیمیشنهای «فیلشاه»، «شکرستان»، «شاهزاده روم» و عروسکهای محبوب کودکان مثل «جنابخان»، «ململ» و «سنجد» بود؛ صنعتی که در بسیاری از نقاط جهان درآمدهای سرشاری را نصیب خالقان آثار هنری و البته کمپانیهای فعال در عرصه تولید برخی محصولات تجاری میکند.
نمونه مشابه این اتفاق قرار است برای انیمیشن «بچهزرنگ» نیز بیفتد. حامد جعفری، تهیهکننده این اثر که از آن به عنوان نخستین انیمیشن سینمایی ساختهشده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاد میشود، در گفتوگویی در ارتباط با فرآیند تولید محصولات جانبی برای این اثر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری گروه «هنر پویا» همزمان با تولید انیمیشن سینمایی «بچهزرنگ»، در حوزه «بازارپردازی» هم ورود کرده و به طراحی بیش از ۴۰۰ قلم کالا و محصول مرتبط با این انیمیشن در دستهبندیهای اسباببازی و عروسک، کتاب، لوازمالتحریر، پوشاک، مواد بهداشتی، لوازم اتاق خواب، تم تولد و... پرداخته است.
جعفری همچنین اظهار امیدواری کرد برای نخستینبار در کشور شاهد تکمیل زنجیره شخصیتپردازی یک انیمیشن سینمایی به صورت حرفهای و تولید اقلام جانبی یک انیمیشن به صورت گسترده، همزمان با اکران آن در سینماها خواهیم بود. تهیهکننده این انیمیشن سینمایی ادامه داد: «تولید سریال «بچهزرنگ» در همان ابتدای کار از سوی مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تأکید قرار گرفت و برنامهریزیها برای ساخت آن در هنر پویا انجام شد».
او اضافه کرد: «هماکنون مقدمات لازم برای تولید این سریال فراهم شده و جنبه اجرایی یافته است. ما میتوانیم این نوید را به همه فرزندان سرزمین عزیزمان و والدینشان بدهیم که بعد از اکران این انیمیشن سینمایی، شاهد سریال انیمیشن «بچهزرنگ» با کیفیت و محتوایی سالم و آموزنده خواهیم بود. تجربه موفق سالهای متمادی کانون در عرصه بینالمللی فیلمهای کودک و نوجوان و تجربه هنر پویا در 2 انیمیشن پرفروش «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به ما این نوید را میدهد که صادرات انیمیشنهای ایرانی به خارج از مرزهای کشورمان هم، دیگر یک رویا نخواهد بود».
جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: «فعالان انیمیشن کشور هم که علاقهمند به فعالیت در حوزه بینالمللی هستند، میتوانند به جای اینکه گوشهای از تولیدات و محتوای استودیوها و کمپانیهای خارجی را در ایران تولید کنند، ایدههای خود را در ایران بسازند و برای ورود آثار خودشان به بازارهای جهانی برنامهریزی جدیتری داشته باشند. ما و همه همکارانمان در هنر پویا، تمام تلاشمان را کردهایم تا «بچهزرنگ» بهمراتب بهتر از فیلشاه باشد که توانست در روسیه و لبنان به صورت گسترده اکران شود و در چند کشور دیگر نیز به نمایش محدود دست یابد».
تهیهکننده «بچهزرنگ» در پایان گفت: «تجربه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصههای بینالمللی فیلمهای سینمایی کودک و نوجوان کمک بزرگی خواهد بود تا شاهد درخشش هر چه بیشتر «بچهزرنگ» در خارج از مرزهای کشورمان باشیم. مشارکت کانون و هنر پویا در تولید این محصول یک همکاری استراتژیک بود که در آینده نزدیک، شاهد ثمرات فراوان آن برای صنعت سینما و انیمیشن کشور خواهیم بود». انیمیشن سینمایی «بچهزرنگ» به تهیهکنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایهگذاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمپانی هنر پویا تولید شده است. در خلاصه داستان «بچهزرنگ» آمده است: «محسن پسربچهای است که عاشق ابرقهرمانهای فیلمهاست و همیشه تلاش میکند با وسایل ابرقهرمانیاش، به هر کس و هر چیزی کمک کند ولی در یک اتفاق نادر محسن با حیوانی مواجه میشود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم میگیرد به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش بازگرداند اما سفر به دل جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است...».
ارسال به دوستان
تلویزیون
«دادستان» مسعود دهنمکی کلید خورد
تصویربرداری سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود دهنمکی و تهیهکنندگی محمد خزاعی آغاز شد. به گزارش«وطن امروز»، تصویربرداری سریال «دادستان» صبح دیروز اول مرداد با رعایت پروتکلهای بهداشتی با حضور سحر قریشی، علیرضا استادی، اصغر نقیزاده، علی رامندی و مهدی عظیمی در سکانس کلانتری در تهران آغاز شد. این سریال به کارگردانی مسعود دهنمکی و تهیهکنندگی محمد خزاعی در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید میشود. در این سریال که پربازیگرترین سریال مسعود دهنمکی به شمار میرود، ۲۰ بازیگر حرفهای سینما و تلویزیون و ۱۰۰ بازیگر تئاتر ایفای نقش میکنند.
***
آغاز پخش آثار چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند از 11 مرداد
با پایان زمان ارسال اثر به چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، دبیرخانه این جشنواره از ثبت و دریافت 825 اثر در بخشهای مختلف این جشنواره خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، بر این اساس، از میان آثار ارسالشده، 571 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که بزودی آثار بخش مسابقه اعلام میشود. از میان این 571 اثر، 294 مستند کوتاه، 190 مستند نیمهبلند و 87 مستند بلند هستند و در نهایت قرار است 70 اثر به بخش مسابقه راه یابند تا چراغ چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند را در مردادماه سال جاری روشن کنند. بر اساس برنامهریزیهای انجامشده پخش آثار راهیافته به بخش مسابقه از شنبه 11 مردادماه در باکس ویژه جشنواره مستند در شبکه تلویزیونی مستند آغاز خواهد شد.
ارسال به دوستان
اخبار
«نیمکت» جدیدترین اثر باشگاه فیلم سوره
تازهترین تیزر فرهنگی- تولیدی باشگاه فیلم سوره جلوی دوربین رفت. به گزارش «وطن امروز»، تیزر فرهنگی «نیمکت» به کارگردانی محسن امانی تازهترین محصول باشگاه فیلم سوره است که جلوی دوربین رفته و اکنون مراحل فنی را میگذراند. این تیزر فرهنگی که با بازی ابوالفضل همراه، بازیگر فیلم سینمایی «اخراجیها» و الینا باشنگ تولید شده و محتوایی مرتبط با عفاف و حجاب دارد، در گروه هنری کات تولید شده است. گروه هنری کات یکی از بخشهای باشگاه فیلم سوره است که وظیفه حمایت و توانمندسازی چهرههای جوان و مستعد فیلمساز را برعهده دارد.
***
انتشار نماهنگ «نعمت ازدواج»
نماهنگ «نعمت ازدواج» شامل برگزیده فرمایشات حضرت آیتالله العظمی خامنهای به مناسبت یکم ذیالحجه؛ روز ازدواج، توسط فرهنگسرای ابنسینا تولید و منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، سیزدهمین ویدئوکلیپ مجموعه تولیدات ویدئویی «نشان» با عنوان «نعمت ازدواج» که به طرح دیدگاههای رهبر حکیم انقلاب درباره اهمیت ازدواج و خانواده پرداخته، توسط این فرهنگسرا تولید و منتشر شد. لزوم تسهیل ازدواج جوانها، ضرورت فرهنگسازی برای ایجاد انگیزه ازدواج، وعده الهی برای غنی شدن افراد پس از ازدواج، ازدواج موجب گشایش معیشت، خانواده؛ سنت الهی، نفی ازدواج سیاه که آن را ازدواج سفید تبلیغ میکنند، برنامه یکصد ساله صهیونیستها برای از بین بردن بنیان خانواده و رفتار شهدا در گزینش همسر، از جمله مواردی است که در این نماهنگ بازخوانی شده است.
ارسال به دوستان
نو سروده استاد کلامی زنجانی به مناسبت اول ذیالحجه
دو ستونند به دین، قامت زهرا و علی
آسمانی است دلا وصلت زهرا و علی
سر فرود آر به شخصیت زهرا و علی
مدح معصومه و معصوم، بپرس از معصوم
که کنند آگهت از عصمت زهرا و علی
ای دل تشنه، بخوان سوره کوثر که شوی
مست فیض از قدح رحمت زهرا و علی
به چنین مرد و زنی عالمیان پا بوساند
انحصاری است بلی خلقت زهرا و علی
چه جلالی چه شکوهی چه قیامت زوجی
دو ستونند به دین، قامت زهرا و علی
ازدواجی است بحق منشأ خیر و برکات
دل بههمدادگی و الفت زهرا و علی
موسم اول ذیحجه، مبارک بادا
وصلت شمس و قمر، وصلت زهرا و علی
خطبه عقد خدا خواند و رسول امضا داد
جاودان شد سند شوکت زهرا و علی
بنگر آن زندگی ساده و پررونق را
بوسه زن بر حرم حرمت زهرا و علی
چیست مهریه زهرا که چو جبرئیل شنید
گفت طوبا به عبودیت زهرا و علی
از خدا قول شفاعت بگرفتند آن روز
شد رضا الله سبب بهجت زهرا و علی
قدر دریا نشناسد بهخدا جز دریا
وسع دریاست بلی وسعت زهرا و علی
کفو زهراست علی، کفو علی هم زهرا
تو چه داری خبر از عزت زهرا و علی
مصطفی دست دو دریا چو به همدیگر داد
واجب آمد همه را بیعت زهرا و علی
از در سوخته و مسجد کوفه پیداست
اهتزاز علم نهضت زهرا و علی
زینبین و حسنین اسوه عشق و شرفاند
نامشان معتبر از همت زهرا و علی
کربلا پایگه دولت ثارالله است
شهدا سینهزن هیأت زهرا و علی
تو «کلامی» ز مدینه به نجف خواهی رفت
باش روزی برسد دعوت زهرا و علی
ارسال به دوستان
روایتی از بچه هیأتیهای جهادی در یک مستند
«هیأت تعطیل نیست» روی آنتن تلویزیون
مستند «هیأت تعطیل نیست» یکی از آثار گروه مستند روایت فتح با محوریت مبارزه با کرونا، روی آنتن شبکه یک سیما میرود. به گزارش «وطن امروز»، مستند «هیأت تعطیل نیست» یکی از آثار گروه مستند روایت فتح با محوریت مبارزه با کرونا به کارگردانی مجتبی طاهری است که پنجشنبه دوم مرداد (امروز) ساعت 17:45 از شبکه یک سیما پخش میشود. مجتبی طاهری کارگردان مستند «هیأت تعطیل نیست» در این باره گفت: میگویند تجمع ممنوع، مراسم ممنوع، عزاداری و برگزاری جشن شادی ممنوع! اما هیأت تعطیل نیست! ازخودگذشتگی جهادگران امروز و بچه هیأتیهای قدیمی که در هیأتها یاد گرفتند از هر شرایطی مسیری برای خدمت به خلق خدا پیدا کنند ما را به ساخت این مستند جذب کرد برای ثبت این فداکاریها. مجتبی طاهری در ادامه بیان کرد: با شروع همهگیری کرونا خبرهای متفاوتی از گوشه و کنار دنیا به گوش میرسید مبنی بر غارت فروشگاهها، نزاع بر سر کالاهای بهداشتی، عدم پذیرش سالمندان مبتلا و ارجحیت جوانان از طرف مراکز درمانی و... اما چیزی که در ایران شاهد آن بودیم یکدلی، همبستگی و تلاش فرد فرد جامعه برای مبارزه با این بحران بود. جوانان و خادمان حسینیه کربلا که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تشکیل گروه جهادی در خط مقدم جهاد علیه این ویروس منحوس در منطقه خود بودهاند، این روزها در ادامه این جهاد مقدس باز هم در تلاشند و در ساخت این مستند بسیار با ما همکاری کردند». ارسال به دوستان
سهراب پورناظری:
پیشبرندگان سیاستهای جداییطلبانه خارجی نباشیم
سهراب پورناظری، آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی، در دلنوشتهای در فضای مجازی نسبت به عملکرد برخی افراد نسبت به هویت ایرانی واکنش نشان داد. به گزارش «وطن امروز»، پورناظری در بخشی از این دلنوشته آورده است: «من کرد کرمانشاه هستم نه «کورد» و به ریشهام افتخار میکنم. من میراثدار «ایران کهنم» و هر کردی در هر نقطه از جهان «ایرانیست» چه در عراق و سوریه و ترکیه و چه در سایر نقاط کره خاکی. من و همریشههای آگاهم، تا آخرین نفس از «ایران» و فرهنگش پاسداری خواهیم کرد، به زبان پارسی عشق میورزیم و سپاس میگوییم خدای را که بزرگترین لطفش را به ما ارزانی داشت و ما را در این فرهنگ به دنیا آورد. به زبان کردی افتخار میکنم که میراثدار زبان پارسی میانه و پارسی باستان است. همریشههای غیور کرد، بیاییم پیشبرندگان سیاستهای جداییطلبانه انگلیس، آمریکا و اسرائیل نباشیم. به اندازه کافی در این چندصد سال میانمان فاصله افکندند. ایرانمان را تنها نگذاریم...».
بنا بر این گزارش، سهراب پورناظری که در حمایت از یکپارچگی اقوام ایرانی و در دفاع از فرهنگ کشور این دلنوشته را منتشر کرده است، نهایت تلاش خود را کرده که جوانان کرد کشور را از خطر سیاستهای جداییطلبانه که توسط دشمنان اشاعه میشود، آگاه کند.
ارسال به دوستان
بهروز افخمی در برنامه عصر: سریال «تهران» محصول یک پروژه نخنماست
فقط باید بخندیم!
با نزدیک شدن به قسمتهای پایانی سریال «تهران»، فضای تحلیلها درباره این سریال واقعبینانهتر شده است. بهروز افخمی با حضور در تازهترین برنامه تلویزیونی «عصر»، سریال تهران را «خندهدار» عنوان کرد. افخمی در گفتوگو با نادر طالبزاده درباره سریال «تهران» ساخته رژیم صهیونیستی، آن را محصول یک پروژه نخنما دانست. به گزارش «وطن امروز»، طالبزاده در ابتدای این برنامه سریال «تهران» را «محصولی صادراتی» از رژیم صهیونیستی توصیف کرد که به زبان فارسی با زیرنویس عبری، انگلیسی و عربی ارائه شده است. در ادامه افخمی گفت: تماشای این سریال برای من خیلی سخت و زجرآور بود. یکی از سختترین کارها برای من تماشای فیلم بد است. من فیلمهای زیادی در زندگیام ندیدهام. اینگونه نیست که چند هزار فیلم دیده باشم، چون فیلم را با احتیاط انتخاب میکنم و دلیلش هم این است که از خسته شدن در طول فیلم میترسم. کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: قسمتهای پخششده از سریال «تهران» هم خیلی خستهکننده است و هم تماشاگر را احمق فرض کرده است! آش آنقدر شور شده که فکر کنم تماشاگر اسرائیلی هم بفهمد دیگر اوضاع اینگونه نیست! حتی تماشاگر ضدانقلاب خارج از ایران هم همینطور است و به نظرم شاید با تهیهکننده تماس بگیرند و بگویند با اینکه مخالف ایران هستیم ولی این خبرها هم نیست. میتوان گفت این سریال یک ملودرام آبکی است. وی ادامه داد: من آن زمان فکر میکردم نمیتوان فیلم جدی در این باره ساخت، چون ورق برگشته و یکسویه شده و فقط میتوان فیلمی ساخت که به آنها بخندیم. در ادامه حامد عزتیزاده، کارشناس و مستندساز نیز از طریق تماس تلفنی درباره سریال «تهران» بیان کرد: من به سختی توانستم این سریال را ببینم. فارغ از اینکه سریال ضعیف است یک کمپین تمام تبلیغاتی از ماهها پیش روی آن کار میکند. اسفند گذشته نخستین صحبتها درباره سریال شروع شد. ادعاهای دروغی مطرح شد از جمله اینکه 40 درصد تصویربرداری در تهران انجام شده است اما وقتی پخش آن آغاز شد مشخص شد خبری از این فضاسازیها نیست. عزتیزاده ادامه داد: این سریال ضعیف در آیامدیبی درجه 7 از ۱۰ گرفته است که خیلی با عقل جور درنمیآید. وی اضافه کرد: نشانه ایران در این تصاویر فقط یک صندوق صدقات است که به نظر میرسد همان را هم در حین ساخت سکانسهای مختلف جابهجا کردهاند! رهبر جنبش دانشجویی هروئینفروش از آب درمیآید و یک جا به پلیس ۴۰ هزار تومان رشوه میدهد و بعد میگوید این حقوق یک ماه من بود! اگر مشاوره میگرفتند واقعا چنین افتضاحی به بار نمیآوردند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|