|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
جنجال بر سر ورود پول آلوده به سینما و ادامه سکوت مدیران سینمایی
پولشویی در سینمای ورشکسته؟
گروه فرهنگ و هنر: ماجرای پولهای مشکوک در سینما و شبکه نمایش خانگی هر چند در چند سال اخیر بویژه دهه 90 بیش از همیشه مورد توجه رسانهها قرار گرفته است اما واقعیت این است که ریشه این ماجرا را باید از سالها قبل از این دوره جستوجو کرد. با این همه آنچه در ارتباط با ماجرای ورود پولهای آلوده و مشکوک به جریان تولید و توزیع در سینمای ایران وجود دارد، زمان اولیه وقوع این اتفاق نیست، بلکه مساله اصلی چگونگی ورود این پولها و استمرار جریان حضور سرمایههای مشکوک در سینمای ایران است.
آنچه سینمای ایران را در این سالها فلج کرده، ورود پولهای بادآورده به آن بود که هزینههای ساخت آثار سینمایی را بالا برد. بالا رفتن هزینه تولید باعث شد پس از مدتی عرصه تولید برای گروههای مختلف در سینمای ایران تنگ شود و کار در انحصار گروهی محدود قرار بگیرد؛ اتفاقی که نتیجه آن نهتنها جهتدهی در حوزه تولید محتوای آثار سینمایی بود، بلکه در زمینه توزیع آثار نیز منجر به شکلگیری یک جریان محدود سینمایی شد که مشخص میکرد کدام فیلمها میتوانند زمانهای بهتر اکران را در اختیار بگیرند.
پولهای مشکوک در چند سال اخیر بارها و بارها محور گفتوگوهای سینمایی در رسانههای مختلف شد و با وجود آنکه برخی افراد مشکوک برای وارد کردن چنین پولهایی به سینمای ایران، محاکمه شدند و برخی دیگر نیز در انتظار محاکمه هستند اما هنوز هم مشخص نشده که چگونه این پولها همچنان در سینمای ایران در حال کار بوده و بر جریان تولید و توزیع آثار سینمایی اثر میگذارند.
مساله اینجاست که ورود این پولها به چرخه تولید آثار سینمایی باعث شد دستمزد بازیگران و سلبریتیها به شکلی نجومی افزایش یابد و حالا دیگر تولید یک اثر سینمایی در ظاهر کمهزینه و آپارتمانی هم چند میلیارد تومان هزینه دارد؛ بویژه اگر قرار باشد در فیلم بازیگر چهرهای نیز حضور پیدا کند، باید رقمی حدود 70 درصد هزینه پروژه را برای قرارداد بازیگران صرف کرد.
حالا در این شرایط که سینمای ایران به واسطه کرونا و البته چرخه معیوب تولید و توزیع آن در آستانه ورشکستگی و فروپاشی است، نهادهایی همچون شهرداری تهران نیز به جای حمایت از جریان تولید و توزیع آثار سینمایی، با صرف هزینههای خود در مواردی غیرضرور همچون برگزاری مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصههای بینالمللی، همین اندک راههای کمک درست و منطقی از سینمای ایران را هم به بیراه میکشانند.
مساله دیگر اینکه در این سالها، بارها شوراهای فعال در عرصه تهیهکنندگی سینما با صدور بیانیههایی اعلام کردهاند که با ورود پولهای آلوده به سینما بویژه شبکه نمایش خانگی برخورد میکنند و حتی از قوانین سختگیرانه و تنبیهی برای این حوزه گفتند اما در نهایت اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده و هر روز خبرهای مختلفی در ارتباط با فعال شدن پولهای آلوده در یک پروژه جدید به گوش میرسد و هیچ کس هم دقیقا پاسخ نمیدهد مسؤولیت نظارت بر این حوزه بالاخره با وزارت ارشاد است یا نهادهای صنفی سینمایی مثل خانه سینما؟ فعلا حکایت ورود پولهای آلوده و رسیدگی به این پرونده در میان اهالی سینما، حکایت همان مثل «کی بود، کی بود، من نبودم» است که همه از ورود چنین پولهایی به سینمای ایران گلایه میکنند اما هیچ پاسخ مشخصی برای دلایل ادامه چرخش چنین پولهایی در سینما و نمایش خانگی ایران نمیدهند.
* پولشویی، هنرمندان متعهد را خانهنشین کرده است
میزگرد بررسی «ورود پولهای آلوده به سینما» در برنامه تلویزیونی «هفت» با حضور داریوش باباییان و محمد درمنش از تهیهکنندگان سینما برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، باباییان در ابتدای برنامه گفت: بعضیها راحت میآیند و با یک کار کل سینما را بهم میریزند. یکشبه تجربه آدمهایی را که 40 سال در سینما بودهاند نابود میکنند و آنها را خانهنشین میکنند. صنوف مختلف واقعا در حال لطمه خوردن هستند. وی افزود: مدیران میتوانند این اتفاق را مدیریت کنند. باید جلوی ورود این پولها را گرفت. پول خوب میتواند وارد سینما شود اما باید منشأ آن معلوم شود. هزینه فیلمسازی واقعا بالاست؛ بدون هیچ برگشتی. محمد درمنش هم گفت: اساس مطرح شدن ریخت و پاشهای مادی، آدرس غلط دادن است. کل پول در گردش سینما زیر 500 میلیارد تومان است. موضوع پولشویی به نظر من رد گم کردن است. ارزهایی که به عنوان دولتی گرفته میشود، هیچوقت به اقتصاد کشور بازنمیگردد. این موضوعات فقط درباره سینما نیست، در کل کشور است. این تهیهکننده خاطرنشان کرد: ارقام نجومی با ارقام معمول سینما اساسا قابل قیاس نیست؛ یک رقمی وارد سینما شده است. این پولها به ظاهر از مجاری قانونی آمده است اما این پولها قبل از سینما از کجا منشأ گرفته است. سینماگران در کشور حق دارند به دنبال سرمایهگذار باشند. بنیاد سینمایی فارابی 200 تا 300 میلیون میدهد، آن هم مشروط و تهیهکننده ناچار است سراغ سرمایهگذار برود. وی گفت: تهیهکننده وظیفه ندارد منشأ پول را پیگیر شود، مقامات مسؤول و نهادهای ذیربط باید این کار را انجام دهند. سینما مثل آکواریوم است؛ شفاف است. ما باید ببینیم این پولها قبل از سینما در کجا بوده است و فکر نکنیم همه فسادهای مالی در سینماست. داریوش باباییان هم اینچنین متذکر شد: این پولشوییها شالیزار سینما را تبدیل به برهوت کرده است. مدیریت کوتاهمدت ما مشکل دارد. یعنی تا بخواهد کاری بکند دورهاش تمام میشود. ظرفیت اکران ما محدود است. اگر یک نفر پولی را آورده، آیا اجازه دارد در چندین کار سرمایهگذاری کند؟ این اتفاق باعث میشود همین چند نفر کل سینما را قبضه کنند. ما تهیهکنندگانی داشتیم که فیلمهای پرفروشی داشتهاند اما الان نمیتوانند یک فیلم بسازند. مگر آنکه بازیگر مطرح نیاورند که در گیشه شکست خواهند خورد. در شرایط فعلی واقعا نمیتوانند کار کنند و این باید توسط مدیران سینمایی درست شود. محمد درمنش در تکمیل سخنان باباییان گفت: حرف آقای باباییان کاملا دغدغه است. من معتقدم اخلاقیات در تجارت معنا ندارد. دوست و دشمن معنا ندارد. وی گفت: 3 عنصر در ارتباط با پولهای کثیف وجود دارد؛ ابتدا برخورد با بازیگر. ما چیزی بین اقتصاد آزاد و سوسیالیستی هستیم. در بازار آزاد در 120 فیلم ساخته شده در سال، این حق بازیگر است که رقم بالاتر را انتخاب کند. اشکال این است که ما دانشگاه سینمایی برای تربیت بازیگر نداریم. ما کمبود بازیگر داریم و این انحصار ایجاد میکند. وی ادامه داد: در عرصه موسیقی، زمانی موسیقی لسآنجلسی، موسیقی را نابود کرده بود. یک تفکر درست توانست موسیقی لسآنجلسی را از رده خارج کند. ما به جای چند جوان نقش اول باید 30 جوان نقش اول خوب داشته باشیم. این تقصیر وزیر ارشاد و آموزش عالی است. وجه بعدی آورنده پول است. این مشکل هم از سیستم است. بعضیها با ادعای خدمت فرهنگی پول میآورند، در حالی که نقشههای دیگری دارند. این تهیهکننده در پایان گفت: رسانه ملی باید وارد این مباحث شود و امیدواریم تاثیرگذار باشد. پیگیری این پولها باید توسط سازمان بازرسی و قوهقضائیه انجام شود. این سیستم باید توسط این نهادها درست شود.
ارسال به دوستان
نایبرئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد
افزایش ۳ برابری هزینه قیمت تمامشده کتاب
نایبرئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه قیمت کاغذ نقش بسیار کوچکی در قیمتگذاری نهایی کتاب دارد، گفت: هزینه ویراستار و صفحهبند به صورت جدی افزایش پیدا کرده است.
به گزارش «وطن امروز»، محمود آموزگار در برنامه «تقاطع فرهنگ» درباره گمانهزنیهایی مبنی بر تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کاغذ در آینده نزدیک، گفت: کاغذی که مورد مصرف ناشران بود حداکثر با ارز ۴۲۰۰ تومان طی سالهای گذشته وارد میشد و حتی قبل از تحریم و کرونا این رویه وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه کاغذ کماکان به صورت یارانهای و با ارز ۴۲۰۰ تومانی بین ناشران توزیع میشود، گفت: سال گذشته با توجه به اینکه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران دخالتهایی از حیث تخصیص کاغذ به ناشران داشت و از حیث مصرف و توزیع، در کنار وزارت ارشاد وارد میدان شد، روند کار بهبود یافت.
آموزگار این رویه را موجب کاستن از قیمتهای نجومی در بازار آزاد کاغذ دانست و افزود: در این راستا عموم ناشران توانستند کاغذ مورد نیاز خود را از طریق سامانه ایجاد شده، دریافت کنند. مدیر «انتشارات آمه» با اشاره به قیمت کتاب در بازار، به ارائه آمار و ارقام متوسط قیمتی در سالهای مختلف پرداخت و گفت: سال ۱۳۹۴ متوسط قیمت کتاب ۱۴۰۰۰ تومان بود ولی در سال ۹۹ به قیمت ۴۲ هزار تومان رسیده است.
آموزگار خاطرنشان کرد: این اختلاف قیمتی نشان میدهد با وجود اینکه ناشران کماکان کاغذ را با قیمت یارانهای دریافت کردهاند اما دیگر هزینههای تهیه کتاب افزایش پیدا کرده و تقریبا به 3 برابر رسیده است. وی با اعلام اینکه قیمت کاغذ نقش بسیار کوچکی در قیمتگذاری نهایی کتاب دارد، تصریح کرد: هزینه ویراستار و صفحهبند به صورت جدی افزایش یافته و حتی کاغذ با 2 برابر قیمت در بازار آزاد به فروش میرسد.
آموزگار قیمت کاغذ دولتی را حدود ۱۶۰ هزار تومان تخمین زد و افزود: هزینه کاغذ ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمامشده کتاب را دربر میگیرد؛ خاصه اینکه کاغذ کماکان به صورت یارانهای به دست مصرفکننده میرسد اما سایر اقلام هزینهای برای تولید کتاب، بر اساس قیمت آزاد است.
نایبرئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از تخصیص ارز نیمایی به کاغذ اظهار بیاطلاعی کرد و گفت: کاغذ یکی از اقلام مهم و اساسی در کشور است و تصور میکنم بزودی هر آنچه در راستای گرانی بر سر سایر ملزومات رفته است، درباره کاغذ هم پیش آید.
ارسال به دوستان
در باب اظهارات غیر مسوؤلانه حامد بهداد در جشن روز سینما
اعتراض میکنم؛ حتی به غلط
حامد بهداد وقتی داشت یک جایزه بیعنوان را روی سن یک مراسم بیعنوانتر که به بهانه 120 سالگی سینمای ایران برگزار میشد دریافت میکرد، درباره یکی دو پرونده قضایی اظهارنظر کرد. گفت: «من نمیتوانم یادی نکنم از کسانی که الان محکوم به اعدام هستند، برادران افکاری. نمیتوانم یادی نکنم از خانم ستوده». بعد از قاضی و مسؤولان درخواست کرد با عشق و مهربانی با این پروندههای قضایی مواجهه کنند. بعد دیدیم یکی از مدیران سابق سینمایی نیز در تایید اظهارنظر او نوشته: «فارغ از محتوای پروندههای قضایی برادران افکاری و نسرین ستوده، این صحبتهای حامد بهداد یک درخواست کاملا محترمانه و مشفقانه از خاستگاه مهر و شفقت برای تمامی افراد درگیر این پروندهها بود، بدون اینکه حکمی صادر کند». مسأله اتفاقا از همین گزارهای شروع میشود که ابراهیم داروغهزاده پیرامون اظهارنظر بیربط حامد بهداد مطرح کرده است. و آن اینکه چگونه میشود در یک ماجرای قضایی «از محتوای پروندههای قضایی» فارغ شد؟! و اساسا این اظهارنظرهای بیربط در حوزههای مختلف چگونه ادامه پیدا میکند و کسی از میان خود این جماعت به اعتراض برنمیخیزد؟ واقعا فهم مسائل حقوقی و قضایی اینقدر آسان شده که هر کسی بتواند فارغدلانه و به راحتی پیرامونش اظهارنظر کند؟ آیا این نخستین بار است که چنین اظهارنظری از سوی هنرمندان و بازیگران و چهرههای هنری مطرح میشود؟ قابل تامل آنکه اظهارنظرهای اینچنینی محدود به مسائل قضایی نیز نیست. ظهور و بروزهای مضر در ایام انتخابات نیز که در دورههای مختلف اتفاق افتاده را نیز میتوان بررسی کرد؛ اظهارنظرهایی که عمدتا از آنها اظهار پشیمانی شده است یا گفتهاند:«اشتباه کردیم». این اظهارنظرها البته در همه موارد اعتراض به فساد و... اتفاق نمیافتد. یعنی وقتی سینمای ایران با پولهای بادآورده، عددهای حقوق بازیگران را چندبرابر میکند و بعد مشخص میشود آن پول شبههدار بوده و سرمایهگذار به جرم اختلاس دادگاهی و محاکمه میشود، یک نفر از داخل سینما خواستار برخورد با متهم نمیشود. یک نفر نمیگوید پولهای بادآورده و فاسدی که وارد پروژههای سینمایی شده بد است. این عشق و مهربانی که حامد بهداد درباره متهمان به قتل عمد، دربارهاش صحبت میکند، چرا در ماجرای اختلاس پول مردم بدبخت و فرهنگیان بینوا به کار نمیآید؟ چرا وقتی درباره میلیاردها پول بادآورده به سینما و پولشویی در این باره حرف زده میشود، همه برای نفع شخصی سکوت اختیار میکنند؟
ارسال به دوستان
از سوی انتشارات «راه یار»
«عاشقانهها»ی مدافعان حرم منتشر شد
دفتر دوم کتاب «عاشقانهها» با عنوان کامل «عاشقانههایی از شهدای مدافع حرم» که به کوشش پژمان عرب گردآوری و تدوین شده است، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، دفتر دوم «عاشقانهها»، برشهایی از وصیتنامههای تعدادی از شهدای مدافع حرم خطاب به همسران و فرزندانشان است. آنطور که در ابتدای کتاب آمده است، این وصیتنامهها عموما در فضای مجازی در دسترس قرار دارند اما تا به حال در قالب کتابی مستقل و به صورت موضوعی به این وصایا که علاوه بر نمایاندن ابعاد عاطفی و روابط خانوادگی شهدای مدافع حرم میتواند شروع فصلی نو برای توجه به موضوعات و سوژههای زمینمانده انقلاب باشد، پرداخته نشده است. در بخشی دیگر از مقدمه کتاب، چنین آمده است: «در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدها سوژه و موضوع مواجهیم که در طول این 40 سال، برای بعضی از آنها به صورت مستقل، حتی یک محصول خوب هم تولید نشده است. ما با تولید و بازآوری آثاری مانند «عاشقانهها» میکوشیم از سویی چنین کاستیهایی را در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کمتر کنیم و از سوی دیگر، با ایدهدهی و برجستهکردن حوزههای مغفولمانده و روایتنشده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خون تازهای به جریان تاریخ شفاهی این جبهه انقلاب تزریق کنیم». بر اساس این گزارش، دفتر دوم کتاب «عاشقانهها» در 168 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 17 هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقهمندان جهت تهیه این کتابها علاوه بر کتابفروشیها میتوانند به صفحات مجازی این ناشر مراجعه کنند. لازم به ذکر است دفتر اول این مجموعه هم که برشهایی از وصیتنامه شهدای دفاعمقدس است بزودی و همزمان با هفته دفاعمقدس راهی بازار نشر خواهد شد.
ارسال به دوستان
تازهترین اثر مرکز مستند سوره به تولید رسید
تاریخ شفاهی سینمای انقلاب در نیمهراه
کارگردان مجموعه مستند تاریخ شفاهی «سینمای ایران» در رابطه با روند تولید این پروژه گفت: این مجموعه توسط مرکز مستند سوره در 7 فصل در دست تولید است که تاکنون ضبط و تدوین اولیه 3 فصل از آن به پایان رسیده است و در حال صداگذاری، تصحیح و ضبط گفتار متن اثر هستیم. به گزارش «وطن امروز»، شهرام میراباقدم افزود: فصل اول، نگاهی گذرا به سینمای پیش از انقلاب تا اواسط سال ۱۳۶۲ دارد. فصل دوم از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ را بررسی میکند و در فصل سوم به سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ میپردازیم. وی گفت: در 3 فصل اول این مجموعه مستند با افرادی چون علیرضا داوودنژاد، سیروس الوند، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، سیدمحمد بهشتی، فخرالدین انوار، محمدعلی نجفی، مرحوم خسرو سینایی، علیرضا رئیسیان و تنی چند از هنرمندان و مدیران گفتوگو شده است. این کارگردان مستند تاکید کرد: البته به لحاظ زمانی هر فصل متغیر است، چرا که سعی کردیم به جهت جلوگیری از گسست محتوایی، جریان سینمایی را بر اساس دورانهای مدیریتی آن پرداخت کنیم. این مستند در واقع مروری بر عملکرد مدیران سینمایی و روند شکلگیری تشکلهای سینمایی است و در واقع تاریخی کاملا شفاهی از آنچه سینمای ایران با آن روبهرو بوده است را روایت میکنیم. میراباقدام در پایان اظهار داشت: هماکنون به صورت موازی در حال ضبط ۴ فصل دیگر این مستند هستیم و فیلمبرداری آن آغاز شده است. ارسال به دوستان
مخاطبان، آثار جشنواره تلویزیونی مستند را داوری میکنند
مخاطبان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند میتوانند هر شب پس از پخش آثار نمایش داده شده در این جشنواره، به مستند مورد علاقه خود رای بدهند. به گزارش «وطن امروز»، چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، فیلم، عکس، مستندنگاری، در روزهای کرونایی جشنواره را به خانههای مخاطبان ایرانی آورده است. این جشنواره که به واسطه گره خوردن با تلویزیون، از اساس مخاطب بیشتری نسبت به عموم جشنوارههای فیلم و مستند دارد، برای آنکه مخاطبان را با آثار جشنواره بیشتر درگیر کند، بخشی با عنوان آرای مردمی ایجاد کرده است تا مخاطبان هر شب به مستند مورد علاقه خود امتیاز دهند. رایگیری بعد از پخش هر اثر از شبکه مستند سیما به مدت 24 ساعت ادامه دارد و مخاطبان میتوانند از ۱ تا ۵ به مستند مورد علاقه خود امتیاز بدهند و این امتیاز را همراه با کد فیلم به ۳۰۰۰۰۸۱ پیامک کنند یا اینکه از طریق سایت جشنواره به آدرس https://festdoctv.com/ به اثر مورد نظرشان رای دهند. در پایان جشنواره امتیاز این آرا که میانگینی از تعداد و کیفیت آرا است، فیلم منتخب مردمی هر بخش را مشخص میکند. آثار راهیافته به این جشنواره، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن میروند.
ارسال به دوستان
تلویزیون
آخرین وضعیت تصویربرداری سریال «زمین گرم»
تصویربرداری سریال «زمین گرم» تا مهرماه ادامه دارد. به گزارش «وطن امروز»، سریال زمین گرم به کارگردانی سعید نعمتالله و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی ۳۰ قسمتی است. این سریال که برای شبکه 3 سیما تولید شده و از ۱۱ شهریورماه روی آنتن رفته است، به قلم سعید نعمتالله نوشته شده و به روایت داستانی در فضای برادرانه میپردازد. علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، علیاصغر همت، نادر فلاح، علیرضا آرا، کامران تفتی، شیوا ابراهیمی، دنیا مدنی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویشزاده، مسعود شریف، وحید فعال، پریوش نظریه، مارال فرجاد، مجید واشقانی، مجید نوروزی و... ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.
***
«ایلدا» از ۳۱ شهریور روی آنتن
مجموعه تلویزیونی «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل و تهیهکنندگی علیرضا سبطاحمدی همزمان با چهلمین سالگرد دفاعمقدس از شبکه یک سیما پخش میشود. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا سبطاحمدی در این باره گفت: روزهای پایانی تصویربرداری مجموعه «ایلدا» در ارتفاعات خرمآباد و در روستاهای ریمله و سرمرغ در حال انجام است. همزمان با تصویربرداری در خرمآباد، کارهای فنی مجموعه نیز در محل تصویربرداری انجام میشود تا سریال بهموقع برای پخش آماده شود. وی ادامه داد: رضا خسروی موسیقی سریال را ساخته است و قسمتهای اولیه آن برای پخش از ۳۱ شهریورماه از شبکه یک سیما آماده است. «ایلدا» به نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حال تولید است. این مجموعه به سفارش مرکز سیمافیلم با موضوع اتحاد و حماسه مردان و زنان عشایر مرزنشین در برابر متجاوزان به خاک این مرز و بوم و قصه ایستادگی و ایثار آنها از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ ساخته میشود.
ارسال به دوستان
رقابت حاتمیکیا، آبیار و مهدویان در جشنواره فیلم مقاومت
هیأت انتخاب بخش سینمایی «جشنواره جشنوارهها»ی فیلم مقاومت، اسامی ۱۲ فیلم منتخب این بخش را اعلام کرد. به گزارش «وطن امرروز»، فیلمهای آژانس شیشهای، از کرخه تا راین و دیدهبان (آثار ابراهیم حاتمیکیا)، بازمانده (سیفالله داد)، سفر به چزابه (رسول ملاقلیپور)، ایستاده در غبار (محمدحسین مهدویان)، روز واقعه (شهرام اسدی)، شیار ۱۴۳ (نرگس آبیار)، کیمیا (احمدرضا درویش)، ویلاییها (منیر قیدی)، فرزند خاک (محمدعلی باشهآهنگر) و هور در آتش (عزیزالله حمیدنژاد)، آثاری هستند که در این بخش به رقابت میپردازند. در بخش «جشنواره جشنوارهها»ی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، آثاری از سینمای انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاعمقدس که در تمام جشنوارههای داخلی جایزه «بهترین فیلم» را در ۴۰ سال گذشته در قالبهای «سینمایی»، «تله فیلم»، «کوتاه»، «مستند»، «پویانمایی» و «نماهنگ» دریافت کردهاند، به مسابقه گذاشته میشوند. شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در 2 زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاعمقدس در بخشهای «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنوارهها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخشهای «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» برگزار میشود.
ارسال به دوستان
شیخ حسین انصاریان بر اثر کرونا در بیمارستان بستری شد
حجتالاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، سخنران مذهبی و مفسر قرآن کریم، به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. به گزارش «وطن امروز»، دفتر استاد انصاریان با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد: «به اطلاع عموم مؤمنین میرساند که بعد از بررسی وضعیت جسمی استاد انصاریان توسط پزشکان که دیروز با ضعف و مشکل تنفس مواجه شده بودند، تست کرونای ایشان مثبت اعلام شد و با توجه به تشخیص پزشکان به بیمارستان انتقال یافتند. از عموم مومنین و مومنات برای شفای عاجل و کامل استاد انصاریان التماس دعا داریم».
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|