|
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با نویسنده رمان «خاک پای قدمهایت» که با محوریت شهید احمد کریمی منتشر شده است
آخر رفاقت
مصطفی پورکیانی: «خاک پای قدمهایت» رمانی با محوریت زندگی سراسر افتخار فرمانده شهید حاجاحمد کریمی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. لشکر 17 امام علیبن ابیطالب(ع) به سبب وجود فرمانده رشیدی چون سردار سرلشکر شهید مهدی زینالدین و پس از شهادت وی، سایر فرماندهان و رزمندگان شجاع، از یگانهای خطشکن دوران دفاعمقدس بود و در عملیات کربلای 5 با حضور مستقیم و غیرمستقیم 9 گردان از جمله گردان حضرت معصومه(س)، نقشآفرینی موثری داشت. شهید حاجاحمد کریمی، فرمانده گردان حضرت معصومه(س)، از فرماندهانی بود که به سبب رشادت و روحیه معنوی و رزمی خاطراتی ماندگار در ذهن همرزمان خویش به جا گذارده است. شهید کریمی ۱۰ ساله بود که به همراه خانوادهاش به «قم» مهاجرت کرد. وی 25 سال بعد، هنگامی که فرماندهی گردان حضرت معصومه(سلامالله علیها) از لشکر ۱۷ علیبن ابیطالب(صلواتالله علیه) را بر عهده داشت، در ۲۴ دیماه ۱۳۶۵ شمسی، طی عملیات «کربلای ۵» در منطقه عملیاتی «شلمچه» خرقه شهادت را پوشید. در برشی از کتاب «خاک پای قدمهایت» میخوانیم:
پیش خوب کسی اومدی. این حاجاحمد تا زمانی که شهید نشده بود، دست خیلیا رو گرفت. الان هم که شهید شده، دست خیلیا رو گرفته و با اونا رفاقت کرده. چند روز پیش که داشتیم خاطرات حاجاحمد رو ضبط میکردیم، یکی از دوستاش خاطره قشنگی تعریف میکرد. میگفت: یه روز حاجاحمد رو دیدم داره دستشوییهای مسجد رو میشوره. رفتم بهش گفتم: بچهها هستن. شما چرا؟ حاجی گفت: بسیجیهای امام میان از اینجا استفاده میکنن، باید تمیز باشه. باعث افتخار منه که زیر پای بسیجیهای امام رو تمیز کنم. «خاک پای قدمهایت» رمانی با محوریت زندگی سراسر افتخار شهید حاجاحمد کریمی در قطع رقعی و 160صفحه به قلم مرتضی احمر به نگارش در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
مرتضی احمر، نویسنده کتاب «خاک پای قدمهایت» در گفتوگو با «وطنامروز» این کتاب را رمانی داستانی با محوریت فرمانده شهید حاجاحمد کریمی معرفی کرد و گفت: انتشارات شهید کاظمی همزمان با انتشار «خاک پای قدمهایت»، کتاب «آخر رفاقت» را که در گونه خاطرهنویسی است منتشر کرده است؛ در واقع این کتاب به خاطرههای حاجاحمد کریمی از زبان رفقای این شهید پرداخته و ما در کتاب دیگر، سعی کردیم داستانی امروزی را با محوریت شهید خلق کنیم.
احمر در پاسخ به این سوال که معمولا کتابهایی با موضوع شهدای دفاعمقدس و مدافع حرم به سبک خاطرهنویسی از زبان همسران شهدا و رفقای شهید منتشر میشود و کمتر نویسندگان به سمت رمان و داستان میروند و چه شد که شما این کتاب را به سبک داستاننویسی منتشر کردید، گفت: این پروژه اوایل تابستان سال قبل شروع شد و وقتی کار پژوهشها و مصاحبه با رفقای شهید به یک مقطعی رسید، دیدیم با توجه به ویژگیهای شخصیتی شهید کریمی، این قابلیت وجود دارد که در کنار خاطرههای شهید، یک رمان و داستان نیز منتشر شود.
وی افزود: ما طرح اولیه این کار داستانی را به نحوی ارائه دادیم که شهید کریمی، شخصیت اول داستان نباشد تا اصطلاحا دستمان برای ارائه جنبههای مثبت و منفی شخصیت بازتر باشد. ما در این داستان شخصیتهای دیگری خلق و سعی کردیم تاثیر شهید بر زندگی این افراد را در داستان مطرح کنیم. مرتضی احمر در ادامه با توضیحی درباره خلاصه داستان گفت: این داستان در زمان حال و در 10 روز ایام محرم میگذرد و راویهای مختلفی از بچههای هیات دارد. عباس شخصیت اول قصه در ابتدای داستان با یک جوان به اصطلاح امروزی به اسم امین از نظر شیوه پوشش و رفتار در هیات برخورد میکند و او را از هیات بیرون میکند و حاجکاظم که بزرگتر هیات است، در این دعوا دخالت میکند و عباس را که روحیه تندخویی دارد به پروژه جمعآوری خاطرات شهید کریمی دعوت میکند و همین حلقه اتصال عباس به این پروژه و شهید میشود. وی در ادامه گفت: موضوع و خط اصلی کتاب «خاک پای قدمهایت» بحث امر به معروف است. ما به موضوعات دیگر نیز اشاراتی داشتیم ولی خط اصلی داستان به این موضوع برمیگردد که عباس در زندگی به دلیل رفتارهای ناسالم فراوانی که در اطرافش میبیند، بسیار ناراحت است و نمیداند چگونه با این افراد برخورد کند که بهترین نتیجه را داشته باشد و در ادامه داستان میخوانیم که چگونه از منش شهید کریمی این خصوصیت را فرا میگیرد.
احمر درباره ویژگیهای بارز شهید کریمی گفت: بر اساس خاطراتی که بیان شده، این شهید روابط عمومی بسیار بالایی داشته و علاوه بر آن، همه او را فردی آمر به معروف میشناختند. شهید تا جایی که میتوانسته افراد مختلف را به انواع مختلف امر به معروف و جذب جبههها میکرده است.
نویسنده کتاب «خاک پای قدمهایت» در نگاهی آسیبشناسانه درباره پرداختن به خاطرههای شهدای دفاعمقدس و مدافعان حرم در قالب کتاب و استقبال یا عدم استقبال مخاطبان از برخی آثار گفت: داستان مدافعان حرم با شهدای دفاعمقدس به سبب نزدیکی این اتفاق و در دسترس بودن خانواده و رفقای آنها جهت جمعآوری خاطرات سهلتر است و همچنین نزدیکی سبک زندگی آنها با افراد جامعه، گاه باعث میشود این آثار پرفروشتر شود. البته سبک و سیاق و قلم نویسنده نیز در مطرح شدن اثر بسیار قابل اهمیت است؛ چون مخاطب امروزی متنهای روان و بدون پیچیدگیهای ادبی و داستانی را در مقایسه با خاطرهگویی بیشتر میپسندد. به عنوان مثال کتاب «یادت باشد» با همین ویژگیها توانسته جزو پرفروشهای بازار نشر شود. جدا از همه اینها، به نظر من مهمترین مساله «نظر خود شهید» است که اصطلاحا باید شهید اجازه دهد تا شما بتوانید کتاب او را به شکل داستان یا خاطرهگویی منتشر کنید.
ارسال به دوستان
تلویزیون
تلاش «بچه مهندس ۴» برای رسیدن به ماه رمضان
در حالی که تصویربرداری «بچه مهندس ۴» همچنان ادامه دارد، در آستانه پخش این سریال در ایام ماه مبارک رمضان از تیزر آن رونمایی شد. به گزارش «وطنامروز»، فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیهکنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت. گروه تولید این مجموعه با اتمام بخشهای مربوط به مشهد، هماکنون در پایتخت مشغول تصویربرداری سکانسهای پایانی است. به گفته سعید سعدی، تصویربرداری این پروژه با وجود شیوع ویروس کرونا طی 5 ماه گذشته در قالب 2 گروه و در 2 شیفت انجام شده تا تمام قسمتهای مجموعه برای پخش بموقع در ایام ماه رمضان آماده باشد. ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدیفر، سیاوش چراغیپور، شیوا خسرومهر، عزتالله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالیتبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، پرویز بزرگی، حسین شمسآبادی، مونا خوارزمی و حسن ولیخانی گروه بازیگران فصل چهارم این سریال را تشکیل میدهند.
***
روایتی صریح از کودکان کار در «به اضافه مستند»
جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با روایتی صریح از کودکان کار و معضلات ناشی از این آسیب اجتماعی روی آنتن شبکه مستند رفت.
به گزارش «وطنامروز»، بیستویکمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «پشت شیشه» به کارگردانی صابر اللهدادیان روی آنتن شبکه مستند رفت. مستند «پشت شیشه» یکی از قسمتهای مجموعه مستند «نامکان» است که به آسیبها و مسائل اجتماعی حاشیهنشینی در کلانشهرهای تهران و مشهد میپردازد. مستند «پشت شیشه» روایتی صریح از کودکان کار و معضلات آنهاست و مشکلات ناشی از این آسیب اجتماعی را به صورت جدی مورد نقد و بررسی قرار داده است.
در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور امیرحسین قاسمی، فعال اجتماعی و دکتر حبیبالله مسعودیفرید برگزار شد و ابعاد مختلفی از آسیبهای اجتماعی و معضلات کودکان کار مورد بررسی قرار گرفت.
«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند میپردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیهکنندگی یاسر فریادرس با آیتمهای مختلف، سهشنبه هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند میرود.
ارسال به دوستان
انتشار بیانیه هیأت داوران موسیقی هنرواره «روایت جهاد»
هیأت داوران موسیقی هنرواره ملی «روایت جهاد» به مناسبت برپایی این رویداد، بیانیهای منتشر کرد.
به گزارش «وطنامروز»، هیأت داوران موسیقی هنرواره ملی «روایت جهاد» متشکل از محمد نصرتی، محمدباقر زینالی و احسان عبایی، بیانیهای به شرح زیر منتشر کرد: رخداد هنری روایت جهاد با هدف ترغیب و شناسایی علاقهمندان به فعالیت در عرصههای مختلف هنر، بویژه موسیقی، با موضوعات اجتماعی مهمی همچون همهگیری بیماری هولناک کرونا و همیاری و کمکرسانی به دردمندان و نیازمندان متأثر از این شرایط و نیز پاسداشت جانفشانیهای فداکاران عرصه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفت. در این راستا، پس از تحویل آثار به هیأت داوران از سوی دبیرخانه، اقدامات لازم برای بررسی، داوری و اعلام آثار برگزیده در این رویداد هنری صورت گرفت.
پس از انتخاب آثار قابل رقابت و داوری، ارزیابی در قالب ۲ بخش، شامل «موسیقی- ترانه» با ۸۲ اثر و «موسیقی، سرود و موزیکویدئو» با ۳۷ اثر صورت گرفت. در نهایت ۳ اثر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم در بخش موسیقی- ترانه و همچنین ۳ اثر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم در بخش موسیقی، سرود و موزیکویدئو، انتخاب و موسیقی یک اثر ویدئویی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
ارسال به دوستان
از نامهنگاری همسر شهید آوینی درباره مستند «آقا مرتضی» تا توضیحات سازندگان مستند
مالکیت راشها با روایت فتح است
مستند «آقا مرتضی» با روایتی از شهید مرتضی آوینی در حالی از شبکه 3 سیما پخش میشود که پس از پخش 3-2 قسمت این مستند، حواشیای پیرامون آن به وجود آمده است. به گزارش «وطنامروز»، یکی از این حواشی مربوط به نامهای است که حسین معززینیا، مستندساز و داماد شهید آوینی به رئیس سازمان صداوسیما نوشته و دیگری مصاحبهای است که مریم امینی، همسر سیدمرتضی آوینی با رسانهها انجام داده است. مریم امینی به ایسنا گفته است: من در نامهای به معاونت سیما ذکر کرده بودم که انتظار پاسخ فوری شما را دارم ولی هیچ جوابی نگرفتهام. با این حال حتما پیگیری حقوقی میکنم. در نامه هم نوشته بودم و میخواستم تلویزیون پای خود را از ماجرا کنار بکشد که ما فقط با تهیهکننده مستند کار داشته باشیم اما به هر حال جریان هنوز ادامه دارد. وی افزود: دلیل درخواست ما کاملا واضح و روشن است. این نمیشود که یک نفر جزئیاتی از زندگی خصوصی شخصیتی بزرگ را بدون اطلاع خانوادهاش فیلم کند و به خورد مردم بدهد، آن هم با این ابتذال و بدون اینکه من خبر داشته باشم. اصلا مگر چنین چیزی ممکن است؟ آیا قانون این اجازه را میدهد که با حریم شخصی یک نفر چنین کاری کرد؟ روایت دوره جوانی ایشان (مرتضی آوینی) بر اساس کدام استناد است وقتی هیچ کدام از افراد خانواده آنها را تایید نکند؟
همچنین حسین معززینیا، مستندساز و داماد شهید سیدمرتضی آوینی در نامهای به رئیس صداوسیما نوشت: تکههای متعددی از راشهای یک مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی به نام «روایت راوی» که سالها پیش من آن را کارگردانی و تدوین کردهام، درون این برنامهای که اسمش «آقا مرتضی» است گنجانده شده. امیدوارم به تفاوت میان استفاده از «راش» با قطعههایی از برنامه مونتاژشده دقت کرده باشید، به طور مشخص آمدهاند مواد و مصالحی را که من تولید کردهام اما به هر دلیل کنار گذاشتهام، بدون اجازه من یا طرف مصاحبهشونده، در برنامه خودشان مورد استفاده قرار دادهاند. اما مهدی مطهر، تهیهکننده مجموعه مستند «آقا مرتضی» درباره تصاویر آرشیوی استفاده شده در این مستند گفت: ما ارتباط تنگاتنگی با مجموعه روایت فتح داشتیم و این مجموعه دسترسی ما به آرشیوهایی که مرتبط با شهید آوینی بود را باز کرد. صاحبان همه این مستندها یا روایت فتح بوده است، یا تلویزیون یا سازمان اوج. ما هم از مجموعه این آرشیوها استفاده کردیم و اجازه آن از سرمایهگذار و تهیهکنندههایش گرفته شده است. در تیتراژ هم با ذکر نام اثر و صاحب آن، تشکر لازم صورت گرفته است. همچنین سیدعباس سیدابراهیمی، کارگردان مستند «آقا مرتضی» نیز در توضیح این اتفاق بیان داشت: مستند «روایت راوی» متعلق به دهه 80 است و مستندی که آقای علی شعبانی تولید کرده، چند سال پیش ساخته شده است. آنان برای ساخت این کارها تهیهکنندههایی داشتند که شخص نبوده است. برای مثال آقای معززینیا آن زمان کارمند روایت فتح بوده و این موسسه تصمیم میگیرد کاری درباره آقا مرتضی بسازد و سرمایهگذاری میکند. در نهایت آقای معززینیا به عنوان کارگردان، با پول این مؤسسه که دولتی است، مجموعه مستند «روایت راوی» را میسازد. در این بین مالکیت راشها با چه کسی است؟ طبیعتا متعلق به تهیهکننده یعنی روایت فتح است.
ارسال به دوستان
در نشست خبری سریال «نوروز رنگی» عنوان شد
ابتلای همه عوامل سریال به کرونا
در نشست خبری سریال نوروزی شبکه تهران عنوان شد سریال «نوروز رنگی» در شرایطی تولید شد که همه عوامل این مجموعه در مشهد گرفتار ویروس کرونا شدند. این سریال در شرایط دشواری ساخته شد و عوامل تولید در طول ساخت آن با مشکلات زیادی مواجه شدند اما نتیجه کار برای عوامل رضایتبخش بوده است. به گزارش «وطنامروز»، نشست خبری سریال «نوروز رنگی» با حضور علیرضا مسعودی نویسنده و کارگردان، سیدمحمدمهدی مرتضوی مدیرتولید، رابعه اسکویی، محمد اسلامی و حمیدرضا حافظشجری برگزار شد. علیرضا مسعودی درباره روند تولید این سریال گفت: بخشی از قصه سریال بر اساس خاطرات خودم بود. به دنبال شرایطی میگشتم که زمانی که کارگردان شدم خودم کار را بسازم. واقعا در آن دوران زندگی و احساس کردم هیچکسی مثل خودم نمیتواند آن لحظات را بازسازی کند. اواخر فروردین سال گذشته فیلمنامه این سریال را نوشتم و تقریبا اوایل تیرماه پیشتولید شروع شد و از ۲۱ مهرماه نیز تصویربرداری را آغاز کردیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عوامل تولید در این پروژه با سختیهای پرشماری روبهرو شدند، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که با آن روبهرو بودیم، پیدا کردن لوکیشنهایی بود که به سالهای دهه ۶۰ نزدیک باشد و هر جا دوربین را برمیگرداندیم، یک نشان و المان از شرایط فعلی به چشم میخورد و همین، کار ما را بسیار سخت میکرد.
مسعودی تاکید کرد: از طرف دیگر شیوع کرونا کار را بسیار مشکل کرده بود و نخستین کسی که در گروه تولید به بیماری کرونا دچار شد، خانم اسکویی بود که خوشبختانه پس از ۱۰ روز تست ایشان منفی شد اما دقیقا ۲ هفته بعد همه عوامل کرونا گرفتند. مدیرتولید سریال شرایط بسیار وخیمی داشت و ۲ هفته هم کل گروه در قرنطینه بودند و شرایط بسیار سختی داشتیم.
* تلاش کردم واقعیتهای دهه ۶۰ را به تصویر بکشم
این نویسنده و کارگردان با اشاره به بازخوردی که از مردم درباره این سریال در مشهد داشته و تماسهای تلفنیای که از سوی مخاطبان دریافت کرده است، گفت: خدا را شاکرم که مردم خیلی از این مجموعه راضی بودند و من تمام تلاشم را کردم که هر آنچه واقعیت است بدون هیچ اغراقی و با سادگی دوستداشتنیای که در آن زمان وجود داشت به تصویر بکشم و طبیعتا هر آنچه از دل برآید بر دل مینشیند.
در ادامه این نشست، سیدمحمدمهدی مرتضوی، مدیرتولید «نوروز رنگی» یادآور شد: شرایط تولید این سریال واقعا جالب است. ما نزدیک به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر از علاقهمندان به تئاتر و هنرمندان مشهدی را دیدیم و از همه آنها تست گرفتیم.
ارسال به دوستان
پرمخاطبترین برنامههای تلویزیون در نوروز ۱۴۰۰
«تیرانداز» پربینندهترین فیلم نوروزی سیما شد
«نون خ» و «گاندو ۲» در میان سریالها، «عصر جدید» در میان ویژهبرنامههای تحویل سال، «خندوانه» در میان نوروزیها و «سیم آخر» در میان مسابقهها، پربینندهترین آثار نوروز سیما شدند.
به گزارش «وطنامروز»، علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابهجا شدن برخی حدنصابها در جذب مخاطب برنامههای نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانهای تولید در بحران توصیف کرد. به گفته طلوعی، حدود ۸۰ درصد مردم در ایام نوروز مخاطب برنامههای رسانه ملی بودهاند؛ «نون خ ۳» با 1/82 درصد مخاطب در میان سریالها و «عصر جدید» با 5/70 درصد مخاطب در میان ویژهبرنامههای تحویل سال، حد نصاب بیننده برنامههای نوروزی را ارتقا دادهاند. رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نظرسنجی در نوروز ۱۴۰۰ را مهم و مؤثر تلقی کرد و گفت: امسال ۲ مرحله نظرسنجی در هفته اول و هفته دوم نوروز انجام دادیم. پرسشگران در تهران و ۳۱ مرکز استانی با حضور در درب منازل آمار دقیق و مستندی جمعآوری کردند که بخشی از این آمار در هفته اول فروردین از طریق اداره کل روابط عمومی رسانه ملی منتشر شد.
* «عصر جدید» پربینندهترین در میان ویژههای سالتحویل
رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره مخاطبان «برنامههای ویژه سال تحویل» گفت: بیشترین بیننده را برنامه «عصر جدید» با 5/70 درصد مخاطب از شبکه ۳ داشت که در نوع خودش نصاب جدیدی هم به شمار میآید. پس از آن برنامه «فرمول یک» شبکه یک (4/30درصد)، «سلام» از شبکه قرآن (1/18درصد) و سپس «نوروزترین نوروز» در شبکه ۵، «حول حالنا» در شبکه سلامت و «سین هشتم» در شبکه افق، رتبههای بعدی پربینندهترینهای تحویل سال را از آن خود کردند. طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از سریالهای نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: در فضای سریالهای نوروزی حد نصاب خوبی داشتیم. سریال «نون خ ۳» در شبکه یک 1/82 درصد را به خود اختصاص داد که در نوع خود حد نصاب جدیدی برای سریالهای نوروزی بود، چرا که تاکنون به چنین رقمی در سریالهای نوروزی نرسیده بودیم.
رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی افزود: مخاطبان «نون خ ۳» از این سریال حدود ۸۸ درصد رضایت در حد زیاد داشتند و پس از آن به ترتیب سریال «گاندو ۲» با ۶۱ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد بیش از ۸۵ درصد، «همبازی» با ۲/۲۸ درصد مخاطب، «نوروز رنگی» با ۲۰ درصد و برنامه «دستانداز» شبکه نسیم با ۵/۱۷ درصد رتبههای بعدی را از آن خود کردند. با این حال نزدیکی درصد مخاطبان ۲ سریال «نون خ ۳» و «گاندو ۲» که بالای ۵۰ درصد بیننده داشتند، در نوروز امسال قابل توجه بود. وی ادامه داد: «خندوانه» در شبکه نسیم با ۵۴ درصد مخاطب، «سیم آخر» با 4/46 درصد در شبکه ۳، «کودکشو» با 7/41 درصد در شبکه نسیم، «ایرانگرد ۴» با ۴۱ درصد در شبکه یک، «شوتبال» با 8/35 درصد در شبکه نسیم، «دستپخت» با 8/33 درصد از شبکه یک، مسابقه «ایران» با ۴/۳۲ درصد از شبکه یک، مسابقه «زوجی نو» با 2/32 درصد از شبکه ۳، مستند حیاتوحش با 5/31 درصد از شبکه مستند، «کلبه عموپورنگ» با ۳۰ درصد از شبکه ۲، مسابقه «هوش برتر» از شبکه نسیم با 4/28 درصد، «شوخی شوخی» از شبکه ۳ با ۲۶ درصد، «ستارهساز» از شبکه ۳ با 4/24 درصد و مسابقه «شهروند و مافیا» با ۲۱ درصد از شبکه سلامت بالاترین مخاطبان را داشتند.
* «تکتیرانداز» پربینندهترین فیلم
وی همچنین افزود: پربینندهترین فیلم سینمایی نوروز امسال «تکتیرانداز» با ۵۱ درصد مخاطب بود که برای نخستینبار از تلویزیون پخش شد و حد نصاب بیسابقهای را شکل داد و پس از آن «شکرستان» با 8/40 درصد و «۲۳ نفر» با ۴۰ درصد بودند. پس از آنها نیز فیلمهای «خروج»، «رد خون» و «یدو» که پیش از اکران در سینماها، برای نخستینبار از تلویزیون پخش شد و «مهران» رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که طبق نظرسنجیهای ما، همه فیلمهای سینمایی که در نوروز روی آنتن سیما رفت، رضایت ۸۰ درصدی را از آن خود کردهاند.
طلوعی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد سال ۹۹ رسانه ملی گفت: پربینندهترین شبکههای ما در سال ۹۹ به ترتیب شبکههای ۳، یک، خبر و آیفیلم بودند و شبکه نسیم در رتبه بعدی قرار داشت. رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره بیشترین رشد مخاطب در سال ۹۹ گفت: شبکه یک بیشترین رشد مخاطب را در این سال تجربه کرد و پس از آن شبکههای خبر و آموزش در جایگاه بعدی قرار گرفتند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|