قائممقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه طرح اسقاط نقدی خودروهای فرسوده سنگین در حال بررسی است، گفت: شمارهگذاری خودروهای وارداتی برعهده واردکنندگان است و خریداران به لحاظ قانونی امکان این کار را ندارند. مجتبی شفیعی اظهار کرد: یکی از طرحهای مهم دولت در راستای کاهش هزینههای حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، طرح خروج خودروهای فرسوده بود که طی 10 سال اجرای آن حدود 5/1 میلیون خودروی فرسوده از رده خارج شده است. وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما از توسعه مراکز اسقاط امکان بازیافت خودروهای فرسوده است، بیان کرد: هدف سوم ما رفع موانع و ابهامات در حوزه انحصار این مراکز بود تا در فضای شفاف و سالم این مراکز توسعه یابند و بدون رانتی از سوی دولت مراکز اسقاط به کار خود بپردازند. از علاقهمندان به سرمایهگذاری دعوت میکنیم با مطالعه ضوابط کار و با مراجعه به سایت ستاد حمل و نقل و سوخت با آگاهی کامل وارد این عرضه شوند. شفیعی خاطرنشان کرد: در برنامه جدید ستاد طی 3 ماه اخیر بحث اسقاط خودروهای فرسوده برعهده واردکنندگان خودروهای سواری است. مطلع شدیم برخی واردکنندگان قراردادهایی را با خریداران امضا کردهاند که تعهد شمارهگذاری خودرو را برعهده خریدار گذاشتهاند. اولین شمارهگذاری صرفا بر عهده واردکننده است و هیچ خریداری امکان شمارهگذاری را ندارد.