printlogo


کد خبر: 115631تاریخ: 1393/6/25 00:00
سلامت

وزیر بهداشت هشدار داد
افزایش تولید و مصرف روانگردان‌ها در کشور
افزایش روزافزون مصرف مواد روانگردان نگران‌کننده است، ایدز از همین طریق در حال گسترش است، امیدواریم با تکمیل شبکه بهداشتی در حاشیه شهرها جلوی مصرف بی‌رویه این مواد و شیوع اعتیاد تزریقی را بگیریم. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه شیوع استفاده از موادمخدر صنعتی در کشور روز به روز گسترش پیدا می‌کند، این موضوع عامل مهم افزایش شیوع ایدز در جامعه ماست که دستگاه‌های نظارتی باید جلوی شیوع مصرف این مواد را بگیرند تا جلوی شیوع ایدز در کشور گرفته شود. وی در پاسخ به این پرسش که رشد مصرف مواد روانگردان در جامعه ما چقدر است به فارس گفت: تولید و مصرف این مواد در اقصی نقاط کشور در حال افزایش است. تولید این مواد را که خیلی ساده است به راحتی آموزش می‌دهند، حتی در داخل ماشین هم این مواد قابل تهیه است و با قیمت ارزانتر از مواد سنتی هم عرضه می‌شوند، در مورد آمار هم دستگاه‌های متولی مبارزه با اعتیاد می‌توانند آمار دقیق بدهند. هاشمی درباره برنامه وزارت بهداشت برای کنترل ایدز بیان داشت: برنامه جدیدی در این حوزه نداریم و بیشتر همان کارهایی که از قبل به عنوان برنامه استراتژیک کشوری کنترل ایدز شروع شده بود، ادامه پیدا می‌کند البته با یک همت بیشتر. ضمن اینکه نقاط آسیب‌پذیرتر را شناسایی کرده‌ایم. به گفته وزیر بهداشت انتظار ما این است که دستگاه‌های دیگر بویژه قوه قضائیه برای کنترل ایدز با وزارت بهداشت همکاری کنند و مشابه آن طرحی که در زمان ریاست بختیاری در سازمان زندان‌ها با ایجاد کلینیک‌های مثلثی و یکسری اقدامات بهداشتی انجام شد، دوباره اجرا شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد
درخواست بیمه‎ برای بیماران اعصاب و روان
همانگونه که نیاز است مسأله ناباروری در چارچوب بیمه‎ها قرار گیرد، بیماران روانی و اعصاب نیز باید مشمول بیمه‎ها شوند. علی کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس‌ با بیان اینکه تعریف ما از بیماری این نیست که تنها زمانی که نیاز به جراحی است، فرد بیمار محسوب ‎شود، افزود: متأسفانه یکی از مشکلات جامعه ما مسأله افسردگی است که چنانچه نسبت به درمان آن اقدام نشود تبدیل به بیماری‎های اعصاب و روان خواهد شد. وی به ایسنا اعلام کرد: همانگونه که نیاز است مسأله ناباروری در چارچوب بیمه‎ها قرار گیرد، بیماران روانی و اعصاب نیز باید مشمول بیمه‎ها شوند. کائیدی افزود: مسائل اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و روانی  در امر افسردگی موثر هستند و باید ریشه‎یابی شوند. به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس، متأسفانه طلاق یکی از عوامل عدم فرهنگ سازگاری است و به طور حتم دختران جوانی که با هزار امید و آرزو برای زندگی خود برنامه‎ریزی می‎کنند هنگامی که در زندگی شکست می‎‎خورند دچار افسردگی خواهند شد.

اظهارات قابل‌تأمل عضو انجمن جراحان عمومی
فقط ۲ پزشک در بیمارستان ما زیرمیزی نمی‌گیرند!
«در بیمارستان ما فقط ۲ پزشک زیرمیزی نمی‌گیرند و پزشکانی که زیرمیزی دریافت نمی‌کنند مورد تمسخر سایرین قرار می‌گیرند.» به گزارش فارس، سیدهاشم سیدمهدی، عضو انجمن جراحان عمومی ایران در نشست خبری همایش جراحان عمومی که دوم تا چهارم مهر برگزار می‌شود، ضمن بیان مطلب فوق، گفت: تا روزی که سرانه درمان با نرخ تورم تطبیق داده نشود درد نظام سلامت حل نمی‌شود.  سیدمهدی بیان داشت: با در نظر گرفتن تورم هنوز تعرفه‌ 30 سال پیش را دریافت می‌کنیم در نتیجه زیرمیزی هم حل نمی‌شود. در برخی بیمارستان‌های خصوصی مانند بیمارستانی که من کار می‌کنم فقط 2 پزشک زیرمیزی نمی‌گیرند و پزشکانی که زیرمیزی دریافت نمی‌کنند مورد تمسخر سایرین قرار می‌گیرند. به گفته عضو انجمن جراحان عمومی کشور، باید عادت کنیم به صورت تیمی کار کنیم چون در جامعه ما اصول اخلاقی وجود دارد اما کار اجتماعی بلد نیستیم انجام دهیم. در حال حاضر 7 هزار پزشک عمومی بیکار داریم که آموزش‌های اطفال و داخلی را دیده‌اند اما نمی‌توانند کار کنند؛ بهتر است حد و مرزهای تخصصی را برداریم تا بتوانند به امرار معاش بپردازند. وی اظهار داشت: به نظر بنده پزشک عمومی هم حق انجام جراحی آپاندیس را دارد البته به شرط اینکه مهارت لازم را کسب کرده باشد. نباید تنگ‌نظری داشته باشیم. قانون هم این حق را داده که اگر پزشک دوره لازم را دیده باشد ممانعتی در انجام آن وجود ندارد.


Page Generated in 0/0131 sec