printlogo


کد خبر: 115658تاریخ: 1393/6/25 00:00
اخبار

توسعه فضای مجازی بررسی می‌شود
نخستین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این کارگروه با هدف تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی فضای مجازی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، فناوری و اجتماعی و در راستای تقسیم کار کلان ملی در حوزه فضای مجازی تشکیل شده است. از اهداف این کارگروه ارائه راهکارها و پیشنهادات بهینه‌سازی منابع، اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت تحقق اهداف شورایعالی فضای مجازی کشور است. همچنین مشارکت در ساماندهی و بهره‌‌برداری از مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی در مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این کارگروه خواهد بود. این کارگروه با بررسی سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی کشور، برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی را به شورایعالی فضای مجازی پیشنهاد کرده و ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی و سازگاری این برنامه با برنامه‌های 5 ساله کشور را برعهده دارد. کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی قوانین و مقررات لازم برای تحقق اهداف و سیاست‌های راهبردی فضای مجازی و شاخص‌های ملی توسعه فاوا را نیز بررسی خواهد کرد.

مالیات ارزش افزوده مضاعف دریافت می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه احتمالا درآمد بخش سلامت از مالیات ارزش افزوده در بودجه ۹۴ تمدید و نرخ مالیات ارزش افزوده ۹ درصد شود، گفت:‌ در برخی بخش‌ها مالیات ارزش افزوده مضاعف از مردم گرفته می‌شود. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس، درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که مربوط به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس بود، مسؤولان سازمان امور مالیاتی قول دادند شهریور ماه و در نهایت مهر ماه اصلاحات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده را تقدیم مجلس کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این قانون در اجرا اشکالاتی دارد، تصریح کرد: در برخی موارد مسؤولان نیز به این اذعان دارند که نباید ارزش افزوده از برخی خدمات اخذ شود اما قانون دست آنها را بسته است که قرارشد این مباحث در اصلاحات قانون در نظر گرفته شود. وی افزود: مثلا از شالیکوبان که بخشی از کار برنج را انجام داده و پوست برنج را می‌کنند مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود در صورتی که بخش کشاورزی از این قانون معاف است.  

تصمیم مدیران بورسی برای جلوگیری از نزول بازار
نشست مشترک رئیس سازمان بورس و مدیران عامل بورس تهران و فرابورس با مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری روز گذشته برگزار شد. به گزارش تسنیم، افت بیش از 7500 واحدی شاخص بورس در سال جاری و ادامه سریال روند نزولی معاملاتی بازار سرمایه دوباره بهانه‌ای شد برای دورهم‌نشینی مشترک رئیس سازمان بورس و مدیران عامل بورس تهران و فرابورس با مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری برای بررسی وضعیت بازار سرمایه و مسائل مربوط به صنعت کارگزاری تا موضوعات مهم بورسی را مورد بحث قرار دهند. بر این اساس یکشنبه گذشته جلسه‌ای برگزار شد و در این نشست رئیس سازمان بورس دغدغه‌های بازار و کارگزاران را مورد توجه قرار داد و مسائلی مانند توافق با سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه هزینه تسهیلات کارگزاری و تامین مالی از سیستم بانکی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود، مذاکرات سازمان بورس با وزارت نفت در مورد نرخ‌های نفت خام و گاز مایع، ارائه لایحه دولت و طرح‌های مجلس در مورد نرخ‌های خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی و بهره مالکانه و ثبات آنها، آزادسازی قیمت پتروشیمی‌ها در بورس کالا، بنگاهداری بانک‌ها، سهام عدالت، کارگزار ناظر، دامنه نوسان و حجم مبنا، انتشار شاخص‌های جدید و فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفت.

اینترنت ارزان می‌شود
جلسه مشترک وزیر ارتباطات با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی و اپراتورهای ثابت و سیار با تأکید بر کاهش قیمت اینترنت برگزار شد. به گزارش تسنیم، جلسه مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران شرکت‌های انتقال‌ داده‌ها (PAP) و اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار روز شنبه با موضوع «توسعه خدمات محتوایی و حمایت از تولید محتوا در داخل کشور» برگزار شد. در این جلسه که اکثر بازیگران تأثیرگذار در حمایت از تولید محتوا حضور داشتند، کاهش قیمت اینترنت براساس تولید محتوای داخلی مورد تأکید قرار گرفت. تعدادی از شرکت‌های ندا (PAP) از کاهش قیمت اینترنت بر مبنای محتوای میزبانی‌ها (هاست) در داخل کشور خبر دادند و وزیر ارتباطات نیز با حمایت از این اقدام، خواستار کاهش قیمت ارائه خدمات اینترنتی روی محتواهای تولید شده در داخل کشور شد. در حال حاضر 40 درصد تولید محتوای مورد استفاده کشور روی هاست‌های داخلی قرار دارد که براساس نتیجه حاصل از این جلسه، ترتیبی اتخاذ خواهد شد که ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده از این بخش از محتوا با قیمت ارزان‌تری صورت گیرد.


Page Generated in 0/0331 sec