printlogo


کد خبر: 115706تاریخ: 1393/6/25 00:00
فیلم‌ها

پلید
کارگردان: رابرت استرومبرگ
فیلمنامه: لیندا وولورتون
فیلمبردار: دین اسملر
بازیگران: آنجلینا جولی (پلید)، الی فانینگ (آرورا)، شارلتون کاپلی (استفان)، لزلی مانویل (فلیتل)، سام رایلی (دیاوال)
مدت فیلم: 97 دقیقه
سیناپس فیلم:
فیلم پلید بازسازی انیمیشن زیبای خفته در سال 1959 است که بیشتر داستان، حول محور نقش متضاد زیبای خفته – یعنی همان جادوگر و نامادری بدجنس – است. با این تفاوت که ابتدا «پلید» که نقشش را آنجلینا جولی بازی کرده است زنی جوان و خوش‌قلب است و در سرزمین خود زندگی آرامی دارد. اما روزی یک ارتش متجاوز به سرزمینش حمله می‌کند و اوضاع را به هم می‌ریزد. «پلید» به مبارزه می‌پردازد و محافظ بی‌امان سرزمین لقب می‌گیرد اما گرفتار خیانتی بی‌رحمانه می‌شود و درد این خیانت، قلب او را به سنگ تبدیل می‌کند و از آن به بعد او دست به اعمال پلیدی می‌زند.در سال 2011 ابتدا تیم برتون به صورت آزمایشی کارگردانی فیلم را به عهده گرفت اما ادامه کار به رابرت استرومبرگ سپرده شد. از طرفی تهیه‌کنندگی فیلم به عهده ریچارد دی زانوک بود که مرگ به وی مجال نداد و جو راث به شرط اینکه آنجلینا جولی نقش پلید را به عهده بگیرد تهیه‌کنندگی فیلم را پذیرفت. او معتقد بود که این فیلم بدون بازی جولی ارزشی ندارد.  فیلم «پلید» نقدهای متفاوتی دریافت کرد. از طرفی بازی آنجلینا جولی و جلوه‌های ویژه فیلم  بسیار مورد تمجید قرار گرفت اما طرح داستان از نظر مخاطبان جذابیتی نداشت.

سرآشپز
کارگردان: جان فاورو
فیلمنامه: جان فاورو
فیلمبردار: کریمر مورگن تو
بازیگران: جان فاورو(کارل کاسپر)، اسکارلت جوهانسون (مولی)، داستین هافمن (ریوا)، جان لگویز مائو (مارتین)، سوفیا ورگارا (اینز)
مدت فیلم: 114 دقیقه
سیناپس فیلم:
«سرآشپز»  یک فیلم کمدی با نویسندگی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و بازیگری جان فاورو است. فاورو نقش یک سرآشپز خبره را بازی می‌کند که پس از یک مجادله سخت با یک منتقد غذا دست از حرفه‌اش در رستوران محبوبش در لس‌آنجلس کشیده و به زادگاهش میامی بازمی‌گردد و یک رستوران سیار راه می‌اندازد. او با همسر سابقش تماس گرفته و از پسر جوان‌شان می‌خواهد که به کمکش بیاید و مسؤولیت رانندگی را به عهده بگیرد و با رستوران‌شان که درون کامیون کوچک‌شان شکل گرفته به لس‌آنجلس برگردند. آنها در مسیرشان در شهرهای مختلف غذاهای مکزیکی می‌فروختند. «فاورو» پس از کارگردانی چند فیلم پرفروش به نوشتن فیلمنامه سرآشپز پرداخت و از مدت‌ها قبل درخیال ساخت یک فیلم کمدی درباره آشپزی بوده است.  او معتقد است اینگونه سوژه‌ها نه‌تنها جذاب و سرگرم‌کننده هستند بلکه برای ساخت  به بودجه زیادی نیاز نداشته و می‌توانند مستقل عمل کنند. فیلم‌هایی چون «رویاهای سوشی جیرو»، «مردان و زنان بخورید و بنوشید» و «شب بزرگ» الهام‌بخش او بودند. این فیلم با اقبال خوب مردم و منتقدان مواجه شد و توانست از 100، 88 امتیاز کسب کند.
وقتی بازی  اوج می گیرد
کارگردان: توماس کارتر
فیلمنامه: اسکات مارشال اسمیت
فیلمبردار: مایکل لومان
بازیگران: جیم کاویزل (باب لادوسر)، الکساندر لودویک (کریس رایان)، مایکل چیکلیس (تری ایدسون)،
لارا درن (بیو لادوسر)
مدت فیلم: 115 دقیقه
سیناپس فیلم:
«وقتی بازی قدعلم می‌کند» فیلمی دراما و ورزشی و برمبنای یک داستان واقعی است. این فیلم داستان تیم فوتبال دبیرستان «دلا ساله اسپارتانز» از کالیفرنیای مرکزی را به تصویر می‌کشد. این تیم فوتبال در واقع 151 بازی متوالی را بدون شکست تجربه می‌کند اما تیم با چند تراژدی روبه‌رو می‌شود که یکی از آنها به قتل رسیدن یکی از هم‌تیمی‌ها و دیگری سکته قلبی مربی تیم «باب لادوسر» است و موجب شکستی بد در برابر تیمی ضعیف می‌شود. بیشتر بازیکنان تیم بعد از دبیرستان راهی دانشگاه می‌شوند اما «لادوسر» تصمیم می‌گیرد بازیکنان را دوباره کنار هم جمع کند و شکوه گذشته را بار دیگر تجربه کنند. این فیلم بیشتر از اینکه به بازی فوتبال بپردازد مربوط به ماموریتی است که پسرهای دبیرستانی را وارد دنیای مردانه‌شان می‌کند و آنها را برای به دوش کشیدن بارسنگین و سختی‌هایی که از سوی جامعه به آنها تحمیل می‌شود آماده می‌کند. در واقع فیلم تلاش بی‌نظیر «باب لادوسر» مربی سرشناسی که همین اواخر بازنشسته شد و توانست رکوردی جاودانه در تاریخ این بازی ثبت کند را به تصویر می‌کشد.  

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم-2

کارگردان : دین دیبلویس
فیلمنامه : دین دیبلویس ، براساس مجموعه داستان‌هایی  با همین نام نوشته کرسیدا کاول
فیلمبردار: راجر دی کینز
صداپیشگان: جی براچل (هیکاپ)، کیت بلانشت (والکا)، جرارد باتلر (استویک)، گریک فرگوسن (گابر)
مدت فیلم: 102 دقیقه
سیناپس فیلم : این انیمیشن که شماره 2 و دنباله داستان «اژدهای خود را چگونه آموزش دهیم» سال 2010 بوده و در کارگاه انیمیشن‌سازی دریم وورکس ساخته شده است، در واقع دومین سری از مجموعه سه بخشی این داستان جذاب است. این انیمیشن که ژوئن 2014 روی پرده سینما رفت همچون شماره قبلی توانست توجه مثبت مردم و منتقدان را به خود جلب کند.  قسمت دوم این مجموعه در سینماهای جهان با استقبال بیشتری نسبت به قسمت اول مواجه شده است.شماره سوم این مجموعه نیز قرار است 9 ژوئن 2017 اکران شود. «از زمانی که هیکاپ و بی‌دندان توانسته بودند با موفقیت اژدهاها و وایکینگ‌ها را در جزیره برک با یکدیگر متحد کنند 5 سال گذشته است. درحالی که دوستان هیکاپ دست به مسابقات اژدهاسواری می‌زنند (که اکنون به ورزشی نو و محبوب‌شان تبدیل شده بود) هیکاپ و یار همیشگی‌اش بی‌دندان در آسمان سرزمینی جدید و بکر کشف می‌کنند. کشفیات آنها منجر به شناختن یک غار یخی مخفی می‌شود که محل زندگی اژدهاهای وحشی جدید و رهبر مرموز آنها «رایدر دراگون» است. هیکاپ و بی‌دندان برای حفاظت از صلح موجود با آنها به مبارزه می‌پردازند و...».
 


Page Generated in 0/0149 sec