printlogo


کد خبر: 115719تاریخ: 1393/6/25 00:00
اخبار

آقاجانزاده، تهیه‌کننده عمو پورنگ:
رهبری فرمود برنامه «عموپورنگ» دینی است
تهیه‌کننده «عموپورنگ» درباره دیدار با رهبر انقلاب گفت: فضای این دیدار خیلی خوب بود و از اینکه توانسته بودیم باعث خوشحالی مقام معظم رهبری شده باشیم ما هم خوشحال بودیم و این دیدارها در روحیه ما خیلی تاثیر مثبتی داشته است. مسلم آقاجانزاده، امیرمحمد متقیان و داریوش فرضیایی به عیادت رهبر معظم انقلاب رفته بودند. مسلم آقاجانزاده در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری تأکید داشتند که برنامه شما باید دینی باشد و البته دینی هم هست. وی افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به دیدار 6 سال پیش این گروه با ایشان، این دیدار را با جزئیات به یاد داشتند و حتی اشاره‌ای به گفت‌وگوی آن دیدار با امیرمحمد نیز داشتند. آقاجانزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری و امیرمحمد متقیان با یکدیگر گفت‌وگویی انجام دادند و حضرت آقا به جمله عموپورنگ در دیدار 6 سال گذشته اشاره کردند که امیرمحمد در آن دیدار گفته بود: عمو پورنگ من را از تخم‌مرغ شانسی پیدا کرده است. امیرمحمد در این دیدار به رهبر انقلاب گفت: آن موقع جوان بودیم و جاهل! شما به بزرگی خودتان ببخشید که رهبر معظم انقلاب هم با خنده فرمودند: یعنی الان پیر شده‌ای؟! تهیه‌کننده «عموپورنگ»‌ گفت: فضای این دیدار خیلی خوب بود و از اینکه توانسته بودیم باعث خوشحالی مقام معظم رهبری شده باشیم ما هم خوشحال بودیم و این دیدارها در روحیه ما خیلی تاثیر مثبتی داشته است.
وقتی مدیران رسانه ملی سخنان رهبری را نمی‌شنوند
اما روز گذشته علی زارعان، مدیر گروه کودک و خردسال شبکه در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت برای برنامه «پورنگ» هنوز تصمیمی گرفته نشده است و عوامل به طرحی قطعی برای برگشتن به آنتن نرسیده‌اند اما «عمو قناد» فصل پاییز با یک مسابقه جدید به آنتن برمی‌گردد. مسابقه عمو قناد اکنون در حال ساخت دکور و برآورد بسر می‌برد. این مسابقه توأم با عناصر خلاقیت، هیجان، تحرک و ورزش برای کودکان و نوجوانان همراه است. وی همچنین درخصوص دیگر برنامه‌های کودک شبکه دو توضیح داد: «عموهای فیتیله‌ای» فعلا سر جایشان هستند و طبق روال سابق برنامه اجرا می‌کنند؛ ضمن اینکه گروه فیتیله‌ای از پنجم تا هشتم مهرماه به مدت 3 روز در شهر اصفهان به مناسبت برگزاری جشنواره فیلم کودک، زنده برنامه اجرا خواهند کرد. همچنین برنامه «خاله شادونه» هم طبق روال سابق خود به روی آنتن می‌رود. این در حالی است که مسؤولان تلویزیون با توجه به رهنمود رهبری برای بازگشت عمو پورنگ به رسانه ملی اقدام در خوری صورت نداده‌اند.

«یادگاران ۲۴: شهید غلامعلی رجبی» در آستانه چاپ دوم
کتاب «یادگاران ۲۴: شهید غلامعلی رجبی» نوشته سیداحمد معصومی‌نژاد از سوی انتشارات روایت فتح در آستانه چاپ دوم قرار دارد. این اثر شامل خاطراتی از این شهید بزرگوار است. به گزارش تسنیم، کتاب «یادگاران 24: شهید غلامعلی رجبی» نوشته سیداحمد معصومی‌نژاد دربردارنده 100 خاطره از دوستان، خانواده، همراهان و همرزمان شهید رجبی (جندقی) است که از دوران کودکی تا شهادت وی را شامل می‌شود. این اثر چندی پیش در قالب بیست و چهارمین کتاب از مجموعه «یادگاران» منتشر شده بود و حالا از سوی انتشارات روایت فتح در آستانه چاپ دوم قرار گرفته است. شهید «غلامعلی جندقی» در سال 1333 در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده از آنجایی که نویسنده کتاب خود از اهالی محل سکونت این شهید بوده است، از نزدیک تأثیراتی را که این شهید بر جوانان داشته، را درک کرده است. نویسنده به دلیل سن کم در زمان حیات این شهید، نتوانسته از این فرد بهره کافی را ببرد، اما از کودکی نظر و توجه ویژه شهید «غلامعلی جندقی» را حس کرده تا بدانجا که اهتمام ویژه‌ای برای ساخت فیلم مستند و نوشتن کتاب از زندگی شهید را به کار گرفته است. در این راستا بزرگان عرصه ذاکری اهل بیت علیه‌السلام از این شهید همواره به عنوان الگوی مناسبی برای جامعه مداحان و ذاکرین یاد می‌کنند ولی از آنجا که تاکنون ابعاد شخصیتی این ذاکر با اخلاص اهل بیت (ع) ناشناخته مانده است، نویسنده و محقق اثر با تلاش‌های فراوان در زمینه جست‌وجوی دوستان و نزدیکان شهید طی 2 سال، اطلاعات جامع و کاملی از شهید جندقی را جمع‌آوری کردند که کتاب «یادگاران شهید غلامعلی جندقی» حاصل آن است.


Page Generated in 0/0132 sec