printlogo


کد خبر: 115736تاریخ: 1393/6/25 00:00
اخبار

شروع ناامیدکننده کاروان ایران در اینچئون
تیم فوتبال امید ایران که با هدف کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون شرکت کرده بود، در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر تیم نه‌چندان مطرح ویتنام تن به شکست سنگین داد تا شروع ناامیدکننده‌ای در این جام داشته باشد. در دومین روز از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون، از ساعت 12:30 دقیقه دیروز تیم‌های فوتبال امید ایران و ویتنام در گروه E برابر هم به میدان رفتند که این بازی با نتیجه عجیب 4 بر یک به پایان رسید. این بازی که در ورزشگاه «آنسان‌وا» برگزار شد، هوی توان‌وو (23)،هونگ کوان‌واک (28)، فی سون تران (69) و هونگ (82) برای تیم ویتنام و محسن مسلمان (62- پنالتی) برای تیم ایران گل زدند. ضمن اینکه محمدرضا خانزاده در دقیقه 87 و به دلیل حرکت غیرورزشی روی دروازه‌‎بان ویتنام از زمین مسابقه اخراج شد. حجت صادقی، یوسف وکیا، محمد دانشگر، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، محسن مسلمان، آرش رضاوند، وحید حیدریه، مهدی شریفی، علی کریمی (32 - یعقوب کریمی) و کاوه رضایی برای تیم ایران در این بازی به میدان رفتند. این نخستین دیدار رسمی بود که نلو وینگادا به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم امید نشسته بود اما یک نتیجه ناامیدکننده در شروع بازی‌های آسیایی به‌دست آورد و تیمش برابر ویتنام، تیم نه‌چندان قدرتمند جنوب شرق آسیا، تن به شکست سنگین داد. در این بازی، نفرات تیم امید از نظر فنی نتوانستند عملکرد قابل‌قبولی برابر برنامه‌های هجومی تیم ویتنام از خود ارائه کنند، اتفاقی که بیانگر عدم هماهنگی بین آنها بود. این مساله درحالی رخ داد که تیم امید با حضور نفرات جدید، تنها اردویی 3 روزه در تهران و یک هفته‌ای در چین داشت و نتوانست به خوبی خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کند. در گروه E رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون، علاوه بر تیم‌های امید ایران و ویتنام، تیم قرقیزستان هم حضور دارد که تیم امید ایران روز پنجشنبه 27 شهریورماه در دومین مسابقه خود در این جام به مصاف این تیم می‌رود.

قلعه‌نویی: چرا لیگ باید این همه تعطیل شود؟
امیر قلعه‌نویی با اشاره به رقابت‌های لیگ‌برتر در فصل چهاردهم، گفت:‌ امسال لیگ‌مان، لیگ بسیار خوبی است اما برای من این سوال مطرح است که اگر به دنبال تقویت تیم ملی با برگزاری لیگ هستیم چرا باید چنین برنامه‌ریزی داشته باشیم؟ لیگ برتر در 3 مقطع به ترتیب 14، 19 و 50 روز تعطیل می‌شود. کجای دنیا اینقدر برای یک لیگ تعطیلی می‌گذارند؟ از لیگ افغانستان تا لیگ آلمان اگر نمونه‌ای داشته باشید آن را قبول می‌کنم. من مربی چطور می‌توانم بازیکنم را در یک تعطیلی 50 روزه آماده نگه دارم؟ وی با اشاره به نظرش درباره افت کیفیت بازیکنان ملی‌پوش گفت: بازیکنان ملی ما هنوز شرایط آرمانی ندارند و داریم تحقیق می‌کنیم تا ببینیم مشکل از کجاست. با 3، 4 نفر از اساتید دانشگاه در حال گفت‌وگو هستیم. من از شما می‌خواهم (رسانه‌ها) تحقیق کنید چرا ملی‌پوشان بعد از جام‌جهانی با افت کیفیت روبه‌رو شده‌اند. قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کادرفنی تیم ملی به خاطر 3 بازی مرحله گروهی جام‌جهانی به ملی‌پوشان فشار زیادی وارد کرد، گفت: من اعتقاد دارم کل فشار روی بازیکنان برای 2 بازی اول بود. بازی با بوسنی را نگاه کنید، کیفیت ملی‌پوشان همین بود که الان می‌بینید. کی‌روش که به ایران بیاید با او جلسه می‌گذارم تا از او کمک بگیرم. باید به این جواب برسیم که چرا بازیکنان ملی کیفیت لازم را ندارند. اگر این حرف را می‌زنم برای این است که به فوتبال ایران خدمت کنم. من حتی در روزی که تیمم برد نیز گفتم تیمم توازن ندارد. در بازی با نفت هر 3 تعویض ما اجباری بود و آن هم بازیکنان ملی‌پوش بودند. امیدوارم با مشاوره‌ای که می‌گیریم این توازن را در تیم برقرار کنیم.

پاشازاده: افت ملی‌پوشان تقصیر کی‌روش نیست
مهدی پاشازاده در گفت‌وگویی درباره شرایط تیم‌ملی و صحبت‌ مسؤولان فدراسیون که می‌گویند نباید به جام‌ملت‌ها توجه زیادی کرد و باید تمرکز روی جام‌جهانی بعدی باشد، اظهار کرد: به نظرم می‌توانیم روی هر دوی این اهداف تمرکز کنیم. ما باید تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه‌ای که می‌توانند برای ما مثمرثمر باشند را در جام ملت‌ها به میدان بفرستیم. قبول دارم که شانس قهرمانی ما در جام‌ملت‌ها با این کار پایین می‌آید اما به جایش نتایج خوبی از این اتفاق به دست می‌آوریم. فرض کنید با همین ترکیب جام‌جهانی به جام‌ملت‌های آسیا برویم و قهرمان شویم چه ثمری برای ما دارد اما اگر با بازیکنانی مثل شریفی و احمدزاده که جوانان‌ با استعدادی هستند، به این رقابت‌ها برویم، 4 سال بعد می‌توانیم تیمی پخته و جوان را در اختیار داشته باشیم. این همان کاری است که آلمان انجام داد و دیدید که بازیکنی مثل کلوزه را در کنار چند جوان قرار دادند و نتیجه‌اش را هم گرفتند. وی درباره افت بازیکنان گفت: افت و مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش بعد از جام‌جهانی یک مساله طبیعی است. این مساله در تیم‌های سطح بالا هم وجود دارد. برای ما هم با توجه به اینکه فشار مضاعفی پیش از جام‌جهانی با بدنسازی به بازیکنان وارد کردیم، این مساله خیلی طبیعی‌تر است.


Page Generated in 0/0057 sec