printlogo


کد خبر: 115788تاریخ: 1393/6/25 00:00
چهارگوشه

تکذیب حکم شیخ نمر
خانواده آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر ظهر دیروز خبر مطبوعات سعودی درباره صدور حکم ۱۷ سال زندان علیه وی را تکذیب کردند. مطبوعات سعودی دیروز از صدور حکم ۱۷ سال زندان و ممنوعیت سفر به خارج به مدت مشابه و غرامت یکصد هزار ریالی علیه آیت‌الله نمر خبر داده بودند.این در حالی است که قرار است جلسه صدور حکم دادگاه النمر امروز در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شود. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الوسط بحرین، محمد النمر، برادر آیت‌الله شیخ نمر درباره اخبار مطبوعات سعودی درباره صدور حکم برادرش گفت: «ملاقات خانوادگی ما با شیخ نمر لحظاتی دیگر انجام می‌شود و ما در ریاض هستیم و جلسه محاکمه فرداست. مطالب مطبوعات درست نیست و ما هر چیزی غیر از تبرئه وی را رد می‌کنیم».

اتهام لیبی به قطر
نخست‌وزیر لیبی تهدید کرد در صورت ادامه دخالت‌های قطر، روابط دو کشور به صورت نهایی قطع خواهد شد. به گزارش العالم، عبدالله الثنی همچنین گفت: «قطر 3 هواپیمای حامل سلاح و مهمات را به فرودگاه طرابلس که تحت کنترل گروه‌های مسلح قرار دارد، ارسال کرده است.» شواهد حاکی از آن هستند که قطر همچنان در حال حمایت از برخی باندهای مسلح در لیبی است. فرج هاشم، سخنگوی پارلمان لیبی هم از برکناری الصدیق عمر، رئیس بانک مرکزی لیبی خبر داد و تأکید کرد وی در جلسه پارلمان برای بررسی تخلفات مالی حاضر نشد. بانک مرکزی لیبی که تلاش کرده بود خود را از این کشمکش‌های سیاسی جدا کند، با درخواست بودجه از هر دو مجلس مواجه شده است.

پیروزی مخالفان در انتخابات سوئد
براساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در سوئد که تلویزیون دولتی این کشور بلافاصله پس از پایان رای‌گیری در این کشور منتشر کرد، مخالفان چپگرای دولت، پیروز این انتخابات هستند. با توجه به  این نتایج، سوسیال- دموکرات‌ها با کسب 1/31 درصد آرا از دیگر احزاب پیشی گرفته‌اند و دموکرات‌ها (حزب راست افراطی) با کسب 5/10 درصد آرا در جایگاه سوم احزابی قرار دارد که وارد پارلمان خواهند شد. به این ترتیب، استفان لوفون57 ساله به عنوان نخست‌وزیر سوئد مامور تشکیل دولت خواهد شد.

اعتصاب خلبانان لوفتهانزا
اتحادیه خلبانان شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان از اعتصاب 8 ساعته خلبانان در روز سه‌شنبه در فرودگاه فرانکفورت، ‌پرترددترین فرودگاه این کشور خبر داد. این اتحادیه روز دوشنبه اعلام کرد خلبانان پروازهای بین‌المللی از فرودگاه فرانکفورت  قرار است از ساعت 9 بامداد تا 17 امروز به وقت محلی اعتصاب کنند. این اعتصاب به دنبال چندین اعتصاب 3 هفته گذشته خلبانان لوفتهانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان و در اعتراض به تغییر قوانین بازنشستگی این شرکت صورت می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0111 sec