printlogo


کد خبر: 115977تاریخ: 1393/6/25 00:00
آلمان و فرانسه حریفان غول‌کش‌های والیبال
پرچم ایران بالاست

گروه ورزشی: یکشنبه‌شب برای ورزش ایران شب فوق‌العاده‌ای بود. ‌پس از درخشش نابغه کشتی فرنگی جهان، حمید سوریان که مدال طلای جهانی را نیز درو کرد نوبت به غول‌کش‌های والیبال رسید. پسران کواچ در یک بازی مهیج با اقتدار صربستان را شکست دادند تا به مرحله بعدی مسابقات جهانی والیبال راه پیدا کنند. درخشش شاگردان کواچ در مرحله گروهی ستایش‌برانگیز بود و نکته قابل توجه گزارشی است که سایت جهانی والیبال از نحوه بازی تیم ایران بویژه امیر غفور منتشر کرده است. در این گزارش آمده: «غفور یک تنه ایران را به جمع
6 تیم برتر رساند. غفور «بی‌رحم» در بازی ایران برابر صربستان موفق شد 30 امتیاز کسب کند تا عنوان امتیازآورترین بازیکن این بازی را به خود اختصاص دهد. ایران که تاکنون نتوانسته بود به رتبه‌ای بهتر از نوزدهمی در قهرمانی جهان برسد، اکنون خودش را در جمع 6 تیم برتر جهان می‌بیند و این افتخار بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران است. امیر غفور که در بازی برابر صربستان درخشش بی‌نظیری داشت در این جام بازی‌های خیلی خوبی را به نمایش گذاشته است و از امیدهای اصلی ایران برای درخشش در دور سوم این رقابت‌ها محسوب می‌شود».
قدرتی غیرقابل‌انکار
حالا وقتی تیم ملی والیبال اینچنین مقابل حریفان سرسخت می‌درخشد دیگر کسی نمی‌تواند قدرت آنها را انکار کند. بهروز عطایی یکی از کارشناسان والیبال اعتقاد دارد توان و پتانسیل بازیکنان ایران به اندازه‌ای است که می‌توانند همه تیم‌های برتر جهان را شکست دهند. بهروز عطایی درباره درخشش شاگردان کواچ می‌گوید: «همه چیز دست به دست هم داد تا این موفقیت حاصل شود. کمتر کسی فکر می‌کرد آرژانتین مقابل آمریکا پیروز شود اما این اتفاق خوب به سود والیبال ایران رقم خورد. تیم ما به جایگاهی رسیده، که همه به آن احترام می‌گذارند. قدرت والیبال ایران قابل انکار نیست. الان والیبال ایران جزو قدرت‌های برتر جهان است. ما توان و پتاسیل پیروزی بر همه تیم‌های خوب جهان را داریم. لازمه موفقیت این است که تیم همچنان اداره شود. در شروع بازی با لهستان خوب نبودیم اما به بازی برگشتیم و شرایط را مدیریت کردیم. ما می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. امیدوارم تیم ملی و بویژه بازیکنان نمایش خوب خود را حفظ کنند. تیم‌های خارجی از همه ابزارها برای موفقیت استفاده می‌کنند اما ما بیشتر به توانایی اشخاص توجه می‌کنیم. باید جزو تیم‌های درجه یک دنیا باشیم. ما تغییر زیادی در شیوه بازی تیم ایران نمی‌بینیم. حتی در بازی‌هایی که عقب می‌افتیم هم شیوه بازی تغییر نمی‌کند. در سه پست بازیکنان ایرانی بهترین هستند. سعید معروف، موسوی و قائمی بهترین بازیکنان هر پست هستند و کارآیی آنها در تیم ایران خیلی به چشم می‌آید. به هر حال همه چیز کمک کرد و تیم ولاسکو هم خوب بود. اما ما آنقدر خوب کار کردیم که این تیم نتوانست حتی در یک ست هم پیروز شود. آرژانتین هم تیم قدرتمندی بود. حالا والیبال ایران مسیر خودش را پیدا کرده است. ما برای تداوم موفقیت‌ها نیاز به ابزار داریم. مهم‌ترین ابزار موفقیت خود بازیکنان هستند البته فدراسیون هم خوب مدیریت می‌کند. لیگ ایران هم پویا است. تنها موضوعی که نیاز به توجه بیشتر دارد، کادر فنی تیم ملی است. مقصودم شخص کواچ نیست بلکه افرادی که در کادر فنی کنار او قرار دارند. نیمکت تیم ملی خیلی قوی نیست. نیمکت تیم ملی در شرایط سخت به کواچ کمک نمی‌کند. تا زمانی که تیم می‌برد این ضعف‌ها به چشم نمی‌آید اما قطعا این موضوع به ما ضربه می‌زند. باید صراحتا بگویم اشخاصی کنار کواچ هستند که کمک قابل قبولی نمی‌کنند.
همگروهی والیبال ایران با فرانسه و آلمان
تیم ملی والیبال ایران در دور سوم رقابت‌های قهرمانی جهان با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد. تیم ملی والیبال ایران موفق شد صربستان یکی از تیم‌های خوب اروپا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و با توجه به پیروزی آرژانتین برابر آمریکا به مرحله بعد صعود کند. لهستان و فرانسه نیز پس از بازی ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک با نتیجه 3 بر 2 به سود لهستان میزبان به پایان رسید تا در نهایت تیم‌های فرانسه، لهستان و ایران از این گروه راهی مرحله سوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان شوند. به این ترتیب 6 تیم فرانسه، لهستان، ایران، برزیل، روسیه و آلمان در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان حضور دارند. تیم ملی والیبال ایران در دور سوم این رقابت‌ها در گروه G با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد که نسبت به گروه دیگر شرایط بهتری دارد.
برنامه بازی‌های این مرحله
سه‌شنبه: فرانسه - آلمان، ساعت 22:55
چهارشنبه: ایران - آلمان، ساعت 22:55
پنجشنبه: ایران - فرانسه، ساعت 22:55
تیم‌های روسیه، برزیل و لهستان نیز در گروه H این رقابت‌ها قرار گرفتند. از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه‌‌نهایی راه خواهد یافت. به این صورت که تیم اول گروه G مقابل تیم دوم گروه H و تیم اول گروه H مقابل تیم دوم گروه G بازی خواهند کرد که برنده‌ها به بازی فینال و بازنده‌ها به دیدار رده‌بندی می‌روند.  تیم‌های سوم گروه‌ها نیز برای کسب رتبه پنجم به مصاف هم می‌روند.


Page Generated in 0/0065 sec