printlogo


کد خبر: 125369تاریخ: 1393/6/27 00:00
سرخط خبر

  جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عدم برنامه این وزارتخانه در رابطه با افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: در ابتدای امسال با هماهنگی انجمن سیمان و با محاسبه قیمت تمام‌شده این محصول، قیمت سیمان تعیین شد.
  بررسی‌ها نشان داد متوسط درآمد خانواده‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۷ تاکنون، یعنی زمان وقوع بحران مالی، نزدیک به ۵ هزار دلار کاهش یافته است.
  علی محرر، رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۹۸۵ تن چای خشک ایرانی تولید شد، گفت: برداشت چای از باغات کشور ۲۴ درصد کاهش یافته است.
  وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی با اشاره به پیگیری برای اختصاص اعتبار مورد نیاز برای به آب‌اندازی نخستین شناور تحقیقاتی ایران، گفت: شواهد حاکی از آن است اعتبار موردنیاز امسال تخصیص نمی‌یابد و به‌آب‌اندازی این کشتی در هاله‌ای از ابهام است.
  علیرضا غریبی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر بحث تبادل گازی با روسیه مطرح نیست اما ممکن است این موضوع با محور دسترسی به بازارهای جدید برای دو کشور مطرح شود و در برنامه قرار بگیرد.
  ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با رد اخباری مبنی بر وجود سرورهای این بانک در کشورهای اروپایی و آمریکایی، گفت: تمام سرورهای نظام بانکی و بانک مرکزی داخل ایران است.
  محمدحسین داجمر، مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران گفت: در سال‌های اخیر صادرات به روسیه رشد داشته اما مشکلاتی همچون ظرفیت محدود پذیرش کشتی ایرانی و مقررات دست‌و‌پا گیر در مسیر حمل و نقل دریایی به روسیه وجود دارد.
  طبق توافق ژنو امروز موعد پرداخت سومین قسط دارایی 8/2 میلیارد دلاری ایران است که در بانک‌های خارجی بلوکه شده و بناست ۴۰۰ میلیون دلار طبق این توافق به حساب ایران واریز شود.
  تلفن‌های ثابت استان کرمان از دیروز هم‌کد ‌شد. با هم کدسازی تلفن‌های ثابت این استان، کدهای بین شهری ۰۳۴۱، ۰۳۴۲، ۰۳۴۴، ۰۳۴۵، ۰۳۴۶، ۰۳۴۷، ۰۳۴۸، ۰۳۴۹، ۰۳۹۱و ۰۳۹۲ به ۰۳۴ تغییر می‌کند.
   پیشنهادات جدید از سوی پاکستان برای اجرایی شدن عملیات واردات گاز از ایران در حالی بزودی در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد که زمزمه متوقف شدن خط لوله صلح به گوش می‌رسد و این در حالی است که طبق قرارداد اولیه بین دو کشور، اگر تا 3 ماه آینده جریان صادرات گاز به پاکستان عملیاتی نشود، این کشور باید ماهانه 200 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
  علی خندان‌روی‌ جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی استان تهران از فعالیت حدود 200 واحد بدون مجوز در این صنف خبر داد و تاکید کرد: مردم برای تهیه گوشت گاو حتما به واحدهای جوازدار مراجعه کنند و در صورت بروز هر نوع تخلف می‌توانند با شماره 124 یا با اتحادیه به شماره 77520555 تماس بگیرند.
  ضیاء فیض‌پور، سرپرست تعاون روستایی گیلان گفت: در حال حاضر 18 مرکز تعیین شده برای خرید توافقی برنج، برنج هاشمی را با 7 درصد خرد 6100 تومان خریداری می‌کنند. برنج از نوع علی کاظمی نیز 5200 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
  سازمان جهانی کار با تاکید بر لزوم ایجاد یک فرهنگ دائمی برای رعایت ایمنی در محیط‌های کاری اعلام کرد: هر ساله 3/2 میلیون نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در جهان می‌میرند.
  مسعود سامی‌وند، مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران از محکومیت شرکت «سفره گاز» فرانسه در داوری بین‌المللی خبر داد و اعلام کرد: ضمانت‌نامه ١٠ میلیون دلاری این شرکت ضبط و به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شد.
  با تصویب هیأت وزیران میزان جریمه‌های نقدی موضوع مواد قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی
تعیین شد.
 


Page Generated in 0/0050 sec