printlogo


کد خبر: 125375تاریخ: 1393/6/27 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
نصف شدن هزینه داروهای شیمی‌درمانی
از مهر امسال هزینه داروهای شیمی‌درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی نصف می‌شود و تمام داروهای مورد نیاز آنها در بیمارستان تأمین می‌شود. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب اظهار داشت: طرحی در وزارت بهداشت آماده شده که با همکاری معاونت درمان و سازمان غذا و دارو از مهر امسال اجرا می‌شود، مطابق این طرح که به تایید وزیر بهداشت رسیده و طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود، کیفیت خدمات درمانی به بیماران سرطانی در بخش دولتی ارتقا پیدا می‌کند. وی به فارس اعلام کرد:‌ طرح جدید وزارت بهداشت در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی ارائه‌کننده خدمات شیمی‌درمانی که حدود 80 مرکز در کشور هستند اجرا می‌شود. در این مراکز هزینه داروهای شیمی‌درمانی مورد حمایت قرار می‌گیرد و تمام داروهای مورد نیاز در محل تأمین و در همان مرکز تزریق می‌شود تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود. به گفته وی، هزینه این داروها هم‌اکنون به صورت 90 درصد سهم دولت و 10 درصد سهم بیمار است که در طرح جدید سهم بیمار به 5 درصد کاهش پیدا می‌کند، 90 درصد حمایت دولتی از این داروها با همکاری بیمه‌ها و حمایت وزارت بهداشت انجام گرفته بود که در طرح جدید حمایت وزارت بهداشت باز هم افزایش یافته به طوری که سهم بیمار به 5 درصد و سهم حمایتی به 95 درصد افزایش می‌یابد در واقع سهم بیمار برای هزینه این داروها در بیمارستان‌های دولتی نصف می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت اظهارکرد
پیگیری پلیس برای جریمه عابران متخلف
رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اجرای طرح پلیس با عنوان «ایست به احترام زندگی»، بر لزوم رعایت حقوق رانندگان توسط عابران پیاده در تقاطع‌ها تاکید کرد و از پیگیری پلیس برای فراهم کردن ساز و کار جریمه ۳هزار تومانی عابران متخلف خبر داد. سرهنگ سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اجرایی شدن طرح «ایست به احترام زندگی» گفت: اجرای این طرح باعث برقرار شدن هرچه بیشتر نظم در تقاطع‌ها، امنیت بیشتر عابران و روانسازی بار ترافیک شهری می‌شود و می‌تواند در کاهش ترافیک و تخلیه هر چه سریع‌تر و روان‌تر بار ترافیکی معابر موثر باشد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که آیا در این طرح رعایت حقوق رانندگان از سوی عابران نیز مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر، به تسنیم گفت: در قانون تکالیفی برای عابران پیاده در نظر گرفته شده است و احترام به چراغ‌های راهنمایی از سوی عابران در هنگام عبور از تقاطع‌ها نیز از جمله این موارد است که در صورت تخطی از آن، جریمه ریالی 30 هزار ریالی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود. حسینی افزود: باید هر چه سریع‌تر به سمت و سویی حرکت کنیم که ساز و کار مورد نیاز برای امکان اعمال قانون عابران متخلف فراهم شود و این مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله ثبت احوال است و در مجموع باید سازوکاری فراهم شود که همراه داشتن کارت ملی به عنوان کارت شناسایی، برای تمام شهروندان الزامی شود.

معاون سازمان امور دانشجویان تشریح کرد
آخرین خبرها از کارت هوشمند دانشجویی
وزارت علوم و شهرداری تهران در حال بررسی طرح مشترکی هستند که طبق آن کارت هوشمند به دانشجویان ارائه می‌شود. ابوالحسن ریاضی، معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درباره کارت هوشمند دانشجویی به ایسنا گفت: مرحله اول اجرای طرح کارت هوشمند تا 15 مهرماه برای 22 هزار دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلی 4 دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی، دانشگاه علم و صنعت، 2 مرکز فنی و حرفه‌ای و 2 واحد علمی و کاربردی اجرا می‌شود و اگر موفقیت‌آمیز بود، به تدریج در همه دانشگاه‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد. وی اظهار داشت: البته جزئیات و شرایط ارائه کارت به دانشجویان هنوز نهایی نشده است اما ترجیح ما این است که ارائه این کارت از طریق دانشگاه‌ها صورت گیرد و هر دانشگاه به متقاضیان خود این کارت را ارائه دهد.
 


Page Generated in 0/0060 sec