printlogo


کد خبر: 125383تاریخ: 1393/6/27 00:00
اخبار

پیشروی طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی پیش از پایان نشست سیاست‌گذاری 2 روزه بانک مرکزی آمریکا که انتظار می‌رود به روند تعدیل تدابیر محرک مالی شتاب بیشتری ببخشد، اندکی بالاتر از پایین‌ترین قیمت 8 ماه گذشته قرار گرفت. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دیروز چهارشنبه بازار سنگاپور از 1235 دلار در روز سه‌شنبه به 1237 دلار افزایش یافت. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 8/0 درصد افزایش، 1237 دلار معامله شد. این فلز گرانبها جمعه گذشته به 1225 دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت از نهم ژانویه بود. موجودی طلای «اس‌پی‌دی‌آر گولد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز سه‌شنبه به 22/784 تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از ژوئن بود. رشد 12 ساله قیمت طلا در سال 2013 پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه اعلام آمادگی کرد، متوقف شد و قیمت این فلز گرانبها 28 درصد سقوط کرد. اکنون مقامات این بانک در حال بررسی زمانی هستند که قرار است نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند. در چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان است، بانک مرکزی 500 میلیارد یوآن (4/81 میلیارد دلار) نقدینگی در اختیار 5 بانک بزرگ این کشور قرار داده است.

ساخت ایمیل یاهو برای کاربران ایرانی ممکن شد
ساخت ایمیل یاهو بعد از یک سال مسدود بودن، برای کاربران ایرانی ممکن شد. به گزارش فارس، شرکت یاهو از سپتامبر سال 2013 میلادی برای کاربران ایرانی که قصد ساختن حساب کاربری در سایت یاهو را داشتند، با برداشتن کد تلفن ایران و عدم امکان رجیستری، محدودیت ایجاد کرده بود. به این ترتیب از یک سال گذشته کاربران ایرانی نتوانستند آدرس ایمیل جدیدی در سایت یاهو برای خود بسازند اما اخیرا با لغو این محدودیت، امکان ساخت حساب کاربری در یاهو برای کاربران ایرانی با کد کشورمان فراهم شده است.

ساماندهی ترمینال‌های مسافری در مهرآباد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به راهکارهای ساماندهی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد، گفت: خدمات فرودگاهی برای تردد و ارائه خدمات به مسافران باید ساماندهی شود. محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به احداث ساختمان اپروچ مهرآباد و مشکلات و کاستی‌های موجود در بخش فنی و تاسیساتی این فرودگاه، گفت: باید این پروژه‌ها و تکمیل پروژه اپرون و پارکینگ طبقاتی مهرآباد با سرعت بیشتری انجام گیرد. وی با بیان اینکه خدمات فرودگاهی برای تردد و ارائه خدمات به مسافران باید ساماندهی شود، بیان کرد: ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه مهرآباد زیاد است بنابراین باید فضایی متناسب با نشست و برخاست هواپیما در ترمینال‌ها فراهم شود. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بهسازی و نوسازی در این فرودگاه متوقف نمی‌شود، اظهار داشت: اعتبار احداث ساختمان اپروچ مهرآباد و همچنین ساماندهی ترمینال یک و 2 با انتخاب سرمایه‌گذار از طریق برگزاری فراخوان به تصویب رسید. ایلخانی تصریح کرد: با تشکیل کارگروهی در حوزه معاونت عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور مسائل مربوط به تأسیسات، روشنایی باند و ماشین‌آلات فرودگاه مهرآباد مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات لازم برای اجرای این طرح اتخاذ خواهد شد.

ورود ۱۲ هواپیما به ناوگان هوایی کشور در یک سال گذشته
وزیر راه با اشاره به مشکل ساختاری بنگاهداری در صنعت هوانوردی، از تصمیمات تازه در شورایعالی هواپیمایی کشوری در این خصوص خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۱۲ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شد. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عباس آخوندی با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل هوایی به 2 موضوع بنگاهداری در صنعت هوایی و نیاز به نوسازی ناوگان بر می‌گردد، تصریح کرد: بنگاه‌هایی که می‌خواهند وارد صنعت حمل‌ونقل هوایی شوند باید با کفایت سرمایه بیشتری وارد شوند تا بتوانند در تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات سرمایه لازم را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 12 هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شده ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده تعدادی هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شود. وی همچنین اظهار کرد: بحث 3 خطه کردن راه‌آهن تهران - کرج، 2 خطه کردن مسیر تهران - قزوین و برقی کردن خطوط و افزایش سرعت در حال بررسی است.  وزیر راه همچنین از بدهی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران خبر داد و گفت: در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی شده دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به پیمانکاران را از طریق انتشار اوراق بهادار صکوک اجاره یکجا پرداخت کند. آخوندی با اشاره به لزوم اتصال شبکه جاده‌ای کشور به راه‌های جهانی، تصریح کرد: در بخش ریلی و جاده اتصال به شبکه‌های بین‌المللی موجب مبادله کالا و توسعه روابط خواهد شد که در این راستا پاییز امسال راه‌آهن اینچه برون به راه‌آهن ترکمنستان متصل می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec