printlogo


کد خبر: 125394تاریخ: 1393/6/27 00:00
اخبار

به همت مؤسسه اشراف
نخستین گردهمایی تحول در علوم انسانی برگزار می‌شود
گروه فرهنگ و هنر: نخستین گردهمایی فعالان تحول در علوم انسانی سراسر کشور با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در بین مجموعه‌های فعال در این عرصه در سراسر کشور به همت مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی (موسسه اشراق) برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»‌ بیش از 70 مجموعه فعال از سراسر کشور در این گردهمایی شرکت دارند که طی روزهای برگزاری به تبادل‌نظر و بحث پیرامون فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده خود در زمینه تحول در علوم انسانی می‌پردازند.سخنرانی اساتید فعال در این حوزه از دیگر برنامه‌های این گردهمایی است. دکتر کچویان، حجت‌الاسلام میرباقری، حسن رحیم‌پوراذغدی، حسین یکتا، آیت‌الله حائری‌شیرازی و حجت‌الاسلام احمد رهدار از سخنرانان این گردهمایی هستند. در حاشیه این نشست مجموعه‌ها و فعالان علوم انسانی با فعالیت‌های صورت‌گرفته در این عرصه آشنا شده و به تبادل‌نظر با یکدیگر می‌پردازند. این گردهمایی از روز پنجشنبه 27 شهریور تا یکشنبه 30 شهریور در اردوگاه شهید چمران تهران برگزار می‌شود.

کارگردان «ستایش» سریال پلیسی - امنیتی می‌سازد
کارگردان «چشم سوم» گفت: نگارش فیلمنامه «چشم سوم» به پایان رسیده و تیم نویسندگی مشغول اصلاحیه بخش‌هایی از آن هستند که امیدوارم تا یک ماه آینده به پایان برسد و سپس بتوانیم وارد پیش‌تولید آن شویم. سعید سلطانی، کارگردان «چشم سوم» در گفت‌وگو با تسنیم، از ساخت و تولید سریال «چشم سوم» با موضوع پلیسی و امنیتی با محوریت فضای سایبری خبر داد و گفت: در حال حاضر این سریال در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد. وی افزود: نگارش فیلمنامه «چشم سوم» به پایان رسیده و تیم نویسندگی مشغول اصلاحیه بخش‌هایی از آن هستند که امیدوارم تا یک ماه آینده به پایان برسد و سپس بتوانیم وارد پیش‌تولید آن شویم. سلطانی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کار تصویربرداری سریال «چشم سوم» در تهران انجام می‌شود و احتمالا برای گرفتن بخش‌هایی از این سریال به خارج از تهران برویم. «چشم سوم» یک درام پلیسی – امنیتی است که محوریت آن فضای سایبری است و قصه آن در میان اعضای یک تیم عملیاتی ناظر بر فضای سایبری کشور و بر بستری معمایی روایت می‌شود. رصد فضای سایبری سایر کشور‌ها به منظور خنثی‌سازی احتمالی عملیات‌های جاسوسی که البته در همه دنیا امری متداول است نیز موضوعی است که در مجموعه «چشم سوم» به آن پرداخته می‌شود.  «چشم سوم» در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب در گروه سریال‌های تلویزیونی سیمافیلم تولید می‌شود.

زنان شهدا، اسرا و جانبازان در برنامه جدید نامداری
آزاده نامداری از جزئیات سری جدید «خانومی که شما باشی» که از 29 شهریور روی آنتن می‌رود گفت؛ زنانی که در زندگی شوهرانشان گم شده‌اند و باید به احترامشان ایستاد، این برنامه می‌کوشد آنها را پیدا کند و نشان دهد. آزاده نامداری، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با مهر درباره سری جدید «خانومی که شما باشی» اظهار کرد: در سری جدید این برنامه سراغ زنانی رفته‌ایم که همسر، فرزند یا دیگر اعضای خانواده‌شان را در اثر شهادت، اسارت یا جانبازی از دست داده‌اند و داستان‌های عجیبی دارند. وی افزود: از میان 15 بانویی که در این برنامه به آنها پرداخته‌ایم، زنی 4 نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده، هر 3 فرزند دیگری شهید شده‌اند، زنی هست که 5 سال فرزندش را ندیده بوده یا بانویی که از جانباز 90 درصد مواظبت می‌کند. نامداری ادامه داد: زنی خیّر و خانمی که جزو اولین شهرداران زن به حساب می‌آید نیز در این سری هستند. بانوی دیگری هم که در سری قبل به او اشاره شده بود و اینجا به خوبی به او پرداخته‌ایم؛ کوتاه‌ترین زن ایرانی است. این مجری با بیان اینکه داستان زندگی این زن‌ها اکثرا چیزی شبیه زندگینامه کتاب «دا» است، تصریح کرد: از زن‌هایی در «خانومی که شما باشی» صحبت به میان می‌آید که باید به احترامشان ایستاد. زن‌هایی که شوهرشان آنقدر برایشان مهم بوده که در زندگی آنها گم شده‌اند؛ در زندگی یک جانباز 90 درصد، مردی که 30 سال در کما بوده و... .


Page Generated in 0/0152 sec