printlogo


کد خبر: 125395تاریخ: 1393/6/27 00:00
تازه ها

بازی امیر جعفری و داریوش ارجمند در سریال جیرانی
«تعبیر وارونه یک رویا» جدیدترین سریال فریدون جیرانی است که حدود یک هفته پیش با حضور امیر جعفری، داریوش ارجمند و آزاده سدیری کلید خورد؛ گروه سازنده این سریال اکنون ساخت آن را در لوکیشنی واقع در بیمارستان پیگیری می‌کند.  به گزارش ایسنا، سریال «تعبیر وارونه یک رویا» پیش از این «خانه امن» نام داشت که پیش از کلید خوردن نامش تغییر کرد.  این سریال به کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی هفته گذشته در خانه‌ای در منطقه یوسف‌آباد کلید خورد و عوامل سازنده اکنون در بیمارستان مشغول ضبط سکانس‌های اولیه سریال هستند.  گروه سازنده‌ «تعبیر وارونه یک رویا» برای ادامه تصویربرداری قرار است بعد از بیمارستان به لوکیشنی در فرودگاه برود. این مجموعه اکنون توسط سهیل نوروزی در حال تصویربرداری است.  امیر جعفری نقش اصلی سریال یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کارشناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به‌عهده دارد. پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نیز دیگر نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کنند.  به گزارش ایسنا، «تعبیر وارونه یک رویا» در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با موضوع جاسوسی - ترور دانشمندان هسته‌‍‌ای ایران - برای پخش از شبکه اول سیما در نظر گرفته شده است. جیرانی پیش از این سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را برای شبکه دو ساخته بود.

برنامه‌های روتین شبکه 4 دفاع‌مقدسی می‌شود
مصاحبه با سرداران دفاع مقدس در «گفت‌وگوی تنهایی»، گپ و گفت با شاعران شعر جنگ در «ردیف و قافیه» و حضور چهره‌های ماندگار علمی دفاع مقدس در برنامه علمی و تخصصی «دانه» از جمله تدارک شبکه 4 برای هفته دفاع مقدس است. به گزارش مهر، گروه‌های فیلم و نمایش، سیاسی، تولید و تامین برنامه شبکه 4 با تهیه و تولید برنامه‌های جدیدی نظیر «گفت‌وگوی تنهایی»، «آوای اقتدار»، «چهل شاهد»، «ردیف و قافیه»، «کلاکت چهار» و «سینما چهارخونه» به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود.همچنین برنامه‌های روتین این شبکه همانند «طلوع»، «اردی‌بهشت»، «دانه»، «کارنامه» و «کتابنامه» در این هفته، دفاع مقدسی خواهد بود. برنامه گفت‌وگومحور «گفت‌وگوی تنهایی» گفت‌وگو با سرداران دفاع مقدس را برنامه ریزی کرده است و مستند «آوای اقتدار» اتکا به توانمندی‌های داخلی در دوران دفاع‌مقدس را متناسب با فرمایشات معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بررسی می‌کند. برنامه‌های «چهل شاهد»، «ردیف و قافیه»، «کلاکت چهار» و «سینما چهارخونه» به ترتیب موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، گپ و گفت با شاعران شعر جنگ، معرفی فیلمسازان جوان فیلم کوتاه و مرور بر آثار تلویزیونی و سینمایی دفاع مقدس را مورد توجه قرار خواهد داد. همچنین برنامه‌های صبحگاهی و نیمروزی «طلوع» و «اردی بهشت» با دعوت از شخصیت‌های علمی و اساتید ایثارگر، رزمنده، جانباز و نویسنده، ثبت کننده لحظات بیاد ماندنی خواهند بود. چهره‌های ماندگار علمی دفاع مقدس در برنامه علمی ـ تخصصی «دانه» حاضر می‌شوند و در برنامه‌های «کارنامه و کتابنامه» نیز کتاب‌های دفاع مقدس نقد و بررسی خواهند شد.

نام مسابقه شعر طنز «قند پهلو» تغییر کرد
رضا رفیع می‌گوید به دلیل برخی مشکلات حقوقی نام مسابقه شعر طنز خود در فرهنگسرای اندیشه را از «قند پهلو» به «چند پهلو» تغییر داده است.  رضا رفیع، شاعر طنزپرداز کشور سری جدید مسابقه طنز خود در فرهنگسرای اندیشه را با عنوان چند پهلو برگزار می‌کند. این مسابقه که پیش از این با عنوان قند پهلو و با نامی مشابه با برنامه تلویزیونی رفیع در تلویزیون برگزار می‌شد، به گفته این شاعر به منظور رفع برخی سوءتفاهم‌‌ها در این باره، تغییر نام داده است.  رضا رفیع، مجری این برنامه در این باره به خبرنگار مهر گفت: برنامه فرهنگسرای اندیشه از ابتدا برنامه مستقلی بود و ارتباطی با برنامه تلویزیونی قند پهلو نداشت. البته اسم آن پیشنهاد خودم بود اما رفته‌رفته وقتی دیدم این تشابه اسمی در حال ایجاد برخی مشکلات حقوقی است، تصمیم به تغییر نام آن گرفتم.  به گفته رفیع نام جدید برنامه نشست‌های طنز وی در فرهنگسرای اندیشه چند پهلو است که اشاره‌ای هم به ابهام و چند پهلو بودن مساله شعر طنز دارد. این شاعر تصریح کرد این برنامه به روال سابق و هفتگی در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار خواهد شد.  رضا رفیع سال گذشته برنامه تلویزیونی قند پهلو را در قالب یک مسابقه تلویزیونی با موضوع سرایش شعر طنز اجرا کرد که با استقبال قابل توجهی نیز روبه‌رو شد و منجر به ساخت سری دوم این برنامه نیز شد.
 


Page Generated in 0/0141 sec