printlogo


کد خبر: 125398تاریخ: 1393/6/27 00:00
اخبار

پایان انتظار چند ساله بانوان بسکتبال ایرانی
فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (سه‌شنبه) اعلام کرد بازیکنانی که محدودیت پوشش سر به دلیل مذهب خود دارند، می‌توانند به‌صورت آزمایشی در بعضی از مسابقات با پوشش اسلامی ظاهر شوند. به گزارش ایسنا، هیات‌مدیره FIBA در جلسه خود در حاشیه بازی‌های جهانی تصمیم گرفت برای دو سال به صورت آزمایشی بازیکنان زن بتوانند از پوشش سر استفاده کنند.در قوانین قبلی FIBA، بازیکنان تنها می‌توانستند از هدبندهایی با عرض 5 سانتیمتر برای نگه داشتن موهای خود استفاده کنند. با این حال بازیکنانی در دنیا وجود دارند که مذهب آنها اسلام و سیک است. این افراد به دلایل مذهبی از پوشش سر استفاده می‌کنند.ابراهیم هوپر، مدیر روابط عمومی شورای ارتباطات آمریکایی – اسلامی در این باره گفت: ما از این تغییر در قوانین FIBA استقبال می‌کنیم، زیرا بدین شکل مسلمانان و سیک‌ها و همه کسانی که می‌خواهند باورهای خود را حفظ کنند، می‌توانند در مسابقات بسکتبال شرکت کنند. باید به FIBA تبریک گفت که به همه بازیکنانی که باورهای مذهبی خود را دارند پاسخ مثبت داده است. در این دوره آزمایشی هر فدراسیون ملی که بخواهد بازیکنانش با پوشش در مسابقه ظاهر شوند باید درخواستی به FIBA ارائه دهد و در صورت قبول شدن درخواست باید سالی دو بار گزارش به FIBA داده شود.FIBA همچنین اعلام کرده است در مسابقات بسکتبال 3 به 3 نیز اگر خطری برای بازیکنان ایجاد نشود اجازه خواهد داد تا آنها از پوشش سر استفاده کنند. هیات‌مدیره FIBA دوباره در سال 2015 این مساله را ارزیابی خواهد کرد و بررسی کلی در سال 2016 انجام خواهد شد و تصمیم‌گیری می‌شود که آیا برای المپیک 2016 این قانون پا بر جا بماند یا خیر. آکرمن یکی از اعضای FIBA که طرفدار این حرکت است می‌گوید: این یک شروع است و بسیار هم حرکت خوبی است. در بعضی از مناطق جهان لباس‌های فرهنگی شرط بازی کردن هستند. با قرار دادن این قانون زنان این کشورها می‌توانند بسکتبال بازی کنند و این یک امتیاز بزرگی است.از سال 2012 نیز فیفا بعد از تشکیل شدن یک کمپین توسط یکی از اعضای کمیته‌ از اردن، به زنان مسلمان اجازه داد با حجاب در مسابقات ظاهر شوند.

پرسپولیس با دستیاران دایی تسویه‌حساب کرد
باشگاه پرسپولیس با دستیاران علی دایی تسویه حساب کرد. کادر فنی سابق پرسپولیس پس از برکناری از این تیم بلافاصله جلسه‌ای با حمیدرضا سیاسی، رئیس هیات‌مدیره باشگاه برگزار کردند و با وجود ناراحتی از نحوه برکناری‌شان، راضی شدند درصد زیادی از مبلغ قرارداد خود را ببخشند. بهمن دهقان که به عنوان نماینده دستیاران دایی برای دریافت مطالبات‌شان انتخاب شده بود، توانست در مذاکره با سیاسی رضایت دو طرف را برای پرداخت بخشی از پول که مورد توافق دوطرف باشد، جلب کند. بر همین اساس سیاسی در روزهای اخیر با تک‌تک دستیاران دایی (افشین پیروانی، محمد دایی، رضا فروزانی، جواد منافی، بهزاد غلامپور و محمدرضا مولایی) تسویه‌حساب کرد و در حال حاضر طلب خود دایی باقی مانده که بستگی به زمان حضور او در باشگاه و نحوه توافق با مسؤولان دارد.

سوریان: شکستن رکورد کارلین کار سختی است
دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک با اشاره به اینکه شکستن رکورد الکساندر کارلین روس کار بسیار سختی است، گفت: قول می‌دهم تا جایی که توان داشته باشم برای کشتی ایران بر روی تشک بروم و افتخارآفرینی کنم. حمید سوریان پس از بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از مسابقات جهانی ازبکستان با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در این مسابقات به مردم، اظهار کرد: خو‌شبختا‌نه توانستیم دست به کار بزرگی بزنیم و تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان مسابقات جهانی شد. همان‌طور که والیبالیست‌ها نیز این روزها خوب نتیجه‌ می‌گیرند، امیدوارم ورزش ایران در مجموع نتایج خوبی کسب کند و به افتخارات زیادی برسد. ان‌شاءالله این قهرمانی که شایسته کشتی‌گیران ایران است تا سال‌ها ادامه داشته باشد. دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در خصوص شکستن رکورد عبدالله موحد در ایران، تصریح کرد: من به دنبال شکستن رکورد نبودم، بلکه همیشه سعی کرده‌ام به عنوان یک سرباز برای ایران مبارزه کنم. خوشحالم که توانستم به ششمین مدال جهان برسم. وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید رکورد 9 طلای جهان توسط الکساندر کارلین را بشکنید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تا آنجایی که توان داشته باشم این قول را می‌دهم که آمادگی خود را حفظ کنم. قطعا رقابت نزدیکی با رقبای جهانی دارم. هدف من کسب مدال طلای المپیک برزیل است. ان‌شاءالله بتوانم با تمام توان در المپیک شرکت کنم. قطعا شکستن رکورد کارلین کار سختی است. من هیچ‌وقت به دنبال شکستن رکورد نبوده‌ام و تنها به موفقیت تیم ملی فکر می‌کنم. وی در پاسخ به این سوال که آیا تا المپیک برزیل در مسابقات جهانی نیز شرکت خواهید کرد یا خیر؟ گفت: اگر خدا بخواهد و شایستگی این را داشته باشم که به عنوان نماینده ایران بر روی تشک بروم قطعا با تمام وجود برای کشورم کشتی خواهم گرفت. ما مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا را پیش از المپیک ریو پیش‌رو داریم که ان‌شاءالله با دعای خیر مردم اتفاقات خوبی برای کشتی ایران رقم بخورد.


Page Generated in 0/0199 sec