printlogo


کد خبر: 125406تاریخ: 1393/6/27 00:00
چهارگوشه

نقش مخرب ناتو در بحران اوکراین
وزیر خارجه روسیه گفت: ناتو در بحران اوکراین نقش مخربی ایفا کرده است و همچنان کی‌یف را به سمت رویارویی پیش می‌برد. سرگئی لاوروف افزود: نمی‌توانیم نقش مخرب ناتو را در بحران اوکراین نادیده بگیریم؛ این سازمان توان بالقوه نظامی اوکراین را تقویت کرده است، توانی که بر ضد غیر‌نظامیان استفاده می‌شود. وی خاطرنشان کرد: مقامات اوکراین نیز از کمک‌های تسلیحاتی کشورهای عضو ناتو در سرکوب‌های داخلی استفاده می‌کنند بنابراین آنها در عمل، کی‌یف را به حل بحران با توسل به زور وامی‌دارند.

ابولا، بهانه حضور نظامی آمریکا در آفریقا
آمریکا قرار است 3 هزار نظامی خود را در کشورهایی که متحمل بیشترین آسیب از شیوع ویروس ابولا شده‌اند بویژه لیبریا مستقر کند. شیوع ویروس ابولا تاکنون 2 هزار و 400 نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشانده است و این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن افراد مبتلا به این ویروس، منتقل می‌شود. کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه شیوع این بیماری مهلک، قصد دارند هزاران نظامی را به کشورهای مختلف آفریقایی اعزام کنند.

خطیب بحرینی نظریه‌پرداز داعش شد
یکی از سلفی‌های افراطی بحرینی اکنون به یکی از مبلغان اصلی گروه تروریستی داعش تبدیل شده است. ترکی البنعلی طی سال‌های گذشته با حضور  نزد نظریه‌پردازان سلفی تندرو، خود را برای برعهده گرفتن سمت‌های مهم در گروه تروریستی داعش و رفتن بر بالای منابر و دفاع از این گروه آماده کرد. البنعلی که درباره مسائل مربوط به سلفی‌گری بسیار تندرو بود و به هیچ وجه انتقاد مخالفان را برنمی‌تابید، درمارس سال 2013 عازم سوریه شد و به گروه داعش پیوست.

درگیری وزرای فعلی و سابق کابینه اسرائیل
دیروز شبکه تلویزیونی آی24 اسرائیل گزارش داد موشه یعلون، وزیر جنگ با نفتالی بنت، وزیر سابق دادگستری اسرائیل درگیر شده و او را به دستیابی غیرقانونی به اطلاعات حساس در حین عملیات صخره سخت (جنگ غزه) متهم کرده است. نفتالی بنت این اتهامات را رد و اعلام کرد که اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به عملیات ارتش اسرائیل را در جریان جنگ تابستان در نوارغزه به دست آورده است. روز سه‌شنبه موشه یعلون، آویهای رونسکی، خاخام ارشد ارتش اسرائیل را به افشای اطلاعات و انتقال آن به  نفتالی بنت متهم کرده بود که انتقاد نتانیاهو را نیز به همراه داشت. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که رونسکی نیز همانند نفتالی بنت اتهامات وارده را رد کرد. یعلون معتقد است که بنت اطلاعات را به صورت غیرقانونی در جلسه‌های امنیتی کابینه مورد استفاده قرار داده است.
 


Page Generated in 0/0048 sec