printlogo


کد خبر: 125415تاریخ: 1393/6/27 00:00
مراجع عظام تقلید نیز به اقدام نمایشی علیه داعش واکنش نشان دادند
تحلیل علمایی از ائتلاف آمریکایی

گروه سیاسی: پس از بیانات رهبر حکیم انقلاب که از هویت حقیقی ائتلاف آمریکایی علیه داعش پرده برداشت، مراجع عظام تقلید نیز در اظهارات مختلفی ضمن انتقاد گسترده از این اقدام نمایشی تاکید کردند گروه تروریستی داعش مولود آمریکا است. به گزارش «وطن امروز»، مراجع تقلید مهم‌ترین هدف استکبار برای ایجاد گروه‌های تروریستی را مقابله با بیداری‌اسلامی عنوان کردند. حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح دیروز در درس خارج فقه خود در شبستان مسجد اعظم با اشاره به اینکه اخیرا جمعیتی از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش درحال تشکیل است، عنوان کرد: جالب است جای مجرم با قاضی عوض شده، مجرمان دیروز قاضیان امروز شده و بر مسند قضاوت نشسته‌اند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به موضع‌گیری دولتمردان ترکیه در دفاع از داعش، خاطرنشان کرد: باز هم به انصاف دولتمردان ترکیه  که به وضوح گفتند ما به داعش برای نابود‌کردن رئیس‌جمهور سوریه نیاز داریم. مرجع تقلید شیعیان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: فرض براینکه می‌خواهید حمله کنید کدام نهاد بین‌المللی شما را تایید کرده است، مگر نمی‌گویید دنیا قانون دارد؟ شما با مجوز چه کسی وارد جنگ می‌شوید؟ استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: این اقدام آمریکا بدان معنی است که آنها هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسند و این گروه‌ها را جمع کردند و گروه تشکیل دادند اما این گروه از کجا مجوز گرفته‌، اینها تنها منافع خود را در نظر دارند و بقیه قربانی منافع آنها هستند. آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با انتقاد از رسانه‌هایی که در اخبار خود از جریان جنایتکار داعش به عنوان «دولت اسلامی» یاد می‌کنند، اظهار کرد: برای چه می‌نویسید دولت اسلامی؟ بنویسید جمعیت تروریستی داعش؛ واقعا اینها دولت دارند؟ ریختن خون بی‌گناهان، تجاوز به نوامیس، تخریب‌کردن و ایجاد ناامنی کار آنها است، این آیا دولت است؟ مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کجای اسلام بر ریختن خون افراد بی‌گناه حکم و بدترین نوع فحشا را ترویج می‌کند، افزود: این اقدامات و جنایات به حدی است که حتی مفتی عربستان هم آنها را غیر‌مسلمان دانست. استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه جریان جنایتکار داعش آنقدر رسوایی به بار آورده که حتی مفتی‌ها اینگونه درباره آنها حکم می‌کنند، تصریح کرد: با وجود این شواهد و اخبار باز هم در مطبوعات شاهدیم که از آنها به عنوان دولت اسلامی یاد می‌کنند، اینها ضرر دارد و آنها که این حرف را می‌گویند، مغرض هستند.
داعش علیه بیداری اسلامی
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید هم در واکنش به تشکیل ائتلاف آمریکایی ضد داعش ضمن انتقاد از رفتار دوگانه این ائتلاف در قبال تروریست‌ها، تاکید کرد: استکبار جهانی وقتی نتوانست در مقابل بیداری اسلامی مقاومت کند با راه‌اندازی جریان جنایتکار داعش وارد میدان شد.  آیت‌الله نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود پیش از ظهر دیروز در شبستان مسجد اعظم قم به مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: داعش مربوط به استکبار جهانی می‌شود، استکبار و ایادی آن برای جلوگیری از پیشرفت اسلام ناب نقشه می‌ریزند که خروجی آن جریاناتی از جنس داعش و طالبان می‌شود. آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه تمام نقشه‌های استکبار در این سه کلمه «زر» و «زور» و «تزویر» خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: حامیان این جریانات جنایتکار در کشورهای اسلامی برای اینکه خود را متضرر می‌بینند، پول خرج می‌کنند تا جلوی بیداری و وحدت اسلامی را بگیرند. مرجع تقلید شیعیان گفت: جریان استکبار جهانی برای پیشبرد اهداف خود یک روز طالبان را درست کرده و روز دیگر داعش را تجهیز کرد. وی با بیان اینکه استکبار جهانی وقتی نتوانست در مقابل بیداری اسلامی مقاومت کند و در سوریه و غزه شکست خورد با داعش وارد میدان شد، عنوان کرد: حالا به مبارزه با داعش  برخاسته‌اند اما سؤال اینجاست، اینها را که خودتان درست کردید چگونه است که می‌خواهید با آنها وارد جنگ شوید؟ آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: ما باید با افشاگری و بیداری هم کار خودمان را انجام دهیم و هم در مقابل حوادث و وقایع هوشیار باشیم که به‌حول و قوه الهی برد با اسلام است.
 حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید هم پیش از ظهر دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به جنایات هولناک گروهک تروریستی داعش بیان داشت: این افراد و حامیانشان که مدعی ایجاد خلافت و دولت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت هستند بگویند کجای کارهایشان محبت، رحمت و آرامش اسلام را نشان می‌دهد. وی تأکید کرد: بریدن سر افراد حتی غیر‌مسلمانان و بازی کردن با آنها در کجای سنت پیامبر(ص) بیان شده است؟ هیچ یک از اعمال اینها اسلامی نیست. آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش حتی از خوارج بدتر هستند، اظهار داشت: خوارج هر چند جنایتکار بودند ولی نبش‌قبر نکرده و با سرهای بریده افراد بازی نمی‌کردند. وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم داعشی‌ها نبش قبر کرده و آثار انبیا را نیز از بین می‌برند؛ اینها اشرار زمان هستند.  استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باطل دوامی نخواهد داشت و روزی از بین می‌رود، عنوان کرد: جولان این افراد نیز روزی تمام می‌شود و از بین می‌روند. حضرت آیت‌الله سبحانی پشتیبانی حامیان را عامل اصلی بقای تروریست‌های داعشی خواند و خاطرنشان کرد: اگر حامیانشان دست از حمایت بردارند اینها از بین می‌روند. وی یادآور شد: البته حامیانشان که آنها را روزی آورده بودند تا از وجودشان استفاده کنند، امروز می‌بینند به ضررشان شده‌اند.


Page Generated in 0/0065 sec