printlogo


کد خبر: 125416تاریخ: 1393/6/27 00:00
بهارستان

استیضاح هیچ وزیری در دستور مجلس نیست
حجت‌‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره استیضاح مطرح شده درباره 3 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو باید بگویم فعلاً مجلس شورای اسلامی استیضاح آنها را در دستور کار خود ندارد و ضمن احترامی که به نظر علما و مراجع عظام تقلید قائل هستم می‌گویم نیاز به بررسی بیشتر و بهتر و دقیق‌تر در این زمینه داریم. به گزارش تسنیم، ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کنار اقداماتی که در عرصه اقتصاد بوده و قابل تقدیر هم هست اما هنوز یک نقشه راه قابل قبول برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی پیش رو نیست و امیدواریم بسته‌های سیاستی مورد تأکید مقام معظم رهبری با اصول و چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی انطباق داده شود و به‌سمت یک بسته سیاستی راهگشا برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی با یک برنامه دقیق و در مسیر درست و صحیح حرکت کنیم. نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اقدامات دیگر و قابل قبول دولت فعالیتی است که در حوزه سلامت شکل گرفته و این کار در مجلس شورای اسلامی کلید زده شد و در بودجه سال 1393 هم منابع قابل توجهی مانند مالیات بر ارزش افزوده و سایر منابع حوزه سلامت را پیش‌بینی کردیم، چیزی که در لایحه دولت پیش‌بینی نشده بود.

پرونده هسته‌ای به نقطه آغاز بازگشته است
ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره  ارزیابی آینده پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: پس از این همه مذاکرات و تعهداتی که ایران پذیرفته و به انجام رسانده است، به نظر می‌رسد باز به نقطه آغاز رسیده‌ایم. به گزارش فارس، وی توقف عمده فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را منهای چرخش سانتریفیوژهایی که فعال بودند یادآور شد و افزود: با این توقف، عملاً یک وقفه‌ای در فعالیت‌های هسته‌ای ایران به وجود آمد و بسیاری از نیروهایی که در این عرصه فعال بودند، از نظر روحی ضربه خوردند. کارخانه‌ای با تأکید بر اینکه فقط یکی از تعهداتی که ایران به عهده گرفت، ارزش لغو همه تحریم‌ها را داشت، گفت: ما غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کردیم و این مساله بسیار مهمی است و می‌توانستیم در قبال این 20 درصد امتیازات بیشتری بگیریم، همچنین بحث آب سنگین اراک به قدری مهم است که کافی بود تا کل تحریم‌ها را ملغی کنند. وی با اشاره به اینکه ایران از ابتدا به دنبال برنامه غیرصلح‌آمیز هسته‌ای نبوده است، خاطرنشان کرد: ایران نهایت حسن‌نیت خود را برای پیشرفت مذاکرات به خرج داد اما الان به خانه اول بازگشته‌ایم. نماینده همدان شباهت‌های گزارش آمانو با گزارش‌های مغرضانه البرادعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در برابر همه حسن‌نیت‌هایی که ایران نشان داده‌است،
جان‌ کری اعلام می‌کند آمریکا و کشورهای غربی هنوز نگران صداقت ایران هستند. وی ادامه داد: این همه گام از سوی ایران برای اعتمادسازی برداشته شده اما گویا هیچ کاری صورت نگرفته است، بنابراین نتیجه می‌گیریم اگر ما در مذاکرات قدرتمندتر بایستیم، اقتدارمان بالا خواهد رفت و آنها را وادار می‌کند در برابر ما کوتاه بیایند.

 


Page Generated in 0/0123 sec