printlogo


کد خبر: 126953تاریخ: 1393/7/26 00:00
سرخط خبر

 مراسم روز ملی صادرات به دلیل هماهنگی برای حضور رئیس‌جمهوری 2 روز زودتر از موعد تقویمی و در روز یکشنبه 27 مهر در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. در هجدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات علاوه بر رئیس‌جمهوری، برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و مقامات بلندپایه کشوری حضور دارند و از 50 صادرکننده نمونه کشوری تجلیل خواهد شد.
 میشائیل فریهر وون اونگرن استرنبرگ، سفیر آلمان در تهران گفت، شرکت‌های اروپایی منتظر انعقاد توافق جامع بین تهران و گروه 1+5 هستند تا برای سرمایه‌گذاری در بازار ایران به این کشور بشتابند.
 خسرو فروغان، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان اینکه باید بر بازار صادرات نظارت داشت، گفت: باید قوانین صادرات مدیریت شود و بتوانیم بستری در کشور ایجاد کنیم که صادرکنندگان و تولیدکنندگان در یک فضای مناسب به اقتصاد کشور کمک کنند.
 قزاقستان در حال بررسی گزینه‌های صادرات نفت  خود از راه چین و ایران در صورت تشدید تحریم‌ها علیه روسیه است.
 فرهاد به‌نیا، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه دستور توقف فعالیت هیات‌مدیره جدید انجمن قطعه‌سازان صادر شده است،گفت: به دلیل تعلیق فعالیت هیأت‌مدیره انجمن، فرصت رایزنی با سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها برای رفع مشکلات قطعه‌سازان وجود ندارد.
 هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام اینکه در واگذاری‌ اموال مازاد این شرکت منعی در درخواست بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی وجود ندارد، گفت: هنوز اموال مازاد این شرکت تمام نشده است.
 منابع هندی اعلام کردند هند۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را در قالب توافق موقت ژنو پرداخت خواهد کرد.
 هوشنگ خندان‌دل، معاون عمرانی وزارت کشور گفت: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان یارانه در حوزه حمل و نقل در شهرهای کشور توزیع شده است که این رقم روز به روز افزایش می‌یابد.
 سیدمحمدعلی سیدابریشمی، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 941 شهرک و ناحیه صنعتی در این سازمان به تصویب رسیده که از این تعداد 734 شهرک و ناحیه صنعتی در دست بهره‌برداری و قابل ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری در سطح شهرک‌های صنعتی است.
 تمیر ساریف، وزیر اقتصاد قرقیزستان در نشست جهانی سرمایه‌گذاری در ژنو سوییس بر لزوم تدوین طرحی توسط سازمان ملل برای سرمایه‌گذاری برای احیای جاده ابریشم تأکید کرد.
 حمیدرضا شهرکی ثانوی، مدیرکل حمل‌ونقل استان تهران با بیان اینکه برای اولین بار در این استان سامانه ثبت تخلفات رانندگی وارد مجموعه مرکز مدیریت راه‌ها می‌شود، از جانمایی نصب ۱۴ دوربین ثبت تخلف خبر داد و گفت: بزودی ۱۴ دوربین نظارت تصویری و ترددشمار هم در جاده‌ها افزوده می‌شود.
 ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو در بافت با اشاره به وجود تنش آبی در ۵۱۷ شهر کشور گفت: شبکه آب شرب‌ شهرهای کشور، ۲ شبکه‌ای می‌شود تا از این طریق در مصرف بهینه آب صرفه‌جویی شود.
 داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آماده تصویب بودن پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات نوسازی ناوگان جاده‌ای در شورای اقتصاد خبر داد.
  محمد سعید نوری نایینی معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی درباره ابلاغ پرداخت وام ازدواج از منابع صندوق توسعه ملی گفت: خوشبختانه اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی به وام ازدواج ابلاغ نشده است و امیدواریم این موضوع منتفی باشد.
 پس از گزارش کمیسیون بهداشت مجلس در رد اظهارات رئیس سازمان محیط‌زیست مبنی بر آلایندگی بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موضوع کیفیت سوخت را بررسی می‌کند.
 حمیدرضا جانباز ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از سراسری شدن طرح پلیس آب خبر داد.


Page Generated in 0/0056 sec