printlogo


کد خبر: 126957تاریخ: 1393/7/26 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش و پرورش:
برای حذف بخاری‌های نفتی اعتبار نداریم
اعتبار کافی برای حذف تمام بخاری‌های نفتی از مدارس را نداریم، بنابراین دانش‌آموزان را در برابر حوادث بیمه کردیم. تسنیم در این باره نوشت: علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه خبری درباره حذف بخاری‌های نفتی از مدارس، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 120 هزار بخاری نفتی در مدارس وجود دارد، اما اعتبار کافی برای حذف آنها را در اختیار نداریم، بنابراین دانش‌آموزان را بیمه کردیم. وی افزود: امسال طبق قرارداد با شرکت بیمه، بحث آتش‌سوزی و حوادث ناگوار دانش‌آموزی را پیش‌بینی کردیم تا در صورت بروز حوادث شرکت‌های بیمه بخشی از خسارت را جبران کنند. وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی وسایل گرمایشی مدارس را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم طی 2 تا 3 سال آینده سیستم گرمایشی تمام مدارس را ایمن کنیم.

سردار کمالی مطرح کرد
سنجش سلامت روان سربازان
جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از تشکیل مراکز مشاوره برای سربازان تا پایان امسال خبر داد. سردار موسی کمالی، درباره تشکیل پرونده سلامت برای سربازان اظهار داشت: در این باره پیگیری‌های ما با وزارت بهداشت ادامه دارد اما با توجه به اولویت‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد، درحال حاضر بحث پرونده سلامت سربازان به عنوان اولویت اول این وزارتخانه مطرح نیست. وی همچنین درباره ایجاد مراکز مشاوره سربازان به ایسنا افزود: طبق قانون سال 90، می‌باید در نیروهای مسلح یک مرکز مشاوره تشکیل شود که در این راستا در حال تنظیم آیین‌نامه آن هستیم تا براساس آن در همه مراکز نیروهای مسلح، نیروهای مشاوره تشکیل شود. وی با بیان اینکه وضعیت روحی - روانی سربازان در این مراکز بررسی خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس با استفاده از ظرفیت این مراکز مشاوره می‌توان در تعیین محل خدمت سربازان و ارائه مشاوره‌های لازم به آنها نیز اقدام کرد. کمالی یادآور شد: این موضوع تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تشریح کرد
جزئیات کاهش ساعت کار معلمان
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات تقلیل ساعت کار معلمان ابتدایی را اعلام کرد. اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان ابتدایی می‌توانند از تقلیل ساعت کار استفاده کنند و یک روز در مدرسه کمتر حضور داشته باشند؟»، اظهار داشت: بله، اگر تقلیل کار داشته باشند و معلم جایگزین تأمین شده باشد، این امکان وجود دارد. وی به فارس افزود: این موضوع شیوه‌نامه ساماندهی دارد و اگر کمبود تقلیل ساعت باشد و از طریق یک معلم دیگر جبران شود، این امکان وجود دارد. چهاربند با اشاره به اینکه در این باره با جبران یک معلم دیگر یا درس دیگر می‌توانند این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در تهران و به تناسب در جاهایی که معلم تأمین شده است،
این طرح  اجرا می‌شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec