printlogo


کد خبر: 126976تاریخ: 1393/7/26 00:00
اخبار

تیموریان: نباید برای تیم ملی حاشیه درست کرد
هافبک تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید هیچ مربی‌ای نمی‌تواند قهرمانی در یک تورنمنت را تضمین کند. آندرانیک تیموریان در گفت‌وگویی درباره برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران در پرتغال اظهار کرد: اردوی بسیار خوبی را برگزار کردیم و 2 بازی دوستانه فوق‌العاده خوب را نیز انجام دادیم و فکر می‌کنم نتایج قابل‌قبولی هم در این بازی‌های دوستانه کسب کردیم. من معتقدم کی‌روش با برگزاری این بازی‌ها، دیدش نسبت به تیم ملی بازتر شده و شناخت بیشتری از بازیکنان جوان تیم پیدا کرده است. تیم ملی با تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها اردوی پرتغال را برگزار کرد. فکر می‌کنم این جوانان می‌توانند با استفاده از تجربیات بازیکنان باتجربه تیم، آینده تیم ملی را بسازند. خیلی‌ها می‌گویند ما مقابل تیم دوم بنفیکا بازی کردیم اما من اکثر بازیکنان بنفیکا را می‌شناسم و در مقابل تیم ما نیز بازی کردند. تیم بنفیکا به غیر از بازیکنان ملی‌پوشش با تمام نفراتش مقابل ما بازی کرد. در حال حاضر اکثر تیم‌های ملی دنیا برنامه‌ریزی دارند و از مدت‌ها قبل برنامه‌ بازی‌های دوستانه‌شان را مشخص کرده‌اند. نباید برای تیم ملی حاشیه درست کنیم. معتقدم بازی‌های خوبی را در پرتغال انجام دادیم. با دو تیمی بازی کردیم که فشار زیادی به تیم ایران وارد کردند و ما را تحت فشار قرار داده بودند. من معتقدم همیشه بازی‌های دوستانه برای تیم ملی مفید خواهد بود و چه بهتر است که با تیم‌های ملی دنیا بازی کنیم اما اکثر تیم‌های ملی دنیا روز فیفادی‌شان پر بوده و ما نمی‌توانستیم با آنها بازی کنیم البته فراموش نکنید بازی کردن با تیم‌های ملی بزرگ دنیا پول هنگفتی می‌خواهد.

خسرو حیدری: با کی‌روش می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم
مدافع تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید ایران با حضور کی‌روش تیم متفاوت‌تری شده است. خسرو حیدری در گفت‌وگویی درباره اردوی پرتغال اظهار کرد: مدت‌ها بود می‌خواستیم اردوی پرتغال را برگزار کنیم اما شرایطش مهیا نمی‌شد. قبل از جام ملت‌ها اردوی خوبی را برگزار کردیم. بعد از آن هم قرار است به آفریقای جنوبی برویم و فکر می‌کنم در بازی دوستانه‌ای که با کره در تهران داریم می‌توانیم تیم‌مان را مهیای حضور در جام ملت‌ها کنیم. اینگونه مسافرت‌ها همیشه طولانی است و خستگی را به تن بازیکنان می‌دهد. ما از پرتغال تا تهران، با توقف‌هایی که در سالن ترانزیت داشتیم، حدود 20 ساعت سفر کردیم. کی‌روش از جوانان خوب لیگ در تیم ملی استفاده کرد و با توجه به اینکه آنها انگیزه زیادی برای کار کردن در تیم ملی دارند مطمئنا می‌توانند در آینده مثمرثمرتر باشند. آنها در اردوی پرتغال هم عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند آینده‌دار هستند. حیدری در پایان درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ما در دوره‌های قبل خیلی موفق عمل نکردیم. این دفعه با حضور آقای کی‌روش یک تیم متفاوت داریم، از هیچ تیمی هم نمی‌ترسیم و فقط برای قهرمانی می‌جنگیم. مطمئن باشید ما شانس قهرمانی داریم.

ابتکار جدید پلاتینی برای فوتبال معرفی کارت سفید
میشل پلاتینی از معرفی قانون جدیدی به فوتبال حمایت کرد که به داوران این اجازه را می‌دهد که یک بازیکن را به مدت 10 دقیقه از زمین اخراج کند. میشل پلاتینی در گفت‌و‌گو با روزنامه لو فیگارو درباره قانون کارت سفید عنوان کرد: باید قدرتی را به داوران بدهیم که بر مبنای آن بتوانند بازیکنی را به مدت 10 دقیقه از زمین فوتبال اخراج کنند البته این زمان می‌تواند تغییر کند. کارت سفید به بازیکنانی داده خواهد شد که جریمه آنها کمتر از کارت قرمز است و به همین دلیل با کارت سفید داور روبه‌رو خواهد شد. کاپیتان فرانسه در یورو 1984 همچنین عنوان کرد: باید در قانون فعلی فوتبال نیز تجدیدنظر شود که بازیکنی یک گل صددرصد را می‌خرد و تنها از زمین اخراج می‌شود. باید نه‌تنها در این صحنه بازیکن اخراج شود و یک ضربه پنالتی به سود حریف اعلام شود بلکه بازیکن خطاکار باید با محرومیت مواجه شود چرا که باعث جلوگیری از گل زدن شده است.

12 کارت قرمز پایان‌بخش یک دیدار جنجالی
12 کارت قرمز حاصل درگیری شدید بازیکنان و هواداران دو تیم باشگاهی در آرژانتین بود. دپورتیوو روکا و چیپولتی در لیگ دسته 3 آرژانتین به مصاف هم رفتند که این دیدار با آشوب هواداران و بازیکنان دو تیم همراه بود، در نتیجه باعث شد 12 کارت قرمز از جیب داور بیرون‌ آید و پلیس ضدشورش این بازی را لغو کند. داستان از آنجایی شروع شد که مارکوس لاملا، مدافع دپورتیوو روکا از زمین اخراج شد و این باعث به وجود آمدن درگیری‌های زیاد بین بازیکنان و هواداران دو تیم شد. پس از این درگیری سیلی از کارت قرمز از جیب داور بیرون آمد و بازیکنان دو تیم را یکی پس از دیگری از زمین مسابقه اخراج کرد تا اینکه پلیس ضدشورش دست به کار شد و این بازی را لغو کرد تا تمام خاطیان را از زمین فوتبال بیرون ببرند و به این درگیری پایان دهند. درگیری و آشوب در بین هواداران فوتبال آرژانتین اتفاق رایجی است و هر فصل شاهد بروز اتفاقاتی از این دست بین هواداران فوتبال باشگاهی در آرژانتین هستیم.


Page Generated in 0/0058 sec