printlogo


کد خبر: 126977تاریخ: 1393/7/26 00:00
نگاهى به عملکرد خریدهاى بایرن‌مونیخ در این فصل

امین ابطحى: بایرن‌مونیخ در فرصت نقل و انتقالات تابستانى 6 بازیکن جدید را که 3 تن از آنها اسپانیایى بودند، به خدمت گرفته است، اما کدام یک تا به حال موفق‌تر بوده‌اند و توانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. بایرن‌مونیخ در حال حاضر و پس از گذشت 7 هفته از بوندس‌لیگا، صدر جدول این رقابت‌ها را با 4 امتیاز برترى نسبت به مونشن گلادباخ و هوفنهایم نزدیک‌ترین دنبال‌کنندگان خود، در اختیار گرفته است. به نظر مى‌رسد تیمى جلودار بایرن‌مونیخ براى دفاع از عنوان قهرمانى نخواهد بود و حتى دوران کابوس‌وار پس از جام‌جهانى نیز تاثیرى در این موضوع نخواهد داشت. پپ گوآردیولا خود پیش از این پیش‌بینى کرده بود که تا پایان دور رفت بایرن‌مونیخ از اقتدار لازم برخوردار نخواهد بود، اما برخلاف پیش‌بینى پپ گوآردیولا و حتى با وجود تعداد بالاى مصدومان، تیم به هماهنگى خوبى رسیده است و به نظر مى‌رسد سران باشگاه در تابستان سرمایه‌گذارى هدفدار و مناسبى در بازار نقل و انتقالات داشته‌اند. این یادداشت به بررسى شرایط 6 بازیکن تازه وارد بایرن‌مونیخ خواهد پرداخت.
روبرت لواندوفسکى - 11 بازى (4 گل و 2 پاس گل)
ماتیاس سامر، مدیر ورزشى بایرن‌مونیخ پیش از شروع فصل گفته بود:  «لواندوفسکى بسیار به درد ما خواهد خورد، اما او براى پیدا کردن و تطبیق خود با فلسفه بایرن‌مونیخ تنها نیاز به زمان خواهد داشت.» به نظر مى‌رسد در 7 هفته سپرى شده او با مکانیزم‌هاى سیستم موردنظر پپ گوآردیولا به خوبى آشنا شده باشد.لواندوفسکى در دورتموند نوک پیکان و نقطه ثقل حملات سریع دورتموند بود اما در بایرن‌مونیخ او مى‌باید خود را با فوتبالى کنترلى و اقتدارگرایانه تطبیق دهد. وى در این رابطه گفته است: «نوع بازى بایرن‌مونیخ سبب مى‌شود حریفان با چیدمانى کاملا دفاعى و حتى با 5 مدافع وارد زمین شوند که این کار را سخت مى‌کند.» در هفته‌هاى اخیر عملکرد وى با انتقاداتى همراه بوده است، اما با 2 گلى که این مهاجم لهستانى در بازى با هانوفر به‌ثمر رسانده، به نظر پاسخ خوبى به منتقدان خود داده است. حال باید دید روبرت لواندوفسکى مى‌تواند همچنان اعتماد پپ گوآردیولا در خط حمله بایرن‌مونیخ را به خوبى پاسخگو باشد یا نه؟
خوآن برنات – 11 بازى
نکته تعجب برانگیز درباره این اسپانیایى 21ساله این است که وى در هر 11 بازى بایرن‌مونیخ در این فصل به میدان رفته و تنها 2 بار در ترکیب اصلى قرار نداشته است و نتوانسته به خوبى جواب اعتماد پپ گوآردیولا را بدهد، برنات در این زمینه گفته است: «از همان ابتداى ورودم به مونیخ گوآردیولا همواره مراقب من بوده است، بازى تحت نظر او بسیار لذتبخش است.» غیبت بسیارى از بازیکنان بایرن‌مونیخ در خط میانى سبب شده داوید آلابا بیشتر به سمت مرکز زمین متمایل شود و به همین دلیل خوآن برنات از خلأ موجود در سمت چپ دفاعى کمال استفاده را برده است. از برنات پیش از این به عنوان ذخیره داوید آلابا نام برده مى‌شد اما وى با عملکرد خود به خوبى کناره سمت چپ تیم را در اختیار گرفته و ویسنته دل‌بوسکه، سرمربى تیم ملى اسپانیا را براى دعوت از وى به این تیم مجاب کرده است.
ژابى آلونسو – 8 بازى
ژابى آلونسو با 206 تماس با توپ در بازى مقابل کلن رکوردى جدید را در این زمینه از خود بر جاى گذاشته است و در این 8 بازى دقت پاس‌هاى وى به 2/90 درصد رسیده که همه این آمار و ارقام نشان از کیفیت بالاى این هافبک اسپانیایى دارد. بعد از جدایى تونى کروس و مصدومیت بازیکنانى نظیر شوآین اشتایگر، تیاگو آلکانتارا و خاوى مارتینز سران بایرن‌مونیخ در آخرین روز‌هاى نقل و انتقالات با خرید آلونسوى 33 ساله از رئال مادرید شگفتى‌ساز شدند. این خرید به دلیل سن نسبتا بالاى آلونسو در ابتدا با انتقاداتى همراه بود اما وى با ارائه عملکردى درخشان و تاثیرگذارى در تیم، خود را به نوعى به موتور محرک بایرن‌مونیخ تبدیل کرده و درستى تصمیم سران این باشگاه را نشان داده است.
سباستین روده- 6 بازی (یک پاس گل)
در 6 دیدار گذشته بایرن مونیخ که سباستین روده  در آنها حضور داشته است، تنها موفق به پشت‌سر گذاشتن 105 دقیقه بازى شده است و به نظر مى‌رسد نتوانسته توقعات کادر فنى را برآورده کند، بویژه در بازى‌هاى ترکیبى سریع  بازیکنان بایرن‌مونیخ گاهى وى نامطمئن نشان داده است. از ابتداى فصل گذشته همواره شایعاتى درباره علاقه بایرن‌مونیخ و بویژه ماتیاس سامر به جذب روده از آینتراخت فرانکفورت به گوش مى‌رسید تا سرانجام در تابستان گذشته این انتقال صورت گرفت.
مهدى بن‌عطیه- 4 بازى
مصدومیت دورهنگام خاوى مارتینز سبب شد بایرن‌مونیخ مهدى بن‌عطیه مراکشى را در آخرین روز‌هاى مهلت نقل‌و‌انتقالات از رم خریدارى کند. او به دلیل مصدومیت چند دیدار اول تیم خود را در بوندس‌لیگا از دست داد و براى اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا و بازى مقابل منچسترسیتى در ترکیب بایرن‌مونیخ قرار گرفت البته در بازى مقابل زسکا مسکو در خط دفاعى او چندان مطمئن نشان نداد و عملکرد او مورد انتقاد مطبوعات قرار گرفت. ماتیاس سامر اما در دفاع از بن‌عطیه گفت: «او هنوز به زمان بیشترى براى عادت و تطبیق به موضوعات مختلف نیاز دارد.» به نظر مى‌رسد در حال حاضر مهم‌ترین موضوع براى او رسیدن به آمادگى جسمانى کامل است.


Page Generated in 0/0135 sec