printlogo


کد خبر: 127000تاریخ: 1393/7/26 00:00
اعدام، مجازات حقیقی سران فتنه

گروه سیاسی: آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان میهمان برنامه دیروز «شناسنامه» بود. دبیر شورای نگهبان که به صراحت کلام شهرت دارد این‌بار نیز صریح‌تر از همیشه نظرات خود را در پاسخ به سوال‌های مجری برنامه مطرح کرد. به گزارش «وطن امروز»، تاکید دبیر شورای نگهبان بر عدم فراموشی فتنه 88 و لزوم مرزبندی مسؤولان با این کودتای صهیونیستی جایگاه ویژه‌ای در همه سخنرانی‌های وی دارد. آیت‌الله جنتی در این برنامه نیز با اشاره به این موضوع در پاسخ به برخی شبهات درباره حصر آقایان موسوی و کروبی، تاکید کرد اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد. آیت‌الله جنتی همچنین در اظهارنظر قابل توجهی با اشاره تلویحی به محمد خاتمی و مهدی هاشمی گفت باید اعتراض شود که چرا 2 نفر دیگر از سران فتنه آزادند. تذکر به فرجی‌دانا درباره حضور فعالان فتنه در وزارت علوم و تذکر به علی جنتی، وزیر ارشاد و پسر دبیر شورای نگهبان از دیگر موضوعات مورد اشاره آیت‌الله جنتی در برنامه شناسنامه بود. به گزارش تسنیم، آیت‌الله جنتی در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می‌کنند به چه دلیل این دو نفر در حصر هستند و نظام دوست دارد فقط یک حرف درباره فتنه شنیده شود، اظهار داشت: اینگونه افراد نه درک سیاسی دارند و نه درک انقلابی و نه در برابر امام و رهبری تسلیم هستند. این امر را به صراحت عنوان می‌کنم که این مشکلات را دارند. اینگونه افراد این مساله را که عوام‌الناس کوچه و بازار ما دریافتند درک نکردند و آن اینکه حرکت آنها با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است. وی افزود: اسرائیلی‌ها یکی از حرف‌هایی که گفتند این بود که حرکت سبز این افراد از سرمایه‌های بزرگ ما است. این عین مطالبی است که اسرائیلی‌ها گفتند و اسناد این مسائل موجود است، بعد هم حرکتی که شد به عنوان تقلب مطرح کردند که دروغ محض هم بود باید برای همین ادعا مجازات می‌شدند یعنی اگر باقی مسائل را در نظر نگیریم اما این دو نفر باید برای ادعای تقلب در انتخابات که دروغ محض بود، مجازات می‌شدند. وی ادامه داد: مساله براندازی نظام بود به اسم تقلب. بعضی از اینها که نام نمی‌خواهم ببرم و افرادی بودند که زندان بودند، بعد آزاد شدند، الان هم آزاد هستند و در تشکیلات ریاست‌جمهوری قبلی هم بودند، خودشان گفتند این تقلب رمز حرکت ضد انقلابی ما بود.
منت نظام بر سر سران فتنه
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در هیچ نظامی با براندازان این چنین با تخفیف برخورد نمی‌شود، تاکید کرد حکم حقیقی موسوی و کروبی اعدام است.  وی گفت: بر سر این عوامل منت گذاشته شده است، اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد. در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می‌ایستند (نه در مقابل رئیس‌جمهور یا وزیر یا قاضی بلکه در مقابل نظام ایستادند) اینگونه رفتار نمی‌شود بنابراین منت سرشان گذاشتند و به هر دلیل که هر اسمی رویش بگذارند از جمله به دلیل لطف و مهربانی اسلامی تخفیف قائل شدند. و الا هر جای دیگر اینها را درجا اعدام می‌کردند. زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعالیت می‌کردیم، بعضی را شک می‌کردیم که باید اعدام کنیم یا نه. امام(ره) می‌فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نباید معطلش کرد. زمانی که موسولینی را به دادگاه آوردند، قاضی پرسید اسمت چیست. جواب که داد، دستور اعدام او را صادر کردند، چرا که جرم وی مسلم بود؛ تنها نیاز به شناسایی بود که فرد را اشتباهی نیاورده باشند. نظر امام اینگونه بود. اینگونه باید همان موقع اعدام می‌شدند اما نشدند.
چرا 2 نفر دیگر از سران فتنه آزادند؟
آیت‌الله جنتی در ادامه اظهارات خود درباره فتنه
با تاکید بر اینکه موسوی و کروبی با تخفیف نظام مواجه شدند، بر لزوم بازداشت 2 نفر دیگر از سران فتنه تاکید کرد. دبیر شورای نگهبان گفت: این سوال باید مطرح شود که چرا دو نفر دیگر از سران فتنه باید آزاد باشند؟ یکی از آنها که همین‌طور دارد راه می‌رود، زیرآبی می‌رود و راه دو نفر دیگر را ادامه می‌دهد. باید اعتراض شود که چرا این افراد دستگیر نشدند، نه اینکه چرا آن دو نفر در حصر هستند. این اعتراض بجاست، حق هم هست و جوابی ندارد. یکی دیگر از سران فتنه هم به من گفتند 20 هزار صفحه پرونده دارد، جرم او هم واضح واضح است. مدتی فراری بود، بعد هم برگشت. چرا این تا حالا مانده است. اعتراض به این مسائل بجا و درست است. خدا می‌داند رسیدگی به این پرونده تا چه زمانی قرار است ادامه یابد. تا زمان ظهور ادامه پیدا می‌کند! آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکراتش به برخی مسؤولان خاطرنشان کرد: وزیر علوم، آقای فرجی‌دانا را احضار کردم و به ایشان گفتم این افرادی را که شما به ریاست دانشگاه می‌گذارید برخی منحرف و اهل فتنه هستند و سابقه فتنه دارند. گفتم چرا این افراد را می‌گذارید حتی نام دو مورد هم بردم که سندشان هم موجود است که در فتنه نقش داشتند.
بین من و فرزندم اختلاف‌سلیقه کم نیست
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به موضوع اختلاف‌نظر با فرزندش که الان در جایگاه وزیر ارشاد قرار دارد اشاره و تاکید کرد جدای از تریبون عمومی به صورت خصوصی نیز به وی تذکر داده است. وی گفت: به طور خصوصی در خانه به وی تذکر دادم؛ به صورت کلی بگویم وزارت ارشاد باید ریشه‌ای اصلاح شود، فضای وزارت ارشاد باید تغییر کند. آیت‌الله جنتی ادامه داد: لازم دیدم به عنوان امام جمعه تذکری بدهم. برای تاثیر بیشتر تصمیم گرفتم خصوصی مطرح شود. نظر من این بود که تذکرات خصوصی بیشتر اثر می‌گذارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا با ایشان بحث زیاد می‌کنید؟ گفت: خیر! اختلاف سلیقه بین ما وجود دارد همان‌طور که او نیز در مصاحبه‌ای این مساله را عنوان کرد؛ اختلاف سلیقه ما کم نیست مثلا از نظر اسلامی من تشخیصی دارم ایشان آن را قبول ندارد. گاهی اوقات نیز درباره مسائل مباحثه می‌کنیم و قانع هم نمی‌شود. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگر این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه اشتباهاتی نیز از سوی شورای نگهبان سر زده است، تصریح کرد: برخی مواقع خودمان اشتباهاتی کردیم و بعد از پی‌بردن به اشتباه اعلام کردیم. در مجلس ششم افرادی را که صلاحیت نداشتند تایید کردیم، از ما ایراد می‌گرفتند که سختگیری می‌کنید، باید شرح صدر داشته باشید و اجازه دهید افراد دیگر وارد عرصه شوند. تکرار این ایرادات سبب شد باور کنیم باید قدری توسعه دهیم. وی گفت: ما گفتیم تجربه کنیم بسیاری را تایید کردیم و بعدها به اشتباه خود پی‌بردیم و بارها از اشتباه خود استغفار کردیم و این مساله را در تریبون‌ها اعلام کردیم.


Page Generated in 0/0205 sec