printlogo


کد خبر: 127136تاریخ: 1393/7/29 00:00
دستگیری 4 مظنون اسیدپاشی در اصفهان

 این روزها خبر اول تمام صفحات حوادث روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مربوط به ماجرای اسیدپاشی‌ها در تهران و اصفهان است، خبرهای دردناکی که تا به امروز با واکنش‌های گوناگونی همراه بوده است. این واکنش‌ها روزگذشته همزمان با انتشار خبر دستگیری 4 اسیدپاش در اصفهان توسط نیروهای انتظامی وارد فاز تازه‌ای شده است البته ناگفته نماند که جریانی مشکوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته در تلاش بوده است که این حوادث را به یکی از گروه‌های اجتماعی جامعه مرتبط یا قربانیان این حوادث تلخ را با ویژگی‌های خاصی از نظر پوشش توصیف کند. این در حالی است که در تازه‌ترین واکنش‌ها به این حوادث، حجت الاسلام و‌المسلمین احمد سالک، نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در میان قربانیان اسیدپاشی اصفهان یک خانم محجبه چادری وجود داشته است، به ایران خبر گفته است: این خانم با پوشش کامل در ماشین نشسته بوده و با توجه به این موضوع به هیچ عنوان نمی‌توان گفت انگیزه اسیدپاش مبارزه با بدحجابی بوده است. وی بیان داشت: به نظر می‌رسد توطئه‌ای پشت‌پرده این سوءقصدها قرار دارد که اصلی‌ترین انگیزه آن از بین بردن احساس امنیت و آرامش در اصفهان است. به گفته نماینده مردم اصفهان هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه انجام این اسیدپاشی‌ها و تعداد سوءقصدکننده‌ها نداریم اما از عوامل امنیتی و انتظامی انتظار داریم هر چه سریع‌تر این افراد را شناسایی و به مردم معرفی کنند.
دستگیری 4 مظنون اسیدپاشی در اصفهان
علاوه بر این، دستگیری 4 نفر درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان یکی از موضوعات مطرح شده در شصت و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور بود. مرتضی باقری، معاون امور اجتماعی و شوراها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت کشور درباره حوادث اسیدپاشی در اصفهان از تمهیدات وزارت کشور برای بررسی و ارزیابی شرایط این استان خبر داد و افزود: پس از وقوع این حوادث در اصفهان، وزیر کشور در نشستی با استاندار اصفهان مسائل عمومی این استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برای برخورد با عامل یا عوامل این رویداد دستوراتی نیز داده شد که 4 نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند. به گفته معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور فضای استان اصفهان، فضایی آرام، امن و بدون مشکل است و هیچگونه نگرانی در این ارتباط وجود ندارد و آنچه در رسانه‌ها بویژه شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود، مورد تایید ما نیست.
ورود قاطعانه قوه قضائیه
این در حالی است که دادستان کل کشور دستور پیگیری سریع و قاطع در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی در اصفهان را صادر کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور طی حکمی به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور تسریع در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی اسیدپاشی در حوزه قضایی اصفهان را با بهره‌گیری از قضات مجرب و بسیج همه امکانات انتظامی و امنیتی صادر کرد.
 


Page Generated in 0/0064 sec