printlogo


کد خبر: 127147تاریخ: 1393/7/29 00:00
عملیات سیاه سیا علیه سرنا

رادنی مارتین*: خانم سرنا شیم، خبرنگار پرس‌تی‌وی به احتمال خیلی زیاد به دلیل تلاش بی‌وقفه‌اش برای کشف حقیقتی که رسانه‌ها در غرب آن را سرکوب می‌کنند، کشته شد. خانم شیم ظاهرا قربانی عملیات سیاه سازمان سیا شده است و به احتمال خیلی زیاد این اقدام با همکاری ترکیه که اخیرا وی را به دلیل فاش کردن حمایت آنکارا از داعش به جاسوسی متهم کرد، صورت گرفته است.
سوانح مضحک رانندگی از اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون از موارد مورد آموزش کارآموزان سیا و موساد بوده است. به همین ترتیب، سیا آن دسته از افرادی را که پروژه‌های شکست‌خورده‌شان را برملا می‌کردند هدف قرار داده است و داعش یکی از این پروژه‌های
شکست خورده است.
البته باید درباره مرگ به اصطلاح تصادفی سرنا شیم، خبرنگار پرس‌تی‌وی تحقیقات کامل صورت گیرد. منتها این تحقیقات باید از سوی بازرسان ایرانی انجام شود و ترکیه باید دسترسی کامل برای بازرسان ایرانی را فراهم آورد.
خانم شیم قهرمانانه از صحنه واقعی درباره داعش از کوبانی گزارش می‌داد و سکوت وزارت خارجه آمریکا در قبال مرگ این خبرنگار بی‌شرمانه است چرا که شیم، شهروندی آمریکایی در داخل مرزهای یک کشور متحد آمریکا، یعنی ترکیه بود. وزارت خارجه آمریکا در قبال مرگ راشل کوری، یک شهروند آمریکایی دیگر نیز که در اراضی یک متحد دیگر آمریکا، اسرائیل(اراضی اشغالی) کشته شد، سکوت اختیار کرد.
آمریکا سوابق معتبری از تحقیقات درباره علت قتل شهروندان خود ندارد زیرا همواره سیاست گزینشی در پیش گرفته است.علاوه بر این، آمریکا در برخورد با رسانه‌هایی که  خط مشی سیاسی آن را دنبال نمی‌کنند، برخورد بی‌طرفانه‌ای نداشته است. پلیس آمریکا تابستان امسال کارکنان پرس‌تی‌وی در فرگوسن میسوری را مورد آزار و اذیت قرار داد. آمریکا زمانی که شهروندان آمریکایی در حادثه برج‌های الخبرکشته شدند، از عربستان خواست تا به بازرسان آمریکایی امکان دسترسی کامل برای تحقیقات را بدهد و همچنین در قبال بمب‌گذاری یواس‌اس‌کول در یمن همین درخواست مشابه را مطرح کرد. بنابر این ترکیه باید امکان دسترسی بازرسانی ایرانی را به تمام شواهد پزشکی قانونی و صحنه جرم فراهم آورد و اطمینان دهد هیچ سرکوبی علیه رسانه‌هایی که عملکرد صادقانه دارند، صورت نگرفته است. ترکیه و آمریکا هیچکدام در زمینه انجام چنین تحقیقی صلاحیت ندارند.
*رئیس انجمن ملی‌گرایان آمریکا و مجری رادیویی و خبرنگار شبکه «بنیاد جهانی ویو»
 


Page Generated in 0/0056 sec