printlogo


کد خبر: 127159تاریخ: 1393/7/29 00:00
سرخط خبر

 مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک از لغو قانون گمرکات اختصاصی برای واردات کالاهای پارچه و لوازم خانگی خبر داد.
 هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به جزئیات حضور گروه برجسته خودرویی آلمان در ایران گفت: این گروه آلمانی از چند روز گذشته میهمان ایران خودرو بوده و قرار است به عنوان مشاور در کنار این شرکت قرار گیرد.
 غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مخالفت کمیسیون متبوعش با برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ازدواج خبر داد.
 در بازار ارز دیروز صراف‌های بازار آزاد و خیابان فردوسی دلار را با قیمت 3227 تومان، یورو را با قیمت 4135 تومان و پوند را با قیمت 5210 تومان به متقاضیان فروختند.
 شماره تلفن (۱۹۰) واحد ارتباطات مردمی شرکت مخابرات استان تهران از دیروز (۲۸ مهرماه) به ۲۰۹۰ تغییر یافت.
 گمرک ایران ۱۰ اقدام ویژه‌اش را برای کمک به صادرکنندگان و رونق صادرات شامل اظهار اینترنتی، 24 ساعته بودن زمان اظهار، شبانه‌روزی شدن تشریفات صادرات در گمرکات، ارائه خدمات به صادرکنندگان در روزهای تعطیل، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی از صادرکنندگان، ارزیابی در محل کالاهای صادراتی، حمل یکسره، معافیت ورود موقت برای پردازش از پرداخت حقوق ورودی، اختصاص در و مسیر ویژه برای صادرات و اجتناب از ارسال مکرر نمونه محموله‌ها به آزمایشگاه اعلام کرد.
 بیست و نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی برق از 5 تا 7 آبان امسال با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و توانیر برگزار می‌شود.
 علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعمل رسیدگی به عملکرد مالیات بر ارزش افزوده صرافی‌ها را به رؤسای امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها، مدیران کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران و مدیر کل امور مالیاتی مؤدیان بزرگ ابلاغ کرد.
 بهرام بیرانوند، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کارگروهی تشکیل شده که زمینه ادغام طرح جامع منابع طبیعی مجلس با لایحه دولت در این زمینه را فراهم کند تا طرح مذکور بتواند به صحن مجلس راه یابد.
 رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت، عدم رقابت سازندگان ماشین‌آلات داخلی با صنعتگران را یکی از مشکلات مهم صنعت نفت اعلام کرد و گفت: براساس یک برنامه جدید، تا دو سال آینده در ساخت 10 کالای پرمصرف صنعت نفت خودکفا می‌شویم.
 وزرای صنعت و تجارت و توسعه اقتصادی روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب علیه این کشور، از طرح جدید ممنوعیت واردات خودرو، ماشین‌آلات سنگین و محصولات فلزکاری به خاک این کشور خبر دادند.
 محمدرضا هاتفی، رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون کشور با اشاره به افزایش تولید این نوع روغن در سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 11 هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شود.  
 سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تشریح جزئیات مذاکره با رنو، از سهم 5 درصدی چینی‌ها در مشارکت با این گروه خودروسازی، نحوه تولید محصولات رنو در ایران خودرو و سایپا، امکان دریافت غرامت از رنو بابت خروج یکباره از بازار ایران و اصلاح برخی قراردادهای رنو در ایران خبرداد.
 کره‌جنوبی بزودی سریع‌ترین اینترنت در جهان موسوم به «برودباند» را راه‌اندازی می‌کند. سرعت انتقال داده در این سیستم،10 گیگابایت در ثانیه است. به گزارش العربیه قرار است این سیستم در کره‌جنوبی در تاریخ 20 اکتبر افتتاح شود.
 سیدعبدالکریم رضوی‌اردکانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: سهم دولت در این صندوق 49 درصد است و مابقی آن باید توسط کشاورزان و اعضای صندوق تامین شود.
 ربیع فلاح‌جلودار، استاندار مازندران گفت: متاسفانه 20 درصد سموم مصرفی کشور در مازندران استفاده می‌شود.
 سیداحمد مقدسی، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به جلسه دامداران و نماینده معاونت راهبردی ریاست جمهوری، گفت: در این جلسه 7 مطالبه دامداران صورت‌جلسه شد تا به محمدباقر نوبخت برای طرح در دولت ارائه شود.
 جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج با بیان اینکه واردات برنج ممنوع نشده است، گفت: با توجه به واردات 2 میلیون و 700 هزار تن برنج از ابتدای سال 92 تاکنون، ایران برای سال 94 نیز به واردات این محصول نیاز ندارد.
 طبق اعلام مرکز آمار ایران در نیمه اول سال 1393 بیشترین افزایش متوسط کرایه ساعتی مربوط به «وانت 2تن جفت دیفرانسیل با راننده» با 21 درصد و کمترین افزایش مربوط به «تریلر کفی به ظرفیت حدود 10 تن بدون کشنده» با 9/3 درصد است.
  علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با راه‌اندازی معاملات برخط، تعداد معامله‌کنندگان آن بالغ بر 614 هزار نفر شده‌اند و به طور میانگین 70 درصد از تعداد دفعات معاملات از بستر آنلاین صورت می‌گیرد و در واقع 20 درصد از ارزش کل بازار سرمایه از این طریق صورت می‌پذیرد.


Page Generated in 0/0169 sec