printlogo


کد خبر: 127164تاریخ: 1393/7/29 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج خبر داد
آغاز پیش‌ثبت‌نام‌های عتبات از دهم آبان
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز دور جدید پیش‌ثبت‌نام‌های عتبات از دهم آبان ماه خبر داد. به گزارش«وطن امروز» محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در این باره ‌گفت: پیش‌ثبت‌نام‌های دوره جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات از ۱۰ آبان ماه از طریق سامانه پیش‌ثبت‌نام عتبات این سازمان به آدرس http://atabat.haj.ir آغاز خواهد شد. وی افزود: متقاضیانی که قصد دارند در محدوده زمانی ۱۱ آذر ماه تا ۲۰ اسفند ماه به عتبات اعزام شوند، ‌می‌توانند در این دوره از پیش‌ثبت‌نام‌ها شرکت کنند. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: پیش‌ثبت‌نام این دوره عتبات از ساعت 9 صبح روز شنبه 10 آبان ماه آغاز خواهد شد و تا ساعت 16 روز سه‌شنبه بیستم آبان ماه ادامه خواهد داشت. به گفته نظافتی، روز پنجشنبه 22 آبان ماه قرعه‌کشی پیش‌ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد و نتایج این قرعه‌کشی روز شنبه 24 آبان ماه بر روی سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود. این مقام مسؤول در سازمان حج و زیارت یادآور شد: افرادی که در دوره‌های قبل پیش‌ثبت‌نام شرکت کرده و در قرعه‌کشی حائز اولویت نشده‌اند، در این دوره نیازی به طی کردن مراحل پیش‌ثبت‌نام نخواهند داشت و اطلاعات آنان در سامانه پیش‌ثبت‌نام موجود است. نظافتی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ایام اربعین حسینی(ع) در این دوره از اعزام‌های عتبات واقع شده است، از این‌رو زائرانی که متقاضی حضور در عتبات در این ایام هستند می‌توانند از ۱۰ آبان جهت پیش‌ثبت‌نام عتبات اقدام کنند.

معاون سنجش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد و دکترای دانشگاه آزاد
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد و دکترای این دانشگاه خبر داد. به گزارش«وطن امروز»، مجتبی علوی‌فاضل با اعلام این خبر افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت
www.azmoon.com از وضعیت پذیرش خود مطلع شوند. معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: پذیرفته‌شدگان می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ 29/7/93 به واحد پذیرفته شده، مراجعه کنند. وی درباره زمان آغاز به تحصیل این دسته از داوطلبان یادآور شد: زمان آغاز به تحصیل به شرایط واحدها بستگی دارد و داوطلبان در 2 نیم‌سال اول یا دوم (مهر یا بهمن) ثبت‌نام و ادامه تحصیل خواهند داد.

کاهش 10درجه‌ای دما در پایتخت
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 10 درجه‌ای دمای پایتخت و بارش برف در برخی نقاط استان تهران خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: طی روز سه‌شنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14 درجه سلسیوس در نوار شمالی بویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و توفانی خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: سه‌شنبه (امروز) تهران ابری و در پاره‌ای نقاط بارانی می‌شود و روی ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی به مهر افزود: کاهش 10درجه‌ای دما برای  پایتخت پیش‌بینی می‌شود همچنین در آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش برف خواهیم بود. وظیفه اظهار داشت: با توجه به بارش برف و بارندگی شدید در مناطق غربی و شمالی کشور آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و در مناطق سردسیر اختلال در تردد جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت‌ مطرح کرد
حذف اضافه پرداختی بیماران از ۱۵ آبان
معاون وزیر بهداشت از حذف تمام اضافه پرداختی‌های بیماران از تاریخ ۱۵ آبان در سراسر کشور خبر داد. به گزارش «وطن امروز» محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در همایش همسان‌سازی روش‌های اجرایی کتاب ارزش‌های نسبی سال 93 در سازمان‌های بیمه‌گر پایه اظهار داشت: در طرح تحول سلامت برای حفاظت از پرداخت هزینه‌ها توسط مردم 3 امر صورت پذیرفت. اول اینکه هزینه‌های بیماران از 40 درصد به حدود 8 درصد کاهش یافت و دوم اینکه دیگر بیماران برای تهیه تجهیزات پزشکی به بیرون بیمارستان ارجاع نشوند و در نهایت هزینه اضافی از بیمار توسط پزشک یا موسسه گرفته نشود. وی افزود: براین اساس با اجرای کتاب ارزش‌های نسبی از 15 آبان هیچ اضافه پرداختی از بیماران نباید گرفته شود و اگر پزشک یا موسسه درمانی تخلفی کند با توجه به استقرار نظارت‌های جدی که براساس حکم قانونی هیات وزیران صورت می‌پذیرد برخوردهای جدی انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0095 sec