printlogo


کد خبر: 127167تاریخ: 1393/7/29 00:00
اخبار

دور سوم قطع آب در راه است
معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه دور سوم قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، گفت: تولید و مصرف آب در تهران سر به سر است و این نشان می‌دهد که اگر باران نبارد و مصرف مدیریت نشود از وضعیت زرد وارد وضعیت قرمز می‌شویم. سیدرسول باقری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه با توجه به پایان فصل گرم سال آیا همچنان با مشترکان پرمصرف آب برخورد می‌شود، گفت:هر 45 روز یک بار قرائت دوره‌ای کنتورها انجام می‌شود، بنابراین بعد از مدت اعلام شده ما دوباره با مشترکانی که قبلا به آنها تذکر داده شد برخورد خواهیم کرد. وی به قطع موقت انشعاب مشترکان پرمصرف بالای ٥٠ مترمکعب در مرداد و شهریورماه اشاره کرد و تاکید کرد: درصدد هستیم با مشترکانی که بیش از ٣٠ و ٤٠ مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند، برخورد کنیم. باقری به اظهارات معاون اول رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم که پیگیری‌های دولت و وزارت نیرو برای دریافت مجوز قانونی برای برخورد با مشترکان پرمصرف و جریمه آنها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. وی گفت: به هر حال شرکت آبفا هر 45 روز یک بار وضعیت مصرف آب را کنترل می‌کند و اگر چنانچه مشترکی الگوی مصرف را که فعلا 50 مترمکعب به ازای هر مشترک در ماه است رعایت نکند کنتور آب آن مشترک از ساعت 9 صبح تا 16 پلمب می‌شود.

افت شاخص ها با کاهش قیمت نفت
گروه پتروشیمی ۴۰ تا ۴۲ درصد بازار سرمایه را دربر می‌گیرد و با کاهش سودآوری پتروشیمی‌ها بازار هم متاثر شده و روی شاخص تاثیرگذار خواهد بود. یک کار‌شناس بورس گفت: با توجه به اینکه محصولات پتروشیمی 42 درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد در صورت سقوط قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار بازار سرمایه دچار افت شاخص خواهد شد. همایون دارابی، کار‌شناس بورس در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار سرمایه گفت: هنوز معامله‌گران بازار به نتیجه نرسیده‌اند که وضعیت بازار ثابت است یا خیر، گاهی نوسان نفت دیگر بازار‌ها را نیز دچار نوسان می‌کند. وی افزود: باید ببینیم دامنه کاهش قیمت نفت چقدر است اگر قیمت‌ها بین ۹۰ تا ۸۰ دلار در نوسان باشد احتمالا تاثیر زیادی در بازار سرمایه نخواهد گذاشت اما سقوط بیش از این بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دارابی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت روی محصولات پتروشیمی، شیمیایی، محصولات پالایشگاهی و همچنین صنایعی که محصولات پتروشیمی را مصرف می‌کنند تاثیر می‌گذارد.

حقوق کارگر ایرانی به ریال و خرجش به دلار است
یک فعال کارگری پرداخت دستمزد به ریال را یکی از چالش‌های بازار کار کشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگری و تدوین قوانین و مقررات لازم جهت تقویت اشتغال تاکید کرد. عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، در بررسی مهم‌ترین علل بیکاری جوانان گفت: شخصا معتقدم کار در کشور هست ولی همت کار نیست. البته بعضا با کمبود قوانین و مقررات مواجهیم و یکسری قوانین و مقررات نیاز است که اصلاح و بازنگری یا تدوین و وضع شود تا به کمک بازار کار بیاید. وی ادامه داد: قانون بهبود فضای کسب و کار چندین سال است که تدوین شده و به مجلس رفته است ولی آیین‌نامه‌های آن در دولت یازدهم به تصویب رسید تا راه برای اجرایی شدن آن باز شود. مختاری با اشاره به مشکل نظام پرداخت حقوق و دستمزد در کشور خاطرنشان کرد: در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله همسایگان ما پرداخت دستمزد نیروی کار به دلار است، در ایران حقوق و دستمزدها به ریال پرداخت می‌شود به عبارتی کارگر ایرانی به ریال حقوق می‌گیرد ولی خرج و مخارجش به دلار است، همین مساله یکی از تناقضات و چالش‌های بازار کار کشور به شمار می‌رود.


Page Generated in 0/0057 sec