printlogo


کد خبر: 127170تاریخ: 1393/7/29 00:00
اخبار کوتاه

تازه‌ترین اظهارنظر وزیر ارشاد
جنتی: مبنای تشخیص فیلم مرتبط با فتنه خودمان هستیم
وزیر ارشاد گفت: ما براساس تشخیص و ضوابط خودمان عمل می‌کنیم و قرار نیست هر کسی بیاید برای‌مان تعیین تکلیف کند که فلان فیلم را نمایش دهید و فلان فیلم را نمایش ندهید. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست معاون اول رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار توقف اکران 8 فیلم سینمایی مرتبط با موضوع فتنه شده است، گفت: در این باره رسما از سوی کمیسیون چیزی به ما گفته نشده، البته ممکن است فردی از کمیسیون نظر شخصی خود را گفته باشد. وی افزود: ما براساس تشخیص و ضوابط خودمان عمل می‌کنیم و قرار نیست هرکسی بیاید برای‌مان تعیین تکلیف کند که فلان فیلم را نمایش دهید و فلان فیلم را نمایش ندهید. وزیر ارشاد ادامه داد: ما خودمان توجه داریم که کدام فیلم مربوط به فتنه است و جلویش را می‌گیریم و اگر نباشد و طبق ضوابط قانونی و منطبق با ارزش‌ها باشد اجازه نمایش آن فیلم را می‌دهیم.

شمقدری خبرگزاری دولت را مجرم کرد
روز گذشته در پی شکایت روح‌الله شمقدری، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) به دلیل اتهامات کذب مالی به وی از سوی دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد. بهزاد ابتهاج، وکیل روح‌الله شمقدری، مدیرعامل موسسه مرآت هنر در گفت‌وگو با سینماپرس گفت: سال گذشته در همین روزها خبرگزاری ایرنا مطالبی را مبنی بر پرداخت برخی مبالغ توسط جواد شمقدری، رئیس سابق سازمان سینمایی به برادرش روح‌الله شمقدری تحت عنوان کمک بلاعوض منتشر کرد که منجر به پیگیری ایشان در مراجع قضایی شد.  وی افزود: پس از طرح شکایت موکل بنده در دادسرای فرهنگ و رسانه تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد که سرانجام پس از حدود یک‌سال کیفرخواست علیه جناب خدادی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) صادر شد و با توجه به رسانه‌ای بودن متشاکی موضوع روز گذشته در دادگاه مطبوعات مورد بررسی نهایی قرار گرفت.  ابتهاج اظهار داشت: در دادگاه دیروز که در محضر هیأت‌های محترم قضایی و منصفه مطبوعات تشکیل شد عمل ایرنا در انتشار اینگونه اخبار  نشر اکاذیب به قصد تشویش افکار عمومی تشخیص داده و خبرگزاری مربوطه مجرم اعلام شد.  وکیل شمقدری گفت: البته شکایت از این خبرگزاری ابعاد دیگری نیز داشت و حضور مدیرعامل ایرنا به دلیل وجود شاکیان حقیقی و حقوقی دیگری نیز بود، اگرچه به دلیل اهمیت موضوع، شکایت آقای شمقدری در اولویت اول مورد بررسی قرار گرفت.  وی تصریح کرد: طبق مجازات اسلامی مجازات اینگونه جرم‌های قضایی و کیفری تا 2 سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محکومیت مرتکب به اعاده حیثیت است که تشخیص نوع مجازات در اختیار قاضی رسیدگی‌کننده است و تصور می‌شود تا ۱۰ روز دیگر حکم نهایی صادر خواهد شد.  ابتهاج گفت: البته مدیرعامل محترم ایرنا با اعلام اینکه مسؤول خاطی را به دلیل این اتهام‌پراکنی از مسؤولیت خود عزل کرده و خواهان جلب رضایت شاکی است در تعابیر حقوقی به جرم بارز خود اقرار نیز کرده است.   

انتقاد سرشار از اجرایی نشدن مصوبه ۱۳ساله شورایعالی انقلاب فرهنگی
محمد سرشار، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در مراسم افتتاح فروشگاه شکرستان با بیان اینکه مرکز متبوعش در بیانیه مأموریت خود را مهم‌ترین دستیار خانواده در تربیت آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی دانسته است، گفت: مهم‌ترین ابزار حوزه هنری کودک و نوجوان برای رسیدن به این مهم، ترکیب هوشمندانه هنر و استفاده از آن است. این مرکز در روز 8 اسفندماه سال 91 تأسیس شد و در حال حاضر یک‌سال و نیم از عمرش می‌گذرد. براساس برنامه راهبردی این حوزه، اولویت‌هایی برای فعالیت‌های آن تدوین شده که یکی از آنها تجاری‌سازی آثار هنری است. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به افتتاح فروشگاه شکرستان گفت: این فروشگاه یکی از ثمرات حوزه هنری کودک و نوجوان در یک‌سال و نیم گذشته است که در فضایی به وسعت 150 مترمربع راه‌اندازی شده است. این فروشگاه کارکردهای متعددی دارد که نخست عرضه اختصاصی محصولات پویانمایی شکرستان است. در وهله دوم یک‌حامی است برای تولیدکنندگان و تجربه‌های موفق در داخل و خارج از کشور برای نمادهای بومی و سومین کارکرد آن نیز ایجاد هم‌ا‌فزایی میان شبکه‌های موجود در کشور است. سرشار با بیان اینکه این فروشگاه امروز به مناسبت روز خانواده و روز مباهله، افتتاح شده و قرار است پس از اتمام ماه محرم، افتتاح مردمی آن را هم داشته باشیم، گفت: این اتفاق توسط یک مجموعه شکل گرفته است. نخست جوانانی که مجموعه پویانمایی شکرستان را تولید و لحظات شادی را به مردم هدیه کردند. این یک سرمایه بود که حوزه هنری کودک و نوجوان از آن استفاده کرد. علاوه بر این باید تشکر کرد از فعالان اقتصادی که اعتماد کردند و وارد عمل شدند، در حالی که مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی حدود 13 سال است از سوی برخی دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا نشده است.
 


Page Generated in 0/0135 sec