printlogo


کد خبر: 127173تاریخ: 1393/7/29 00:00
اخبار

42 مدال ایران تا پایان دومین روز پاراآسیایی
پرونده ایران در دومین روز بازی‌های پاراآسیایی با 42 مدال بسته شد. به گزارش ایسنا، ایران در پایان دومین روز بازی‌های پاراآسیایی 42 مدال کسب کرده که شامل 8 طلا، 23 نقره و 11 برنز است. در روز دوم ایران 22 مدال کسب کرد که تنها 3 مدال به رنگ طلا بود، 11 مدال نقره و 8 مدال نیز به رنگ برنز بود. ایزدیار با کسب مدال نقره 100متر پروانه، سومین مدال نقره خود را در بازی‌های پاراآسیایی کسب کرد. ایران در حال حاضر با 42 مدال در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد، در حالی که ازبکستان با 15 نشان که 12 مدال آن به رنگ طلا است در رده چهارم جای دارد.
مدال‌های ایران در روز دوم
محمد الوان‌پور در دوومیدانی ماده پرتاب نیزه مدال طلا را بر گردن آویخت. حمید اسلامی در دوی 1500 متر نابینایان و کم‌بینایان کلاس T11 با ثبت رکورد 4 دقیقه و 21 ثانیه و 62 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت. همچنین جلال خاکزاده و سیامک صالح فرج‌زاده در پرتاب دیسک به ترتیب مدال‌های نقره و برنز و هاجر تکتاز در پرتاب وزنه مدال نقره کسب کردند. امین عبدول‌پور در دوی 1500 متر کلاس T46 با ثبت زمان 4 دقیقه و 16 ثانیه و 42 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت. در این ماده دونده ازبکستان قهرمان شد و دونده عراقی بر سکوی سوم ایستاد. همچنین در پرش طول کلاس  38-37-36 T علی الفتلاوی صاحب مدال برنز شد.در رشته پرتاب نیزه هاشمیه متقیان در ماده پرتاب نیزه با ثبت رکورد 14 متر و 22 سانتیمتر توانست به مدال نقره دست یابد و لیلا ملکی در همین ماده با 13 متر و 48 سانتیمتر سوم شد و برنز گرفت. در دوی 200 متر نیز سید‌حبیب حسینی توانست مدال نقره این ماده را در کلاس T12 با ثبت رکورد 23 ثانیه و 28 صدم ثانیه از آن خود کند. همچنین در پرتاب وزنه مسعود حیدری نیز توانست در کلاس 12-11F با ثبت رکورد 13 متر و 82 سانتیمتر به مدال نقره این ماده دست یابد. عبدالرسول میرشکاری پرتابگر نیزه ایران در کلاس F46  دیگر ورزشکار ایران بود که ایران را صاحب یک مدال برنز دیگر کرد. در مسابقات شنای 100 متر آزاد کلاس S10  شاهین ایزدیار به مدال نقره رسید. محمدحسین کریمی نیز در 100 متر کرال پشت کلاس s13  برنز گرفت. کریمی اولین روز بازی‌ها در 50 متر کرال سینه هم برنز گرفته بود. همچنین شاهین ایزدیار و محمد حسین کریمی (100متر آزاد) مدا‌ل‌های نقره و برنز گرفتند. ایزدیار با کسب مدال نقره 100متر پروانه، سومین مدال نقره خود را در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کسب کرد. امیر جعفری در وزنه‌برداری دسته 59 کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد و در همین دسته حمزه محمدی نقره گرفت. در رشته تپانچه بادی 10 متر زنان، ساره جوانمردی توانست به مدال طلای این ماده دست پیدا کند. این دومین طلای جوانمردی در پاراآسیایی است. ساره جوانمردی در تپانچه بادی 10 متر کلاس P2 با کسب امتیاز 380 در دور مقدماتی و 4/200 امتیاز در فینال این رشته به مدال طلا دست پیدا کرد. همچنین جوانمردی توانست رکورد مسابقات جهانی را نیز جابه‌جا کند. رکورد پیشین این ماده نیز در اختیار ساره جوانمردی بود. عالیه محمودی دیگر نماینده ایران با 9/164امتیاز به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد. مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان در کلاس 1SH صاحب مدال نقره شد. در جودو هم سعید رحمتی در وزن 66 کیلوگرم مدال برنز گرفت.

قلعه‌نویی: بیک‌زاده 4 تا 6 هفته مصدوم است
هیچ وقت تیمی کامل نبوده‌ایم
امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین تیمش در مشهد پیش از دیدار با پدیده گفت: مشهد شهر خودمان محسوب می‌شود و در اینجا خیلی راحت هستیم. امیدوارم این شهر سهمیه‌های بیشتری داشته باشد و روزی ابومسلم و سیاه‌جامگان را در لیگ برتر ببینیم چرا که هرچقدر سهمیه این شهر بیشتر باشد، مردم بیشتری برای پابوسی امام رضا (ع) به این شهر می‌آیند. از دوست خوبم آقای مرزبان تشکر می‌کنم که به ما زمین دادند تا تمرین کنیم. ملی‌پوشان را هم در اختیار داریم ولی متاسفانه چند مصدوم داریم. در هفته گذشته تنها با 10 تا 11 نفر تمرین کردیم. ملی‌پوشان ما 24 ساعت در راه بودند و خیلی خسته هستند ولی امیدوارم به شرایط خوب‌مان برگردیم. به طور نمونه در 11 هفته گذشته هیچگاه خط دفاع ما کامل نبوده است و یاران اصلی خود را نداشته‌ایم. مثلا خرسند‌نیا تنها 20 دقیقه در پست تخصصی‌اش به میدان رفته و خیلی برای ما زحمت کشیده است. البته سایر بازیکنان هم تلاش خودشان را می‌کنند. امیدوارم هرچه سریع‌تر مصدومان هم به ما اضافه شوند تا تیم‌مان کامل شود. سرمربی استقلال در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بیک‌زاده اظهار کرد: پزشکان تیم ملی به ما گفته‌اند که او چیزی حدود 4 تا 6 هفته مصدوم است. حرف هم که نمی‌توانیم بزنیم. تا چیزی بگوییم برخی قلم ‌به دست‌ها می‌ریزند سر من. به همین دلیل ترجیح می‌دهم صحبت نکنم. او در پاسخ به سؤالی درباره حضور تیموریان در تبریز، بیان کرد: هر گاه استقلال ببرد از این حرف‌ها برای ما درمی‌آورند، ببازیم هم به ما حمله می‌کنند، این حرف‌ها طبیعی است.
 


Page Generated in 0/0192 sec