printlogo


کد خبر: 127322تاریخ: 1393/8/3 00:00
سرخط خبر

  سیدمهدی هدایت، مدیرکل حقوقی و املاک عمران شهرهای جدید از متوقف شدن تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی خبر داد و گفت: این طرح چون ایراد قانونی دارد و باید مجوزهایی از دولت اخذ شود متوقف شد.
 پرویز جهانگیری، دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی گفت: بیش از 90 درصد افزودنی‌ها از منابع طبیعی تهیه می‌شوند و برای نگهداری این افزودنی‌ها به هیچ ماده نگهدارنده و شیمیایی نیاز نیست.
  برای نخستین بار یک فروند کشتی فله بار با آبخور۱۳متر در اسکله سیلوی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری شد.
  شرکت بوئینگ چهارشنبه گذشته اعلام کرد، در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ کالاهای مرتبط با هواپیما به شرکت ایران ایر فروخته که اولین معامله تایید شده بین شرکت های هواپیماسازی آمریکا و ایران از سال ۱۹۷۹ به شمار می‌رود.
  مسعود کرباسیان، رئیس‌کل گمرک ایران گفت: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته توانسته‌ایم رتبه گمرک ایران را از ۱۲۶ به ۶۳ ارتقا بخشیم که این امر حاصل بهره‌گیری از فناوری‌های نوین الکترونیکی است.
  منابع آگاه هند اعلام کردند بر اساس توافق هند و روسیه قرار است هند پول نفت ایران را به روسیه پرداخت کند و دولت روسیه ریسک انتقال پول به ایران را خواهد پذیرفت.
  یورو استات از رشد ۱۵ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این مدت حدود ۲ برابر فروش محصول تولیدی آمریکا بوده است.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برقراری خط مستقیم کشتیرانی و خطوط هوایی را از جمله زمینه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری ایران و قطر عنوان کرد و گفت: حداقل باید دو بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاری‌ها مشخص شود.
 روز دوشنبه 5 آبان‌ماه با عرضه مرغ منجمد شرکت پیشگامان نصر زنجان اولین عرضه این کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران ثبت می‌شود.
 واردات موز در مدت 6 ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است. در این مدت 189 هزار تن موز به ارزش 190 میلیون دلار به کشور وارد شده است.
 حسین عاشوری، معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با بیان اینکه سرانه ریلی کشور در مقایسه با دنیا خوب نیست، گفت: کلنگ 9000 کیلومتر به زمین زده شده ولی منابع مالی برای ساخت و بهره‌برداری از این خطوط تخصیص نیافته است.
 


Page Generated in 0/0053 sec