printlogo


کد خبر: 127337تاریخ: 1393/8/3 00:00
اخبار

کاهش ۸ درصدی ارزش معاملات بورس در مهر امسال
ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در مهرماه امسال به ۲۷۵۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به شهریور ۸ درصد کاهش یافته است. به گزارش تسنیم، در هفتمین ماه امسال تعداد 12 هزار و 87 میلیون سهم در یک‌میلیون و 41 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 6/13 درصد و 5/9 درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات نرمال با 27 هزار و 211 میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال با 12 هزار و 41 میلیون سهم به ترتیب با 6/3 درصد کاهش و 21 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد. بر این اساس 3280681 برگه اوراق مشارکت به ارزش 3286 میلیارد ریال معامله شد که نسبت به شهریور ماه گذشته افزایش 109 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که شاخص کل با 2447 واحد افزایش نسبت به ماه قبل (41/3 درصد افزایش) به رقم 74133 واحد رسید. شاخص بازار اول با 2028 واحد افزایش به رقم 54 هزار و 707 واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 3344 واحد افزایش به عدد 145179 واحد رسید.  

تنظیم بازار برق در دستور کار شورای رقابت
شورای رقابت با بررسی گزارشی درباره تنظیم بازار برق، مقرر کرد کارگروهی متشکل از کارشناسان مرکز ملی رقابت و صنعت برق، پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیل نهاد تنظیم‌کننده بخش برق را تدوین کند. به گزارش تسنیم، جلسه اخیر شورای رقابت با موضوعاتی از قبیل ارائه گزارش درباره نحوه تنظیم بازار برق، گزارش درباره شورای رقابت و اقتصاد مقاومتی، قیمت‌گذاری خودروهای جدید و ادامه بررسی موضوعات گذشته برگزار شد. در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای رقابت که با حضور 9 نفر از اعضای شورا تشکیل شد، گزارشی درباره نحوه تنظیم بازار برق توسط قاضی‌زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو، الهی و جمال‌آریایی (رئیس دبیرخانه هیأت تنظیم بازار) و دیگر کارشناسان ارائه شد. در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان مرکز ملی رقابت و صنعت برق تشکیل و در رابطه با تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیل نهاد تنظیم‌کننده بخش برق، کارشناسی صورت گرفته و نتایج به شورا ارائه شود.

واگذاری‌های «یک ریالی» در برنامه امسال خصوصی‌سازی
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از انجام واگذاری‌های یک ریالی در سال‌جاری با هدف افزایش کارآیی بنگاه‌ها خبر داد. به گزارش تسنیم، عبدالله پوری‌حسینی با اشاره به اینکه یکی از اهداف خصوصی‌سازی در دنیا توانمندسازی بخش خصوصی و حمایت از اصلاح ساختار بنگاه‌هاست، گفت: واگذاری یک شرکت دولتی در کشور آلمان به قیمت یک مارک یکی از نمونه‌های مثال‌زدنی در دنیا درباره تجربه کشورها در زمینه خصوصی‌سازی است که در راستای حمایت از بخش خصوصی صورت گرفت. وی افزود: بر این اساس قصد داریم در آینده یک شرکت دولتی را به قیمت پایه یک ریال به مزایده بگذاریم تا نشان دهیم نگاه صرف درآمدی به واگذاری‌ها نداریم که البته شرایطی چون حفظ و افزایش شمار نیروی انسانی، اصلاح ساختار بنگاه، ارتقای سطح بهره‌وری و کارآیی از جمله شروط این وگذاری خواهد بود.

اینترنت همراه اول برخی مشترکان قطع می شود
به منظور توسعه شبکه اینترنت همراه اول و امنیت دسترسی کاربران، از این پس دسترسی به اینترنت همراه اول فقط از طریق تنظیمات HTTP امکانپذیر است.  همراه اول طی بیانیه‌ای گفته است به منظور توسعه شبکه اینترنت و امنیت دسترسی کاربران، از روز شنبه (3 آبان ماه) استفاده از اینترنت همراه فقط برای گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که از تنظیمات HTTP استفاده می‌کنند و این سرویس برای WAPUser پشتیبانی نمی‌شود. تعداد معدودی از مشترکان هنوز از تنظیمات WAP برای سرویس اینترنت همراه خود استفاده می‌کنند که باید برای دریافت تنظیمات مجدد HTTP اقدام کنند، در غیر این صورت از امروز به سرویس اینترنت همراه دسترسی نخواهند داشت. مشترکانی هم که از قبل تنظیمات HTTP را داشته‌اند نیازی به تنظیمات مجدد ندارند. همراه اول می‌گوید از یک ماه گذشته تاکنون، در فواصل زمانی مختلف 5 مرتبه پیامک جهت انجام تنظیمات مجدد برای این دسته از مشترکان ارسال شده است.  در پیامک‌های ارسالی، راهنمای تنظیمات مجدد سرویس اینترنت همراه، به صورت «مدل گوشی را به شماره 8008 ارسال نمایید تا تنظیمات لازم برای شما ارسال گردد» یا «جهت دریافت تنظیمات جدید به لینک http://www.mci.ir/web/guest/gprs-and-mms-settings مراجعه کنید» اعلام شده است.
 


Page Generated in 0/0124 sec