printlogo


کد خبر: 127351تاریخ: 1393/8/3 00:00
چهارگوشه

برملا شدن دروغ اردوغان
گویا دروغ‌های رجب طیب اردوغان را پایانی نیست، چرا که  مقامات منطقه کوبانی ادعای رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر موافقت حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه با ورود ۱۳۰۰ تن از عناصر گروهک ارتش آزاد به عین‌العرب را رد کردند. به گزارش شبکه المیادین، مقامات منطقه کوبانی ادعای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره ورود ۱۳۰۰ تن از عناصر گروهک تروریستی ارتش آزاد به عین‌العرب را رد کردند. رئیس‌جمهور ترکیه دیروز مدعی شده بود حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه با ورود ۱۳۰۰ جنگجوی ارتش آزاد به عین‌العرب موافقت کرده است.

حمله به پلیس نیویورک با تبر
مردی روز جمعه با تبر به چند پلیس در نیویورک حمله کرد و بر اثر تیراندازی افسران پلیس از پای درآمد.
براساس اعلام پلیس نیویورک که در خبرگزاری رویترز منتشر شد، در حمله این فرد ناشناس
2 گشتی پیاده پلیس مجروح شده‌اند؛ یکی از این 2 پلیس از ناحیه بازو و دیگری از ناحیه سر مجروح شده‌اند. پلیس از اظهارنظر درباره تروریستی بودن این حادثه خودداری کرده است.

بازداشت تکبیرگویان در مسجد الاقصی
تفنگداران رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، 7 زن فلسطینی را به اتهام سردادن فریاد «الله اکبر» در مسجدالاقصی، بازداشت کردند. این زنان به همراه شماری دیگر از مردم فلسطین، به منظور دفاع از مسجد‌الاقصی در برابر تجاوزهای صهیونیست‌ها در این مسجد نشسته بودند که صهیونیست‌ها وارد آن شدند، در این هنگام زنان فلسطینی، فریاد الله‌اکبر سر دادند. اخیرا درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینیان در شهر اشغالی قدس و تبدیل شدن آن به درگیری‌های خیابانی مایه نگرانی عمیق تل‌آویو شده است.

برگزاری انتخابات تونس در خارج
انتخابات پارلمانی تونس، صبح جمعه در 3 کشور خارجی برگزار شد. هیات عالی مستقل انتخابات تونس روزهای دوم تا پنجم آبان را برای رای‌گیری تونسی‌های مقیم خارج تعیین کرده و قرار است شهروندان در داخل این کشور در 26 همین ماه به پای صندوق‌های رای بروند. انتخابات پارلمانی تونس تکلیف اولین پارلمان و دولت دائمی این کشور بعد از برکناری زین‌العابدین بن‌علی از ریاست‌جمهوری را روشن می‌کند.

اسرائیل: اردن بهترین دوست ماست!
سفیر اسرائیل در اردن گفت: اسرائیل نمی‌توانست تصور کند همسایه‌ای بهتر از اردن نصیبش شود! وی در گفت‌و‌گو با رادیو ارتش اسرائیل به مناسبت گذشت دو دهه از امضای تفاهمنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: سخنان انتقادی رهبران سیاسی اردن و در راس آنها پادشاه اردن علیه سیاست‌های اسرائیل در قدس در راستای تلاش این افراد برای کاهش خشم عمومی در این کشور صورت می‌گیرد. وی اردن را جزیره ثبات در دریای متلاطم منطقه خواند و گفت اسرائیل به تداوم همکاری‌ها با اردن توجه ویژه دارد.

تکرار سریال ربودن زنان در نیجریه
پس از آنکه دولت نیجریه چند روز پیش از حصول توافق آتش‌بس با گروه بوکوحرام خبر داده بود، منابع محلی شمال شرق نیجریه از ربوده شدن 60 زن و دختر دیگر در این منطقه توسط بوکوحرام خبر دادند. توافق صورت گرفته میان دولت نیجریه و شبه‌نظامیان بوکوحرام همچنین شامل آزادی بیش از 200 دانش‌آموز ربوده شده توسط شبه‌نظامیان این گروه می‌شود. براساس این گزارش، از زمان اعلام آتش‌بس، شورشیان بوکوحرام به 2 منطقه در بورنو حمله کردند که به کشته‌شدن چند تن از آنها منجر شد.

افزایش بدهی‌های دولت انگلیس
شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از دفتر آمار ملی بریتانیا نوشت اقتصاددانان انگلیسی پیش‌بینی کرده‌اند دولت انگلیس مجبور است همچنان برای تامین بودجه خود به قرض کردن ادامه دهد. رئیس خزانه‌داری انگلیس برای جبران کسری بودجه در ماه مارس سال میلادی جاری درخواست کرده‌ بود برای 12 ماه پیش رو 10 درصد بودجه این کشور را کاهش دهند. بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر دولت انگلیس 58 میلیارد پوند قرض کرده است که این رقم معادل 4/5 میلیارد پوند در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است. این یعنی اکنون انگلیس معادل 9/79 درصد تولید ناخالص ملی خود بدهی دارد.
 


Page Generated in 0/0124 sec