printlogo


کد خبر: 127376تاریخ: 1393/8/3 00:00
اخبار

ضرغامی: «معراجی‌ها» مظلومیت رزمندگان در قالب طنز سیاسی است
رئیس رسانه ملی طی دیدارهای جداگانه از مسعود ده‌نمکی، کارگردان سریال معراجی‌ها و رامبد جوان، کارگردان برنامه خندوانه تقدیر و تشکر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عزت‌الله ضرغامی با اشاره به موفقیت سریال «معراجی‌ها» در جذب و رضایت مخاطب گفت: آقای ده‌نمکی به‌خوبی توانست مظلومیت و ایثار رزمندگان دفاع مقدس را در قالب یک طنز سیاسی ارائه کرده و با بیانی ساده، ارزش تلاش‌های گروه‌های تفحص شهدا و اهمیت حفظ میراث جنگ را در جامعه بویژه در فضاهای نخبگانی مطرح کند.  در این جلسه ده‌نمکی و فرجی، رئیس شبکه اول سیما گزارشی از مراحل تولید این سریال ارائه کردند.  همچنین رامبد جوان، کارگردان مجموعه «خندوانه» به همراه کرمی، رئیس شبکه نسیم ضمن ملاقات با رئیس رسانه ملی گزارشی از روند تولید و برنامه‌های آینده این برنامه شاد اجتماعی ارائه کردند. رئیس رسانه ملی با اشاره به موفقیت‌های شبکه نسیم در ایجاد فضای نشاط و سرگرمی در خانواده‌ها، برنامه «خندوانه» را یکی از پدیده‌های رسانه‌ای دانست که توانست گستره وسیعی از مخاطبان با طیف‌های مختلف را زیر یک چتر جمع کند. ضرغامی هوشمندی در طرح موضوعات مناسب، انتخاب میهمان و اجرای حرفه‌ای، مفرح و مودبانه رامبد جوان را از جمله دلایل موفقیت این برنامه دانست.

«روباه» افخمی کلید خورد
بهروز افخمی فیلم «روباه» را امروز، سوم آبان‌ماه کلید زد. «روباه» فیلم جاسوسی- پلیسی است که بهروز افخمی آن را جلوی دوربین می‌برد و احتمالا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. این فیلم پس از «روز شیطان» تجربه دیگر افخمی در حوزه فیلم‌های جاسوسی- پلیسی به شمار می‌آید.  فیلم «روباه» به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی ‌ درباره ترور دانشمندان هسته‌ای است که گفته شده بود 90 درصد آن در تهران و مابقی احتمالا در اطراف ارومیه فیلمبرداری خواهد شد. در این فیلم محسن تنابنده،‌ آرش مجیدی،‌ مرجان شیرمحمدی،‌ ساعد سهیلی،‌ جلال فاطمی، ‌سام کبودوند و... بازی می‌کنند. افخمی تاکنون فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «سن‌پترزبورگ»، «فرزند صبح»، «گاوخونی»، «روز شیطان»،  «شوکران»، «جهان‌پهلوان تختی» و... را در کارنامه فیلمسازی خود به ثبت رسانده است.

ویژه‌برنامه‌های شبکه تهران در ماه محرم
برنامه‌های شبکه تهران در ماه محرم که گروه‌های تولیدی و برنامه‌ساز برای عزاداران حسینی تهیه و تولید کرده‌اند، اعلام شد.  سعید سلطانی، مدیرگروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه تهران در تشریح ویژه‌برنامه‌های محرم این گروه گفت: با توجه به اعلام شعار رسانه ملی در ماه محرم به نام «فرهنگ حسینی، بصیرت دینی» رویکرد اصلی برنامه‌های محرم شبکه در گروه معارف با محوریت بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین(ع) در تبیین حکومت دینی و بیان ارتباط روشن و صحیح میان دیانت و سیاست در سیره سیدالشهدا(ع) است که در برنامه «فانوس» به تبیین آن خواهیم پرداخت. در این برنامه به موضوعاتی از قبیل توجه ویژه به ضرورت اقامه عزاداری و پرهیز از خرافات در عزاداری‌های امام حسین(ع) خواهیم پرداخت.وی در توضیح بیشتر این برنامه اضافه کرد: این برنامه با آیتم‌هایی مانند کار‌شناس مذهبی، اجرای مقتل منظوم و نثر، مسابقه کتابخوانی، بیان تاریخ عاشورا، واجب و فراموش‌شده به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی و اجرای مجید یراق‌بافان هر شب ساعت21:30 از شبکه تهران پخش می‌شود.مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه تهران به دومین ویژه‌برنامه این گروه، نغمه عشاق اشاره کرد و گفت: در این برنامه علاوه بر فرهنگسازی نغمات عاشورایی در جامعه به درخواست‌های مخاطبان از طریق پیامک اعلامی پاسخ داده خواهد شد و از  50 مداح بنام نماهنگ‌ها و کلیپ‌هایی به درخواست مخاطبان پخش خواهیم کرد. همچنین در این برنامه مداحان و شاعران اهل بیت(ع) هم به عنوان میهمان در برنامه حضور خواهند داشت. این برنامه زنده هر شب ساعت 30 دقیقه بامداد به تهیه‌کنندگی محسن رنگینی روی آنتن می‌رود. برنامه «دلدادگان حسینی» به پوشش تصویری مراسم سخنرانی مذهبی، مرثیه‌خوانی و عزاداری عزاداران حسینی ویژه محرم از هیات‌های موج الحسین(ع) و الریحانه الحسین(ع) می‌پردازد که سخنران‌های آن حجج اسلام صدیقی، هاشمی‌نژاد، رئیسی، سیداحمد خاتمی و مداحان حاج حسین سازور، سیدمجید بنی‌فاطمه، حاج‌مهدی سماواتی هستند که از اول ماه محرم تا سیزدهم این ماه پخش می‌شود. مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه تهران، سوگواره، نینوائیان، آیه‌های سرخ، درس‌های عاشورا، یاران شیدای حسین، حدیث شیدایی و... را از دیگر برنامه‌های گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه تهران بیان کرد که در دهه اول ماه محرم روی آنتن می‌رود.


Page Generated in 0/0132 sec