printlogo


کد خبر: 127757تاریخ: 1393/8/10 00:00
مدیرعامل انجمن دیابت اعلام کرد
بروز سونامی دیابت درکشور

گروه اجتماعی: در زمان حاضر 3/11 درصد جمعیت کشور دیابت دارند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، نیمی از مبتلایان از این بیماری خاموش اطلاع ندارند و با افزایش سالمندی در سال‌های آینده سونامی دیابت در کشور رخ خواهد داد. امیرکامران نیکوسخن، مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان این مطلب افزود: عوامل گوناگونی در  بروز دیابت نوع دوم نقش دارند که مهم‌ترین آنها عبارتند از چاقی و اضافه وزن، تغذیه نامناسب و پرکالری، ورزش نکردن و
کم تحرکی، استرس و مصرف دخانیات که متأسفانه میزان همه این عوامل خطر در کشور ما رو به افزایش است.  وی به فارس بیان داشت: در زمان حاضر 382 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود تا سال  2035 این میزان به 590 میلیون نفر برسد.
11 درصد هزینه بهداشتی کشورها صرف درمان این بیماری می‌شود. به گفته نیکوسخن در زمان حاضر 3/11درصد جمعیت کشور دیابت دارند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، نیمی از مبتلایان از این بیماری خاموش اطلاع ندارند و با افزایش سالمندی در سال‌های آینده سونامی دیابت در کشور رخ خواهد داد. مدیر عامل انجمن دیابت ایران بیان داشت:  ایران هم‌اکنون جزو 10 کشور پرشیوع دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارد اگرچه شیوع این بیماری در کشورهایی مثل قطر، کویت و عربستان بیشتر از ایران است اما با توجه به افزایش متوسط سن جمعیت ایران و افزایش سالمندی طی سال‌های آینده جزو 10 کشور دارای بیشترین مبتلایان به دیابت قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0050 sec