printlogo


کد خبر: 127758تاریخ: 1393/8/10 00:00
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:
پرداخت وجه بستری در مطب غیرقانونی است

گروه اجتماعی: رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور پرداخت هرگونه وجه را تحت عنوان خدمات بستری در مطب غیرقانونی عنوان کرد. به گزارش «وطن امروز» علیرضا زالی با اشاره به اینکه هرگونه پرداخت وجه تحت عنوان خدمات بستری در مطب غیرقانونی است، گفت: همه پرداخت‌ها باید در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود صورت پذیرد و برای آن سند حسابداری صادر شود. وی با اشاره به اینکه بالغ بر 75 تا 80 درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران میزبان بیماران بیمه‌های تکمیلی هستند، افزود: در شهرستان‌ها این عدد بین 90 تا 95 درصد است.
زالی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مراجعان فعلی به بخش‌های خصوصی بیمارستان‌ها از پوشش بیمه‌های تکمیلی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: نکته نگران‌کننده این موضوع بود که بیمه‌های تکمیلی پوشش لازم را نداشته باشند اما با جلساتی که برگزار کردیم، این نگرانی برطرف شد. وی با بیان اینکه باید از 15 آبان به بعد بیمه‌های تکمیلی پا به پای مردم قدم بردارند، گفت: تا 3 سال گذشته کمتر از 40 درصد مراجعان به بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی بودند اما اکنون شاهد تنوع بیمه‌ها هستیم. رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه ما برای ایجاد رغبت بیشتر و کار با کیفیت بهتر در بیمارستان‌های دولتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که همه‌ گروه‌ها از کتاب تعرفه سلامت بهره ببرند، خاطرنشان کرد: برنده‌ اصلی نظام تعرفه‌‌گذاری مردم هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که تدوین این کتاب چه کمکی به بهبود ارتباط بین پزشک و بیمار و برچیده شدن تعرفه‌های غیرمتعارف می‌کند، اظهار داشت: بهترین مدل برای ساماندهی تعرفه‌ها و ایجاد یک نظم مبتنی بر انتظام تعرفه‌ای در کشور، رسیدن به تعرفه‌های واقعی است و تا زمانی که این تعرفه‌ها واقعی نشود، ایجاد یک فرآیند منتظم تعرفه‌ای غیرممکن است.
گفتنی است گروه اجتماعی روزنامه «وطن امروز» در روزهای آینده در قالب پرونده ای ویژه به بررسی این موضوع و آسیب های پرداخت وجه بستری در برخی مطب ها که موجب نگرانی شهروندان شده است می پردازد.


Page Generated in 0/0054 sec