printlogo


کد خبر: 127850تاریخ: 1393/8/11 00:00
تازه ها

اولین اکران فیلم شهید علم‌الهدی در هویزه
فیلم دفاع مقدسی «زیباتر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی آذرماه امسال جشن افتتاح خود را در هویزه برگزار می‌کند. انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما که فیلم «زیباتر از زندگی» را در نوبت اکران دارد به  مهر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط امیر سیدزاده، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی»، این فیلم که به زندگی شهید محمدحسین علم‌الهدی می‌پردازد، آذرماه در هویزه محل شهادت این شهید بزرگوار افتتاح و سپس در سینماهای کشور اکران می‌شود. کارگردان فیلم «پنالتی» در پایان درباره روند نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» توضیح داد: نگارش فیلمنامه کامل شده و هم‌اکنون مشغول بازنویسی آن هستم.

«بدون مرز» بهترین فیلم بخش مسابقه آسیایی شد
فیلم سینمایی «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری محصول موسسه فرهنگی- هنری شهید آوینی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد. برندگان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو معرفی شدند و فیلم سینمایی «بدون مرز» نخستین ساخته بلند امیرحسین عسگری از ایران در اولین اکران جهانی خود جایزه اصلی بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی را از آن خود کرد. «بدون مرز» برای دریافت جایزه ۱۰ هزار دلاری این بخش با ۹ فیلم دیگر رقابت کرد. کامرون بیلی، مدیر هنری جشنواره فیلم تورنتو یکی از سه داور بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی بود. «بدون مرز» داستان پسری را روایت می‌کند که هر روز برای ماهیگیری به کشتی به گل نشسته‌‎ای در نقطه صفر مرزی پا می‌گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده است اما حضور غریبه‌ای این آرامش را برهم می‌زند. در این فیلم از نابازیگران در کنار عوامل حرفه‌ای سینما بهره گرفته شده است.

دهمین سوگواره «هنر و حماسه» در دانشگاه هنر
مراسم دهمین سال سوگواری هیات محبین اهل بیت علیهم‌السلام (هیات دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر و رسانه)  در دانشکده کاربردی دانشگاه هنر آغاز شد. این مراسم به‌مدت 10 شب (10 لغایت 19 آبان) از ساعت 19:30 با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار می‌شود. موضوع سخنرانی امسال، «فرهنگ حماسی و حماسه فرهنگی» است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هیات محبین اهل بیت علیهم‌السلام، به‌کارگیری هنرهای مختلف ازقبیل تصویرسازی، عکاسی و فیلم، موسیقی (دمام‌زنی)، گرافیک، طراحی لباس و کتیبه، فضاسازی و... در سوگواری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است. دانشکده کاربردی دانشگاه هنر (محل برگزاری مراسم) بالاتر از چهارراه ولی‌عصر قرار دارد.

«آخرین سلطان» سهیلی‌زاده به نیمه رسید
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آخرین سلطان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی عزیز علیزاده به نیمه رسید.  عزیز علیزاده تهیه‌کننده مجموعه طنز «آخرین سلطان» گفت: گروه تصویربرداری این مجموعه اکنون در خانه نسترن بوستانی واقع در شیخ بهایی مشغول ضبط سکانس‌های داخلی است و نزدیک به 50 درصد این سریال تصویربرداری شده است. گروه تصویربرداری نزدیک به 30 قسمت این سریال را ضبط کرده و تدوین آن نیز همزمان انجام می‌شود. «آخرین سلطان» با نگاهی طنز و شیرین مسائل فوتبال کشورمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این سریال مانند همه سریال‌هایی که درباره فوتبال ساخته می‌شود، مسائل و مناسبات دنیای حرفه‌ای فوتبال مورد توجه قرار گرفته اما سعی شده یک قصه مستقل و دور از حواشی فوتبال برای تماشاگران روایت شود. این مجموعه کاری از گروه اجتماعی شبکه تهران در 60 قسمت 35 دقیقه‌ای تهیه و تولید می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec