printlogo


کد خبر: 127861تاریخ: 1393/8/11 00:00
چهارگوشه

بورکینافاسو  در دست سرهنگ
در پی انتشار گزارش‌هایی که از فرار بلز کمپائوره، رئیس‌جمهور بورکینافاسو از پایتخت حکایت دارد، سرهنگ ایساک زیدا فرد شماره 2 گارد ریاست‌جمهوری بورکینافاسو، شنبه اعلام کرد، قدرت را در دست گرفته است. کشمکش بر سر تصدی قدرت در بورکینافاسو به دنبال یک هفته اعتراضات خشونت‌آمیز علیه حکومت 27 ساله بلز کومپائوره آغاز شده است. ایساک زیدا که فرماندهی گروهی از افسران جوان ارتش را بر عهده دارد اعلام کرد مسؤولیت‌های رئیس دولت را به منظور انتقال آرام و دموکراتیک قدرت بر عهده گرفته است.

انصارالله ضرب‌الاجل را تکذیب کرد
جمعه برخی رسانه‌ها از مهلت 10 روزه رهبران حوثی‌های یمن به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل دولت جدید خبر داده بودند که در غیر این صورت «شورای نجات ملی» جای آن را خواهد گرفت اما علی‌القحوم، عضو دفتر سیاسی گروه انصارالله گفت: اینکه گفته می‌شود حوثی‌ها مهلتی 10 روزه برای تشکیل دولت جدید به رئیس‌جمهور یمن داده‌اند صحت ندارد و مطالبی که برخی افراد حوثی در این باره گفته‌اند اظهار نظر رسمی و موضع گروه حوثی نبوده است.

افزایش فقر در ایتالیا
افزایش مشکلات اقتصادی و مالی ایتالیا، شمار افراد نیازمند به کمک‌های غذایی را در این کشور افزایش داده است. انجمن کشاورزان ایتالیا اعلام کرده است در سال  2013، بیش از 4 میلیون نفر برای دریافت کمک‌های غذایی در ایتالیا به مراکز فعال در این زمینه مراجعه کردند. افراد مستمری بگیر، بیکار و همچنین خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند از جمله مراجعه‌کنندگان اصلی به این مراکز توزیع غذای رایگان هستند. این سازمان هشدار داده است از سال 2007 تاکنون تعداد افراد فقیر در ایتالیا به 4 میلیون و 800 هزار نفر رسیده که افزایش قابل توجهی است.

قطیف، سیاه‌پوش عزای حسینی
ساکنان شهر قطیف در شرق عربستان با برگزاری مجالس عزاداری یاد امام حسین علیه‌السلام را زنده نگه می‌دارند. ساکنان قطیف همچنین برای «شبیه‌خوانی» در روز عاشورا آماده می‌شوند. سینه‌زنی و حضور گسترده در مراسم عزاداری از سنت‌های ساکنان قطیف در محرم است. داخل حسینیه‌ها و خیابان‌های قطیف سیاه‌پوش می‌شود و برای کاروان‌های عزاداری غذاهای نذری آماده می‌شود. همچنین شبیه‌خوانی بزرگی در منطقه قدیح به اجرا در می‌آید که در آن شبیه‌خوانانی از برخی کشورهای عرب خلیج‌فارس مانند بحرین و عمان و کویت شرکت می‌کنند. مردم قطیف در روز عاشورا به قدیح می‌روند تا به تماشای شبیه‌خوانی بنشینند.

ازدواج اجباری دختران گروگان نیجریه‌ای
گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه با انتشار ویدئویی جدید اعلام کرد، 219 دختر محصل را که اوایل سال جاری به گروگان گرفته، به خانه بخت فرستاده است!  این گروه همچنین ادعاهای دولت نیجریه را مبنی بر اینکه با آتش‌بس موافقت کرده یا آماده مذاکره است، رد کرد. این در حالی است که بوکوحرام پیش‌تر گفته بود دختران محصل ربوده شده را به عنوان برده جنسی می‌فروشد یا اینکه آنها را با زندانیان بوکوحرام تبادل می‌کند. طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر، بیش از 500 زن و دختر جوان در دست بوکوحرام اسیر هستند.


Page Generated in 0/0048 sec