printlogo


کد خبر: 127886تاریخ: 1393/8/11 00:00
معضل جدید استقلال

گروه ورزشی: موضوع جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکنان لیگ برتر هر روز وارد فاز جدید می‌شود. این بار نوبت به پرونده بازیکنی 35 ساله رسیده که جعلی بودن کارت پایان خدمت او خیلی‌ها را زیر سوال می‌برد. غلامرضا بهروان صبح شنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد کارت پایان خدمت این بازیکن استقلال جعلی بوده و او نمی‌تواند تیمش را در بازی‌های لیگ همراهی کند. مهدی کریمیان که این روزها دهه سوم زندگی خود را رد کرده روزگاری بازیکن جوان فجر سپاسی بود و اگر روال کار خدمت کردنش درست پیش می‌رفت حالا شرایط جعلی بودن کارت او به این شکل مطرح نمی‌شد چون مساله بازی او در تیم نظامی شیرازی به 7 یا 8 سال پیش برمی‌گردد ولی داستان جعلی بودن کارت پایان خدمت کریمیان چیزی حدود 15 سال عقب‌تر است! کمی عجیب و سخت به نظر می‌رسد ولی به هر حال رخ داده و این بازیکن نیز باید تکلیفش خیلی زود مشخص شود. تخلف درباره چنین مساله‌ای واقعا نکته کوچکی نیست که بتوان به راحتی از کنارش عبور کرد. نکته قابل توجه این است که میرشاد ماجدی در رابطه با این مشکل بزرگ استقلال می‌گوید: «به هیچ وجه این شایعه که کارت کریمیان باطل شده، صحت ندارد. سازمان لیگ به ما اعلام کرد که کارت این بازیکن دارای ابهام است و کریمیان باید به سازمان نظام وظیفه برود. این بازیکن هم به سازمان نظام وظیفه رفته تا مشکلش را حل کند. به همین دلیل می‌گویم که کارت او باطل نشده و او پیگیر مشکلش است. بهرام افشارزاده در همین‌ رابطه اضافه می‌کند: «ما با سردار کمالی درباره همه بازیکنان صحبت کرده بودیم و این اتفاق به‌گونه‌ای رخ داده که من در جریان آن به طور کامل نیستم و این مساله برایم عجیب است.» حالا باید در این میان به پارادوکس‌های گفتاری مدیران استقلال و حرف‌هایی که واقعیت را نشان می‌دهد نگاه کنیم.
کارت معافیت کریمیان باطل نشده است!
مصطفی شهبازی در گفت‌وگویی درباره ابطال کارت معافیت مهدی کریمیان، گفت: کارت معافیت این بازیکن باطل نشده است. این بازیکن چند روز قبل باید برای بررسی مدارک کارت معافیتش به حوزه نظام وظیفه مراجعه می‌کرده اما این کار را نکرده و امروز برای این کار اقدام کرده است. یک نامه کلی از سوی نظام وظیفه برای ما ارسال شده و در آن نام 15-10 بازیکن قید شده که آنها برای بررسی مدارک سربازی‌شان باید به حوزه نظام وظیفه مراجعه کنند. ما هم این اسامی را به باشگاه‌هایشان اعلام کرده‌ایم. کریمیان هم موردی ندارد و فقط دیر به سازمان نظام وظیفه مراجعه
کرده است.
سردار کمالی اظهارات بهروان را تکذیب کرد
سردار موسی کمالی در گفت‌وگویی درباره اینکه گفته شده است کارت مهدی کریمیان، بازیکن استقلال باطل شده است، عنوان کرد: این موضوع صحت ندارد و کارت معافیتش باطل نشده است. ‌بررسی‌ها در حال انجام است و اسامی بازیکنانی که کارت‌شان باطل می‌شود نیم‌فصل اعلام خواهد شد. تا آن زمان هر نامی که مطرح شود تنها گمانه‌زنی است. معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: موضوع کارت‌های معافیت بازیکنان در شورای پزشکی در حال بررسی است و به محض اینکه تکمیل شود تا نیم‌فصل به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه خواهد شد. غلامرضا بهروان، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ به فارس اعلام کرده بود کارت معافیت و بازی مهدی کریمیان باطل شده است.
اکنون چند پرسش به ذهن می‌آید که مسؤولان سازمان لیگ باید به آن پاسخ دهند.
1- مهدی تاج گفته بازیکنان متخلف از سوی کمیته انضباطی با محرومیت روبه‌رو می‌شوند – حداقل 2 ماه – اما تخلف آنها به عنوان جعل مدرک تلقی نمی‌شود چون کارت‌های پایان خدمت آنها از مرجع اصلی صادر شده است. آیا این سخن نوعی سرپوش گذاشتن روی یک تخلف آشکار نیست؟ آیا محرز شدن تخلف بازیکنان در مساله کارت‌های پایان خدمت به اندازه کافی دلیل و مدرک محسوب نمی‌شود که این بازیکنان با جریمه و مجازات سخت‌تری روبه‌رو شوند؟
2- مسؤولان سازمان لیگ دائم از جوانگرایی دم می‌زنند و با آب و تاب فراوان عنوان می‌کنند که سیاست سازمان لیگ در الزام باشگاه‌ها برای به خدمت گرفتن بازیکنان جوان، جواب داده و سن لیگ پایین آمده است. این رقم به گفته تاج 2 سال و 6 ماه کاهش نسبت به فصل قبل است. با این حال، همین مسؤولان می‌گویند اگر سازمان نظام وظیفه نام فوتبالیست‌های متخلف را اعلام کند، لیگ به هم می‌ریزد. تعداد این بازیکنان – طبق اعلام مرجع غیررسمی - حدود 80 – 70 نفر است. بی‌شک خروج 80 بازیکن از لیگ برتر می‌تواند تیم‌ها را با مشکل روبه‌رو کند اما می‌شود به قیمت نگرانی برای بر هم خوردن برنامه‌های لیگ، چشم را روی حقیقت بست و بی‌قانونی و تمسخر قانون توسط
عده‌ای را نادیده گرفت؟


Page Generated in 0/0049 sec